Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2009, 19:52
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb een tijdje windows 7 gedraaid, maar dat is toch niet helemaal mijn ding. wel retesnel ten opzichte van vista.
het liefst zou ik teruggaan naar xp, maar de x64 is helaas niet in het nederlands.

mijn engels is prima, maar ik vind een nederlands os toch wel stukken comfortabeler.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2009, 11:06
kishan4uall
kishan4uall is offline
Windows Vista gewoon, prima besturingssysteem. Nooit problemen mee gehad (in tegenstelling tot met XP). Werkt voor mij bovendien veel sneller dan XP doet op mijn laptop...

Binnenkort maar eens de Win7 RC er op zetten, lijkt me wel fijn.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 17:06
AmazingPhil
AmazingPhil is offline
Linux Ubuntu ftw! Heel fijn
Mijn eigen pc dualboot met Ubuntu Studio Windows XP (voor games), de algemene pc dualboot met Vista
(Ik kan op de een of andere manier geen nieuwe topic versturen dus post ik het even hier )
Moet een vastgelopen programma afsluiten, maar ik weet niet hoe ik systeembeheer kan openen
Als iemand mij kan helpen.

Laatst gewijzigd op 30-06-2009 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 17:25
[Martijn]
[Martijn] is offline
Citaat:
Linux Ubuntu ftw! Heel fijn

(Ik kan op de een of andere manier geen nieuwe topic versturen dus post ik het even hier )
Moet een vastgelopen programma afsluiten, maar ik weet niet hoe ik systeembeheer kan openen
Als iemand mij kan helpen.
In ubuntu neem ik aan? Je gaat naar systeem -> beheer -> systeemmonitor.
Ook kun je een 'afsluiten forceren' knop op een paneel doen, dat vind ik zelf heel handig. Als je op de knop klikt kun je elk programma afsluiten door op het (vastgelopen) venster te klikken, die voeg je toe door op 'toevoegen aan paneel...' te klikken als je met je rechtermuisknop op het paneel klikt.

Succes
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 17:58
AmazingPhil
AmazingPhil is offline
Thanks man
Dat is inderdaad heel handig.
__________________
Je moeder.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 16:38
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Voor dat laatste probleempje kan je ook het programma xkill installeren, als je dat opstart, wordt je muiscursor een kruisje of doodskop en het eerstvolgende programma waarop je linksklikt sterft een snelle dood (rechtsklikken sluit xkill zelf). Maar het is niet noemenswaardig beter of slechter dan de techniek die [Martijn] uitlegt.

En voor de commandline zijn volgende commando's handig (ik gebruik die vaker dan de grafische methode):
killall PROG (waarbij je PROG vervangt door de naam van het programma)
killall -9 PROG (ook weer PROG vervangen door de naam; maar deze is iets bruter in het afsluiten; meer kans op gegevenverlies, maar sluit hardnekkige programma's wel vaker af; dus eerst de rest proberen)

of natuurlijk het old-school:
kill PID (en PID vervangen door het PID van het process dat je wilt sluiten)
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 17:12
aardbeiitjJ
Avatar van aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
Windows 7 bèta versie. <333333
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 20:45
andriesf
andriesf is offline
vergeleken met de rest heb ik een flinke multiboot draaien:

- windows 7
- windows vista
- linux gentoo
- linux ubuntu
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 23:26
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
normaal xp, maar recent win7 geinstalled want ik moest toch formatten. bevalt me zeker wel, hoewel ik er wel een fancy xp van heb gemaakt qua taskbar. kan en wil niet wennen aan die gesorteerde knoppen en shit. ik had een probleempje met mn sound na de install maar dat is gefixt

tot nu toe werken alle progjes wel eigenlijk, desnoods met een andere compatibility mode. ja vooralsnog heb ik nergens het gevoel iets te hebben moeten inleveren sinds xp, alleen maar meer functionaliteit/efficientie er bij
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 22:21
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Ubuntu en Vista

Vista ook voor games etc
Behalve voor Diablo 2 die krijg ik niet draaiend zondar graphical lag op vista en onder ubuntu draait ie prima
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 22:53
Verwijderd
Xp-compatibility mode proberen, misschien doet ie het dan wel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 09:37
boet
Avatar van boet
boet is offline
Windows XP SP2, Mac OSX Leopard en misschien binnenkort WIN7
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 11:16
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Nu nog Windows XP, maar binnenkort hoop ik Linux Mint 7 (Gloria) x64 te kunnen draaien.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 20:00
mueslireep
Avatar van mueslireep
mueslireep is offline
Chrome OS
__________________
[QUOTE=deadlock;32267601]Supergrappig.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 12:41
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Chrome OS
Daar zijn nog niet eens screenshots van beschikbaar; laat staan dus binaire releases.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 12:47
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Net nog ff voor de gein google's android en Nextstep op mijn virtualbox gedraait.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 17:02
mueslireep
Avatar van mueslireep
mueslireep is offline
Citaat:
Daar zijn nog niet eens screenshots van beschikbaar; laat staan dus binaire releases.
jawel hoor ik ben een pre-alfa tester.

(lol)
__________________
[QUOTE=deadlock;32267601]Supergrappig.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 15:08
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Citaat:
mijn eigen pc dualboot met ubuntu studio windows xp (voor games).
LINUX FTW~~ hurrah~
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 16:14
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik wil die release candidate van windows 7 ook eens proberen, maar als die afloopt in maart, kun je dan nog wel terugkeren naar vista?

Of ben je dan min of meer verplicht windows 7 echt aan te schaffen

En als ik hem dalijk installeer, blijven alle software/instellingen/muziek/films ed gewoon nog op de plek waar ik ze had?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 21:06
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Ik heb hem net ff op VirtualBox geinstalleerd.

Wat me opvalt is dat de installatie heel snel ging en hij ook weinig RAM gebruikt. Verder paar kleine innovaties zoals de taakbalk en in het startmenu waardoor je toch net wat sneller/makkelijker werkt. Ziet er allemaal weer net wat gelikter uit. Zal wel grotendeels weer gekopieerd zijn, maar volgens mij onder the hood veel verbeteringen.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 18:23
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 21-11-2019 om 10:29.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 10:54
Elwin01
Elwin01 is offline
Is dit topic toch populair geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 10:59
Elwin01
Elwin01 is offline
Ik draai nu momenteel.
Windows® Vista Utltimate
Ubuntu® 9.10 karmic koala
Mac® OSX Leopard 10.6 Ik weet het is illegaal op je pc :-) .
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 12:07
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ik draai nu momenteel.
Windows® Vista Utltimate
Ubuntu® 9.10 karmic koala
Mac® OSX Leopard 10.6 Ik weet het is illegaal op je pc :-) .
Hoe krijg je OS X op je pc? Kan dat ook met virtualbox?
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 30-07-2009, 19:00
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Hoe krijg je OS X op je pc? Kan dat ook met virtualbox?
Er bestaan gepatchte en gehackte versies van Mac OS X en er zijn ook EFI-emulatoren die kunnen helpen; trouwens een gehackte Macintosh wordt ook wel eens hackintosh genoemd. Maar vermits dat onderwerp in een legaal grijze zone ligt, gaan we hier op het forum niet verder in op dat onderwerp; het is dus NIET toegestaan om vragen te stellen hoe alles in zijn werk gaat bv.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 03:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
pc1: Hopeloze windows 2000 bak
pc2: Nog meer hopeloze windows XP bak
faptop: Nog hopelozere (door inferieure hardware) windows vista bak.

Denk dat ik maar overstap op prlwytofsky (Os X) een der dagen, waarschijnlijk als ik deze pc dood heb gemaakt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 09:06
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
pc1: Hopeloze windows 2000 bak
pc2: Nog meer hopeloze windows XP bak
faptop: Nog hopelozere (door inferieure hardware) windows vista bak.

Denk dat ik maar overstap op prlwytofsky (Os X) een der dagen, waarschijnlijk als ik deze pc dood heb gemaakt.
Gooi anders op die faptop XP, dat loopt meestal sneller dan Vista. En als je geen probleem hebt om wat extra bij te leren; zou je ook een Linux-versie (Ubuntu, Fedora, OpenSuSe, ...) op die pc's kunnen smijten (wel eerst mooi backup'je maken).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 16:32
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Op mn laptop en desktop draai ik momenteel de RC van Windows 7 en dat bevalt me echt prima

Op mijn mediacenter en en oude pc draai ik nog steeds Windows XP SP3 omdat die beide wat stabieler moeten zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 19:16
Elwin01
Elwin01 is offline
Windows 7 wacht ik zon 2/3 jaar mee.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 19:31
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Windows Vista
Mac OS X
Mac OS
Ubuntu
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 12:47
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Op mn laptop en desktop draai ik momenteel de RC van Windows 7 en dat bevalt me echt prima

Op mijn mediacenter en en oude pc draai ik nog steeds Windows XP SP3 omdat die beide wat stabieler moeten zijn.
ik had gehoopt dat de rc en de rtm op msdn wel hetzelfde zouden zijn, maar hij pakt mijn rc key niet. nu moet ik maar 3 keer 'rearmen'.

of kun je alleen home basic installeren met die rc key? want ik heb home premium gedaan
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 07:48
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Sinds gister Snow Leopard
__________________
www.hipheid.nl
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 16:18
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Heb zojuist de OEM versie van Windows 7 geinstalleerd

Werkt perfect!!!
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 13-09-2009, 13:22
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Windows XP SP3.

Waarom geen poll?
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2009, 20:54
Kiezelsteen
Kiezelsteen is offline
Windows 7 64bit
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 08:04
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Laptop: Windows XP
Desktop Windows XP (gaat naar windows 7)
Media Content pc Ubuntu 9.x
Studio: Mac OS
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 18:43
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
windows 7 64 bit
echt beste besturingssysteem wat ik tot nu toe gehad heb!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 20:35
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Sinds gisteren op de grote notebook Ubuntu 9.10 Beta (tja, hij liep zo slecht, dat ik toch maar snel een reïnstall gedaan heb, ook al komt hij pas finaal uit op 29 oktober), en het loopt als een tiet.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 13:11
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Windows XP 32-bit. Geloof professional maar niet sure ^^.
Had eerste de 64 bit maar er waren geen drivers voor mijn usb adapter, muis, toetsenbord, video kaart en geluid dus moest naar de 32 bit.

Bewust gekozen om geen Vista te nemen, denk dat mijn pc met 1 ram minder sneller draait op XP dan met die ene gig ram meer op Vista.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 19:46
Madness212
Madness212 is offline
Windows Vista Ultimate 32 bit
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 21:38
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Vista. Ik heb een keer Ubuntu geïnstalleerd, maar dat is walgelijk slecht en onpraktisch.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 10:55
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Vista. Ik heb een keer Ubuntu geïnstalleerd, maar dat is walgelijk slecht en onpraktisch.
Wat vond je zo slecht aan Ubuntu? Ik vind het juist heel erg praktisch, zeker t.o.v. Vista; daar ben ik echt geen voorstander van: menu's verbergen zodat je zowel muis als toetsenbord nodig hebt om iets te kunnen doen (ik gebruik vooral toetsenbord, en af en toe enkel muis vanuit mijn zetel), hetzelfde voor het startmenu; ik heb daar totaal geen overzicht meer in (veel te klein dingetje geworden), traagheid bij SP0 (bij de SP1 en SP2 was het beter, maar goed), de image viewer die zelf denkt je afbeeldingen te moeten bewerken (een ingescande pagina ziet er vaak totaal geel uit), het UAC dat om de 5 minuten aandacht vraagt voor de onnozelste zaken en de mensen uiteindelijk toch geen extra veiligheid biedt omdat het enkel vervelend is (dus niemand leest die boodschap en klikt direct op OK)

Ubuntu is even wennen, maar ik vind het zelf veel beter, vlotter en veiliger werken. De tegenhanger van UAC komt enkel af en toe op de proppen en je moet de eerste keer je wachtwoord geven (extra veiligheid, plus trager zodat je na moet denken voordat je iets goedkeurt), hij onthoudt dan een vijftal minuten wat je zelf zou toelaten. Menu's staan gewoon op je scherm, je hebt meerdere desktops wat bij multitasking zeer handig is, alles is min of meer naar je wens in te stellen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben gewoon geïnteresseerd wat je dan zo slecht en onpraktisch vond aan Ubuntu?
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 14:01
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de terminologie, maar ik hoop dat je me redelijk kan volgen.

UAC staat bij mij uit en Vista werkt voor mijn gevoel sneller. Dat is uiteraard geen objectieve test, maar toch... Daarnaast vind ik de looks van Ubuntu ook niet echt fantastisch, maar hier zou ik me allemaal wel overheen zetten. (al vind ik de looks toch wel een redelijk minpunt)

Ubuntu had problemen met mijn draadloos netwerk en om dat op te lossen moest ik iets installeren en instellingen veranderen, maar dat lukte dus niet goed. Vervolgens even via 'draad' geprobeerd en toen merkte ik dat Firefox buitengewoon traag was en ben gelijk via google aan de slag gegaan om iets simpels als Firefox op acceptabele snelheid te krijgen. Het bleek dus dat ik via ip:config (of zoiets) een Booleaanse operator (?) moest veranderen. Nadat ik dat had gedaan was firefox wat sneller, maar naar mijn smaak nog steeds te traag. Andere browsers hadden bij mij op Ubuntu minstens een net zo trage snelheid. Flash deed het niet al te best in Firefox en daarom had ik dus via het installatiemenu (weet de exacte naam niet meer) alles mbt tot flash uitgeprobeerd en geïnstalleerd, maar zonder goed resultaat. Ik moest dus via internet zoeken naar de juiste flash plugin (?) en kreeg dit niet correct geïnstalleerd. Voordat ik redelijk met Ubuntu aan de slag kan moet ik waarschijnlijk uren op fora en/ of informatieve sites doorbrengen, waar ze met allerlei termen voor het terminal venster (?) smijten om iets simpels goed functionerend te krijgen. Het is wat mij betreft gewoon niet intuïtief genoeg en simpele dingen zorgen al voor obstakels.

De-installeren ging trouwens ook erg irritant (ik zou bijna denken dat het een virus is). Zo moest mijn vriend er aan te pas komen om de bootloader te verwijderen (of juist in te stellen), zodat mijn computer in 1 keer meteen naar Vista ging.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 21:33
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
windows vista premium. vanaf volgende week windows 7.
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 11:50
Verwijderd
Op m'n laptop nu Vista Business, maar komende week gaan we over op Windows 7
Op m'n pc nog steeds XP en dat blijft nog wel even zo, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 17:20
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
ik heb een laptop met windows vista, en een computer met XP maar die staat op de kamer van me broertje
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 20:10
studiobosa
studiobosa is offline
Mac OS X
Ubuntu
FreeBSD
FreeNAS
Suse 11
Windows sbs 2003
windows xp
windhoos vista
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 21:07
Verwijderd
Bedankt voor deze heldere uitleg met heldere argumenten!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 13:04
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Mac OS X
Ubuntu
FreeBSD
FreeNAS
Suse 11
Windows sbs 2003
windows xp
windhoos vista
Hoewel ik niet bepaald voorstander ben van Vista, heeft het volgens mij geen zin om daar van die kinderachtige namen aan te geven. Je kan voor of tegen MS (of Windows, of Mac, ...) zijn, maar noem datgene dan toch gewoon bij de echte naam.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 21:00
Meestersjef
Meestersjef is offline
Vista en binnekort 7
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.