Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 20:10
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
Dit onderwerp is al eerder geweest maar dankzij een extreem lange topictitel is ie gesloten, maar ik vond 't wel interesant. Hopelijk is deze titel wat beter.

Citaat:
Gandalf schreef
(topictitel ):
milieu organisaties en organisaties die de mensen in de 3e wereld helpen zijn onnatuurlijk bezig.
Bericht:
dat denk ik jah. de mensheid is een plaag geworden net als bijv een sprinkhanenplaag, de sprinkhanen eten dan alles op en vernielen hun omgeving en sterven dan weer omdat zij hun voedsel vernielen (net als wij). maar, dan komt er zon greenpeace organisatie die dat natuurlijke evenwicht eens even moet komen verstoren. zij zorgen dat het milieu waarin wij leven niet vernield wordt (iig heel langzaam) en de organisaties in de 3e wereld landen zorgen dat de mensen niet uitsterven (iig niet genoeg). dit heeft tot gevolg dat wij (de menseheid) op een steeds grotere schaal alles aan het vernielen zijn. conclusie: dat het milieu op wereld schaal vernield wordt is gekomen door de mensen die het natuurlijk evenwicht verstoren, dus de milieu organisaties en ontwikkelings hulp.
Ik denk dat hij gelijk heeft. Weer iets waarbij de mens meehelpt met het verneuken van de wereld. Toch kun je de mens dit punt niet kwalijk nemen. We handelen net als veel andere organismen uit belang van behoud van het soort. Helaas (of gelukkig) zijn wij hier een stuk beter in dat b.v sprinkhanen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 07:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik vind het werkelijk de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
De vervuilers zijn de vernielers van de natuur, en door milieuorganisaties word hun pad van vernietiging verlangzaamd.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 12:15
makita
makita is offline
natuur is zijn natuurlijkheid al lang verloren door toedoen van de mens. Dus milieuorganisaties zijn idd onnatuurlijk bezig. maar wel belangrijk vind ik.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:41
*Burning water*
*Burning water* is offline
Volgens de topicstarter is dus alles wat de mens doet, onnatuurlijk. Dat is niet waar. Ook de mens maakt deel uit van de natuur. Het is logisch dat wij als soortgenoten elkaar helpen, wanneer een deel door bijvoorbeeld een hongersnood wordt getroffen.
Het is onnatuurlijk om de natuur volledig naar onze hand te willen zetten. Het is goed dit te willen beperken, of te verlangzamen, en natuurlijk moet daarvoor worden ingegrepen, maar ingrijpen is niet altijd slecht!
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 12:18
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
dat denk ik jah. de mensheid is een plaag geworden net als bijv een sprinkhanenplaag, de sprinkhanen eten dan alles op en vernielen hun omgeving en sterven dan weer omdat zij hun voedsel vernielen (net als wij).
Ik vraag me af in hoeverre deze sprinkhaan-analogie strookt met de werkelijkheid. [edit: i.p.v. waarheid]

Bovendien vraag ik me af of een organisme 'tegennatuurlijk' kan handelen.

Laatst gewijzigd op 04-04-2003 om 17:28.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 03-04-2003 @ 14:41:
Volgens de topicstarter is dus alles wat de mens doet, onnatuurlijk. Dat is niet waar. Ook de mens maakt deel uit van de natuur.
Citaat:
Joël schreef op 04-04-2003 @ 13:18:
Bovendien vraag ik me af of een organisme 'tegennatuurlijk' kan handelen.
Juist...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:15
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
maar als je mensen vergelijkt met dieren, mensen denken altijd maar dat zij de (moeders) zijn van de aarde. dat zij er voor moeten zorgen en hem niet moeten vernielen. maar waarom niet dat is toch in principe egoistisch om te zorgen dat je nie uitsterft en andere organismen niet de kans te geven...
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:18
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
IDD

Ten 2de is het moeilijk te zeggen wat natuurlijk, en wat onnatuurlijk is.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:21
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
BTW mischien heb ik mij verkeerd uitgedrukt en verkeerde termen gebruikt maar het gaat nu even om het principe(dat is dus dat de mens doormoet gaan met waar hij zin in heeft en geen rekening behoort te houden met hoeveel schade hij aanricht.)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:30
tempestas
Avatar van tempestas
tempestas is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 05-04-2003 @ 18:21:
BTW mischien heb ik mij verkeerd uitgedrukt en verkeerde termen gebruikt maar het gaat nu even om het principe(dat is dus dat de mens doormoet gaan met waar hij zin in heeft en geen rekening behoort te houden met hoeveel schade hij aanricht.)
Doorgaan totdat we er aan dootgaan is een van de oplossingen hoe we van de plaag mens af kunnen komen.

Een andere weg, een veel moeilijkere, is ons bestaan zoveel mogelijk aan te passen aan de natuur zodat wij geen bedreiging meer vormen. Dat is wat zulke organisaties willen bereiken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:19
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
tempestas schreef op 05-04-2003 @ 18:30:
Doorgaan totdat we er aan dootgaan is een van de oplossingen hoe we van de plaag mens af kunnen komen.

Een andere weg, een veel moeilijkere, is ons bestaan zoveel mogelijk aan te passen aan de natuur zodat wij geen bedreiging meer vormen. Dat is wat zulke organisaties willen bereiken
maar aangezien dit irriele idealen zijn zeg ik: doe lekker de dieren na en geniet ervan tot je bent uitgestorven
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:24
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Hm ik wil nu opeens op een heleboel dingen tegelijk reageren, maar laat ook maar...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:38
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-04-2003 @ 19:24:
Hm ik wil nu opeens op een heleboel dingen tegelijk reageren, maar laat ook maar...
post dan nix
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:39
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 05-04-2003 @ 19:38:
post dan nix
Ik weet het, ben ook niet zo slim, doe ook maar gymnasium...
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:54
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-04-2003 @ 19:39:
Ik weet het, ben ook niet zo slim, doe ook maar gymnasium...
woah amateuristisch ik doe havo.... whahha


maarre loop jij nu ook sociaal achter en ben je ook lelijk
dat zijn alle vwo-ers van onze school wel namelijk ( iig bijna allemaal)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 19:10
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
`Onnatuurlijk` is een paradox.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 15:32
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 05-04-2003 @ 19:54:
woah amateuristisch ik doe havo.... whahha


maarre loop jij nu ook sociaal achter en ben je ook lelijk
dat zijn alle vwo-ers van onze school wel namelijk ( iig bijna allemaal)
Ja ik ben vreselijk lelijk en ik heb ook geen vrienden

Maar we zijn zo wel een beetje offtopic bezig he...

Nouja zal ik dan maar ff wat ontopic zeggen?

Wat is dit voor een loos gelul? Sprinkhanen vergelijken met mensen? Mensen uit laten sterven? Misschien wel een goed id, maar het probleem met de mensheid is dat ze dan de rest van de wereld met zich meenemen! voor de milieuorganisaties!
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 19:04
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
sorry, ik wist niet dat je boos werd!

en wat een goed beargumenteerde mening trouwens.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.