Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2015, 08:35
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline

En welke studie was dat?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2015, 10:19
Verwijderd
17, geneeskunde.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 10:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
16 denk ik, Informatica & Economie
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 10:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eerste studie 16 of 17 al wist ik al heel lang in welke richting ik iets wilde. Toen die studie het niet bleek te zijn op mijn 19e iets anders gekozen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 10:45
Talenlover
Avatar van Talenlover
Talenlover is offline
15, taal-en letterkunde. Alleen de talencombinatie wist ik toen nog niet zeker
__________________
"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux." ~ Antoine de Saint-Exupéry
Met citaat reageren
Oud 04-09-2015, 23:55
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Vanaf dat ik echt serieus de detailhandel inging via mijn bijbaan, toen ik 16 was. Sindsdien weet ik dat ik iets in deze sector wil.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2015, 12:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik wilde op mijn vierde al dokter worden. Dus ik ben inderdaad geneeskunde gaan studeren
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:07
Online hulp
Avatar van Online hulp
Online hulp is offline
18, Psychologie. Hoewel ik eerst de dansacademie of de filmacademie wilde doen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2015, 21:14
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
16, Technische Geneeskunde. Ook gaan doen uiteindelijk
Met citaat reageren
Oud 20-09-2015, 08:35
Verwijderd
17, maatschappelijke zorg

Nu twijfel ik of dit het is.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2015, 19:58
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
17, geneeskunde.
Citaat:
Ik wilde op mijn vierde al dokter worden. Dus ik ben inderdaad geneeskunde gaan studeren
Citaat:
16, Technische Geneeskunde. Ook gaan doen uiteindelijk
Ik twijfel tussen geneeskunde en biomedische wetenschappen.
Stel je wil onderzoeken hoe bepaalde micro-organismen leven in het menselijk lichaam oid, is het dan beter om biomedische wetenschappen te studeren omdat bij geneeskunde de focus ligt op dokter worden? Of moet ik bij zo'n onderzoek eerder denken aan biologie?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 22-09-2015, 21:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben biomedische wetenschappen gaan studeren omdat ik heel erg geïnteresseerd was en ben in de medische wetenschap maar geen dokter wilde worden en dat argument hoorde ik vaker bij medestudenten. Op zich zou dat een goede keuze kunnen zijn maar je hebt bijvoorbeeld ook medische biologie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 07:43
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
17, technische natuurkunde, maar dat was toch niet echt mijn ding.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Ik twijfel tussen geneeskunde en biomedische wetenschappen.
Stel je wil onderzoeken hoe bepaalde micro-organismen leven in het menselijk lichaam oid, is het dan beter om biomedische wetenschappen te studeren omdat bij geneeskunde de focus ligt op dokter worden? Of moet ik bij zo'n onderzoek eerder denken aan biologie?
Geneeskunde is wel echt gericht op dokter worden, ja. Er zijn wel arts-onderzoekers maar die combineren dat meestal met het gewone "klinische werk". Dat houdt niet per se in dat je een spreekuur draait; misschien zou arts-microbioloog (http://artsinspe.artsennet.nl/beroep...crobioloog.htm) wel wat voor jou zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 16:31
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Geneeskunde is wel echt gericht op dokter worden, ja. Er zijn wel arts-onderzoekers maar die combineren dat meestal met het gewone "klinische werk". Dat houdt niet per se in dat je een spreekuur draait; misschien zou arts-microbioloog (http://artsinspe.artsennet.nl/beroep...crobioloog.htm) wel wat voor jou zijn.
Wow, ik wist niet dat zo'n opleiding bestond. Het spreekt me wel erg aan, alleen zijn er per jaar slechts 17 plekken vrij... Hoe fix ik dat dan?

Edit: begrijp ik het goed dat die opleiding voor arts-microbioloog is bedoeld voor mensen die al afgestudeerd zijn met geneeskunde?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 16:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Edit: begrijp ik het goed dat die opleiding voor arts-microbioloog is bedoeld voor mensen die al afgestudeerd zijn met geneeskunde?
Ja
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 18:44
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ja
Ah oké, ik doe nu een PWS over bacteriën
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-09-2015, 18:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb uiteindelijk biologie en medisch laboratorium onderzoek gedaan (heet bij sommige hogescholen life sciences), je kan dan afstuderen in de richting microbiologie. Dan ben je analist en kan je in de diagnostiek gaan werken of in het onderzoek. Dan doe je bijvoorbeeld het praktische werk van een onderzoek van een promovendus of postdoc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2015, 20:20
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik heb uiteindelijk biologie en medisch laboratorium onderzoek gedaan (heet bij sommige hogescholen life sciences), je kan dan afstuderen in de richting microbiologie. Dan ben je analist en kan je in de diagnostiek gaan werken of in het onderzoek. Dan doe je bijvoorbeeld het praktische werk van een onderzoek van een promovendus of postdoc.
Thnx voor de info.

Weet iemand ook hoe belangrijk het voor een universiteit is hoeveel ik bezig ben geweest met geneeskunde?

Word ik sneller aangenomen als ik met een huisarts ga meelopen of bij een bejaardentehuis ga helpen?

Want ik neem aan dat je "geneeskundige" verleden wordt besproken tijdens de decentrale selectie?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 02-10-2015, 15:45
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Up ^
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 12:01
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Up ^
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 03-10-2015, 13:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
15, klassieke zang.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 08:50
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Pluis, Sarah en Daantje_0705 naamzoek
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 08:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Pluis, Sarah en Daantje_0705 naamzoek
En Ieke naamzoek
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 09:22
Verwijderd
Ik had nog een ouderwetse loting ipv decentrale selectie! Ik geloof dat Ieke inderdaad wel decentrale selectie gedaan heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2015, 10:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Thnx voor de info.

Weet iemand ook hoe belangrijk het voor een universiteit is hoeveel ik bezig ben geweest met geneeskunde?

Word ik sneller aangenomen als ik met een huisarts ga meelopen of bij een bejaardentehuis ga helpen?

Want ik neem aan dat je "geneeskundige" verleden wordt besproken tijdens de decentrale selectie?
Het zijn in ieder geval factoren die een positieve invloed hebben op je kansen.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2015, 10:30
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik had nog een ouderwetse loting ipv decentrale selectie! Ik geloof dat Ieke inderdaad wel decentrale selectie gedaan heeft.
Dus jij had geluk?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 18:59
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, ze hebben flink hun best moeten doen, maar ze zijn er dan toch in geslaagd een zwakzinniger systeem te verzinnen dan loting.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2015, 19:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nichtje van mijn vriend heeft afgelopen jaar meegedaan aan de decentrale selectie in Rotterdam en daarvoor had ze oa meegedaan aan proefstuderen wat een pre zou zijn. Het geeft een positieve indruk maarhhet allerbelangrijkste is dat je die kennistoets goed maakt. Dat was bij haar niet zo en nu is ze kansloos, ook voor de komende jaren begreep ik. Ondanks alle andere dingen die ze ervoor gedaan had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2015, 21:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb nog geloot, dus ik heb geen idee. Ik weet wel dat het per universiteit verschilt hoeveel ze naar je cv kijken of juist naar je school cijfers of zo'n toets.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 08:55
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Ik wist het heel vaak...
Toen ik 8 was wist ik dat ik Geneeskunde wilde studeren.
Toen ik 10 was wist ik dat ik Forensisch onderzoek wilde doen.
Toen ik 13 was wilde ik tropenarts worden.
Toen ik 15 was wilde ik pedagogische wetenschappen doen.

En nu... Tsja... Nu zit weet ik dat ik logopedie of Taalwetenschap wil, maar ik ben nog absoluut niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 21:00
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Nichtje van mijn vriend heeft afgelopen jaar meegedaan aan de decentrale selectie in Rotterdam en daarvoor had ze oa meegedaan aan proefstuderen wat een pre zou zijn. Het geeft een positieve indruk maarhhet allerbelangrijkste is dat je die kennistoets goed maakt. Dat was bij haar niet zo en nu is ze kansloos, ook voor de komende jaren begreep ik. Ondanks alle andere dingen die ze ervoor gedaan had.
Oké, kennistoets goed maken dus!

Citaat:
Ik heb nog geloot, dus ik heb geen idee. Ik weet wel dat het per universiteit verschilt hoeveel ze naar je cv kijken of juist naar je school cijfers of zo'n toets.
De universiteiten waar mijn voorkeur bij ligt zijn UvA, VU en UU.

Citaat:
Ik wist het heel vaak...
Toen ik 8 was wist ik dat ik Geneeskunde wilde studeren.
Toen ik 10 was wist ik dat ik Forensisch onderzoek wilde doen.
Toen ik 13 was wilde ik tropenarts worden.
Toen ik 15 was wilde ik pedagogische wetenschappen doen.

En nu... Tsja... Nu zit weet ik dat ik logopedie of Taalwetenschap wil, maar ik ben nog absoluut niet zeker.
Wat heb jij tot nu toe gedaan qua loopbaanoriëntatie?
Ik ben 100% zeker dat ik Geneeskunde wil studeren. En ik weet ook zeker dat het een studie is waar ik me 100% voor ga inzetten.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 09:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Durian, ben je al naar Open Dagen geweest, heb je al een Proefstudeerdag meegemaakt of heb je al een dag meegelopen? Persoonlijk vind ik dat echt hele waardevolle voorlichtingsactiviteiten.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 13:53
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Wat heb jij tot nu toe gedaan qua loopbaanoriëntatie?
Ik ben 100% zeker dat ik Geneeskunde wil studeren. En ik weet ook zeker dat het een studie is waar ik me 100% voor ga inzetten.
Super, toch?!
Ik heb eerst wat onderwijsbeurzen bezocht, en ga over een paar weken naar de eerste open dagen. Daarna ga ik gewoon een selectie maken en meeloopdagen doen. Ik heb nog even tijd...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 14:33
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Durian, ben je al naar Open Dagen geweest, heb je al een Proefstudeerdag meegemaakt of heb je al een dag meegelopen? Persoonlijk vind ik dat echt hele waardevolle voorlichtingsactiviteiten.
Nee ik wil zekers nog naar open dagen van de UvA, VU en UU. Verder lijkt me een meeloopdag met een geneeskundestudent me ook erg interessant.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 15:30
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Ik zie dat ik voor een meeloopdag eerst naar een voorlichtingsdag moet zijn geweest
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2015, 12:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik zie dat ik voor een meeloopdag eerst naar een voorlichtingsdag moet zijn geweest
Nou, inschrijven daarvoor dan!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 15:00
Emass
Emass is offline
Al vanaf jongs af aan geïnteresseerd in Economie en wiskunde. Begonnen op HBO bedrijfseconomie, toen naar Economie en bedrijfskunde op de universiteit en uiteindelijk terecht gekomen bij Econometrie. Altijd dacht ik het te weten maar je merkt het het vaakst pas als je de studie of stage doet.

Al moet ik zeggen dat open dagen me een zeer goede indruk hebben gegeven. Vooral praten met studenten
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 16:17
Pomeke
Avatar van Pomeke
Pomeke is offline
Citaat:
Altijd dacht ik het te weten maar je merkt het het vaakst pas als je de studie of stage doet.
n
Jep die hoor ik vaker! Hup hup allemaal naar de meeloopdagen zou ik zeggen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Dilemma IVF en abortus
***ailá***
106 20-05-2008 21:38
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Levensbeschouwing & Filosofie dump hier u religieuze teksten
beaming eye
116 05-02-2005 10:19
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Liefde & Relatie stelling: echtscheiding moet duurder
de abt van sion
115 15-09-2003 21:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.