Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2011, 11:47
RachelVU
RachelVU is offline
Beste aankomende studenten,

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van het Project Diversiteit & Studiesucces binnen de universiteit waar ik studeer, namelijk de Vrije Universiteit Amsterdam, omdat ik uit eigen ervaring heb gemerkt hoe lastig de stap van het bekende van de middelbare school naar het massale van de universiteit kan zijn.

Inmiddels zit ik al in mijn master klinische psychologie en moet ik eerlijk bekennen dat ik als student-assistent ook verbonden ben aan dit project, maar juist vanwege mijn persoonlijke ervaring wil ik anderen de kans geven dit proces iets gemakkelijker te doorlopen.

Dat ik ook niet de enige ben met deze ervaring, is ook uit cijfers gebleken. Specifiek voor de VU geldt dat er met name nogal wat eerste generatie studenten zijn, zij die voor het eerst uit hun familie gaan studeren, die uiteindelijk toch afhaken.

Nu wil het Project Diversiteit & Studiesucces deze studenten helpen door zich zowel academisch als sociaal zich op de VU thuis te laten voelen door middel van een Summercourse.

Tijdens deze Summercourse krijg je de kans om je voor te bereiden op je studie aan de VU. Samen met andere eerstejaarsstudenten volg je allerlei colleges en workshops van VU docenten en experts uit de praktijk ga je zelf aan de slag met onderzoek doen en krijg je een rondleiding over de VU-campus.

Daarnaast krijg je ook een ouderejaarsstudent, een buddy, toegewezen bij wie je met al je vragen terecht kunt. Deze buddy zal je tijdens het eerste semester van je studie ook nog begeleiden, zodat je altijd iemand hebt om op terug te vallen.

Natuurlijk is er dan ook nog tijd voor gezellige activiteiten waardoor je medestudenten leert kennen en je netwerk uitbreidt.

Mocht je aan de VU gaan studeren en lijkt je deze summercourse wel wat, dan kun je voor meer informatie of als je je al wil aanmelden terecht op: WWW.VU.NL/SUMMERCOURSE

Ik wens alle aankomende studenten in ieder geval veel succes met zijn of haar studiekeuze!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.