Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2002, 16:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
het doodrijden van mensen en allerlei misdaden plegen is helemaal niet goed voor die kinderhersentjes die fantasie en werkelijkheid niet kunnen onderscheiden.
en seks moet later pas komen.
weg daarmee dus, laat ze maar spelletjes spelen waar je een beschaving op weg moet helpen, daar krijgen ze wat verantwoordelijkhiedsgevoel door.
je leert niks van gewelddadige spellen, je gaat het alleen maar normaal vinden.

overigens open ik dit topic naar aanleiding van een 'ontwaakt', een tijdschrift van jehovas dat ik binnen heb gekregen daar staat ook iets in over spellen. ik ben niet gelovig op hun manier maar ik ben het eens met wat zij zeggen over gewelddadige spellen.

Laatst gewijzigd op 20-12-2002 om 07:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2002, 16:32
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het doodrijden van mensen en allerlei misdaden plegen is helemaal niet goed voor die kinderhersentjes die fantasie en werkelijkheid niet kunnen onderscheiden.
en seks moet later pas komen.
weg daarmee dus, laat ze maar spelletjes spelen waar je een beschaving op weg moet helpen, daar krijgen ze wat verantwoordelijkhiedsgevoel door.
je leert niks van gewelddadige spellen, je gaat het alleen maar normaal vinden.
Nee moet gewoon op toezien dat kinders onder de 16 of 18 die spellen niet krijgen. En de ouders moeten er dan wat meer boven op zitten natuurlijk het zou stom zijn om zoiets te verbieden...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Nee moet gewoon op toezien dat kinders onder de 16 of 18 die spellen niet krijgen. En de ouders moeten er dan wat meer boven op zitten natuurlijk het zou stom zijn om zoiets te verbieden...
Ja hoor, de ouders moeten er meer bovenop zitten. Als ze dat willen, doen ze dat nu toch ook al?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Welke spelletjes bevatten sex?

Maar goed.. las net op nu.nl dat een 15 jarige jongen om het leven was gekomen om dat hij en een 17-jarige een truc van Jackass na wilde doen.
De 17-jarige zou een truck berijden en de 15 jarige zou voor op die truck springen. Dat lukte niet en hij kwam eronder...

Daarvoor scheen een andere jongen zich in de fik te hebben gestoken: ook een truc van Jackass.

Mensen worden toch zooooo beinvloed door televisie, spelletjes e.d... da's echt niet meer normaal. ALs je je dat beseft, denk ik wel dat je in staat bent om bepaalde spelletjes films e.d. te spelen of zien, omdat je je dan hoogswaarschijnlijk niet zo laat beinvloeden dat je bepaalde dingen na gaat doen, maar als je je dat niet beseft eindig je als die twee jongens die Jackass na probeerden te doen.

Wie moet wie beschermen? Tsja.. ik kan niet beoordelen welke mensen beinvloed worden en welke niet, maar dat er mensen beinvloed worden door dergelijke dingen mag wel duidelijk zijn.

Moeten de ouders daar dan wat van zeggen? Natuurlijk hebben de ouders er een bepaalde rol is, maar kom,.. zeg nu zelf.. doe jij alles wat je ouders je zeggen op 15-18 jarige leeftijd?
En hebben je ouders 100% macht over je rond die leeftijd?
Dacht het niet

Moeten de scholen daar dan verantwoordelijkheid voor hebben? Net zoals de ouders, kunnen scholen ook geen 100% invloed hebben op het gedrag van mensen. Wel kunnen scholen mensen slechts informeren over de gevaren van het spelen van dergelijke spelletjes en het kijken van dergelijke video's/series/clips, of gewoon domweg hierover in discussie gaan (zoals wij nu hier doen).

Maar dan nog worden er mensen beinvloedt,.. waar zowel de scholen (informatie) als de ouders (ouderlijke macht) geen grip op hebben.

Zouden de makers van spelletjes en clips, video's daarop aangesproken moeten worden? Mwah, meestal zijn het schatjes die ze maken maar misschien beseffen ze niet altijd wat voor een invloed ze eigenlijk hebben. Zij zouden een dergelijke informatie misschien wel eens serieus moeten nemen.

De uitgevers/uitzenders van dergelijke spelletjes, films e.d.?
Zij hebben mijn inziens de meeste invloed en als ik dan zo'n pietlul hoor zeggen dat de clip van Christina Aguilera totaal niet erotisch getint is, vraag ik mij af waar zijn lul is... gee.. Dat kan ik dus echt niet meer serieus nemen
En dan maar lekker glashard ontkennen dat het niet van invloed is op jonge meisjes en jongens, terwijl je op straat de meest vulgaire uitspraken naar je kop krijgt geslingerd als meisje en 9 jarige meisjes onbewust "sexueel getinte bewegingen" maken (met de heupen wiegen op een bepaalde manier), maar niet bepaald weten waarom ze dat doen.


Overheid dan maar? Ze zouden misschien wat regels kunnen toepassen, maar ik vrees dan dat vele spelletjes ondergronds gaan.

Over ondergronds gesrpoken:
Mijn godsdienstleraar, pardon, levensbeschouwingsleraar, die viel in op het commentaar van een jogen bij mij in de klas die de vorige dag een video van Faces of Death had gezien en dat ontzettend cool vond.
Ik vond het een goede actie van die levensbeschouwingsleraar... want zo kwam onze klas in discussie of het wel zou mogen, een dergelijke video. Iedereen op een paar na vonden dergelijke video's walgelijk.

Overigens sluit ik ook niet uit dat mensen die naar dergelijke video's kijken zo'n rotopmerking maken als:
"Hey, heb je gehoord? Daar is iemand vermoord in (stad)! Cool, he?!"
Waarop ik toen geantwoord had: "Ja, vooral erg cool als je die persoon gekend hebt... "
Gelukkig schrok die jongen toen pas... en bood gelukkig zijn excuses aan.

Nou,.. van die mensen moet je het hebben

Laatst gewijzigd op 19-12-2002 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:02
Verwijderd
niet.

het is entertainment, geen educatieve shit.

uit welk tijdperk kom jij?

als kinderen zich daardoor laten beinvloeden, dann is ze nooit bijgebracht wat goed en fout is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:27
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Oneens, er zijn enkele gevallen bekent waarin computerspelletjes als veroorzaker van een verpeste jeugd worden gezien, in rechtzaken erover is echter uitgekomen dat het aan de opvoeding van de kinderen lag.
Verder vallen imo die tientallen gevallen in het niet bij de miljoenen gamers . Vaak wordt er door de kinderen zelf ook wel verschil gemerkt tussen echt en fictie.
Wat muziekvideo's betreft, denk ik wel dat de betreffende artiesten (zal maar geen namen noemen) eens goed moeten nadenken wie er ook al weer naar ze kijken. Vaak worden deze artiesten als idool beschouwd van kinderen vaaf 8 jaar...
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 19:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
zoiets kun je niet verbieden, tis net als met programma's op tv. Tis maar hopen dat de kinderen een beetje verantwoordelijke ouders hebben.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Wat een bullshit. Als kinderen zich dusdanig hierdoor laten beďnvloeden dat ze werkelijk schade lijden of doen aan anderen, dan is er iets mis met de kinderen, niet met de games. Je moet nooit bredere wetten/regels willen invoeren dan minimaal noodzakelijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 20:14
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wat een bullshit. Als kinderen zich dusdanig hierdoor laten beďnvloeden dat ze werkelijk schade lijden of doen aan anderen, dan is er iets mis met de kinderen, niet met de games. Je moet nooit bredere wetten/regels willen invoeren dan minimaal noodzakelijk.
precies
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 21:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
liever controle op leeftijd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 21:23
Verwijderd
Kinderen die Jackass nadoen, mensen neerschieten in klaslokalen en en mensen doodrijden zijn in principe al ziek in hun hoofd.

Om spellen of televisie de schuld ervan te geven is wel erg kortzichtig. Natuurlijk worden mensen beinvloed door deze dingen, maar er is wel heel veel voor nodig om iemand over de drempel te jagen. Dat geweld kan worden aangewakkerd bij dit soort zieke personen betekent niet dat er maar meteen een verbod op moet komen.

En dat is mijn mening in een notedop.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 21:24
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:
liever controle op leeftijd
Gefeliciteerd!
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 21:58
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Havock schreef:
Het is entertainment, geen educatieve shit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 22:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
Gefeliciteerd!
ta
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Havock schreef:
niet.

het is entertainment, geen educatieve shit.


Waar heb ik dat gezegd?
Ik zei alleen dat scholen informatie moeten verstrekken.
Bv. over de gevolgen van het spelen van spelletjes.

(enneh,.. er zijn wel spellen die informatief kunnen zijn )

Citaat:

uit welk tijdperk kom jij?


Ben ruim 3 jaar ouder dan jij.

Citaat:

als kinderen zich daardoor laten beinvloeden, dann is ze nooit bijgebracht wat goed en fout is.
Voor kinderen is het vrij moeilijk om goed van kwaad te onderscheiden omdat fantasie en werkelijkheid door elkaar heen lopen. Als ze het normaal gaan vinden dat je met een auto over mensen heen kunt crossen.... nou.. ik wil ze niet later zien wanneer ze hun rijbewijs hebben

Het gaat er dus net om dat je als kind misschien wel geleerd hebt van ouders wat goed is en wat fout (dat overiegns ook subjectief is, maar in het algemeen wel overeenkomend is), maar dat spelletjes, video's e.d. die hele "bekende" wereld weer op de kop lijkt te zetten en juist DAN weet het kind niet meer wat goed is en wat fout.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wat een bullshit. Als kinderen zich dusdanig hierdoor laten beďnvloeden dat ze werkelijk schade lijden of doen aan anderen, dan is er iets mis met de kinderen, niet met de games. Je moet nooit bredere wetten/regels willen invoeren dan minimaal noodzakelijk.
Sinds wanneer is er iets mis met kinderen????
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 23:32
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Sinds wanneer is er iets mis met kinderen????
Read>Comprehend>Post.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 00:12
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het doodrijden van mensen en allerlei misdaden plegen is helemaal niet goed voor die kinderhersentjes die fantasie en werkelijkheid niet kunnen onderscheiden.
en seks moet later pas komen.
weg daarmee dus, laat ze maar spelletjes spelen waar je een beschaving op weg moet helpen, daar krijgen ze wat verantwoordelijkhiedsgevoel door.
je leert niks van gewelddadige spellen, je gaat het alleen maar normaal vinden.
Misschien is het wel de verantwoordelijkheid van de ouders. De ouders horen erop toe te zien dat kinderen het niet spelen. Ik ben wel voor leeftijdscontrole bij de koop van spellen en films en dat bepaalde films pas na tienen mogen worden uitgezonden, maar verder hoort de overheid zich er niet mee te bemoeien.

Citaat:
Gatara schreef:

Maar goed.. las net op nu.nl dat een 15 jarige jongen om het leven was gekomen om dat hij en een 17-jarige een truc van Jackass na wilde doen.
De 17-jarige zou een truck berijden en de 15 jarige zou voor op die truck springen. Dat lukte niet en hij kwam eronder...

Daarvoor scheen een andere jongen zich in de fik te hebben gestoken: ook een truc van Jackass.

Mensen worden toch zooooo beinvloed door televisie, spelletjes e.d... da's echt niet meer normaal.
Er zijn maar weinig onderzoeken die een causaal verband aantonen tussen geweld op TV en in games en geweldadig gedrag. Dat er een handvol randdebielen zijn die stunts nadoen heb je altijd. Dat heeft bovendien een positief effect op de zuiverheid van de genenpoel.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-12-2002, 00:16
Verwijderd
Was een flinke poos terug nog een documentaire over op TV.

Al met al kwam 't er op neer dat 't aantal geweldsdelicten de afgelopen 30 jaar nauwelijks gestegen waren, en dus 't vermoeden van alle overbezorgde bemoeials gestaafd zijn op louter kortzichtigheid.

Mag ik jullie aan de discussie herinneren die de Stones en de Beatles met zich meebrachten? Of anders de wilde heupbewegingen van Elvis die niet op TV mochten? Kom nou.

Bovendien; als ouder zijnde heb je de PLICHT je kind fatsoenlijk op te voeden. Dat wil zeggen dat de OUDER bepaald wat het kind speelt, en als ouder moet je dusdanig hoog bij 't kind zitten dat-ie 't laat -ook bij andere-, of op zijn minst in de gaten heeft wáárom 't volgens de ouder niet goed is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 05:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
liever controle op leeftijd
Op welke manier? Als je bedoelt dat je 't in de winkel niet kunt kopen onder bepaalde leeftijd: die controle is er al.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Read>Comprehend>Post.
Je hebt het over mensen die ziek zijn, en ik vraag me af of die mensen daarmee zijn geboren of niet.

Ik geloof wel dat kinderen in den beginne vrij onschuldig zijn (ja, natuurlijk testen ze elkaar uit en kunnen ontzettend gemeen zijn tegenover anderen, maar vrij algemeen gesproken zijn het geen zieke geestjes). Vandaar

Maar misschien is 0,0000000000000000000000000000000001 procent wel ziek in hun hoofd.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Op welke manier? Als je bedoelt dat je 't in de winkel niet kunt kopen onder bepaalde leeftijd: die controle is er al.
En daar houden vele winkels zich meestal niet aan....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Was een flinke poos terug nog een documentaire over op TV.

Al met al kwam 't er op neer dat 't aantal geweldsdelicten de afgelopen 30 jaar nauwelijks gestegen waren, en dus 't vermoeden van alle overbezorgde bemoeials gestaafd zijn op louter kortzichtigheid.


Ik weet het. Het aantal is misschien niet gestegen, maar de gewelddadigheid wel.

Daarnaast is er mijn inziens nog geen fatsoenlijk onderzoek gepleegd naar oorzaak-gevolg.

Citaat:

Mag ik jullie aan de discussie herinneren die de Stones en de Beatles met zich meebrachten? Of anders de wilde heupbewegingen van Elvis die niet op TV mochten? Kom nou.


True, maar Elvis stond niet halfnaakt (en nog iets meer naakt) tussen halfnaakte vrouwen erotische bewegingen te maken. Eigenlijk maakte Elvis vrij spastische bewegingen die weinig tot sex te herleiden zijn

Citaat:

Bovendien; als ouder zijnde heb je de PLICHT je kind fatsoenlijk op te voeden. Dat wil zeggen dat de OUDER bepaald wat het kind speelt, en als ouder moet je dusdanig hoog bij 't kind zitten dat-ie 't laat -ook bij andere-, of op zijn minst in de gaten heeft wáárom 't volgens de ouder niet goed is.
Je kunt niet alle verantwoordelijkheid op ouders leggen.
Ten eerste omdat niet alle ouders evenveel grip hebben op hun kinderen (kijk maar eens om je heen)
Ten tweede omdat niet alle ouders ZELF instaat zijn te beoordelen waneer iets slecht is en wanneer iets goed is voor hun kind. Ze signaleren niet zo snel bepaalde gedragingen (bv. afstompen van de werkelijke wereld).
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:14
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
net zoals soldaten sneller leren hun weerzin tegen doden te overwinnen als ze op menselijk gevormde doelen schieten ipv schietschijven zo doen kinderen dat ook als ze op levensecht lijkende bewegende computerpoppetjes schieten.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Havock schreef:
niet.

het is entertainment, geen educatieve shit.

so? dan kun je nog altijd wel proberen gezonde entertainment te bespoedigen en slechte entertainment tot nihil te reduceren. ik vind het gewoon niet goed als kinderen blij worden van het zien van bloed en geweld op tv en computer.

uit welk tijdperk kom jij?

1983.

als kinderen zich daardoor laten beinvloeden, dann is ze nooit bijgebracht wat goed en fout is.
de computer brengt ze dat nog mede bij. daar zijn het kinderen voor die moeten dat,het verschil tussen goed en kwaad, nog gedeeltelijk leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2002, 07:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Misschien is het wel de verantwoordelijkheid van de ouders. De ouders horen erop toe te zien dat kinderen het niet spelen. Ik ben wel voor leeftijdscontrole bij de koop van spellen en films en dat bepaalde films pas na tienen mogen worden uitgezonden, maar verder hoort de overheid zich er niet mee te bemoeien.


Dat zou al een begin zijn
Maar ik weet niet hoe jullie dat ervaren, maar ik heb steeds meer de idee dat jongeren opgezogen worden door de commerciele shit van televisie, radio, internet en games.
Ik vind jongeren egoistisch, egocentrisch, betweters, asociaal en materialistisch.
Hoewel ik wel merk dat de tegenstroming hiervan ook steeds sterker wordt, gelukkig.
(ik ben ook een jongere, overiegns en toen ik op de mid. school zat begon het zo'n beetje op te komen... het ergste vind ik misschien nog dat die commerciele shit _jong-volwassenen_ hebben gesreeerd: 10 tot 12 jarigen die zich gedragen als volwassenen (kleding, make-up, behoeften, e.d.), terwijl de wat oudere jongeren juist weer terug grijpen naar hun kindszijn )
(dat laatste is misschien niet zo erg, want je bent al volwassen het meeste van je leven... zucht )
Het heeft in ieder geval tot resultaat dat ik weinig mensen om mij heen vindt die geen oog heeft voor alles wat niet RTL4/5/SBS6/Yorin/MTV/TMF/theBOX is.

Citaat:

Er zijn maar weinig onderzoeken die een causaal verband aantonen tussen geweld op TV en in games en geweldadig gedrag. Dat er een handvol randdebielen zijn die stunts nadoen heb je altijd. Dat heeft bovendien een positief effect op de zuiverheid van de genenpoel.

haha Altijd de positieve kant bekijken zeker
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 07:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
net zoals soldaten sneller leren hun weerzin tegen doden te overwinnen als ze op menselijk gevormde doelen schieten ipv schietschijven zo doen kinderen dat ook als ze op levensecht lijkende bewegende computerpoppetjes schieten.
Amerikaanse soldaten worden o.a. getraind met computersimulaties (spelletjes dus).

Er zijn teveel zieke mensen op aarde die zich laten beinvloeden en het vrij normaal vinden om mensen neer te knallen (op de computer dan). En voordat je het weet zijn ze zo ziek dat ze niet meer weten wat de realiteit is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 08:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Gatara schreef:
En daar houden vele winkels zich meestal niet aan....
Daar was eerst een rapportage over. Bij pubers is het vaak zo dat illegaal spannend is. Ze komen toch wel aan die spellen. Ook illegaal kunnen ze het krijgen. Het is stukken interessanter voorlichting te geven over de gevolgen imo.

(die rapportage over CS heb jij ook gezien? )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 11:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dystopia schreef:


(die rapportage over CS heb jij ook gezien? )
Counter-strike? ja, wel goede reportage vondt ik [/end offtopc straying]
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Waar heb ik dat gezegd?
Ik zei alleen dat scholen informatie moeten verstrekken.
Bv. over de gevolgen van het spelen van spelletjes.

(enneh,.. er zijn wel spellen die informatief kunnen zijn )

[/b]

Ben ruim 3 jaar ouder dan jij.



Voor kinderen is het vrij moeilijk om goed van kwaad te onderscheiden omdat fantasie en werkelijkheid door elkaar heen lopen. Als ze het normaal gaan vinden dat je met een auto over mensen heen kunt crossen.... nou.. ik wil ze niet later zien wanneer ze hun rijbewijs hebben

Het gaat er dus net om dat je als kind misschien wel geleerd hebt van ouders wat goed is en wat fout (dat overiegns ook subjectief is, maar in het algemeen wel overeenkomend is), maar dat spelletjes, video's e.d. die hele "bekende" wereld weer op de kop lijkt te zetten en juist DAN weet het kind niet meer wat goed is en wat fout. [/B]
ik heb het tegen kenny....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 12:32
Main
Avatar van Main
Main is offline
Citaat:
perseus schreef:
Ja hoor, de ouders moeten er meer bovenop zitten. Als ze dat willen, doen ze dat nu toch ook al?
....En de winkeliers gaan ook niet controleren op leeftijd...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 13:30
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Counter-strike? ja, wel goede reportage vondt ik [/end offtopc straying]
Vond ik ook, behalve dat de eindconclusie de positieve opmerkingen en de onduidelijkheden negeerde. Deze viel met name terug op onzekerheid van de ouder.

Heeft er iemand een link naar deze raportage? Tis wel interessant voor deze discussie.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 15:04
Verwijderd
Als aangetoond kan worden dat die spelletjes daadwerkelijk leiden tot crimineel gedrag, dan vind ik dat ze aan restrictief onderhevig gesteld mogen worden. Maar vooralsnog is dat nog niet bewezen. De onderzoeken die moord en brand schreeuwen over die spelletjes zijn vrijwel altijd Amerikaans (lees: verre van objectief) en het is hier hetzelfde verhaal als bij het verbieden van softdrugs: mensen die het echt willen komen er toch wel aan. Je kunt je tijd en moeite beter besteden in het goed overweg leren gaan van kinderen met die spelletjes.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 17:25
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als aangetoond kan worden dat die spelletjes daadwerkelijk leiden tot crimineel gedrag, dan vind ik dat ze aan restrictief onderhevig gesteld mogen worden. Maar vooralsnog is dat nog niet bewezen. De onderzoeken die moord en brand schreeuwen over die spelletjes zijn vrijwel altijd Amerikaans (lees: verre van objectief) en het is hier hetzelfde verhaal als bij het verbieden van softdrugs: mensen die het echt willen komen er toch wel aan. Je kunt je tijd en moeite beter besteden in het goed overweg leren gaan van kinderen met die spelletjes.
komen ze er ook aan als die spelletjes helemaal niet meer geproduceerd zullen worden? als fabrikanten zoals Sony en nintendo niks meer maken zoals grand theft auto (en als het verboden word dan hebben ze een reputatie om aan te denken, denk niet dat ze zo'n verbod zullen overtreden) dan is er veel midner van dat soort spelletjes op de markt, hoe kunnen ze er dan aan komen?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 20:38
Verwijderd
niet verbieden. wie ben jij om iemand die het wel uit elkaar kan ouden (fictie en realiteit) te verbieden om een spelletje te spelen.
wel ben ik voor leeftijdsgrenzen, die er gelukkig ook zijn
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 23:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Je hebt het over mensen die ziek zijn, en ik vraag me af of die mensen daarmee zijn geboren of niet.

Ik geloof wel dat kinderen in den beginne vrij onschuldig zijn (ja, natuurlijk testen ze elkaar uit en kunnen ontzettend gemeen zijn tegenover anderen, maar vrij algemeen gesproken zijn het geen zieke geestjes). Vandaar

Maar misschien is 0,0000000000000000000000000000000001 procent wel ziek in hun hoofd.
Alleen jammer dat ik het hele woord "ziek"niet gebruikt heb.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2002, 00:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik zal het nogmaals zeggen: er is vrijwel geen bewijs dat geweld op TV en in games aanzet tot geweldadig gedrag.

Het is dus niet de taak van de overheid om onze kindertjes hiertegen te beschermen. Ik leef liever in een land als Nederland waar dit zo geregeld is dan dat ik in zo'n pseudo-puriteins hellhole (lees: VS, GB) woon waar de overheid meent allerlei zogenaamde verderfelijke zaken aan banden te moeten leggen om de 'fragiele' zieltjes van de bevolking te beschermen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:17
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef:
niet verbieden. wie ben jij om iemand die het wel uit elkaar kan ouden (fictie en realiteit) te verbieden om een spelletje te spelen.
wel ben ik voor leeftijdsgrenzen, die er gelukkig ook zijn
ja.

wolfenstein moet je niet aan een 8 jarige verkopen.

en de ouders moeten er zelf op letten.

+ je moet rekenen, als je al dat soort spellen verbiedt, trap je de hele videogameindustrie naar de kloten.
alle huidige projecten moeten worden geschrapt, kunnen niet veel nieuwe ideeen worden gebruikt, blabla, mensen op straat enzovoort.

ik bedoel: je gaat toch ook niet alle chocola uit de winkels halen omdat er een kleine hoeveelheid mensen is die daar agressief van wordt?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
komen ze er ook aan als die spelletjes helemaal niet meer geproduceerd zullen worden? als fabrikanten zoals Sony en nintendo niks meer maken zoals grand theft auto (en als het verboden word dan hebben ze een reputatie om aan te denken, denk niet dat ze zo'n verbod zullen overtreden) dan is er veel midner van dat soort spelletjes op de markt, hoe kunnen ze er dan aan komen?
Ja, dan niet. Maar het stoppen met produceren van die spelletjes is hoogst onwenselijk. Dan raak je namelijk ontzettend veel mensen die er wél goed mee om kunnen gaan, voor iets waarvan je niet eens zeker weet of het wel een verband heeft met geweld. Je offert heel veel op voor heel weinig.

Verder help je een hele industrietak om zeep. Sigaretten zijn dodelijker, schadelijker en kostbaarder voor de maatschappij dan gewelddadige computerspelletjes, maar wordt er helemaal gestopt met de productie van sigaretten? Nee, natuurlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:20
Verwijderd
*knip geblaat sex violence* als je niks nuttigs hebt te melden; post dan niks.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:16
dystopia
dystopia is offline
http://www.mediafamily.org/research/...c_2002-2.shtml
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 17:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik kots van die games (als duke nukem en grand theft auto 3), waarin vrouwen (alweer!!!!) slechts als sexobject gezien wordt.
Iets waar je je lul in kunt steken en weggooien dus.

Een spelletje is leuk, maar niet als er grenzen overschreden worden. En DAT wordt nu net gedaan.

Bedankt voor de link Dystopia. Ik hoop dat het mensen aan het denken zet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ik kots van die games (als duke nukem en grand theft auto 3), waarin vrouwen (alweer!!!!) slechts als sexobject gezien wordt.
Iets waar je je lul in kunt steken en weggooien dus.
Goed, laten we dan ook meteen alle videoclips of TV verbieden waarin vrouwen geportretteerd worden als lustobjecten. Laten we alle poëzie en kunst verbieden waarin de vrouwelijke sekse op de hak genomen wordt, laten we alle cabaretiërs die vrouwenmoppen vertellen meteen vervolgen.

Nooit gedacht dat ik dit nog 'ns tegen een 'medestander' op A&N zou zeggen...maar: grow up en relativeer 'ns een beetje.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:37
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Ik zal het nogmaals zeggen: er is vrijwel geen bewijs dat geweld op TV en in games aanzet tot geweldadig gedrag.
Op het schoolplein werd vroeger wel eens gehuild doordat een paar lieve schatjes hun op de Power Rangers geinspireerde karatetrappen in de praktijk brachten op andere guppen. Een beetje geweld kan een kind relativeren, maar programma's waarin duidelijk geweld als oplossing wordt getoond zijn niet bevordelijk voor de sociale interactie... Ook meisjes doen gedrag na van Spring en W817, al is dat eerder "mondig" (lees: brutaal) dan geweldadig.
Ik denk ook dat een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de ouders ligt. Toch zijn er ouders die zoonlief tot 4 uur laten counter-striken als hij zijn huiswerk maar doet...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:


Ik weet het. Het aantal is misschien niet gestegen, maar de gewelddadigheid wel.

Daarnaast is er mijn inziens nog geen fatsoenlijk onderzoek gepleegd naar oorzaak-gevolg.

[/b]

True, maar Elvis stond niet halfnaakt (en nog iets meer naakt) tussen halfnaakte vrouwen erotische bewegingen te maken. Eigenlijk maakte Elvis vrij spastische bewegingen die weinig tot sex te herleiden zijn

Je kunt niet alle verantwoordelijkheid op ouders leggen.
Ten eerste omdat niet alle ouders evenveel grip hebben op hun kinderen (kijk maar eens om je heen)
Ten tweede omdat niet alle ouders ZELF instaat zijn te beoordelen waneer iets slecht is en wanneer iets goed is voor hun kind. Ze signaleren niet zo snel bepaalde gedragingen (bv. afstompen van de werkelijke wereld). [/B]
Zou de gewelddadigheid nou echt gestegen zijn, of zou er tegenwoordig meer op gelet worden? En toentertijd dachten ze toch écht heel anders over de heupbewegingen van Elvis, of van 't nummer Sympathy for the Devil van de Stones. Je kunt alle verantwoordelijkheid niet bij de ouders leggen? M'n zuster op een houtvlot! Ouders hebben geen grip op hun kinderen, dat is waar, en dat komt dan ook door de geitenwollensokkenopvoeding; met een kind van 6 in discussie gaan over wat er gegeten dient te worden 's avonds. Loop eens door een willekeurige supermarkt heen, en verbaas je over hoe ouders met hun kinderen omgaan. Ze mogen álles. Nee, ik blijf echt van mening dat ouders hoofdverantwoordelijke zijn. Natuurlijk kun je een kind hebben die ADHD heeft, of autistisch is, of zeer moeilijk opvoedbaar door een andere hersenafwijking, maar voor een gezond, normaal kind tel ik 't volle pond.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ik kots van die games (als duke nukem en grand theft auto 3), waarin vrouwen (alweer!!!!) slechts als sexobject gezien wordt.
Iets waar je je lul in kunt steken en weggooien dus.

Een spelletje is leuk, maar niet als er grenzen overschreden worden. En DAT wordt nu net gedaan.

Bedankt voor de link Dystopia. Ik hoop dat het mensen aan het denken zet.
Heb je wel eens een clip gezien op TMF/MTV/The Box? -- En dan heb ik 't over de standaard top-40 ellende met 12 tot 14 jarigen als hoofddoelgroep? -- Ik denk dat dát een stuk schadelijker is.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:30
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Snel, laten we alles verbieden wat ons niet aanstaat! Rechten tellen alleen voor de dingen die we zelf leuk vinden, wat ik niet leuk vind hoeft ook niemand te mogen doen!
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef:


Nooit gedacht dat ik dit nog 'ns tegen een 'medestander' op A&N zou zeggen...maar: grow up en relativeer 'ns een beetje.
Makkelijk praten als je geen vrouw bent die slechts als lustobject wordt gezien.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Makkelijk praten als je geen vrouw bent die slechts als lustobject wordt gezien.
Stel je niet aan.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Stel je niet aan.
Flamen als forumbaas?
Foei!!!

(en daarnaast: waarom zou ik me aanstellen? Jij kan het toch niet weten als man-zijnde)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.