Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2001, 18:51
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
eerst ff wat achtergrond info,
omdat ik eienlijk niet de hele zomer thuis achter de computer wou gaan zitten en het me ook wel aardig leek om er weer is wat bij te verdienen ben ik vrij snel nadat ik het treurige maar niet onverwachte (en onverdiende) nieuws te horen had gekregen dat het met mijn mentrix speet dat ik het examen havo helaas (tuurlijk) niet gehaald had, een baantje te gaan zoeken.. het jaar daarvoor had ik gewerkt als assistent analyst in een natuur technische onderzoeks lab genaamd omegam ,en daar zou ik dit jaar weer gaan werken ware het niet dat ze op het laatste moment er toch maar van af zagen om van mijn diensten gebruik te maken SHIT!! nou was ik dus weer gedwongen om voor een hongers loontje achter de kassa van de plaatsenlijke albert heijn te gaan zitten.. never nooit niet!!
gelukkig had mijn moeder via haar werk op het gemeente huis iets anders voor me gezocht.. dients reiniging binnestad (het centrum dus!!) had nog krachen nodig , en aangezien ik altijd in ben voor een geintje en dit baantje toch redenlijk veel scheen te verdienen was de keuze snel gemaakt...


krakend gaat de kamer deur open, terwijl het licht van de gang voorzichig mijn kamer komt binnensluipen verschijnt het hoofd van mijn moeder langzaam om de deur opening en roept mij zachtjes toe dat het weer tijd was om te beginnen..... 5,10 uur zucht
met al mijn kracht trek ik langzaam en struikelend over mijn eigen benen mijn "werk"outfitt aan ,bestaande uit een oude broek tshirt en een longsleeverig ding aangezien het op dit onmenselijke tijdstip nogwel eens koud wil zijn op de fiets..
zo zachtjes als mij slaperige lichaam mij toelaat probeer ik zonder andere wakker te maken de trap naar de keuken af te strompee
len, shit ineens schiet mij weer te binnen dat ik gisteravond te lui was om mijn brood klaar te maken....
ik maak uiteindelijk mijn 8 boterhammen, pak mijn sleutels en loop naar buiten.
ik besluit mijn feloranje jasje maar alvast aan te doen aagezien dit nooit kwaad kon onoplettende taxicheffeurs had je immers ook sochtens vroeg.
ik stap op de fiets en fiets langzaam richting centraal station.
op weg voel ik de pijn aan mij oren veroorzaalt door de ijzige kou ,gelukkig heb ik er weing last van omdat mijn zenuwen schijnbaar ook nog wakker moesten worden..
langzaam nader ik amsterdam centraal een loge lege trein passeerd mij op en dergenlijk traag tempo dat als ik dat wou hem zo weer in kon halen..
achter het centraal door fietsend zag ik de junks al weer met hun neus over de grond lopen in de hoop daar wat dope te vinden, touristten in een auto vriendelijk wakker gemaakt zien worden door de amsterdamse politie en aan de andere kant een enorm cruischip over het water zweven die een kleine 100 meter verder aan zou meren aan een oude met graffiti versierde handels kade.
nog een klein stukje....
langzaam fiets ik het bedrijfsterein op en stal mijn fiets buitende fietsnstalling tussen de vuilinsautos en andere loge mobiele vuilverwerkers een geur van olie en oud huisvuil vult mijn neusgaten ..
stampend op mijn grote veiligheids "schoenen" (zeg maar kisten waar de radicaalste junk strontjaloers op zou worden)slobber ik door de gang richting kantine ..deur open eerst naar de koffie machine er gaat immers niks boven een bakje vloeibaarcement (koffieflavoured)
lanzaam vlij ik me neer naast een symphatieke canadees die alleen engels spreekt om maar niet naast de andere grote maar uiterst stupide logge vuilverwerkers te hoeven gaan zitten.stuk voor stuk aardige mensen hoor alleen lijken zij de kunst van de conversatie nog niet hellenmaal door te hebben ,wrang kijken ze vanachter hun kopje vloeibaarcement bitter voor zich uit wat niet onlogiche is aangezien de meeste hier hun hele leven al werken en vertrouw me dat gun je niemand...
de canadees begint een allerdaagspraatje en is al lang blij dat hij iemand heeft gevonden die de engelse taal aardig beheerst.
harsveld!! langgzaam begeef ik me naar de centrale tafel waarachter de "
opperveger" zit met zijn papiertjes met daarop het rooster voor deze dag je zit op de 2170 centrum1

joepie de nieuwe mark de wallen en in de middag katteburg. mijn geluk kon niet op!
deze route was waarschijnlijk een van de dragenlijkste en dat komt onder andere ook doordat er in deze ploeg een gestoorde neger zit die met junks danst en met horen sjanst..
(moet je voorstellen hoe de andere routes zijn... zucht)

inmiddels half 7, zuchtend en kreunend komt het amsterdamse straatveger volk te leven en lopen zij richting de parkeer plaats.. oe nu ff snel de wagen opzoeken welk nummer was het ookalweer??? 2170 dat was um! voor dat ze (weer) zonder mij weg zouden rijden , gelukkig, ik was op tijd dat de voorman (zeg maar de baas van het team) nog ff een laatst tsjek op de auto had vericht reden we weg op zoek naar het vuil! op zoek naar het avondtuur ole!

zo is ff kijken met wie werk ik vandaag de gekke neger nog een paar andere redenlijke gasten een ouwe zeur en een andere uitzend kracht..


*helaas pindakaas omdat ik het niet wil afroffelen ben ik genoodzaakt dit op waarheid beruuste verhaal later af temaken de schijver van dit literaire hoogstandje (ahum vraagt u om uw begrip*
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2001, 19:01
PV
PV is offline
Het verhaal op zich leest makkelijk, alleen zitten er storende typfouten in waardoor ik soms een zin 2 keer moet lezen voordat ik begrijp wat je bedoelt. Ook meer gebruik van hoofdletters, punten, komma's, etc. maakt het duidelijker.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 19:02
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
PV schreef:
Het verhaal op zich leest makkelijk, alleen zitten er storende typfouten in waardoor ik soms een zin 2 keer moet lezen voordat ik begrijp wat je bedoelt. Ook meer gebruik van hoofdletters, punten, komma's, etc. maakt het duidelijker.
is al gebeurt nadat ik gepost heb de ik altijd nog ff de mastering

hoofdletters gebruik ik niet omdat ik geen onderscheid wil maken tussen mijn lettertjes ik wil niet dat de kleintsje zich ondergewaardeert voelen
__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 19:48
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
is al gebeurt nadat ik gepost heb de ik altijd nog ff de mastering

hoofdletters gebruik ik niet omdat ik geen onderscheid wil maken tussen mijn lettertjes ik wil niet dat de kleintsje zich ondergewaardeert voelen

Haha jij maakt je altijd maar druk om de kleintjes he, dat die zich op hun gemak voelen Maaruh leuk verhaal Jaapje, kben benieuwd naar het vervolg

__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2001, 19:51
hehe coewel jaap
afgezien van wat miniscule foutjes
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 12:11
dopehead
dopehead is offline
cwle verhaal vind hem strak.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:32
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:


hoofdletters gebruik ik niet omdat ik geen onderscheid wil maken tussen mijn lettertjes ik wil niet dat de kleintsje zich ondergewaardeert voelen


zitten idd irritante foutjes in..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 13:52
de wijze jodokus
Avatar van de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:

zitten idd irritante foutjes in..

pffffffffff ja is ook en baggerverhaal uit de zomervakantie.. wie haalrt dat nou omhoog mwha goed...

__________________
Lees de Sp!ts en denk niet na/ loop de massa achterna/stel geen vragen geen gemaar/het staat gedrukt dus is het waar
Met citaat reageren
Oud 05-01-2002, 21:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
het doet me denken aan een stukje dat ik ooit voor nederlands heb geschreven en toch maar niet heb ingeleverd. Het heette grijs en het beschreef het lopen naar het gymlokaal. Ook alles zo tergend langzaam en verveelt
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 11:54
dopehead
dopehead is offline
ik heb hem geupt omdat ik het een leuk verhool vond en berichie wou achterlaten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.