Oud 31-12-2002, 13:20
Verwijderd
Honden stinken, kwijlen en kakken de stoep vol.
Katten verharen en willen altijd op schoot if ze pissen het hele huis onder.
Een goudvis gaat altijd dood.
De hamster ontsnapt altijd uit de kooi...

Huisdieren zijn echt een hel. Eens of oneens?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 13:27
Verwijderd
Oneens.

Honden kakken alleen op de stoep als de baasjes dat toelaten (haat dan de baasjes ), er zijn ook honden die niet kwijlen en die minder tot niet stinken (net als mensen )

Mijn katten zijn heel lief, en willen niet altijd op schoot (die ene nooit, die ander regelmatig, maar alles behalve altijd). Dat pissen en verharen, tja, das lastig. Dat pissen ligt vaak wel ergens aan.

Mijn goudvis is iets van twee jaar...dus hij is niet altijd dood gegaan.

Als je niet wilt dat je hamster ontsnapt, moet je z'n kooi dicht doen. Ligt dus ook aan het 'baasje'.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
*knip*
mijn ouders hebben geen huisdieren. dus het is niet dat ik die beesten niet goed verzorg. Maar ik heb verhalen gehoord van mensen over hun huisdieren waarbij ik denk ik had dat beest al lang weg gedaan...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:49
faan
Avatar van faan
faan is offline
Jij moet niet denken dat een dier een mens is
Dieren zijn ook nog eens veel makkelijker te begrijpen dan mensen! En het heeft geen zin om te op dit forum te zeggen dat je dieren niet mag om hun gedrag. Door dat afwijkende gedrag t.o.v. de mens is het dier interessanter.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:26
Verwijderd
Citaat:
faen schreef:
Jij moet niet denken dat een dier een mens is
Dieren zijn ook nog eens veel makkelijker te begrijpen dan mensen! En het heeft geen zin om te op dit forum te zeggen dat je dieren niet mag om hun gedrag. Door dat afwijkende gedrag t.o.v. de mens is het dier interessanter.
ben je familie van Volkert?
dont you rolleye at me

Laatst gewijzigd op 31-12-2002 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:06
Thomas
Thomas is offline
Nee, mensen die dieren haten zijn niet goed snik. Nooit geen dieren willen of gewoon niet met dieren op kunnen/willen schieten kan ik nog wel begrijpen. Maar haten vind ik een veel te groot woord.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:41
Verwijderd
Oneens.

Mn ratje kwam alleen uit haar kooitje als ik thuis was en stalkte me dan door het hele huis. Ze likte mn tranen op als ik huilde, gaf me kusjes.. enz.

Mn poezen doen alles netjes op de bak (nu wel weer in ieder geval, met een beetje tijd en moeite krijg je dat wel voor elkaar), verharen doen doen ze echt amper en sowieso weegt het goede op tegen het slechte. Ze houden me gezelschap als ik alleen thuis ben, komen met me knuffelen als ik 's avonds op bed lig, begroeten me als ik thuis kom..

Ik hou van dieren
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 17:53
faan
Avatar van faan
faan is offline
lol je verdediging zuigt
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:08
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Honden stinken, kwijlen en kakken de stoep vol.
ik heb een hond: hij stinkt niet, ruikt eerder lekker, hij kwijlt dus echt NOOIT, dat heb ik hem echt nog nooit zien doen, als je je hond goed africht. kakken ze ook de stoep niet vol, zwerfhonden zouden wel kunnen stinken ja.

Citaat:
Katten verharen en willen altijd op schoot if ze pissen het hele huis onder.
katten verharen ja, so? ze willen op schoot, teken van liefde! das dus alleen maar schattig, ik heb ook katten, en die willen helemaal niet altijd op schoot, ze pissen absoluut niet het hele huis onder, dan zijn ze ziek...

Citaat:
Een goudvis gaat altijd dood.
een goudvis gaat altijd dood, ONEE sorry hoor, maar mensen gaan ook altijd dood, net zo goed als vissen etc, etc...
ik heb trouwens een vis van 4 jaar gehad, en toen ging hij dood.
sja, that's life

Citaat:
De hamster ontsnapt altijd uit de kooi...
probeer het deurtje eens goed dicht te doen
nog nooit een onsnapte hamster gehad,
wat ratjes betreft, de meeste ratten ontsnappen wel ja, maar hun kooi is hun huis, en voor hun gevoel dus veilig, ze gaan dus ook altijd weer terug in de kooi.


Citaat:
Huisdieren zijn echt een hel. Eens of oneens?
wat denk je zelf? ik ben dus oneens, huisdieren zijn voor mij mijn leven

probeer de positieve kant eens te zien:
- huisdieren vallen je nooit af,
- huisdieren laten hun liefde gemakkelijk zien,
- huisdieren vertellen nooit geheimen door,
- huisdieren zijn er altijd voor je,
- huisdieren hebben bijna altijd wel zin in spelen,
- huisdieren zijn je beste vriend
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:22
drama
Avatar van drama
drama is offline
dieren zijn kut en vies en daarom weiger ik ook maar een onderdeel of product van die teringcreaturen te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:29
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
drama schreef:
dieren zijn rottig en jakkiebah en daarom weiger ik ook maar een onderdeel of product van die buitengewoon vervelende beestjes te gebruiken.
wat beargumenteer je je mening goed,
bovendien geef je je mening zo als feit op
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 17:08
Kip187
Avatar van Kip187
Kip187 is offline
beesten zijn het beste!
katten zijn extreem lief als je ze ook normaal behandeld.
mijn kat geeft zelf kopjes op commando grrrrrrrrrr. Kheb dat beest al vanaf mijn 2de, je kan echt een band hebben met beesten.

Woow wist niet dat ik daar fel over kon zijn
honden zijn trouwens ook super, zolang je maar weet hoe je ze moet opvoedden.
We hebben een jack russel die luistert en och nog op je schoot komt liggen om geaaid te worden.

je bent dus of een dieren mens of niet. Als je ze haat kan je gewoon niet met ze omgaan ha!
__________________
Een appel is geen peer.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 13:59
PV
PV is offline
Nee, dieren zijn liever dan sommige mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 15:12
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Oneens.

Mn ratje kwam alleen uit haar kooitje als ik thuis was en stalkte me dan door het hele huis. Ze likte mn tranen op als ik huilde, gaf me kusjes.. enz.
Ratten zijn hele lieve, trouwe, beestjes

Huisdieren zijn geen hel, niet meer dan broertjes of zusjes. vaak minder.

het enige dier dat ik soms haat is de mens.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 22:31
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Ik haat ze niet, maar ik hoef ze zelf niet.
In het begin is het leuk, maar daarna wordt je er gek van, als je ze goed wilt verzorgen moet je elke dag wel met ze bezig zijn.
Mij teveel moeite en ik heb er ook geen behoefte aan/tijd voor
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 02:38
Griller
Griller is offline
Citaat:
drama schreef:
dieren zijn kut en vies en daarom weiger ik ook maar een onderdeel of product van die teringcreaturen te gebruiken.
hahahahahah
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:18
Verwijderd
Als je dieren niet goed opvoedt, kan dat vreselijke gevolgen hebben (denk aan honden die in moordmachines veranderen). Maar dat is ook zo bij mensen. Als je die niet goed opvoedt schep je ook iets monsterlijks.

Om maar eens gelijk de extreme dingen erbij te halen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:51
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
drama schreef:
dieren zijn kut en vies en daarom weiger ik ook maar een onderdeel of product van die teringcreaturen te gebruiken.
En dan te bedenken dat jij geevolueerd ben uit een dier, je haat jezelf.

En bertbart:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-01-2003, 22:16
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
misschien is het huisdieren hebben een hel, maar dat ligt dan niet aan het dier zelf.
alles ligt bij de baas, of je het dier opvoedt, goed verzorgd, lief bent en noem maar op.
de meeste dieren worden pas vervelend als ze onzeker zijn , en eigenlijk zijn mensen een ergere hel.
denk je eens in wat die apen denken als kleine mannetjes met grote zagen hún boom om komen zagen.
en als er weer zo'n vreselijke autosnelweg bijkomt zodat de vogels er niet meer kunnen broeden, en wat moet je als cavia nou beginnen tegen een dierenwinkel???????
ga daar mar is over nadenken!
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 01:12
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Het is raar maar waar: Mensen die niet van dieren houden moet ik nooit... is raar he?

Ik haat mensen die niet van dieren houden. Kan ik echt niet mee overweg..zijn meestal van die persoontjes die alles kei goor vinden...pluisjes, haartjes. Zijn van die personen die aan hun vingertje likken en dan hun nieuwe schoentjes daarmee gaan schoonmaken. Bah!

Nee maar met dat soort mensen omgaan is meestal ook heeel saai... is echt! (maar ja jullie leven dan ook niet in mijn dierenwereldje) Ik kan niet zonder dieren. Ik kan niet slapen als mn hondje niet op mn voeteneind ligt. Ik wordt helemaal rusteloos als ik mn paardje een paar dagen niet heb gezien... tja ik ben met dieren opgegroeid en dan is het heel raar als er mensen zijn die er niet van houden... kan ik niet begrijpen... want kijk nou eens naar een puppie van 7 weken... echt schattig... laten we die op dit moment nou net eentje hebben is kei lief schatje Ach ja.... *zwijmel*
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 01:13
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Citaat:
PV schreef:
Nee, dieren zijn liever dan mensen.
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:57
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
ik heb alleen een beetje een hekel aan katten. de mijne scheurt mijn kleren uit elkaar als ze aan de waslijn hangen, verknoeit m'n werk voor school en rent altijd de koelkast in als ik er iets uit wil pakken. heb hem een keer voor de lol 5 seconden opgesloten, maar hij doet het nog steeds of hij springt op de keukentafel als ik daar iets eetbaars heb liggen. (nee idd, ik heb hem niet opgevoed nee, gaat nogal lastig als ze al 2 zijn)
__________________
kuku kristiina helena jonas sussu maris alo max riia leila kristjan liina sixtus karu
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 00:10
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Ik heb meer een beetje een hekel aan mensen.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:48
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
bertbart schreef:
...ik had dat beest al lang weg gedaan...
Je doet een dier niet weg. Wanneer je kiest om voor een dier te zorgen doe je dat gewoon. Het is geen consumptiegoed. Je doet je zusje toch ook niet weg, omdat ze vervelend is?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
honden kun je trainen (of naar een cursus)
katten verharen, maar lang leve de stofzuiger, en dat ze op schoot willen is alleen maar goed, want het is algemeen bekent dan mensen die veel omgaan met hun huisdier langer, gezonder en gelukkiger leven, gouvissen gaan dood, maar als je ze goe verzorgt (en dus niet in een klein kommetje doet) kunnen wel 30 jaar worden (die van m'n opa werd 21, hij had een hele grote tank, zag er erg leuk uit), en hamsters ontsnappen niet als hun baasje zo slim is om de kooit dicht te doen

Laatst gewijzigd op 10-01-2003 om 20:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2003, 15:02
Verwijderd
je zult hier niet veel dierenhaters vinden, ben ik bang...

als je een dier goed verzorgt en goed 'opvoed' dan zijn ze zeker geen hel... maar als jij niet van dieren houdt, kun je idd beter geen huisdier nemen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 20:16
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
Huisdieren zijn echt een hel. Eens of oneens?
Ik ben bang dat je dit topic op het verkeerde forum hebt geopend
Voor de rest ben ik het met Leonoor eens. Jij voedt je huisdier op en bepaald dus wat voor gedrag dat dier gaat vertonen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:55
r3nske
Avatar van r3nske
r3nske is offline
Een beetje ben ik het er wel mee eens... Een heleboel mensen laten hun honden op de stoep hun behoefte doen, waardoor je niet eens je eigen hond fatsoenlijk kan uitlaten omdat je steeds moet letten dat je niet in een landmijn trapt... Maar goed, dat ligt dus echt aan de baasjes... Ook in de goot vind ik niet echt netjes, je moet maar een rolstoel hebben... Haha, maar je krijgt zoveel liefde terug! Oh, wat klinkt dat softie, maar het is echt zo! Ik zou absoluut zonder mijn huisdiertjes willen! Mijn poes is superkroelerig en ik kan uren met haar tutten... En wanneer ze heeft overgegeven of iets anders (want dat kan ook gebeuren!) ruim ik het nog wel met liefde op! Hetzelfde met mijn hond, ze is nu net een jaar oud! En geloof me een puppy lijkt zo schattig, maar dat is het niet meer als je er zelf een hebt! Zindelijk maken is een heel karwei en als ik na een lange, vermoeiende dag thuis kom dan kan ik wel eens iets vinden (of mijn pap) maar dan kan je niet kwaad zijn... Ze is namelijk veel te blij om je te zien en dat laat ze graag merken! Ze kwijlt zelfs en mijn kleren zitten vaak onder de haren, maar ja dat neem je er maar bij! Ik houd echt ontzettend veel van ze allebei en doe ze nooit maar dan ook nooit weg! En ik denk dat als jij ooit zelf dieren hebt, het helemaal zult begrijpen !!!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:52
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
honden zijn stom
katten zijn lief
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:10
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
oneens|!!!!!
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 16:18
elledc
elledc is offline
Wat is dat nou voor vaststelling "ik haat dieren"
Een goudvis gaat dood omdat ie meer ruimte nodig heeft dan een bokaal, een hond stinkt zoals iedereen stinkt, jij ook als je je niet wast. Jij zou ook de stoep volkakken moest het jou niet zijn aangeleerd op wc te gaan schijten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:02
Roytjuh
Roytjuh is offline
Citaat:
duifeltje schreef:
denk je eens in wat die apen denken als kleine mannetjes met grote zagen hún boom om komen zagen.
ja maar ik weet bijna zeker dat jij ook van dat hout gebruikt maakt
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:15
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
duifeltje schreef:

denk je eens in wat die apen denken als kleine mannetjes met grote zagen hún boom om komen zagen.
ga daar mar is over nadenken!
dan zoeken die apen een nieuwe boom op, net als wij mensen soms genoodzaakt zijn om te verhuizen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:40
Verwijderd
oneens dieren zijn geweldig!

En wij poepen ook net zoals honden... Mischien moet je maar een keer tamme ratjes proberen! zijne cht de allterleukste kleine huisdieren!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:47
Daantjuh
Daantjuh is offline
Hejz...!

Daar bennik het helemaal mee oneens! Ik haat geen dieren! Ze bent kats lief! Een leven zonder dieren...?? Echt niet!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:50
blaatje0000
blaatje0000 is offline
Citaat:
Daantjuh schreef:

Ze bent kats lief! Een leven zonder dieren...?? Echt niet!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2003, 20:04
elledc
elledc is offline
Citaat:
Pingu schreef:
dan zoeken die apen een nieuwe boom op, net als wij mensen soms genoodzaakt zijn om te verhuizen...
Die stelling trekt helemaal nergens op
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 07:07
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Naar aanleiding van dit topic even de vraagstelling een ietsie pietse verbreden:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=356839


'haat jij dieren ook, en zoja welke/waarom'
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:23
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Ik blijf niet steeds alle posts verwijderen hoor..

We beginnen nog een laatste keer, op een goede manier, en anders stoppen we hiermee.
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:38
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
oneens

goudvissen gaan dood ja, maar jij gaat ook dood, alles gaat een keer dood. alleen jij leeft wat langer dan een goudvis omdat jij gemaakt bent om langer te leven.

hamsters ontsnappen niet uit hun kooi als je het kooideurtje niet open laat staan

katten pissen het huis niet onder als je ze leert buiten te plassen of het op de kattenbak te doen. er zijn verschillende soort katten, ze verharen niet allemaal zo erg en zelfs dan, meeste dieren verharen met name in het voorjaar. en zo erg is het verharen niet... ik bedoel, je moet toch af en toe stofzuigen, zo veel moeite is het dan toch niet die paar haren dan gelijk even mee te nemen.

honden stinken niet, je moet ze gewoon vaak genoeg wassen. en ze zullen altijd wel een beetje stinken maar jij stinkt ook als je je niet wast. en als jij de hele dag buiten in de modder aan het rennen bent stink je ook ja.. niet alle honden kwijlen. mijn hond kwijlt nooit, ja ok, sommige honden wel maar dan moet je gewoon een ras uitzoeken dat niet kwijlt en honden kakken niet op de stoep als je het ze afleert.je kan nu wel zeggen dat de honden kut zijn, maar het zijn de bazen die kut zijn dat ze het hun hond niet afleren of het niet oprapen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 10:26
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Over het geheel genomen is de woeste natuur niets anders dan een weerzinwekkende smeerboel; over het geheel genomen rechtvaardigt de woeste natuur een totale vernietiging, een universele holocaust - en de missie van de mens op aarde is waarschijnlijk die holocaust uit te voeren.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 10:57
Leintje
Leintje is offline
Citaat:
bertbart schreef:
Honden stinken, kwijlen en kakken de stoep vol.
Katten verharen en willen altijd op schoot if ze pissen het hele huis onder.
Een goudvis gaat altijd dood.
De hamster ontsnapt altijd uit de kooi...

Huisdieren zijn echt een hel. Eens of oneens?
EENS!! Zeer mee eens! Jij haalt de woorden uit mijn mond
__________________
rather vex the world than divert it :P
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:41
elledc
elledc is offline
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 11:41
Verwijderd
helemaal mee eens, vooral aan katten heb ik een schijthekel. Hoe lief ik ook proberen te zijn , ik wordt altijd gekrabt of ze gaan naar me blazen. Buiten dat verneuken die nageltjes van die beesten je hele interieur.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 12:33
Shibby
Avatar van Shibby
Shibby is offline
Je moet trouwens vooral bij F&F komen om te vragen of er meer zijn die dieren haten
__________________
"Whoever said a horse was dumb, was dumb." "There's nothin' in life that's worth doin' if it can't be done from a horse"
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 01:08
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
gedeeltelijk eens

onze hond: dies echt vies eet stront uit de kattenbak en van hemzelf, schooit ook al zeg je een miljoen keer dat ie dat niet mag doen, en hij stinkt heeft door dat poepvreten zo vieze bruine haren bij zijn bek heb gewoon een afkeer van die hond

dan nog een langharige kat van ons die is best wel oud alleen het is echt een bitch heel vals enzo en die snurkt heel erg dan kijk je tv en is het van snurk snurk snurk word je gek van en al dat pluishaar jegh

dan nog twee kortharige katten dat zijn mannetjes en die zijn veel buiten dus daar heb je geen last van.

als ik later op mezelf woon neem ik 1 kat een kater kortharig
en een goudvis is ook nog wel leuk maar die gaat zo snel dood
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 12:11
elledc
elledc is offline
en ik haat mensen want ze stinken uit hun bek, ze kakken elke dag, luisteren niet, en gaan ook dood
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Weerwolfspel #45
zoemzoem
500 19-02-2008 23:00
Flora & Fauna Onhandelbare Fjord
Skilly
60 09-03-2007 12:49
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 27-09-2005 00:03
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Levensbeschouwing & Filosofie god als excuus
VoRaZ
32 09-06-2002 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.