Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2011, 15:19
faithfully
faithfully is offline
Hallo allemaal,

Het einde van het schooljaar nadert en als 3 VWO-er kamp ik momenteel met profielkeuzestress.Het probleem:

Ik zou graag mijn droomprofiel willen doen. Dat is als volgt:
NT / NG met Nederlands, Latijn, Engels, Frans, geschiedenis, natuurkunde, biologie, scheikunde en wiskunde B. Ik twijfel of het niet te zwaar gaat worden, want het zijn negen vakken en ik ben niet een bèta-wonder. Met hard blokken, goed huiswerk maken en opletten in de les sta ik wel een prachtige 8.5 gemiddeld voor deze vakken (na, bi, sk, wi), maar toch ben ik bang dat ik het in de bovenbouw niet alleen meet kan hebben van stampen. Graag zou ik ook nog Frans en geschiedenis als extra vakken doen, voor beide sta ik een 9.5. Maar kan ik dat wel doen in combinatie met en vrij zwaar profiel? Please, help me!

Liefs, faithfully
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2011, 15:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij mijn weten kun je extra vakken alsnog laten vallen. Dus mocht er één vak toch te moeilijk blijken/de werkdruk te hoog, kun je er altijd nog eentje laten vallen. Hoewel twee extra vakken misschien wel een beetje veel is? Je kunt natuurlijk ook overwegen om bijvoorbeeld geschiedenis niet als schoolvak te doen, maar je daar zelf in te verdiepen als iets je interesseert of als je ergens meer over wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:01
estellecarlijn
Avatar van estellecarlijn
estellecarlijn is offline
ik weet niet of jij nog een ander leven hebt naast school maar je moet je wel goed bedenken dat 4 gymn sowieso al een zwaar jaar is en het normale profiel al een groot deel van je vrijetijd in beslag neemt! Heb je die 9,5 en 8,5'en omdat het je zo aan komt vliegen of omdat je gewoon heel veel leert? Want op een gegeven moment kan je er ook in omkomen he... ik zou het je sowieso afraden als je al redelijk hard ervoor moet werken want hoe meer vakken hoe meer uren en hoe meer hw = bijna geen vrije tijd meer en ik moet zeggen dat ik al weinig vrije tijd heb en ik heb geen extra vakken en doe 4gymn. Maar goed als jij al je tijd graag in school steekt en het je wel aan komt vliegen zou ik het zeker doen. Overigens ken ik heel wat mensen die 2 extra vakken hebben gekozen en nu iets van 5 onv staan omdat het simpelweg teveel is en natuurkunde en scheikunde in de 4e toch iets moeilijker waren dan verwacht ;-)

Als je opzich denkt dat je het wel aankan kun je het best doen.
Je kunt, als je uiteindelijk toch denkt dat het een slechte keuze is geweest, extra vakken natuurlijk altijd aan het eind van een periode weer laten vallen.

succes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 17:12
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
ik weet niet of jij nog een ander leven hebt naast school maar je moet je wel goed bedenken dat 4 gymn sowieso al een zwaar jaar is en het normale profiel al een groot deel van je vrijetijd in beslag neemt! Heb je die 9,5 en 8,5'en omdat het je zo aan komt vliegen of omdat je gewoon heel veel leert? Want op een gegeven moment kan je er ook in omkomen he... ik zou het je sowieso afraden als je al redelijk hard ervoor moet werken want hoe meer vakken hoe meer uren en hoe meer hw = bijna geen vrije tijd meer en ik moet zeggen dat ik al weinig vrije tijd heb en ik heb geen extra vakken en doe 4gymn. Maar goed als jij al je tijd graag in school steekt en het je wel aan komt vliegen zou ik het zeker doen. Overigens ken ik heel wat mensen die 2 extra vakken hebben gekozen en nu iets van 5 onv staan omdat het simpelweg teveel is en natuurkunde en scheikunde in de 4e toch iets moeilijker waren dan verwacht ;-)

Als je opzich denkt dat je het wel aankan kun je het best doen.
Je kunt, als je uiteindelijk toch denkt dat het een slechte keuze is geweest, extra vakken natuurlijk altijd aan het eind van een periode weer laten vallen.

succes
havo 4 idem terwijl havo 5 beetje herhaling is en de enige stress is de pww en de examens
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 18:51
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
De twee meisjes uit mijn klas (5 atheneum) waarvan ik weet dat ze een extra vak hebben, hebben beiden een NT-profiel en lijken beiden niet van plan onvoldoendes te halen, ze staan gemiddeld nog steeds een acht oid. Maar die zijn dan ook gewoon slim/kunnen goed leren. Het lijkt me dus niet onmogelijk en als je hele goede cijfers hebt zul je niet inééns veel slechtere cijfers gaan halen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2011, 19:56
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Het valt ontzettend mee hoor, een vak meer of minder. Zoveel zal je er niet van merken. Kies gewoon lekker veel vakken, het komt heus wel goed. Zeker met zulke cijfers.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Wegwijzen & Voorstellen Stel je voor...
Selma Koopman
9 06-09-2011 22:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.