Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 11:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Balance: ik heb zelf geen aankoopmakelaar nodig voorlopig, maar begin me nu te orienteren op verkoopmakelaars. Maar ik heb gewoon geen idee waar te beginnen behalve bij de makelaars waarvan ik hier in de buurt bordjes zie hangen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2009, 11:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh voor een verkoopmakelaar zou ik kijken naar:
- Hoe bekend is hij? Ik als koper ging toch regelmatig even naar de site van de bekendere makelaars.
- Heeft hij een klantenbestand? Sommige makelaars hebben ook een eigen bestand met woningzoekers die ze benaderen voor het huis naar Funda gaat.
- Waar en hoe promoot hij jouw huis?
- Hoe is zijn service voor de koper? Ik heb als koper echt waardeloze makelaars gezien. Eentje die mij niet wist te vertellen hoe groot een kamer was en uiteindelijk maar gokte aan de hand van het nemen van stappen.. En die zei 'nou dit is het, kijk maar rond' en zelf lekker op de bank bleef zitten. Die makelaar stond mij al zo tegen dat ik nauwelijks nog naar het huis kon kijken. Ook brochures: krijg je die in je hand of zegt ie 'ga maar even naar onze website'.
- Prijs, maar bij het verkopen van je huis (zeker als je gokt dat het lastig gaat worden) zou ik dit niet op nummer 1 zetten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 13:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
@ Balance: ik heb zelf geen aankoopmakelaar nodig voorlopig, maar begin me nu te orienteren op verkoopmakelaars. Maar ik heb gewoon geen idee waar te beginnen behalve bij de makelaars waarvan ik hier in de buurt bordjes zie hangen...
wij hebben ons oude huis ook net verkocht met makelaar. we hebben gekozen voor de makelaar die ons zelf eens iets verkocht heeft. daar waarom we toen tevreden over, en je weet meteen hoe hij de kijkers behandeld.
bij de verkoop zijn we wel tegen wat kleine puntjes aangelopen qua makelaars. hier kun je rekening mee houden als je op zoek gaat:

- NVM-makelaars hebben het voordeel dat je "beter" op Funda komt dan niet-NVM'ers. (Funda is verbonden aan de NVM). zo staan niet-NVM-makelaars altijd onder de NVM-makelaars als ik het goed heb.
- kijk of de makelaar is aangesloten bij andere verenigingen (zo heb je hier bijvoorbeeld Makelaars Vereniging Amsterdam). De makelaars delen elkaars huizenbestand vaak (ze gaan naar hun verenigingsgenoten voordat ze verder kijken), en ze organiseren open huizen routes.
- maak hele duidelijke afspraken over bezichtigingen. een vriendin van ons verkocht haar huis via een makelaar die een kwartier van te voren belde "ik kom er aan met een kijker". niet fijn
- je makelaar werkt voor jou. je betaalt hem, dus hij moet leveren. laat hem je daardoor ook betrekken bij de verkoop, zodat jij aan kunt geven of je tevreden bent (makelaars kunnen een huis ook wel eens verwaarlozen).
- spreek af of je zelf onderhandelt, of dat je de makelaar een vrije hand geeft tot een bepaald bedrag.
- spreek goed af wat je waarvoor betaalt. leuk als je makelaar je huis full-color op de voorpagina van de Telegraaf zet, maar jij moet ervoor betalen.

wat betreft die laatste drie: er moet een "klik" zijn. tenminste, wij vonden het fijn om erg betrokken te blijven bij de verkoop.


overigens mag je je makelaar "ontslaan" als je niet tevreden bent. gemaakte kosten moet je dan vergoeden (voor advertenties bijvoorbeeld), maar verder niet. enig voorbehoud: als je in onderhandeling bent met iemand die via je makelaar is gekomen, mag je niet je makelaar ontslaan en met die onderhandelingen doorgaan. op dat moment is het nog "zijn" verkoop.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 20:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ging vandaag een beetje oriënteren op meubels, is de huidige levertijd 16 weken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:01
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Balance en ganralph, bedankt voor de tips. We weten in ieder geval zeker dat we niet de verkoopmakelaar van de vorige bewoners willen hebben, want er is vanalles mis gegaan wat zij toch goed hadden moeten regelen als makelaar zijnde.
Van een andere makelaar, een bekende hier, hebben we een heel positief beeld. Die heeft bovendien meerdere appartementen hier in de flat te koop staan. Maar ik weet dus niet of dat een voordeel of juist een nadeel is...
Ik wil in ieder geval een NVM-makelaar, zodat ons appartement op Funda terug te vinden gaat zijn (dat is mijn eerste orientatiepunt, en ik hoop van meer mensen). Ons appartement is niet zo duur, dus het maakt voor ons niet uit of we een makelaar met een vaste courtage a +/- 1000 euro nemen of een andere die met percentages rekent. En als die laatste dan meer service biedt, ga ik toch voor die.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:10
Ivo
Ivo is offline
@ post van Balance: Pff... 16 weken wachttijd op meubels. En dat in tijden van "crisis". Kennelijk hebben ze het zo slecht nog niet bij die meubelzaak als ze niet eens een acceptabele levertijd kunnen hanteren.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Of juist andersom, misschien maken /kopen ze niet zoveel voorraad als voorheen.

Ik ga toch maar eens kijken of Ikea leuke alternatieven heeft.
Of een andere winkel. De mevrouw van de winkel zei wel dat alle meubelwinkels op dit moment dergelijke levertijden hebben, maar dat kan ook onzin zijn natuurlijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij is 16 weken voor bijvoorbeeld een bankstel niet eens zo overdreven lang? Bij m'n moeder was dat ook steeds wel zoiets.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 18:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou vroegah was dat toch echt 6 tot 8 weken.
16 weken is wel bizar lang.

En mijn huis komt over exact een maand dus 3 maanden zonder bank is zeker te lang
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 19:11
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Balance en ganralph, bedankt voor de tips. We weten in ieder geval zeker dat we niet de verkoopmakelaar van de vorige bewoners willen hebben, want er is vanalles mis gegaan wat zij toch goed hadden moeten regelen als makelaar zijnde.
Van een andere makelaar, een bekende hier, hebben we een heel positief beeld. Die heeft bovendien meerdere appartementen hier in de flat te koop staan. Maar ik weet dus niet of dat een voordeel of juist een nadeel is...
Ik wil in ieder geval een NVM-makelaar, zodat ons appartement op Funda terug te vinden gaat zijn (dat is mijn eerste orientatiepunt, en ik hoop van meer mensen). Ons appartement is niet zo duur, dus het maakt voor ons niet uit of we een makelaar met een vaste courtage a +/- 1000 euro nemen of een andere die met percentages rekent. En als die laatste dan meer service biedt, ga ik toch voor die.
het is dus niet zo dat alleen NVM-makelaars op Funda mogen, maar wij hadden zelf een VBO-makelaar en die liep echt te treuzelen en moeilijk te doen over een advertentie op Funda. Daar proef je dus toch iets van rivaliteit en daar wil je als klant niet de dupe van worden.

te veel dezelfde makelaar in één flat geeft bij mij persoonlijk wel eens het idee dat het een "bulk-verkoop" is (zoals ex-huurwoningen) en dat zou een negatieve uitstraling kunnen hebben. (maar misschien denk ik nu weer gewoon te ver )
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 19:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
te veel dezelfde makelaar in één flat geeft bij mij persoonlijk wel eens het idee dat het een "bulk-verkoop" is (zoals ex-huurwoningen) en dat zou een negatieve uitstraling kunnen hebben. (maar misschien denk ik nu weer gewoon te ver )
Op 85 woningen staan er 4 te koop bij dezelfde makelaar en 2 bij andere makelaars. Dus in die zin valt het wel mee.
Wij hebben zelf ook wel bij een makelaar 3 appartementen achter elkaar bezocht, waarvan 2 in hetzelfde gebouw, dat was toen wel makkelijk. Dus in die zin vind ik het wel gunstig. Maar dan is er dus wel meer 'concurrentie' tussen de appartementen onderling.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 21:08
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Op 85 woningen staan er 4 te koop bij dezelfde makelaar en 2 bij andere makelaars. Dus in die zin valt het wel mee.
Wij hebben zelf ook wel bij een makelaar 3 appartementen achter elkaar bezocht, waarvan 2 in hetzelfde gebouw, dat was toen wel makkelijk. Dus in die zin vind ik het wel gunstig. Maar dan is er dus wel meer 'concurrentie' tussen de appartementen onderling.
voor de kijkers is het zeker makkelijk, maar je moet je makelaar wel kunnen vertrouwen dat hij zich voor alle woningen even goed inzet, en dat kan lastig zijn. (als er eentje is waar hij eerder vanaf wil, prijst hij dat wellicht sterker aan)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 21:19
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nona 2 november
Balance 13 november
Gurl19 19 november
testout.com 1 december

Grappig dat we allemaal zo dichtbij elkaar zitten met de sleuteloverdracht.
Ik kan echt moeilijk wachten zeg.

Hoe ver zijn jullie nu met alles regelen?

Ik moet nog:
- Huisvestigingsvergunning: is hier verplicht, maar is slechts een maand geldig, dus expres gewacht tot na de 13e met regelen.
- Energie regelen: ik weet nog niet van wie de leidingen zijn hier, ik wil eigenlijk gewoon bij de leverancier van de leidingen.
- Internet & telefonie regelen: weet al wel bij welke ik wil maar moet ik nog ff regelen.

Verder nog wel alles inpakken, maar dat moet lukken in ruim 1 maand.
En nog heel veel kopen
- Zithoek
- Eethoek
- Vriezer
- Televisie
- Printer
- Kledingkast
En allerlei kleinere spullen

En misschien een hele domme vraag hoor ( ) maar ehh, gewone (geen digitale) televisie.. ontvang je dat nou standaard als er een kabel ligt? Of moet je je daar ook op abonneren?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 21:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tv moet je ook een abonnement voor nemen ja, kan vaak wel samen met telefoon of telefoon en internet. Ik zou internet wel snel regelen want dat duurde bij mij vier weken ofzo en het was erg fijn dat dat er was toen ik er in ging
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 22:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou er staat dat het 2 a 3 weken duurt en dan zou ik nu te vroeg zijn, dan zit de andere bewoner er nog in! En aangezien de levering gepaard gaat met de levering van een modem is dat nogal onhandig.
En ik ga er de 13e niet meteen in. Waarschijnlijk pas een paar weken later. Maar ik bel van de week wel een keer om te horen wat handig is.
Volgens mij heeft mijn aanbieder (compuserve) geen televisie. Dan maar bij Ziggo ofzo, of heeft iemand elders goede ervaringen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Nona 2 november
Balance 13 november
Gurl19 19 november
testout.com 1 december

Grappig dat we allemaal zo dichtbij elkaar zitten met de sleuteloverdracht.
Ik kan echt moeilijk wachten zeg.

Hoe ver zijn jullie nu met alles regelen?

Ik moet nog:
- Huisvestigingsvergunning: is hier verplicht, maar is slechts een maand geldig, dus expres gewacht tot na de 13e met regelen.
- Energie regelen: ik weet nog niet van wie de leidingen zijn hier, ik wil eigenlijk gewoon bij de leverancier van de leidingen.
- Internet & telefonie regelen: weet al wel bij welke ik wil maar moet ik nog ff regelen.

Verder nog wel alles inpakken, maar dat moet lukken in ruim 1 maand.
En nog heel veel kopen
- Zithoek
- Eethoek
- Vriezer
- Televisie
- Printer
- Kledingkast
En allerlei kleinere spullen

En misschien een hele domme vraag hoor ( ) maar ehh, gewone (geen digitale) televisie.. ontvang je dat nou standaard als er een kabel ligt? Of moet je je daar ook op abonneren?
Ik weet allemaal echt niet wat we nodig hebben En moeten regelen.

Gelukkig is ons huis relatief klein, en met de meubels die ik heb, is het huis al ongeveer vol
En dat terwijl ik hier een kamer van 20m2 heb. Maar aangezien elke muur vol staat, de muren daar veel inbouwkasten hebben, heb je niet zoveel muurruimte over!

Ik heb een bank, dus die gaat gewoon mee. Zou nog wel een luxe comfortabele stoel willen, maar daar is het geld ook gewoon niet voor
Ik heb vorig jaar op school een tafel gemaakt, daarvan moet ik het blad nog 1 keer lakken, dan is die ook klaar! Ik heb hier 10 stoelen staan, dus stoelen ook geen probleem.
Vriezer krijg ik van een vriend die een nieuwe keuken krijgt

Mijn moeder vind dat ik ruim op tijd moet beginnen met inpakken, dus ik ben nu al een beetje bezig. Om ruimte op mijn kamer te krijgen heeft mijn vader mijn spiegel en make up tafel al meegenomen. En twee dozen met keukenspullen, die we nu toch niet gebruiken!

Vind het allemaal zo'n gedoe. Nu denk ik nog: rustig aan. Maar over een maand begin ik ontzettend te stressen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 10:46
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En misschien een hele domme vraag hoor ( ) maar ehh, gewone (geen digitale) televisie.. ontvang je dat nou standaard als er een kabel ligt? Of moet je je daar ook op abonneren?
vaak loopt zo'n abonnement door van de vorige bewoner en kun je gewoon even je eigen gegevens doorgeven.

wij zitten nu al ruim een maand met tv en internet van de vorige bewoners. lekker makkelijk, deed het meteen toen we binnen kwamen, en zodra de eerste rekening op de mat valt (de oud-bewoners zouden onze namen doorgeven aan de provider) beslissen we wel of dit het pakket is dat we willen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ging vandaag een beetje oriënteren op meubels, is de huidige levertijd 16 weken
Bij ons was het 24 weken
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:58
Ivo
Ivo is offline
Toen ik ging verhuizen, was hier geen TV te ontvangen. Toen heb ik meteen maar bij Ziggo een 3-in-1 pakket genomen voor TV, telefoon en internet. Geen gedoe, gewoon alles bij de zelfde leverancier. Was allemaal in 2 of 3 weken geregeld.

Energie: Waarom zou je dat bij de zelfde leverancier willen als de kabels+leidingen? Meestal zijn die vrij duur.

Inpakken kan makkelijk in 1 dag. Als je er maar de tijd voor neemt EN als je er voor zorgt dat je voldoende dozen e.d. op voorraad hebt om alles in te pakken. Tenzij je nu in een huis woont met 4 overvolle hobbykamers, zolder en kelder waar niets in dozen zit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 20:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Toen ik ging verhuizen, was hier geen TV te ontvangen. Toen heb ik meteen maar bij Ziggo een 3-in-1 pakket genomen voor TV, telefoon en internet. Geen gedoe, gewoon alles bij de zelfde leverancier. Was allemaal in 2 of 3 weken geregeld.

Energie: Waarom zou je dat bij de zelfde leverancier willen als de kabels+leidingen? Meestal zijn die vrij duur.

Inpakken kan makkelijk in 1 dag. Als je er maar de tijd voor neemt EN als je er voor zorgt dat je voldoende dozen e.d. op voorraad hebt om alles in te pakken. Tenzij je nu in een huis woont met 4 overvolle hobbykamers, zolder en kelder waar niets in dozen zit.
Hier in de omgeving ligt Ziggo er vrij vaak uit. En alleen mijn televisie vind ik dan niet zo erg, maar alles bij die ene maatschappij vind ik dan erg onhandig. Heb je gelijk niks meer aan multimedia mogelijkheden.

En ik heb nu al diverse malen gehoord dat het zo'n gedoe is met 2 rekeningen en maatschappijen die moeilijk gaan doen over wie nou wat levert, als het gaat om 2 aparte leveranciers van kabels/stroom. Weet niet of het klopt, maar het klinkt mij wel prettig in de oren om maar 1 rekening te ontvangen ipv 2.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 20:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
haha wtf
Ze hebben in mijn nieuwe plaats een soort plaatselijke televisie.
UPC en Ziggo zijn helemaal niet te ontvangen.

Voordeel is weer wel dat het veel goedkoper is, maar het klinkt zo amateuristisch.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 08:20
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Auw, dat vind ik altijd een beetje dubieus.

Nog twee weekjes, dan krijgen we de sleutel!!!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 15:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Kan jij ook al zo slecht wachten Nona?
Dit is nog erger dan vroeger als je bijna jarig was..


Ik ben vandaag en afgelopen weekend weer lekker bezig geweest:
- Huisvestingsvergunning aangevraagd
- Televisie abonnement geregeld
- Gas en electra geregeld
- Water geregeld
- Bank + fauteuil + poef gekocht
- Eetstoelen gekocht
- Uitgezocht welke tv ik ga kopen als ik verhuisd ben.
- Uitgezocht welke printer ik ga kopen als ik verhuisd ben.

En ik wilde internet + bellen bestellen, maar ook dat is ineens niet meer beschikbaar waar ik wilde. Godsamme.
Nu dus een zoektocht naar een nieuwe, goedkope provider.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 17:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb internet + bellen bij Online en ben er erg tevreden over
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 17:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik kan niet zo goed wachten, ben al druk bezig alles in dozen te mikken, de verhuizing is geregeld, we hebben een planning, de providers van mijn vriend kunnen mee naar het nieuwe huis, we hebben electra apart uitgezocht en mijn moeder kwam net aan met een stapel adresstickers die ze online heeft besteld, dus kaartjes sturen wordt een stuk makkelijker.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 18:10
Verwijderd
En jullie gaan nog een stuk sneller verhuizen dat dan ik ga doen
Ik wou dat het nu al zover was!

Ik heb nu al een aantal dozen vol, maar niet meer dozen om te vullen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 21:32
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dat probleem heb ik ook! Ik heb nu 10 verhuisdozen vol en ik ben nog niet eens begonnen met mijn slaapkamer (ik woon nog bij mijn ouders, dus op mijn slaapkamer staan ál mijn spullen). Die 10 verhuisdozen bevatten enkel spullen voor in de keuken, schoonmaakspullen en linnengoed
Maar ik ga niet op 1 officiële dag verhuizen. Ik neem gewoon elke dag een paar dozen mee. Dus als ik zo'n doos leeg maak in mijn nieuwe huis kan ik hem mee naar mijn oude huis nemen en weer vullen. Denk ik.

En ik ga bij Online heb ik besloten.
En vandaag mijn huisvestingsvergunning binnen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 21:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mijn grootste inpak-probleem is dat ik teveel boeken en mappen heb, en dan worden de dozen zo zwaar. Dus in elke doos moeten wel wat boeken en mappen om het nog tilbaar te houden, dus ik heb geen categorieën.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 22:41
Verwijderd
Ik ga maar niks zeggen over de kwaliteit van Online.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 08:19
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Vertel Lilith? Mijn huis wordt verbouwd op dit moment en ben stiekem al bezig met dingetjes als welke provider ik moet nemen

Nu heb ik ziggo thuis bij mn ouders dat vind ik persoonlijk tegenwoordig erg goed (dat was vroeger zeker anders) het is alleen duur wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld online. Over online hoor ik meestal wel goede dingen? hoe zit het met de snelheid van online?
__________________
Bruut for president (y)
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 11:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik heb nu al een aantal dozen vol, maar niet meer dozen om te vullen
Kleding en boeken hebben wij vervoerd in onze (grote) verzameling weekendtassen. En ook gewone (stevigere) doosjes uit de supermarkt zijn prima om bijv. goed ingepakt serviesgoed in te vervoeren.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 11:47
ganralph
ganralph is offline
toch zijn de echte verhuisdozen het meest praktisch. heel stevig en allemaal hetzelfde formaat waardoor je makkelijk stapelt. helaas kosten ze bij de praxis of zo een euro of 2,50. wij hebben de onze gratis aangeboden via Marktplaats en ze werden binnen een dag dankbaar opgehaald.

kijk eens goed of je niemand kunt vinden die net verhuisd is en die dozen over heeft.


borden trouwens altijd rechtop zetten bij het verhuizen (dus "op de zijkant"). minder kans op breken, aldus de verhuizers serviesdozen ed verder opvullen met kleding.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 12:24
Verwijderd
En schrijf op alle dozen wat er in zit (plak er een stuk crepe-tape op bv, hoef je niet op de doos zelf te schrijven) en waar de doos naar toe moet (bv. slaapkamer, keuken, zolder), dat heeft ons echt veel tijd bespaard bij 't verhuizen en de eerste dagen toen nog niet alles uit was gepakt, konden we moeiteloos alles vinden
Bij IKEA kun je ook een rol vulmateriaal kopen, handig om borden meet in te pakken, oh, en oude kranten zijn ook handig om dingen mee te vullen
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Vertel Lilith? Mijn huis wordt verbouwd op dit moment en ben stiekem al bezig met dingetjes als welke provider ik moet nemen

Nu heb ik ziggo thuis bij mn ouders dat vind ik persoonlijk tegenwoordig erg goed (dat was vroeger zeker anders) het is alleen duur wanneer je het vergelijkt met bijvoorbeeld online. Over online hoor ik meestal wel goede dingen? hoe zit het met de snelheid van online?
Persoonlijk zou ik iig nooit over gaan naar bellen+internet van Online.
Ehm.. teveel problemen met de livebox en wanneer je snelheid al laag is, (vanwege de afstand van de ADSL-kabelkastding in de buurt) kun je al snel problemen krijgen dat je niet kunt bellen en internetten tegelijkertijd of dat je telefoon wegvalt, jij de beller niet kunt verstaan of zij jou niet. Of dat je uberhaupt niet bereikbaar bent.

Ik zou gewoon een lekkere ouderwetse KPNlijn houden voor t bellen, belbudget kost geloof ik 20 euro per 2 maanden en daarnaast een ADSL-abonnement bij Online kan best. Maar bellen en internetten zou ik niet samen doen via een ADSLlijn.

Ik zou op de website kijken wat voor een snelheid je kan halen, of op de website van bbned. Het is iig maximaal 20 mb.
tenzij je in Almere of Amsterdam woont, dan kun je volgens bij ook al glasvezel krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 13:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En schrijf op alle dozen wat er in zit (plak er een stuk crepe-tape op bv, hoef je niet op de doos zelf te schrijven) en waar de doos naar toe moet (bv. slaapkamer, keuken, zolder), dat heeft ons echt veel tijd bespaard bij 't verhuizen en de eerste dagen toen nog niet alles uit was gepakt, konden we moeiteloos alles vinden
Bij IKEA kun je ook een rol vulmateriaal kopen, handig om borden meet in te pakken, oh, en oude kranten zijn ook handig om dingen mee te vullen
tja, helaas stond bij ons of 50 van de 60 dozen "rest" of "overig"

Bij de bouwmarkt kun je bubbeltjesplastic per meter kopen (ook geschikt als bezigheidstherapie )
en bij de inpaktafels van de Xenos ligt gratis vloeipapier
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 13:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb tot dusver enkel positieve verhalen gehoord over Online, dus ik ga het toch gewoon proberen. Dan moet ik er het beste maar van hopen
Sowieso is er weinig alternatief in dezelfde prijsklasse, ik heb van de week nog een vergelijkend warenonderzoek gedaan

Ik heb op al mijn dozen een nummer staan en heb een Word document waarin exact alle spullen staan die er per doos in zitten. Op die manier kan ik straks mijn spullen makkelijk opzoeken, hoop ik.
En van mij mag alles naar de woonkamer in eerste instantie, zó veel heb ik nou ook weer niet
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 15:26
Verwijderd
Ehm. Belbudget met ADSL extra kost je 30 euro met gesprekskosten en ADSL extra+ telefonie totaal kost je ook 30 euro in de maand en dan moet je ook gesprekskosten betalen en de eerste is heeeeel veel meer betrouwbaarder.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij Online is bellen + internet 25 euro per maand.
Bij KPN kan ik belbudget vinden voor 11 euro per maand. Daar zitten dan geen enkele gesprekskosten bij in, terwijl je bij Online in het weekend gratis kan bellen naar vaste nummers. En bij KPN betaal je 10 tot 15 cent per minuut voor bellen naar vast, tegenover 2,5 cent per minuut bij Online.
En internet 20 mb is daar 50 euro (55 euro als pakket met bellen én internet) maar als ik het goed begrijp zou je dan internet wel gewoon bij Online halen. Als je alleen los internet wil dan is het 20 euro. Dus dan kom ik op 25 vs. 31 euro, waarbij je bij Online ook nog véél lagere belkosten hebt én geheel gratis naar vast belt in het weekend (en voor 30 euro zelfs altijd gratis).

Oh en ik werk niet bij Online hoor, want ik laat me graag overtuigen (zit nog in de 7 dagen bedenktijd ).
Maar ik heb echt niks beters kunnen vinden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:30
Verwijderd
Goedkoper is t natuurlijk wel ja. ;x

maar in ruil daarvoor ben je wss de helft van de tijd niet bereikbaar (zeker als je een filmpje zit te downloaden of een stream kijkt)

En dat weegt bij mij echt niet op tegen 6 euro besparen. Bellen van de vaste lijn zal ik wss toch niet echt vaak doen, en als ik dan een vaste lijn heb, dan verwacht ik er wat meer van dan constante uitval.

Overigens zou ik oppassen met die 7 dagen.
Als je je contract via de telefoon aanging, dan heb je 7 dagen vanaf dat moment en niet vanaf die leuke bevestigingsbrief bij jou in de brievenbus.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 17:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja I know, dat zei ze er ook bij.
Ik ga het er toch maar op gokken. Jij bent de eerste van wie ik hoor dat het niet bevalt, hier in de buurt lijkt het het dus aardig te doen. Dus ik hoop maar dat jij toevallig pech had. Al klinkt dat een beetje rot
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 19:15
Verwijderd
Citaat:
@ post van Balance: Pff... 16 weken wachttijd op meubels. En dat in tijden van "crisis". Kennelijk hebben ze het zo slecht nog niet bij die meubelzaak als ze niet eens een acceptabele levertijd kunnen hanteren.
Eh dat is juist een logisch gevolg van de crisis
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Dat probleem heb ik ook! Ik heb nu 10 verhuisdozen vol en ik ben nog niet eens begonnen met mijn slaapkamer (ik woon nog bij mijn ouders, dus op mijn slaapkamer staan ál mijn spullen). Die 10 verhuisdozen bevatten enkel spullen voor in de keuken, schoonmaakspullen en linnengoed
Maar ik ga niet op 1 officiële dag verhuizen. Ik neem gewoon elke dag een paar dozen mee. Dus als ik zo'n doos leeg maak in mijn nieuwe huis kan ik hem mee naar mijn oude huis nemen en weer vullen. Denk ik.

En ik ga bij Online heb ik besloten.
En vandaag mijn huisvestingsvergunning binnen
Ik heb al mijn servies niet eens in de keuken staan, een deel staat bij mijn huisgenootje op de kamer in dozen. Al meer dan een jaar. Ik heb eigenlijk 4 serviezen
Maar ik heb al twee dozen met keukenspullen door mijn vader mee laten nemen. Maar het worden er dus zooo veel! Want dan heb ik het nog geen eens gehad over bakvormen, ovenschalen, pannen, potten etc.

Voor de rest heb ik ook rond de 400 dvd's. Dus daar kan je ook al gauw 5 dozen mee vullen (boxen tel ik als 1)
En ook ongeveer zoveel cd's. Dus dat zijn ook al snel 2 dozen!

Heb nu 4 curver dozen met boeken, maar nog wel 4 nodig ben ik bang. Heb in verhuisdozen boeken zitten met daarboven jassen die ik nu toch niet draag.

Citaat:
Mijn grootste inpak-probleem is dat ik teveel boeken en mappen heb, en dan worden de dozen zo zwaar. Dus in elke doos moeten wel wat boeken en mappen om het nog tilbaar te houden, dus ik heb geen categorieën.
Ja maar dan moet je gewoon erop zetten wat er nog meer bij zit (bijv beddengoed, handdoeken of kleding)

Citaat:
Kleding en boeken hebben wij vervoerd in onze (grote) verzameling weekendtassen. En ook gewone (stevigere) doosjes uit de supermarkt zijn prima om bijv. goed ingepakt serviesgoed in te vervoeren.
Ja maar dat stapelt toch niet zo lekker. Kleding gooi ik wel in tassen als het zover is, en kleding die ik al uitgezocht heb laat ik lekker in de dozen zitten waar ze nu in zitten.

En dat het te stapelen is, is ook wel handig als je een maand in de dozen gaat zitten.
Citaat:
toch zijn de echte verhuisdozen het meest praktisch. heel stevig en allemaal hetzelfde formaat waardoor je makkelijk stapelt. helaas kosten ze bij de praxis of zo een euro of 2,50. wij hebben de onze gratis aangeboden via Marktplaats en ze werden binnen een dag dankbaar opgehaald.

kijk eens goed of je niemand kunt vinden die net verhuisd is en die dozen over heeft.


borden trouwens altijd rechtop zetten bij het verhuizen (dus "op de zijkant"). minder kans op breken, aldus de verhuizers serviesdozen ed verder opvullen met kleding.
Ja, ik zal ook nog wel een aantal gaan kopen, maar de praxis is hier ook gewoon kut vandaan. En dan met 20 dozen lopen is ook niet alles
Citaat:
En schrijf op alle dozen wat er in zit (plak er een stuk crepe-tape op bv, hoef je niet op de doos zelf te schrijven) en waar de doos naar toe moet (bv. slaapkamer, keuken, zolder), dat heeft ons echt veel tijd bespaard bij 't verhuizen en de eerste dagen toen nog niet alles uit was gepakt, konden we moeiteloos alles vinden
Bij IKEA kun je ook een rol vulmateriaal kopen, handig om borden meet in te pakken, oh, en oude kranten zijn ook handig om dingen mee te vullen
Dat is inderdaad ook wel een goed plan. Maar vulmateriaal komt sowieso wel goed. Bewaar nu ook alle kranten etc.
Citaat:
tja, helaas stond bij ons of 50 van de 60 dozen "rest" of "overig"

Bij de bouwmarkt kun je bubbeltjesplastic per meter kopen (ook geschikt als bezigheidstherapie )
en bij de inpaktafels van de Xenos ligt gratis vloeipapier

Dat mag dus niet he. Bij de xenos jatten! Dat is voor de klanten (aldus mijn vriend die daar werkt )
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 19:21
Verwijderd
Citaat:
wij hebben ons oude huis ook net verkocht met makelaar. we hebben gekozen voor de makelaar die ons zelf eens iets verkocht heeft. daar waarom we toen tevreden over, en je weet meteen hoe hij de kijkers behandeld.
bij de verkoop zijn we wel tegen wat kleine puntjes aangelopen qua makelaars. hier kun je rekening mee houden als je op zoek gaat:

- NVM-makelaars hebben het voordeel dat je "beter" op Funda komt dan niet-NVM'ers. (Funda is verbonden aan de NVM). zo staan niet-NVM-makelaars altijd onder de NVM-makelaars als ik het goed heb.
- kijk of de makelaar is aangesloten bij andere verenigingen (zo heb je hier bijvoorbeeld Makelaars Vereniging Amsterdam). De makelaars delen elkaars huizenbestand vaak (ze gaan naar hun verenigingsgenoten voordat ze verder kijken), en ze organiseren open huizen routes.
- maak hele duidelijke afspraken over bezichtigingen. een vriendin van ons verkocht haar huis via een makelaar die een kwartier van te voren belde "ik kom er aan met een kijker". niet fijn
- je makelaar werkt voor jou. je betaalt hem, dus hij moet leveren. laat hem je daardoor ook betrekken bij de verkoop, zodat jij aan kunt geven of je tevreden bent (makelaars kunnen een huis ook wel eens verwaarlozen).
- spreek af of je zelf onderhandelt, of dat je de makelaar een vrije hand geeft tot een bepaald bedrag.
- spreek goed af wat je waarvoor betaalt. leuk als je makelaar je huis full-color op de voorpagina van de Telegraaf zet, maar jij moet ervoor betalen.

wat betreft die laatste drie: er moet een "klik" zijn. tenminste, wij vonden het fijn om erg betrokken te blijven bij de verkoop.


overigens mag je je makelaar "ontslaan" als je niet tevreden bent. gemaakte kosten moet je dan vergoeden (voor advertenties bijvoorbeeld), maar verder niet. enig voorbehoud: als je in onderhandeling bent met iemand die via je makelaar is gekomen, mag je niet je makelaar ontslaan en met die onderhandelingen doorgaan. op dat moment is het nog "zijn" verkoop.
Wat je ook kan doen is het percentage wat de makelaar krijgt afhankelijk maken van de snelheid waarmee hij het verkoopt. Overigens moet je je altijd bedenken dat het voor een makelaar niet zoveel uitmaakt of jij nou 150.000 voor je huis krijgt of 170.000. Daarnaast snap ik sowieso niet waarvoor je een aankoopmakelaar zou willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 22:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had het niet getrokken zonder aankoopmakelaar.
Maar ik heb d'r ook vooral gebruikt als vraagbaak en steunpilaar
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ja I know, dat zei ze er ook bij.
Ik ga het er toch maar op gokken. Jij bent de eerste van wie ik hoor dat het niet bevalt, hier in de buurt lijkt het het dus aardig te doen. Dus ik hoop maar dat jij toevallig pech had. Al klinkt dat een beetje rot
Ik ben nooit klant geweest bij Online verder hoor.
Ik heb er gewoon.. eh.. veel ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 22:43
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wat je ook kan doen is het percentage wat de makelaar krijgt afhankelijk maken van de snelheid waarmee hij het verkoopt. Overigens moet je je altijd bedenken dat het voor een makelaar niet zoveel uitmaakt of jij nou 150.000 voor je huis krijgt of 170.000. Daarnaast snap ik sowieso niet waarvoor je een aankoopmakelaar zou willen hebben.
hm, zijn er echt makelaars die dat doen, met die afhankelijkheid van de snelheid? is dat dan niet gewoon een bonus als het snel gaat en een normale prijs als het langer duurt? kan me geen makelaar voorstellen die geld laat schieten als het wat langer duurt

aankoopmakelaar zie ik zelf ook niet zo zitten. voor ons (ok, vooral voor mijn vriendin, die heeft er verstand van) is het ook een sport om alles zelf uit te zoeken. verkoop zou ik nooit zonder doen. je moet met veel meer rekening houden en fouten kunnen over het algemeen grotere gevolgen hebben.

toch snap ik wel waarom sommige mensen een aankoopmakelaar nemen. het neemt je het nodige werk en de nodige onzekerheid uit handen als je een goede hebt.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 06:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Aankopen hebben wij zonder makelaar gedaan, als je je er een beetje in verdiept, heb je die niet nodig. Maar aan de andere kant heb ik ook veel mensen gezien die zich er niet genoeg in verdiept hebben en dus achteraf tegen dingen aanliepen. Dus als je dat weet van jezelf, is een aankoopmakelaar misschien toch wel handig.
We zijn ons nu aan het oriënteren op een verkoopmakelaar. Daar wil ik niet zonder, want ik heb geen tijd om bijv. bezichtigingen te doen en zou bij het tegenbieden veel te soft zijn, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
We zijn ons nu aan het oriënteren op een verkoopmakelaar. Daar wil ik niet zonder, want ik heb geen tijd om bijv. bezichtigingen te doen en zou bij het tegenbieden veel te soft zijn, denk ik.
nog los daar van: als verkoper heb je meldingsplicht. dat betekent het nodige uitzoekwerk (is je buurt aangemerkt als stadsvernieuwingsgebied bijvoorbeeld? ik wist het niet). Laat je verkoopmakelaar dit allemaal uitzoeken en leg onderling goed vast wat allemaal zijn verantwoordelijkheid is. (een eventuele koper kan dit soort dingen aanvoeren als verborgen gebreken en dat kan je heel veel geld kosten)

het bieden hebben we bij onze verkoop dan weer grotendeels zelf gedaan (veel gebel met de makelaar dus). gewoon omdat het een makelaar blijft en we niet te snel "ja" wilden zeggen tegen een net-niet bedrag
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 09:20
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik weet het, bij verkopen komt een stuk meer kijken dan bij aankopen. De verkopend makelaar van de vorige eigenaren van ons appartement was een kluns eerste klas. Zelfs in het (standaard) koopcontract stonden fouten, waar wij hen op gewezen hebben. Zo werd er tijdens de bezichtiging gezegd dat er asbest achter de verwarmingen zit, en in het contract stond 'het is verkoper niet bekend of er asbest aanwezig is'.
Maar goed, die makelaar gaan we zeker niet nemen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 10:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met online. Mijn schoonouders hadden het ook (was eerst wanadoo, nu online) en die waren ook tevreden dus daarom heb ik daarvoor gekozen. Ik heb het nu een half jaar en mijn internet of telefoon heeft het nog nooit niet gedaan voor zover ik weet (dus iig niet op de momenten dat ik het wilde gebruiken). Ik heb een draadloos modem van hun gehuurd dus ik weet niet hoe het zit met die livebox enzo want die heb ik niet. Mijn vriend heeft alles geinstalleerd en dat ging ook prima.

Bellen in het weekend naar vaste nummers is niet helemaal gratis, dat kost 4 cent per gesprek

Wat ik wel heb is dat mijn tv (Digitenne van kpn) soms gaat storen als er iemand gaat internetten maar dat is dan vaak alleen met de laptop van m'n vriend en ook weer niet altijd dus heel vaag
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mama zijn en studeren....
Nikki87
33 30-09-2009 23:47
Werk, Geld & Recht De tegenhanger: huis huren, tips?
Adore
27 10-09-2009 07:55
Software & Hardware DVD recorder kopen (tips)
Balance
7 16-12-2008 18:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips beschouwing Nederlands
dark*dizzie*
4 30-03-2007 09:29
Werk, Geld & Recht Huis kopen als student
Verwijderd
53 25-03-2007 10:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil woningkraak verbieden
Gatara
152 09-11-2003 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.