Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Vind jij het ok, dat ze de eurocenten gaan afronden?
Ja, omdat ... 82 67.21%
Nee, omdat ... 40 32.79%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2004, 08:25
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Nou eigenlijk ben ik het er niet helemaal mee eens dat ze die centen naar boven afronden, want zo lastig zijn ze helemaal niet. Ze gaan het alleen maar veranderen door de GROTE HOEVEELHEID OVERDREVEN ZEIKENDE mensen die allemaal vinden dat die muntjes zo ´vervelend zijn in je portemonnee´. kom op zeg, die paar muntjes maken echt het verschil niet hoor. de euro is niet anders dan de gulden hoor. trouwens, als je van die muntjes af wil kun je ze ook aan de caissiere geven hoor, vind ze waarschijnlijk helemaal niet erg!

en de euro wordt er weer wat duurder om. als jij drie producten koopt van 2.91 euro wordt dat drie van 2.95. als jij dertig producten koopt is dat 30x 0.04, op jaarbasis kan dat best hoog uitkomen!

kortom, waarschijnlijk wordt alleen de winkel er beter van en niet jij, want dan zul je zien dat veel produchten ipv 1.99 , 2.01 worden om meer winst te krijgen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 16:57
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Goed idee.

Maar het blijkt dat veel mensen niet snappen hoe het afronden werkt...
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 17:37
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
KiDdO schreef op 25-08-2004 @ 08:25 :
(...)en de euro wordt er weer wat duurder om. als jij drie producten koopt van 2.91 euro wordt dat drie van 2.95. als jij dertig producten koopt is dat 30x 0.04, op jaarbasis kan dat best hoog uitkomen!(...)
Hier ben ik het niet helemaal mee eens

Het zal best wel zo zijn, dat als jij met je totaalbedrag op een totaal komt van (zoals jij zegt) 2.91 dat het best wel zal worden afgerond naar 2.90.

Of te wel alles onder de 3 zal 0 worden, en drie en hoger zal 5 worden. (dus 1.91 en 1.92 wordt 1.90)
Ook bij de bedragen onder de 8 zullen 5 worden en alles daarboven weer 0. (dus 1.96 en 1.97 zal 1.95 worden)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 20:09
camping gast
Avatar van camping gast
camping gast is offline
jah ik vind het wel goed want als ik al die 2 en 1 eurocente had bewaart had ik al een miljoen van die munten .
maar ik vind dat wel goed sgeelt een hoop.
__________________
RoBeRtO--->>> een man zonder vrouw is als een lamp zonder olie
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:36
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
camping gast schreef op 25-08-2004 @ 20:09 :
jah ik vind het wel goed want als ik al die 2 en 1 eurocente had bewaart had ik al een miljoen van die munten .
maar ik vind dat wel goed sgeelt een hoop.
Als je ze bewaart had, had je nu miljonair kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 22:13
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-08-2004 @ 21:18 :
Gaan ze het per 1 september dan echt afschaffen? En dan alleen in Nederland of ook in andere landen (ga namelijk na 1 sept. in Belgie studeren)
Afschaffen is wat anders, je mag er nog gewoon mee betalen en als de kassiere ze in haar kassa heeft en geen 5 centen mag ze er ook gewoon mee teruggeven. Het is alleen wel zo dat de bedragen op 5 cent afgerond worden zodat je bv bij 0,82 tachtig cent betaald en bij 0,83 vijfentachtig cent, dat laatste mag je ook met 2 centen betalen maar dan moet je er 85 betalen, geen 83..
Zo kom je er dus wel langzaam aan minder tegen maar het blijft een wettig betaalmiddel.
Trouwens, als je pint pin je wel het niet afgeronde bedrag, beetje raar dus vind ik aangezien je wel afgerond moet betalen ook al zou je het op de cent nauwkeurig hebben.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 23:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Liss schreef op 25-08-2004 @ 22:13 :

Trouwens, als je pint pin je wel het niet afgeronde bedrag, beetje raar dus vind ik aangezien je wel afgerond moet betalen ook al zou je het op de cent nauwkeurig hebben.
tja er is nou eenmaal een overgangsfase waar je langs moet, binnenkort heeft niemand de centen meer dus kan je alleen maar afgerond betalen..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 16:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Wij gaan vanaf volgende week ook afronden ben net terug van vakantie dus het hoe en wat weet ik nog niet :-)
Dat zal ik deze week of volgende week nog wel eens lezen :-)

In iedergeval eindleijk die smet kopere rotzooi weg :-)

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:53
Verwijderd
Het maakt mij echt geen poepie uit. De ene keer haal je er je 'voordeel' uit (for what it means) en de andere keer je 'nadeel'.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Het wordt toch nooit meer dan 2 cent voordeel of 2 cent nadeel.
Maar die centjes ga ik niet meer uitgeven. Ik vind ze er wel poepig uitzien.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 12:31
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Mensen, miss heb ik het al eens gezegd, maar hier nog eens de duidelijke afrondings regel:
Eind bedragen op 1, 2, 6 en 7 worden naar beneden afgerond.
De bedragen die eindigen op 3, 4, 8 en 9 worden naar boven afgerond!

Dus zoals Selien al zei:
Citaat:
Het maakt mij echt geen poepie uit. De ene keer haal je er je 'voordeel' uit en de andere keer je 'nadeel'.
@Selien

Goed opgemerkt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:13
$omeone
$omeone is offline
Ik vind het niet okee, het is juist erg handig om precies gepast te kunnen betalen. Als iedereen dat eens zou doen zou je amper muntjes in je portemonnee hebben, tot je weer met groot geld betaald -> krijg je klein geld -> geef je dat de volgende keer weer uit.

En het gaat er bij mij niet in dat winkels er geen voordeel uit zullen halen. Maargoed, we zullen zien hoe het gaat straks. En anders pin ik wel als het duurder uitvalt, en betaal ik contant als het dan goedkoper uitvalt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-08-2004 @ 19:46 :
Dus dan gaan ze nu de prijzen aanpassen zodat 't nu mooi gaat uitkomen met 't afronden? Dat bedoel je? (Of ik lees 't verkeerd natuurlijk) Want dat lijkt me onzin.
Ik heb ooit gehoord of gelezen dat er onderzoek is gedaan naar hoe duur bepaalde producten moeten worden gemaakt om de meeste winst te maken. Dus bijvoorbeeld: hoeveel pakken luiers neemt men meestal per keer? Dat is vaak 2, aangezien men niet meer handen heeft om ze te dragen. Dan wordt het bedrag zó gemaakt dat bij 2x dat bedrag er precies een bedrag uitkomt dat naar boven moet worden afgerond.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de bron echt niet meer weet (het was ten tijden van de gulden dat ik dat las), dus of het betrouwbaar is weet ik ook niet.

Maar wel grappig dat iedereen d'r zo'n ophef over maakt, want een paar jaar terug was dit de normaalste zaak van de wereld
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:35
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-08-2004 @ 17:34 :
Ik heb ooit gehoord of gelezen dat er onderzoek is gedaan naar hoe duur bepaalde producten moeten worden gemaakt om de meeste winst te maken. Dus bijvoorbeeld: hoeveel pakken luiers neemt men meestal per keer? Dat is vaak 2, aangezien men niet meer handen heeft om ze te dragen. Dan wordt het bedrag zó gemaakt dat bij 2x dat bedrag er precies een bedrag uitkomt dat naar boven moet worden afgerond.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de bron echt niet meer weet (het was ten tijden van de gulden dat ik dat las), dus of het betrouwbaar is weet ik ook niet.

Maar wel grappig dat iedereen d'r zo'n ophef over maakt, want een paar jaar terug was dit de normaalste zaak van de wereld
mensen willen altijd wat te zeiken hebben, eerst over die vele muntjes en nu naar het naar boven afronden.
en wat nu 2 cent is was toen 5 cent dus het is 3 guldencent meer.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 23:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
$omeone schreef op 28-08-2004 @ 17:13 :


En het gaat er bij mij niet in dat winkels er geen voordeel uit zullen halen. Maargoed, we zullen zien hoe het gaat straks. En anders pin ik wel als het duurder uitvalt, en betaal ik contant als het dan goedkoper uitvalt
en dan lijden de winkels weer verliezen, moeten prijzen weer omhoog etc etc.. zou ik niet doen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 00:08
$omeone
$omeone is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-08-2004 @ 23:08 :
en dan lijden de winkels weer verliezen, moeten prijzen weer omhoog etc etc.. zou ik niet doen.
uh, ze zijn zelf met prijsoorlogen begonnen?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:17
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
$omeone schreef op 29-08-2004 @ 00:08 :
uh, ze zijn zelf met prijsoorlogen begonnen?
dus ze zitten nu al op het randje.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:15
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
KiDdO schreef op 25-08-2004 @ 08:25 :
en de euro wordt er weer wat duurder om. als jij drie producten koopt van 2.91 euro wordt dat drie van 2.95. als jij dertig producten koopt is dat 30x 0.04, op jaarbasis kan dat best hoog uitkomen!
Als jij 3 producten van 2,91 Euro koopt is dat in totaal 8,73 Euro en wordt dus afgerond naar 8,75 Euro. Die 2 cent kan je toch wel missen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:03
Mara
Mara is offline
Ik heb er gisteren voor gezorgd dat een man nooit meer bij de winkel waar ik werk boodschappen wil doen. Hij weigerde om 't afgeronde bedrag te betalen (3,14 werd 3,15) en ik zei dat hij anders z'n boodschappen niet meekreeg. Uiteindelijk heeft ie 't toch betaald, maar hij zei "hier kom ik nooit meer." (Balen, als je dan net een caissière tegenkomt die níet over zich heen laat lopen )

Wordt nog leuk voor die man aankomende woensdag.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:13
Snoezuuurrr
Avatar van Snoezuuurrr
Snoezuuurrr is offline
Waar maakt iedereen zich zo druk om. Die kleine muntjes zitten toch niet in de weg?? Ik douw ze altijd in een glazen pot en wissen ze in bij de bank. Zoals zovele al zeggen, de prijzen gaan zich ook naar het afronden aanpassen. De overheid en de winkeliers zijn niet gek. Die proberen overal een slaatje uit te slaan. Ik denk dat de prijzen 9 van de 10 keer naar boven worden afgerond. Als alle producten die je in een jaar koopt, 1 cent naar boven is afgerond kom je wel op een lekker bedrag uit. Mijn mening, HOUDEN DIE CENTE
MVG Roos
__________________
ooit gehoord van een piemelwarmhoudzakje ?? Nouw, ik wel !
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:22
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Mjah alles wordt WEER duurder he

Tgaat misschien dan om een paar rotcenten maar als je het vergelijkt toen de euro net was ingevoerd.. Toen waren er al genoeg artikelen die fijn omhoog gingen. En nu dan weer..

Ik heb geen last van die centen..ik snap best dat men het wil afronden.. maar het is weer in het nadeel van de gewone consument..want die wordt WEER benadeeld als ej het mij vraagt.. al gaat het dan om die paar centen..
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:35
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Snoezuuurrr schreef op 29-08-2004 @ 17:13 :
. Zoals zovele al zeggen, de prijzen gaan zich ook naar het afronden aanpassen. De overheid en de winkeliers zijn niet gek. Die proberen overal een slaatje uit te slaan. Ik denk dat de prijzen 9 van de 10 keer naar boven worden afgerond.
Jij moet niet denken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 18:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Snoezuuurrr schreef op 29-08-2004 @ 17:13 :
Ik denk dat de prijzen 9 van de 10 keer naar boven worden afgerond. Als alle producten die je in een jaar koopt, 1 cent naar boven is afgerond kom je wel op een lekker bedrag uit. Mijn mening, HOUDEN DIE CENTE
MVG Roos
Ik denk het niet. Dat zal wel erg opvallen. Bovendien was er in de tijd van de Gulden ook producten die niet waren afgerond naar 5 cent. En als je echt niet zonder die paar cent kan leven, ga je toch fijn pinnen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-08-2004 @ 17:03 :
Ik heb er gisteren voor gezorgd dat een man nooit meer bij de winkel waar ik werk boodschappen wil doen. Hij weigerde om 't afgeronde bedrag te betalen (3,14 werd 3,15) en ik zei dat hij anders z'n boodschappen niet meekreeg. Uiteindelijk heeft ie 't toch betaald, maar hij zei "hier kom ik nooit meer." (Balen, als je dan net een caissière tegenkomt die níet over zich heen laat lopen )

Wordt nog leuk voor die man aankomende woensdag.
lol

mijn baas zegt ook wel eens letterlijk: als je het hier niet zint dan ga je maar ergens anders winkelen!
krijg je ook altijd van dergelijke reacties als 'dat zal ik zeker doen!'.
De week erop lopen ze alweer in de winkel rond...

Maar vooralsnog gaan wij nog niet afronden. In de supermarkten zijn ze er hier vorige week mee begonnen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:47
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-08-2004 @ 19:15 :
Maar vooralsnog gaan wij nog niet afronden. In de supermarkten zijn ze er hier vorige week mee begonnen.
Wij zijn ook nog niet begonnen met afronden, alleen dat gaat bij ons vanaf maandag in.

We hebben de consumenten al wel opde hoogte gebracht van het feit dat het gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 00:11
Verwijderd
Ik vind 't wel best. Ik heb geen last van de centen, ik heb er ook geen last van als ze er niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 01:14
$omeone
$omeone is offline
Maar het is toch ook idioot, dat terwijl die regeling pas 1 september in gaat nu al zoveel winkels er al aan doen? en dan nog klagen ook als een klant het daar niet mee eens is? de klant staat toch in zijn recht
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 10:55
LB06
LB06 is offline
Wordt het totaalbedrag eigenlijk afgerond of elk afzonderlijk product?

In het eerste geval vind ik het prima, maar in het tweede geval zie ik het niet echt zitten. Dat 'eerlijk' afronden geloof ik niet. 'Eerlijk' valuta's omrekenen(van gulden->€) konden ze ook al niet blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 16:31
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
LB06 schreef op 30-08-2004 @ 10:55 :
Wordt het totaalbedrag eigenlijk afgerond of elk afzonderlijk product?

ja totaalbedrag natuurlijk, gewoon precies hetzelfde zoals t was met guldens dat als je 100 000 dingen koopt die bij elkaar fl 2341923, 98 kosten dat die ,98 dan afgerond wordt. dus t boeit echt niet veel kwa hoeveel je moet betalen (trouwes als je pint wordt er sowieso nix afgerond) maar t scheelt de supermarkten enzo wel veel cash. goed plan dus.
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 23:04
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ja, die centen zijn overbodig.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 00:03
Project 50
Project 50 is offline
blij dat ze weg gaan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:00
$omeone
$omeone is offline
Citaat:
little nemo schreef op 30-08-2004 @ 16:31 :
ja totaalbedrag natuurlijk, gewoon precies hetzelfde zoals t was met guldens dat als je 100 000 dingen koopt die bij elkaar fl 2341923, 98 kosten dat die ,98 dan afgerond wordt. dus t boeit echt niet veel kwa hoeveel je moet betalen (trouwes als je pint wordt er sowieso nix afgerond) maar t scheelt de supermarkten enzo wel veel cash. goed plan dus.
maarrr wat toen 5 guldencent was is nu 11 guldencent omgerekend. Ik vind dat toch een groot verschil

Als de supermarkten er geld op verdienen (doordat ze niet meer die kleine muntjes moeten halen etc.) kunnen ze toch wel alles naar beneden afronden? Wel zo eerlijk, zij verdienen er toch al op?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
$omeone schreef op 31-08-2004 @ 10:00 :
maarrr wat toen 5 guldencent was is nu 11 guldencent omgerekend. Ik vind dat toch een groot verschil

Als de supermarkten er geld op verdienen (doordat ze niet meer die kleine muntjes moeten halen etc.) kunnen ze toch wel alles naar beneden afronden? Wel zo eerlijk, zij verdienen er toch al op?
ehm bijna goed
Wat toen 1 of 2 gulden cent was is nu 2,5 of 4,5 guldencent (want dat is wat maximaal word afgerond)Ik meen het als ik vind dat het ook scheelt in de snelheid bij de kassa :-)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 14:59
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
ze zeggen dat het per 1 september is maar het is afgelopen maandag al ingegaan bij de meeste bedrijven. Dit komt o.a. door administratieve redenen
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bracelance schreef op 31-08-2004 @ 14:59 :
ze zeggen dat het per 1 september is maar het is afgelopen maandag al ingegaan bij de meeste bedrijven. Dit komt o.a. door administratieve redenen
Klopt, Wij zijn er bij AH deze week mee begonnen, C1000 schijnt er zelfs vorige week al mee begonnen te zijn

Groetjes
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:40
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2004 @ 10:21 :
Klopt, Wij zijn er bij AH deze week mee begonnen, C1000 schijnt er zelfs vorige week al mee begonnen te zijn

Groetjes
Ivo
Onze de 31e..c1000
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 21:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-09-2004 @ 17:40 :
Onze de 31e..c1000
30ste (maandag denk ik?) Misschien ben ik verkeerd voorgeligt zou kunnen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 22:45
[Het Engeltje]
Avatar van [Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Nee, omdat...
...ik vind dat mensen niet moeten miepen over extra wachttijden bij de kassa. Ik werk zelf achter de kassa en geloof me, dat valt echt reuze mee.

Daarnaast hadden ze het maar gelijk moeten doen.
Dan krijg je bij de ene winkel wel je centjes terug en bij de andere niet.

Als ze maar weten dat ik die 10 cent met 10 1-centmutjes betaal. Ik moet er toch ook vanaf? Trutten!

Ze hadden ze in de eerste plaats niet moeten maken, sterker nog. Ze hadden de euro nooit moeten maken.

Kut EU
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 07:34
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
bracelance schreef op 31-08-2004 @ 14:59 :
ze zeggen dat het per 1 september is maar het is afgelopen maandag al ingegaan bij de meeste bedrijven. Dit komt o.a. door administratieve redenen
Dan heb je niet goed opgelet

Er is al in dit topic een keer gezegd, dat de afrondregel geld voor alle winkels per 1 september.
Maar het kan ook dat een winkel er al eerder aan begint!

Laat de grote schoonmaak maar beginnen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 10:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 02-09-2004 @ 07:34 :
Dan heb je niet goed opgelet

Er is al in dit topic een keer gezegd, dat de afrondregel geld voor alle winkels per 1 september.
Maar het kan ook dat een winkel er al eerder aan begint!

Laat de grote schoonmaak maar beginnen
Nee horo winkels mogen zelf weten of ze wel of niet afronden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:59
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
ik werk bij n taxi iets voor ouwe mensen en daar kosten veel ritjes 82 ct of 1.72 ofzo, iig allemaal prijzen die 2 ct minder zouden worden als ze afgerond zouden zijn...en k heb deze week al zoveel ouwe mensen aan de lijn gehad die vragen of de taxi ook ging afronden en heel teleurgesteld klonken als ik dan NEE zei

...tot zover deze boeiende post...
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 01-09-2004 @ 22:45 :
Als ze maar weten dat ik die 10 cent met 10 1-centmutjes betaal. Ik moet er toch ook vanaf? Trutten!
En jij werkt zelf achter de kassa?
Goh, lijkt me nou echt fijn als mensen allemaal met hun centjes komen betalen .
Wij nemen dat niet eens aan.. als mensen hun centen willen geven, ok, maar wel als laatste deel van hun bedrag. Niet dat ze 1,99 helemaal in centjes uit gaan tellen..
Het kost namelijk veel geld als je zakelijk die muntjes moet storten, terwijl het mensen zelf niks kost om het weg te brengen naar de bank!

Ontopic: Ik vind het prima, al dat gezeik aan de kassa tenminste over. Hoewel er de eerste tijd nog wel commentaar op de afronding zal zijn, maar ok..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:47
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-09-2004 @ 18:39 :
(...) Ontopic: Ik vind het prima, al dat gezeik aan de kassa tenminste over. Hoewel er de eerste tijd nog wel commentaar op de afronding zal zijn, maar ok..
Je blijft er altijd zeikerds tussen houden zitten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 21:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2004 @ 21:50 :
30ste (maandag denk ik?) Misschien ben ik verkeerd voorgeligt zou kunnen
huh hier had ik toch al op gereageerd? Nouja.

Nee, de 31e dus. Vraag me niet waarom.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 12:17
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-09-2004 @ 21:50 :
30ste (maandag denk ik?) Misschien ben ik verkeerd voorgeligt zou kunnen
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-09-2004 @ 21:29 :
huh hier had ik toch al op gereageerd? Nouja.

Nee, de 31e dus. Vraag me niet waarom.
Je heb er altijd nog mensen tussen zitten, die nie verder lezen dan hun neus lang is
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:13
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 03-09-2004 @ 12:17 :
Je heb er altijd nog mensen tussen zitten, die nie verder lezen dan hun neus lang is
Ik bedoelde dat ik al een keer had gereageerd op zijn

'30ste (maandag denk ik?)....'


Ik vind het trouwens vervelend dat sommige winkels wel afronden en andere niet. Denk je van je centen af te komen, krijg je ze weer terug..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:50
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 03-09-2004 @ 14:13 :
(...)Ik vind het trouwens vervelend dat sommige winkels wel afronden en andere niet. Denk je van je centen af te komen, krijg je ze weer terug..
*Heeft medelijden, en geeft kusje*
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 16:58
MH
Avatar van MH
MH is offline
Nee, omdat ik het principe al niets vind. Je geeft een gedwongen fooi (en die paar keer dat je wat minder betaalt, dan niet, maar je betaalt echt vaker meer dan minder), het is een malafide goocheltruc van het bedrijfsleven en als je gedoseerd met die munten omgaat, heb je nauwelijks die munten in je porteflap.
Waarom schaffen we niet gelijk dan de munten van 5, 10 en 20 cent af? Want ja, de ene keer betaal je wat meer en de andere keer wat minder en het grappige is dat je dan heel veel mensen aanmoedigt om te pinnen. (Dit laatste stukje is dus ironisch over verder afronden).
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 17:39
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
MH schreef op 03-09-2004 @ 16:58 :
Nee, omdat ik het principe al niets vind. Je geeft een gedwongen fooi (en die paar keer dat je wat minder betaalt, dan niet, maar je betaalt echt vaker meer dan minder)
Ik vraag me echt af hoe je daar bij komt. Ik snap echt niet wat iedereen nou over dat afronden heeft..
Het is een normale afronding, de helft naar boven, en de helft naar beneden. Waarom zou je dan vaker meer dan minder betalen?
De bedragen van verschillende produkten zijn op zoveel manieren te combineren.. daar kan een winkel echt zn voordeel niet uit halen hoor, die gaan echt hun prijzen niet aanpassen nu.
En als je er per se problemen mee hebt, zoek je je boodschappen maar zo uit dat je altijd naar beneden afronden kunt..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 20:52
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
Citaat:
$omeone schreef op 30-08-2004 @ 01:14 :
...en dan nog klagen ook als een klant het daar niet mee eens is? de klant staat toch in zijn recht
de klant staat NIET in zijn recht: als hij/zij bij de kassa komt om te betalen, is dat gelijk aan eenondertekening van een tijdelijk contract dat hij/zij met de regelgeving van de winkel (en dus met het afronden) akkoord gaat, MITS is aangegeven dat in de winkel wordt afgerond.

Ik heb al eerder gezegd dat wij al 18 augustus zijn begonnen met afronden, en dat is puur om logistieke reden:

stel: op 1 september moeten alle supermarkten over, maar bij een kwart werkt het systeem niet (dat was dus bij ons ook het geval). dan kan het levensmiddelenconcern nooit in 1 dag het probleem oplossen, en loopt de winkelier een dagwinst mis.
Door het tijdstip van afronden te spreiden kan het probleem in hoooguit een uur worden opgelost.
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 12:02
Werk, Geld & Recht DE afronding (de evalutatie)
MisterDJ
34 27-10-2004 23:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 22:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Supermarkten willen af van 1 en 2 eurocent
Verwijderd
81 28-11-2003 12:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eurocenten onder vuur
beuk
39 22-01-2002 08:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.