Oud 23-03-2007, 13:53
Romy1990
Romy1990 is offline
Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje.
Ik zit nu in VMBO-tl4, en moet dus echt heel snel een keuze gaan maken met wat ik wil.
Het lijkt me een heel fijn idee om mijn havo in 1 jaar af te kunnen ronden.
Weten jullie misschien waar dit kan in Gelderland/Overijssel ergens?
En mijn vakkenpakket voldoet aan geen een havo-profiel, en heb gemiddeld niet overal een 7 voor.
Is dit een probleem, of zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ben trouwens 16 jaar.
Groetjes!
Advertentie
Oud 23-03-2007, 14:13
Jan Post
Jan Post is offline
Citaat:
Hoi allemaal,
Ik had even een vraagje.
Ik zit nu in VMBO-tl4, en moet dus echt heel snel een keuze gaan maken met wat ik wil.
Het lijkt me een heel fijn idee om mijn havo in 1 jaar af te kunnen ronden.
Weten jullie misschien waar dit kan in Gelderland/Overijssel ergens?
En mijn vakkenpakket voldoet aan geen een havo-profiel, en heb gemiddeld niet overal een 7 voor.
Is dit een probleem, of zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ben trouwens 16 jaar.
Groetjes!
Dan moet je dus 2 jaar over je havo doen? Denk ook goed na of je wel geschikt bent om de havo te gaan doen als je gemiddeld niet boven de 7 staat

Vermeld ook even je profiel & vakkenpakket, etc.
__________________
"A person who has achieved success has lived well, laughed often and loved much"
Oud 23-03-2007, 14:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Romy1990 schreef op 23-03-2007 @ 14:53 :
Hoi allemaal,

Ik had even een vraagje.
Ik zit nu in VMBO-tl4, en moet dus echt heel snel een keuze gaan maken met wat ik wil.
Het lijkt me een heel fijn idee om mijn havo in 1 jaar af te kunnen ronden.
Weten jullie misschien waar dit kan in Gelderland/Overijssel ergens?
En mijn vakkenpakket voldoet aan geen een havo-profiel, en heb gemiddeld niet overal een 7 voor.
Is dit een probleem, of zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ben trouwens 16 jaar.
Groetjes!
Als je gemiddeld nog geen 7 staat, lijkt het me erg onverstandig om havo éénjarig te gaan proberen. Ik zou het gewoon in 2 jaar doen.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 23-03-2007, 22:56
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 23-03-2007 @ 15:15 :
Als je gemiddeld nog geen 7 staat, lijkt het me erg onverstandig om havo éénjarig te gaan proberen. Ik zou het gewoon in 2 jaar doen.
inderdaad, plus het feit dat je nog maar 16 bent, vanwaar de haast om alles zo snel af te hebben? Ik weet wel dat de meesten hun havo rond hun 17e eindigen, maar ik zou er echt geen haast achter zetten, zeker niet als je ook niet echt bijzonder hoog stond met je cijfers
Oud 24-03-2007, 20:12
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan je HAVO halen op ROC A12, deze school zit in Eden (Gld.).

btw HAVO kan je makkelijk in één jaar halen. Ik heb het zelf ook gedaan. Ik heb in 2000 mijn mavo gehaald, daarna heb ik in één jaar HAVO 4-5 gedaan, en het jaar daarna VWO 5-6 en ook behaald. Zo zat ik in 2002 op de universiteit Die havo en vwo waren echt goed te doen..

De reden dat ik het zo heb gedaan is dat ik eerst 3 jaar vwo heb gedaan, en ben toen van vwo 3 naar mavo 4 gegaan. Maar ik vond het toch wel zonde van die 3 jaar dat ik daarna dus volwassenenonderwijs heb gekozen.
Oud 24-03-2007, 20:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Pater Noster schreef op 24-03-2007 @ 21:12 :
Je kan je HAVO halen op ROC A12, deze school zit in Eden (Gld.).

btw HAVO kan je makkelijk in één jaar halen. Ik heb het zelf ook gedaan. Ik heb in 2000 mijn mavo gehaald, daarna heb ik in één jaar HAVO 4-5 gedaan, en het jaar daarna VWO 5-6 en ook behaald. Zo zat ik in 2002 op de universiteit Die havo en vwo waren echt goed te doen..

De reden dat ik het zo heb gedaan is dat ik eerst 3 jaar vwo heb gedaan, en ben toen van vwo 3 naar mavo 4 gegaan. Maar ik vond het toch wel zonde van die 3 jaar dat ik daarna dus volwassenenonderwijs heb gekozen.
Het scheelt nogal of je van het vwo af komt of niet. Ik denk echt dat het veel verstandiger is om het in 2 jaar te doen. Zestien is hartstikke jong, dat ene jaar extra maakt dan echt niet uit, en het is wel veel verstandiger.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 25-03-2007, 08:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 24-03-2007 @ 21:55 :
Het scheelt nogal of je van het vwo af komt of niet. Ik denk echt dat het veel verstandiger is om het in 2 jaar te doen. Zestien is hartstikke jong, dat ene jaar extra maakt dan echt niet uit, en het is wel veel verstandiger.
Inderdaad. De meeste mensen bij mij uit de klas die van 't vmbo kwamen hadden echt wel moeite om HAVO te doen.
__________________
Oud 25-03-2007, 15:56
GiovsGio
Avatar van GiovsGio
GiovsGio is offline
wat is precies het verschil tussende vmbo-T(mavo) en de havo?
Oud 25-03-2007, 18:12
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
GiovsGio schreef op 25-03-2007 @ 16:56 :
wat is precies het verschil tussende vmbo-T(mavo) en de havo?
Gewoon één niveau verschil. VMBO heeft minder vakken, duurt maar vier jaar en het niveau is lager. HAVO duurt vijf jaar en heeft dus meer vakken en een hoger niveau.
__________________
Oud 25-03-2007, 19:59
Estar
Estar is offline
Citaat:
Miracle schreef op 25-03-2007 @ 19:12 :
Gewoon één niveau verschil. VMBO heeft minder vakken, duurt maar vier jaar en het niveau is lager. HAVO duurt vijf jaar en heeft dus meer vakken en een hoger niveau.
Maar het verschil vmbt tl- havo is veel groter dan havo-vwo.
Dit moet niet onderschat worden.
Oud 30-03-2007, 12:34
Anoni3m
Anoni3m is offline
haai

weet iemand of je ook 1 vak kunt volgen uit 4 + 5 havo in 1 jaar?
en hoe oud moet je zijn voor ze je toelaten?
Oud 30-03-2007, 21:24
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Anoni3m schreef op 30-03-2007 @ 13:34 :
haai

weet iemand of je ook 1 vak kunt volgen uit 4 + 5 havo in 1 jaar?
en hoe oud moet je zijn voor ze je toelaten?
Ja, dat kan!
En officieel moet je 18 zijn, maar ze willen vaak best soepel zijn, dus je kan het ook proberen als je nog geen 18 bent
Oud 02-04-2007, 20:49
Shinn
Shinn is offline
hallo,

Ik wil namelijk spoedhavo doen, maar ik weet het niet wat je precies moet doen. Mijn vragen zijn

1. Hoelang doe je de vierde klas over?
2. Is het zwaar om 2 klassen tegelijk te doen?
3. Um....heb je veel vrije tijd? (blijkbaar een domme vraag -_-'')
4. Halen veel leerlingen dit traject?
Oud 03-04-2007, 10:53
Verwijderd
Ik zit er over te denken VWO in één jaar te doen als ik klaar ben met de Havo.
Oud 03-04-2007, 17:10
Shinn
Shinn is offline
dat is leuk voor je, maar wilt iemand mijn vragen beantwoorden? ik heb er totaal geen ervaring mee
Oud 03-04-2007, 18:42
Estar
Estar is offline
Citaat:
Shinn schreef op 02-04-2007 @ 21:49 :
hallo,

Ik wil namelijk spoedhavo doen, maar ik weet het niet wat je precies moet doen. Mijn vragen zijn

1. Hoelang doe je de vierde klas over?
2. Is het zwaar om 2 klassen tegelijk te doen?
3. Um....heb je veel vrije tijd? (blijkbaar een domme vraag -_-'')
4. Halen veel leerlingen dit traject?
1. ? Hoezo 4e klas?
2. Nee
3.Ligt maar net aan je rooster en hoeveel tijd je aan je huiswerk besteed. Ik vind dat ik genog vrije tjid heb.
4.Ligt aan de school en de reden dat je er zit. Grootste deel haalt het.
Oud 03-04-2007, 20:11
Shinn
Shinn is offline
ik ben benieuwd hoelang je de vierde klas over doet op spoedhavo, bij gewone havo's scholen doe je ongeveer een jaar over, en ik kom van de VMBO TL en ik weet niet als het haalbaar is
2. Bij de luzac college zei een vriendin van mij wel zwaar is.
3. Vraag 3 is al beantwoord -_-''
4. ik ga naar de alfa college in groningen doen, misschien werkman college, omdat daar de kosten veel lager zijn, het lijkt wel dat ik mijn vragen beantwoord -_-'', mijn ouders zijn er zeer tegen dat ik gewoon rustig moet doen, langzaam maar zeker, en ook haalbaar....ik weet niet als ik het kan halen, de VMBO TL en de havo is een grote verschil hoor ik....ik heb ook havo gedaan hoor, maar een maand -_-'', en ik ben van plan om een zomercursus te gaan volgen
Oud 04-04-2007, 18:02
Lex-o
Avatar van Lex-o
Lex-o is offline
Een VAVO-topic leuk!

Ik zal mijn verhaaltje ook even doen:

Ik heb eerst 5 jaar Havo op een normale, strenge en ook een hoog aangeschreven school gedaan. Ik heb 't het nooit echt een super leuke school gevonden. De leraren behandelen je als kinderen en 'mindere', alles was heel streng, en de schoolexamens waren véél moeilijker dan de Centrale Examens.

Nadat ik met allemaal 8en was geslaagd, had ik nog geen leuke HBO opleiding gedaan. Ik deed N&G en wou liever Geneeskunde doen of een andere opleiding op een Uni.

Ik was nog 17 en had 2 keuzes: VWO in 2 jaar op mijn oude school of op het Deltion College te Zwolle VWO in 1 jaar te doen.

Omdat ik geen zin had in 2 jaar en goede cijfers had ging ik 't in 1 jaar proberen. Gewoon N&G met Scheikunde 2 als extra vak

Ik voelde me vanaf dag 1 erg goed thuis, af en toe is alles wat rommelig(door dat de ene deeltijd deed, andere vrijstelling had etc.) maar over het algemeen was het erg goed geregeld. De leraren behandelen je erg goed, je mag ze met hun voornaam en "je" aanspreken en ze zijn erg aardig. Ze spreken je soms gewoon aan voor een praatje, en kennen elke leerling goed.

In mijn klas zaten mensen tussen 17 en 20 jaar. Dus niet heel oud. Voor de rest leuke klas, leuke mensen.

Momenteel heb ik de 3e toetsweek achter de rug, en alles voor mijn schoolexamen afgesloten. Nu nog de eindexamens, maar ik sta er prima voor. Alleen Natuurkunde een kleine onvoldoende(5,4) maar de rest goede cijfers. Frans, Duits en Letterkunde afgesloten met respectievelijke 6,7 en 8

Ik zou alle vakken wel even doorlichten met het verschil van Havo

Wiskunde B1 Aan het begin mis je flink wat en lijkt het erg moeilijk. Je hebt een achterstand doordat stof niet op de Havo is behandeld. Naar mate het jaar vordert begrijp je het steeds beter en krijg je ook stof van de havo(kansbereking) terug.

Natuurkunde 1 Het moeilijkste vak! qua boeken en stof verschilt het nauwlijks van de havo maar het is een stuk pittiger. Hier geld ook dat je er steeds beter in word

Scheikunde 1/1,2 Goed te doen, het eerste half jaar word alles basis behandeld die je op de havo ook hebt gehad. Aan het eind zijn wat nieuwe onderwerpen maar het is zeker goed te doen!

Biologie 1,2 Zelfde boeken en zelfde stof als Havo, met een paar bladzijden erbij. Als je goede cijfers op de havo had zal je hier geen problemen kennen

Nederlands + Engels Zelfde soort als op de havo, iets moeilijker maar daar wen je wel aan

Duits 1Ik had de mazzel dat ik een enorme aardige lerares had, die je beloonde als je in de les had. Ik kan totaal geen duits maar wel met een 7 afgesloten. Ik had in 4/5 Havo geen duits

Frans 1 Hier had ik op de havo moeite mee, niveau van de klas ligt laag maar met hard werken kan je hier mee doorkomen. Ik ben met een 5,6 geslaagd

Letterkunde Sommige dingen zijn stuk lastiger, maar je krijgt er engels Literatuur bij en daarmee kan je je cijfer ophalen. Typsich zo'n vak die je gewoon met een 7 moet afsluiten

Nu heb ik vakantie, en over 5 weken beginnen de examens, en ik verwacht gewoon dat ik slaag.

Mocht iemand vragen hebben: Mail me op:
Lexbouhuijzen@gmail.com of MSN: Lexovic@hotmail.com
Oud 04-04-2007, 18:39
Shinn
Shinn is offline
damn -_-'', dan zijn mijn vragen beantwoord...spoedvwo is te erg!. denk ik niet aan!, wordt ik bang van , ik wil eigenlijk niet terug naar mijn ouwe school, heb ik hekel aan, maar als het meot dan moet het!!
Oud 05-04-2007, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Shinn schreef op 03-04-2007 @ 18:10 :
dat is leuk voor je, maar wilt iemand mijn vragen beantwoorden? ik heb er totaal geen ervaring mee
Oud 05-04-2007, 21:45
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Hoi iedereen

Er is sinds 2006 een nieuwe regeling van dat 16 en 17 jarige niet meer voor het vavo kunnen aanmelden.
Maar er stond op het aanmeldings forumulier dat het wel kon maar met de handtekening van de decaan.
Dus had ik met de school gepraat maar die gaan niet akkoord ze zeggen dat vavo voor mensen die psygisch geleden hebben (bv iemand is overleden of problemen thuis).
Ik kan ook niet op mijn oude school want ben blijven zitten en mijn cijfers zijn niet helemaal perfect 6.4 gemiddeld en ben 17 jaar.
Zijn er andere scholen in de buurt van utrecht waar je havo kan doen of hebben jullie tips dat ik toch nog kan aanmelden voor vavo? Alvast bedankt!
Oud 05-04-2007, 22:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Erh, Vavo is niet alleen voor mensen die psychisch geleden hebben hoor :/

Maar in Zeist zit een ROC en in Utrecht. En in Amersfoort ook dacht ik (is wel wat verder weg).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-04-2007, 22:49
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Citaat:
grl schreef op 05-04-2007 @ 23:34 :
Erh, Vavo is niet alleen voor mensen die psychisch geleden hebben hoor :/

Maar in Zeist zit een ROC en in Utrecht. En in Amersfoort ook dacht ik (is wel wat verder weg).

Ja klopt maar roc zeist en de andere neemt alleen mensen aan van boven de 18 jaar
Oud 05-04-2007, 23:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zeisternaarrr schreef op 05-04-2007 @ 23:49 :
Ja klopt maar roc zeist en de andere neemt alleen mensen aan van boven de 18 jaar
Dat doen ze allemaal tenzij je erin komt in overleg met je school, zoals je al ontdekt had.

Nog maar eens met je decaan gaan praten. Misschien met je ouders erbij.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 11-04-2007, 14:03
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Ik heb met de rector gesproken en ze gaan niet akkoord
Ik heb ook de ministerie van onderwijs gebeld maar hun kunnen ook niks doen!
De rector zegt is echt alleen maar voor speciale gevallen.
Dus wat moet ik nu doen begin beetje nerveus te worden...
Oud 11-04-2007, 15:18
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Je kunt ook een jaar gaan werken ofzo? Bij mij op school zaten gewoon mensen van 17 bij mij in de klas (op de havo dan, nu op vwo niet).
Wij krijgen 2 herkansingen per schooljaar en we mogen er 2 inhalen als we iets gemist hebben. Ik heb maandag mijn laatste herkansing, scheikunde.
Vwo eenjarig is ook goed te doen hoor, als je op de havo goed bezig bent geweest is het niet moeilijk. Ik heb Frans met een 10 en Literatuur met een 9 afgesloten. Ik sta wel 2 onvoldoendes nu, maar dat komt door gebrek aan voorkennis (ik doe dit jaar voor het eerst N&G, daarvoor heb ik altijd C&M gedaan). Daar heb je dus geen last van als je hetzelfde profiel behoudt!
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 27-04-2007, 10:28
vavo-poging
vavo-poging is offline
Ik moet een toelatingstest doen om op vavo havo te kunnen gaan volgen wie heeft die test al eens vaker gemaakt en kan me een paar voorbeeldvragen geven?
bvd vavo-poging
Oud 06-05-2007, 17:09
vavo-poging
vavo-poging is offline
Heyj ik heb een intakegesprek op vavo gehad
en nu moet ik een test doen of ik toegelaten word op vavo waar ik havo wil gaan volgen 4 en 5e jaar zoals hoofdrekenen enz heeft iemand van jullie die test al gedaan en kan me een paar voorbeeldvragen geven?
Oud 06-05-2007, 18:37
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Zeisternaarrr schreef op 11-04-2007 @ 15:03 :
Ik heb met de rector gesproken en ze gaan niet akkoord
Ik heb ook de ministerie van onderwijs gebeld maar hun kunnen ook niks doen!
De rector zegt is echt alleen maar voor speciale gevallen.
Dus wat moet ik nu doen begin beetje nerveus te worden...
Wat stom zeg! Volgens mij is vavo echt niet alleen voor speciale gevallen. Ik snap er helemaal niks van, volgens mij zou je gewoon naar de vavo mogen. Er zullen vast wel speciale gevallen bijzitten, maar de meeste in mijn klas hebben mavo gedaan en willen vavo doen of het zijn gewoon mensen die vorig jaar zijn gezakt.
__________________
Make that the cat wise
Oud 07-05-2007, 11:13
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Naja, bedankt iedereen
ik ga nu gewoon mbo doen
Oud 08-05-2007, 09:59
Verwijderd
(omg een serieuze post van betercore buiten Onzin)

Ik heb even een vraagje,
ik ben wat rond gaan kijken voor MBO opleidingen maar er zit zo goed als niks tussen wat me bevalt. Een maat van me vertelde me over het Vavo, ik ben ooit van 4 havo naar 5 havo gegaan met een kutraport maar dus wel net aan over. Daar ben ik gestopt omdat ik totaal geen motivatie had en nooit de tijd nam om te leren en dus een hoop onvoldoendes stond, waardoor mn examen halen onmogelijk was geworden. Ik heb nu 2 jaar wat rondgelamed en gewerkt en dat bevalt me ook voor geen meter. Ik heb nu weer zin om havo te gaan doen, omdat ik weet dat nu al werken voor een hongerloontje echt totaal niks voor mij is. Aangezien ik havo 4 toendertijd wel gehaald heb zou ik dus alleen havo 5 kunnen doen op t Vavo, tellen mn havo4 cijfers uit het verleden dan weer of begin ik clean aan havo5?
En misschien nog belangrijker: Is het aan te raden om de Vavo te doen? meer mensen die alleen havo 5 daar op deze manier gedaan hebben en hoe was dat? viel t mee of was t echt opmerkelijk zwaar?

aaaaaaaaaaaaalvast bedankt
Oud 08-05-2007, 10:02
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Op mijn school zeggen ze dat vavo veel makkelijker is dan op middelbare school...
Oud 08-05-2007, 12:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Zeisternaarrr schreef op 08-05-2007 @ 11:02 :
Op mijn school zeggen ze dat vavo veel makkelijker is dan op middelbare school...
Volgens mij is het eerder omgekeerd.. Je hebt veel meer zelfdiscipline nodig. Het uiteindelijke examen is hetzelfde, maar je krijgt gewoon minder begeleiding meestal.
__________________
Oud 08-05-2007, 13:42
Noddy
Noddy is offline
Je hebt wel meer zelfdicipline nodig, maar ik vind het toch veel makkelijker. Tsja, ik denk dat het per persoon anders is. Vavo is voor mij veel beter dan de gewone middelbare school.
__________________
Make that the cat wise
Oud 08-05-2007, 17:21
Verwijderd
Als je 5 6 VWO in een jaar wil doen kan dat alleen op een VAVO toch? Ik weet nog niet of ik VWO er achteraan wil doen, maar ik weet nog helemaal niets, daarom wil ik zoveel mogelijk weten over wat ik later kan gaan doen. Krijg je daarna ook echt een VWO diploma en is deze dan net zo officieel en net zo goed als dat je 'gewoon' VWO hebt gedaan en een diploma? Ik dacht dat daar misschien verschil inzit, misschien met lotingstudies ed
Oud 09-05-2007, 14:06
thunderx
thunderx is offline
Ik ben van plan om deelcertificaten wiskunde b1 en b1,2 te gaan halen. Maar worden deze deelcertificaten door alle universiteiten erkend (de deelcertificaten van het ROC om precies te zijn)? Ik wil namelijk niet dat ik uiteindelijk niet wordt toegelaten omdat de certificaten niet voldoende zijn.

Ik heb daarnaast gekeken op de website van ROC van Twente maar die is zo vaag. Zou iemand wat meer informatie kunnen geven?
- Wat zijn de kosten?
- Hoveel toetsen krijg je en is dat in de vorm van een toetsweek?
- Hoveel uren les heb je in de week?
- Hoe bevalt het ROC?
- Wat is het slaagpercentage?

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 14:13.
Oud 20-05-2007, 17:34
ineedinfo
ineedinfo is offline
Ik wil volgend schooljaar 4 en 5 havo doen.
Ik ben 2 keer blyven zitten, beide keren 4havo.
Nu zit ik op het mondriaan economie maar zelf vind ik het niveau ZEER laag vergeleken vorig jaar.
Ik ben op dit moment 17 jaar , 21 augustus word ik 18.
ALLEEN ik heb een probleem nu ben ik myn 3de rapport kwyt ( laatste rapport ) Myn eerste en tweede rapport heb ik wel maar daar ging het nog goed, dus het klopt niet als ik dit zou laten zien.
Wat moet ik nu doen? Doen ze er moeilijk over als ik met myn eerste en tweede rapport kom.
Of moet ik alleen myn overgang van 3 naar 4havo laten zien?




Paar vragen :

Kan je 4 en 5 havo doen in een jaar? Zo ja, hoe zyn de lessen verdeeld dan? 7 dagen in de week les , of gewoon normaal 5dagen in de week?

Ik word 21 augustus 18, kan ik me wel inschrijven ( school begint september )

Ik sta voldoendes voor Wiskunde, Aardrijkskunde, geschiedenis kan ik deze vakken ook afsluiten?



ALVAST BEDANKT !!!!
Oud 29-05-2007, 14:35
MisterCrawford
MisterCrawford is offline
zijn er mensen hier die ook volgend naar de vavo in tilburg gaan?
Oud 01-06-2007, 10:38
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
ineedinfo schreef op 20-05-2007 @ 18:34 :
Ik wil volgend schooljaar 4 en 5 havo doen.
Ik ben 2 keer blyven zitten, beide keren 4havo.
Nu zit ik op het mondriaan economie maar zelf vind ik het niveau ZEER laag vergeleken vorig jaar.
Ik ben op dit moment 17 jaar , 21 augustus word ik 18.
ALLEEN ik heb een probleem nu ben ik myn 3de rapport kwyt ( laatste rapport ) Myn eerste en tweede rapport heb ik wel maar daar ging het nog goed, dus het klopt niet als ik dit zou laten zien.
Wat moet ik nu doen? Doen ze er moeilijk over als ik met myn eerste en tweede rapport kom.
Of moet ik alleen myn overgang van 3 naar 4havo laten zien?




Paar vragen :

Kan je 4 en 5 havo doen in een jaar? Zo ja, hoe zyn de lessen verdeeld dan? 7 dagen in de week les , of gewoon normaal 5dagen in de week?

Ik word 21 augustus 18, kan ik me wel inschrijven ( school begint september )

Ik sta voldoendes voor Wiskunde, Aardrijkskunde, geschiedenis kan ik deze vakken ook afsluiten?



ALVAST BEDANKT !!!!
Je moet 4 havo opnieuw doen omdat je die niet hebt gehaald. Je kan dus gewoon je rapport laten zien van 3 naar 4 havo. Wellicht heb je sommige vakken in 4 havo al voldoende afgesloten (Maatschappijleer, ANW ofzo). De vakken die je nog in 5 havo hebt kan je niet afsluiten, omdat je daar nog geen eindexamen in hebt gedaan.
Je kan je nu al gewoon inschrijven voor VAVO, ik heb het zelf ook gedaan, pas toen ik hoorde dat ik gezakt was. Dat was ergens in juni. Als je wilt kan je je zelfs nog inschrijven in september, maar het liefst zo snel mogelijk.
Als je je aanmeldt krijg je waarschijnlijk de keuze om het in 1 of 2 jaar te doen. Het is wat je zelf wilt. Alle vakken duren sowieso maar 1 jaar, omdat je 4 en 5 havo in 1 jaar doet. Als je kiest voor 1 jaar krijg je dus alle examenvakken, waarschijnlijk moet je gewoon 5 dagen per week naar school. Hoe kom je bij 7 dagen man! Er bestaat ook zoiets als weekend Ik ken geen enkele school die zondag open is maargoed...
Als je er voor kiest om het in 2 jaar te doen dan kan je kiezen om het ene jaar 4 vakken te doen en het andere jaar de rest. Waarschijnlijk ben je dan meer vrij maar heb je wel meer tijd om je goed voor te bereiden voor je vakken. Misschien handig als je wat moeite hebt met het niveau.
Oud 01-06-2007, 12:46
irritante-vlieg
Avatar van irritante-vlieg
irritante-vlieg is offline
Vraagje, hoe oud moet je zijn om dit te mogen doen?
Oud 01-06-2007, 13:09
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
irritante-vlieg schreef op 01-06-2007 @ 13:46 :
Vraagje, hoe oud moet je zijn om dit te mogen doen?
18. Ben je jonger dan 18 dan heb je toestemming nodig van je ouders ofzo
Oud 02-06-2007, 17:10
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 01-06-2007 @ 14:09 :
18. Ben je jonger dan 18 dan heb je toestemming nodig van je ouders ofzo
Nee, je moet dan een uitleveringscontract met je huidige school sluiten. Althans, zo werkt het bij mij in amstelveen. En dat word ook lang niet altijd goedgekeurd. Je kunt het beste even bij je decaan langsgaan.
Oud 03-06-2007, 14:31
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Naru schreef op 02-06-2007 @ 18:10 :
Nee, je moet dan een uitleveringscontract met je huidige school sluiten. Althans, zo werkt het bij mij in amstelveen. En dat word ook lang niet altijd goedgekeurd. Je kunt het beste even bij je decaan langsgaan.
Oh, dan ben k waarschijnlijk in de war met Lucascollege denk k
Oud 03-06-2007, 18:48
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 03-06-2007 @ 15:31 :
Lucascollege


Het is LUZAC
Oud 03-06-2007, 22:43
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Pater Noster schreef op 03-06-2007 @ 19:48 :


Het is LUZAC
type fout
Oud 05-06-2007, 15:58
Pipoooo
Pipoooo is offline
Hoi allemaal,

Ik zit nu in 3 tl-vmbo, en ik vind het waardeloos, ' manier hoe er les word gegeven enzovoorts '
Daarom wil ik graag wat anders doen, maar vooral geen MBO - 1 / 2 .
Vandaar dat ik dacht aan de vavo .
Het grote probleem is dat ik pas 15 jaar ben, en in December pas 16 word !

Hoe zal ik dit kunnen oplossen? welke mogelijkheden zijn er ?

Alvast bedankt !
Oud 06-06-2007, 13:56
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
Pipoooo schreef op 05-06-2007 @ 16:58 :
Hoi allemaal,

Ik zit nu in 3 tl-vmbo, en ik vind het waardeloos, ' manier hoe er les word gegeven enzovoorts '
Daarom wil ik graag wat anders doen, maar vooral geen MBO - 1 / 2 .
Vandaar dat ik dacht aan de vavo .
Het grote probleem is dat ik pas 15 jaar ben, en in December pas 16 word !

Hoe zal ik dit kunnen oplossen? welke mogelijkheden zijn er ?

Alvast bedankt !
zoals ik hierboven al een keer gezegd heb, moet je een uitleveringscontract sluiten met je school. Hier in amstelveen tenminste. Ik ga havo doen op het nova college, dus ik denk dat dat overal wel geldt. Ga eens bij een open dag van het vavo kijken of vraag het bij je decaan.
Oud 06-06-2007, 13:58
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Ik ben trouwens vadaag aangenomen op de vavo op het Nova college in amstelveen. Zijn er nog meer mensen die dit jaar vavo gaan doen?
Oud 13-06-2007, 22:49
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik hoorde van m'n unitleider dat volwassen onderwijs alleen kan als je geen diploma hebt (dus dat ik na havo dat niet zou kunnen gaan doen)?
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 14-06-2007, 06:44
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 13-06-2007 @ 23:49 :
Ik hoorde van m'n unitleider dat volwassen onderwijs alleen kan als je geen diploma hebt (dus dat ik na havo dat niet zou kunnen gaan doen)?
is niet zo! Bij mij zijn heel heel wat mensen die op mijn 'normale' middelbare school hun havo gehaald hebben daarna vwo gaan doen op het vavo waar ik zit.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 12:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 12:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 14:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 12:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.