Oud 15-01-2002, 16:21
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
(ik weer met mijn stomme filosofie)

De natuur kent jagers en van oorsprong is de mensheid jagen aangewezen als middel van overleving. Door evolutie zijn onze lichamen aangepast aan het eten van vlees, en onze hersenkapaciteiten zorgen ervoor dat wij middelen bedenken om dieren te doden.

Het enigste punt in deze maatschappij is dat dieren op een onnatuurlijke manier om het leven komen voor het voedsel van anderen

Mensen, ga jagen
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2002, 09:04
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
(ik weer met mijn stomme filosofie)

De natuur kent jagers en van oorsprong is de mensheid jagen aangewezen als middel van overleving. Door evolutie zijn onze lichamen aangepast aan het eten van vlees, en onze hersenkapaciteiten zorgen ervoor dat wij middelen bedenken om dieren te doden.

wij zijn omnivoren en geen carnivoren, dus wij kunnen ook gewoon plant eten. mijn lichaam is iig niet geschikt als jager.

Het enigste punt in deze maatschappij is dat dieren op een onnatuurlijke manier om het leven komen voor het voedsel van anderen

Mensen, ga jagen
ik vraag me af of een dier in het wild niet een moeilijker leven heeft dan een biologisch gefokt dier. niet dat ik er iets op tegen heb als je jaagt. Zolang jagers hun prooi opeten is het oke.

maar eh, caring for nature/vor de natuur zijn betekent niet meteen dat je ook moet gaan leven zoals de wezens die in de natuur leven dat doen.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 13:58
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Door evolutie zijn onze lichamen aangepast aan het eten van vlees, en onze hersenkapaciteiten zorgen ervoor dat wij middelen bedenken om dieren te doden.

Door evolutie zou het ook heel goed mogelijk zijn vegetarisch te gaan eten.

Onze hersencapaciteiten zorgen ervoor dat wij middelen bedenken om vlees te vervangen voor andere producten.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:40
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ook: onze gebitten die verzwakken door het alsmaar mals vlees eten ipv het rauwe vlees in de oertijd..rauw vlees kan onze maag ook niet aan...

uiteindelijk evolueren onze gebitten zó dat we geen vlees meer kúnnen eten, en dat ons maagdarmsysteem niet eens meer vlees kan verwerken.. uiteindelijk worden we allemaal vegetariërs
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:54
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
en héél erg vroeger aten we niet eens vlees..

alleen maar fruit...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 17:49
Sylvain Altherian
Avatar van Sylvain Altherian
Sylvain Altherian is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
uiteindelijk evolueren onze gebitten zó dat we geen vlees meer kúnnen eten, en dat ons maagdarmsysteem niet eens meer vlees kan verwerken.. uiteindelijk worden we allemaal vegetariërs


Ja, m'n kloten... Het verteren van planten kost véél meer energie dan het verteren van vlees! En ik eet m'n biefstuk altijd zo rauw mogelijk... nergens last van...
__________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
drama schreef:
Door evolutie zou het ook heel goed mogelijk zijn vegetarisch te gaan eten.

Onze hersencapaciteiten zorgen ervoor dat wij middelen bedenken om vlees te vervangen voor andere producten.
Mee eens.

*is al sinds 25-01-1986 vegetarisch*
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:18
Prada
Prada is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

*is al sinds 25-01-1986 vegetarisch*

Dus volgende week vrijdag een feestje???
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 20:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
en héél erg vroeger aten we niet eens vlees..

alleen maar fruit...
Volgens mij is dat dus meer omgekeerd maargoed.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 22:56
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
ook: onze gebitten die verzwakken door het alsmaar mals vlees eten ipv het rauwe vlees in de oertijd..rauw vlees kan onze maag ook niet aan...

uiteindelijk evolueren onze gebitten zó dat we geen vlees meer kúnnen eten, en dat ons maagdarmsysteem niet eens meer vlees kan verwerken.. uiteindelijk worden we allemaal vegetariërs

nee hoor, we gebruiken de snijtanden en hoektanden nog genoeg, dus die evolutie gaat niet op, denk maar eens aan het kluiven van een kippenpootje. Dat lukt je echt niet met alleen maar kiezen.

__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 22:59
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Sylvain Altherian schreef:

Ja, m'n kloten... Het verteren van planten kost véél meer energie dan het verteren van vlees! En ik eet m'n biefstuk altijd zo rauw mogelijk... nergens last van...


Is behoorlijk kut voor je maar vlees is moeilijk te verteren door de mens. En het is voor jonge kinderen/baby's al helemaal slecht.



[Dit bericht is aangepast door drama (18-01-2002).]
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 23:23
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
uiteindelijk evolueren onze gebitten zó dat we geen vlees meer kúnnen eten, en dat ons maagdarmsysteem niet eens meer vlees kan verwerken.. uiteindelijk worden we allemaal vegetariërs

You got a point...et is nog niet 100% te bewijzen, maar et zou best ees kunnen...niet zo van POEF! en we kunen ineens geen vlees meer eten ofsow...maar als de mens maar lang genoeg blijft ronddwalen op deze aardkloot, dan zou et kunen.

Mijn reden om het aan te nemen:
Onze hoektanden zijn niet meer wat ze geweest waren zoals bij de holbewoners die op 90% vlees leefden. Natuurlijk zijnze redelijk tot goed te gebruiken, maar de hoektanden zouden korter en anders zijn gevormd kunnen zijn in de loop der evolutie. (Ik ben hier niet helemaal zeker van, maar dat is op te zoeken, maar daar ben ik ff te lui voor)
Ook onze darmen kunnen veranderen, maar dat ligt wat moeilijker...Wij mensen hebben omnivoren-darmen. dwz, dat onze darmen niet lang, en niet kort zijn. Carnivoren hebben korte darmen(iets van 0.5 - 1x lichaamslengte geloof ik), omdat vlees makkelijk verteerd, terwijl herbivoren juist een vreselijk lang darmgestel hebben, omdat groente meer moeite kost om te verteren(ongeveer 4x de lichaamslengte van dat beest geloof ik) En aangezien die twee kenmerken behoorlijke veranderingen zijn zou et langer kunen duren dan dat de mensheid bestaat voordat we compleet herbivoor zouden zijn.....niet ondenkbaar dus, maar daar moeten dan wel millenia en waarschijnlijker zelfs miljoenen jaren overheen gaan.

p.s. Strakke buiken kan je dan wel vergeten, want lange darme moet je ergens kwijt...=> dikke pens...netals heel veel of misschien zelfs alle herbivoren...

[Dit bericht is aangepast door D@mien (18-01-2002).]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 11:57
The Wanderer
Avatar van The Wanderer
The Wanderer is offline
Blinde darmen hebben alleen planteneters, aangezien onze blinde darm niet meer gebruikt wordt, zie ik eerder een evolutie in de richting van carnivoren
__________________
SpoonBoy:Do not try to bend the spoon. That's impossible. Instead, only try to realize the truth. Neo:What truth? SpoonBoy:A spoon is for eating only.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 13:10
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
D@mien schreef:

p.s. Strakke buiken kan je dan wel vergeten, want lange darme moet je ergens kwijt...=> dikke pens...netals heel veel of misschien zelfs alle herbivoren...

[Dit bericht is aangepast door D@mien (18-01-2002).]
Nu is het zo dat het ideaal ligt bij een strakke buik en nog meer van die ongein, maar mogt de mens evolueren dan evolueert ons schoonheidsideaal mee.

Laten we het er maar op houden dat ik verlang naar een wereld die door de natuur gereerd word i.p.v. door de mensheid
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Verwijderd
500 30-05-2006 14:09
Eten & Drinken Vegetarisme -> veganisme?
Ellesje
66 24-03-2006 15:57
Eten & Drinken Waarom eet je vlees?
Verwijderd
342 27-09-2005 00:03
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Flora & Fauna *~*Ben jij een Vegetarier en Waarom?*~*
*~*DutchGirl*~*
297 02-06-2002 22:51
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.