Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2007, 23:35
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Hm, dan snap ik niet waarom hij dat dan zegt
__________________
Hoi! - Soija.nl
Advertentie
Oud 14-06-2007, 23:39
Zeisternaarrr
Zeisternaarrr is offline
Citaat:
Toet0r schreef op 14-06-2007 @ 07:44 :
is niet zo! Bij mij zijn heel heel wat mensen die op mijn 'normale' middelbare school hun havo gehaald hebben daarna vwo gaan doen op het vavo waar ik zit.
Mischien zijn die mensen 18 jaar ouder?
Ik hoorde van de rector dat vavo ook meer was van dat je geen opleiding had en dan je bij vavo terecht kon.
Oud 15-06-2007, 09:47
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Zeisternaarrr schreef op 15-06-2007 @ 00:39 :
Mischien zijn die mensen 18 jaar ouder?
Ik hoorde van de rector dat vavo ook meer was van dat je geen opleiding had en dan je bij vavo terecht kon.
nog niet allemaal volgens mij! Maar bij mij doen ze qua leeftijden sowieso niet moeilijk, er zat een meisje van 15! Hoewel ze de regels nu wel strenger hebben gemaakt tov vorig jaar.
Oud 18-06-2007, 19:08
xx_fresh
xx_fresh is offline
eej, ik wou ff weten.. Als je nu in 4 havo zit. En je gaat waarschijnlijk niet over door beslissing van school. Mag je dan 4 en 5 havo in één jaar doen (op VAVO)? Ik weet dat ik het wel kan, maar dit jaar heb ik gewoon geen ene fuck gedaan. Ik ben al 17...
Oud 20-06-2007, 19:16
slimmerd16
slimmerd16 is offline
Kan je ook als je 17 bent en havo 3 doet overstappen naar de vavo om havo 4/5 in 1 jaar te doen?
Oud 21-06-2007, 19:55
Sel-
Sel- is offline
Citaat:
xx_fresh schreef op 18-06-2007 @ 20:08 :
eej, ik wou ff weten.. Als je nu in 4 havo zit. En je gaat waarschijnlijk niet over door beslissing van school. Mag je dan 4 en 5 havo in één jaar doen (op VAVO)? Ik weet dat ik het wel kan, maar dit jaar heb ik gewoon geen ene fuck gedaan. Ik ben al 17...
dit is dus ook mijn vraag.
Oud 21-06-2007, 21:47
nanathenai
nanathenai is offline
Ik ben in 5havo gezakt voor mn examen, triest natuurlijk maar ik heb me ingeschreven in ROC Zadkine. ''Alvast studeren'', een dienst van hogeschool InHolland, zorgt ervoor dat ik naast mijn losse gezakte vakken die ik op het ROC volg ook aan mn HBO opleiding kan beginnen. Het is een double-or-nothing geval, als je het haalt heb je je propedeuse en deelcertificaten tegelijk. Als het te zwaar is kan je zelfs geen van beide halen.

Waarschijnlijk moet ik in de ochtend HBO volgen en savonds mn losse vakken. Oh en de vakken die ik volgg (Wiskundeb1,Sk) geeft roc albeda sochtends en roc zadkine savonds. ''Alvast studeren'' word ook door HogeschoolRotterdam verleent. Wel krom is dat je bij Hogeschool Rotterdam geen onvoldoende mag hebben voor wiskunde en natuurkunde (voor NT/NG studies). En InHolland vraagt je motivatiebrief + cv.

Dit is wat in de afgelopen weken door mn gezakte hoofd raast. Hopelijk heeft er iemand baat bij. Succes en sterkte.

lkkre wijven op vavo joh <3
__________________
laat maar
Oud 22-06-2007, 09:56
happy to be
happy to be is offline
ben net geslaagd voor de havo en wil graag vwo gaan doen, maar niet op mijn eigen school, omdat ik het daar wel gezien heb. In mijn regio is de vavo op Zadkine (schiedam of capelle a/d Ijssel) het dichstbij, maar ik weet helemaal niets van deze school. Er zijn geen open dagen en met alleen informatie van de site kom je er niet natuurlijk. Ook werd er niet opgenomen na veelvuldig bellen. Kent iemand deze school of zit je zelf op deze school, geef dan please je mening.
__________________
Het zijn altijd de mensen van het laagste allooi die met de grootste stenen gooien
Oud 27-06-2007, 15:35
marjoleinleintj
marjoleinleintj is offline
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of een van jullie misshcien meer weet over het feit dat ik geen vavo vwo kan doen op deltion in zwolle. Ik heb namelijk net mijn havo diploma gehaald, ik ben 18, maar ze zeggen dat ik mijn inschijfgeld, 55.000 euro zelf moet betalen omdat ik havo heb gedaan. Havo is een startkwalificatie en daarom wil de regering dat geld niet voor me betalen. Ze vinden dat ik met havo ook wel naar het hbo kan gaan. Maar dat wil ik niet, ik wil namelijk diergeneeskunde gaan doen, en dat kan alleen met vwo. en ik wil het graag vwo in 1 jaar doen. en ik wil al helemaal niet vwo doen op de school waar ik net vanaf kom. De man van deltion zegt dat de regering dat net heeft besloten en dat ik dus gewoon pech heb. vorig jaar was dat nog niet zo. Weten jullie daar misshcien meer van af, want ik weet echt niet wat ik nu moet gaan doen.
Oud 27-06-2007, 19:34
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Als ik nu op websites van andere ROC's kijk staat dat studenten gewoon recht hebben op een tegemoetkoming, het Deltion lult een eind in de ruimte.
Oud 05-07-2007, 11:47
avleeuwen
avleeuwen is offline
Ik ga volgend jaar vavo doen op het idcollege in zoetermeer & gedeeltelijk in gouda... heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ga het volledige examenjaar havo doen. hoe doen jullie dat? Is het niet al te zwaar?
Ik ben blijven zitten in 5vwo, nu examenjaar havo doen op het idcollege.

Hoop dat jullie ervaringen oke zijn!
Oud 05-07-2007, 12:16
Nyawa
Citaat:
marjoleinleintj schreef op 27-06-2007 @ 16:35 :
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of een van jullie misshcien meer weet over het feit dat ik geen vavo vwo kan doen op deltion in zwolle. Ik heb namelijk net mijn havo diploma gehaald, ik ben 18, maar ze zeggen dat ik mijn inschijfgeld, 55.000 euro zelf moet betalen omdat ik havo heb gedaan. Havo is een startkwalificatie en daarom wil de regering dat geld niet voor me betalen. Ze vinden dat ik met havo ook wel naar het hbo kan gaan. Maar dat wil ik niet, ik wil namelijk diergeneeskunde gaan doen, en dat kan alleen met vwo. en ik wil het graag vwo in 1 jaar doen. en ik wil al helemaal niet vwo doen op de school waar ik net vanaf kom. De man van deltion zegt dat de regering dat net heeft besloten en dat ik dus gewoon pech heb. vorig jaar was dat nog niet zo. Weten jullie daar misshcien meer van af, want ik weet echt niet wat ik nu moet gaan doen.
Beetje vreemd verhaal inderdaad. Ik ken wel meer mensen die daar versneld havo of vwo doen of deden, en bij mijn weten kregen die gewoon tegemoetkoming.
Oud 07-07-2007, 12:25
Marrocciaa
Marrocciaa is offline
Heej,

Nou heb ik een vraag voor jullie, en hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

ik word namelijk 18 in november, ik blijf waarschijnelijk dit jaar zitten in 3HAVO, dit heeft verschillende factoren, ben 2jaar terug ziek geworden , dus vaak afwezig, waardoor ik heel veel mis,

voordat ik ziek werd, deed gymnasium, ben t eerste jaar overgegaan met me laagste cijfer een 6 voor wiskunde, het 2jaar werd ik ziek, bleef ik zitten, en besloot om 't jaar drna toch maar havo te doen,

nou hier ben ik dan weer blijven zitten, niet omdat ik het niet kan maar om andere redenen.

het gaat nu weer veel beter, en 't lijkt erop dat ik beter aan t worden ben, nou lekker dan, net aan t eind van t jaar.

ik vertik het om nog 3havo te doen terwijl ik 18 ben!

dus ben ik gaan zoeken, of vavo me een versnelde opleiding kan bieden?

3havo en 4havo in een jaar?

kan dat?

graag zo snel mogelijk antw. thanks alvast!
Oud 08-07-2007, 12:07
Marrocciaa
Marrocciaa is offline
?
Oud 08-07-2007, 12:52
Niqie
Niqie is offline
Als je de havo doet, krijg je geen OV toch? Maar kan je wel een vergoeding krijgen voor de trein zeg maar? Of moet je elke dag de trein zelf betalen?
Oud 09-07-2007, 02:12
tombooooo
tombooooo is offline
Citaat:
Niqie schreef op 08-07-2007 @ 13:52 :
Als je de havo doet, krijg je geen OV toch? Maar kan je wel een vergoeding krijgen voor de trein zeg maar? Of moet je elke dag de trein zelf betalen?
Volgens mij krijg je geen vergoeding. Ik heb alles zelf moeten betalen tenminste. Al deed ik wel VWO, maar dat zal niet veel uitmaken. Informeer bij de ibgroep zou ik zeggen?
Oud 09-07-2007, 02:18
tombooooo
tombooooo is offline
Citaat:
Marrocciaa schreef op 07-07-2007 @ 13:25 :
Heej,

- - - -

ik vertik het om nog 3havo te doen terwijl ik 18 ben!

dus ben ik gaan zoeken, of vavo me een versnelde opleiding kan bieden?

3havo en 4havo in een jaar?

kan dat?

graag zo snel mogelijk antw. thanks alvast!
Volgens mij bieden ze op het vavo alleen 4 en 5 havo aan, en moet je een overgangsbewijs oid naar havo 4 kunnen laten zien om te mogen beginnen. Snap wel dat je het niks vindt om op je 18e nog in de 3e te zitten.. Maargoed je kunt allicht contact opnemen met het vavo om je situatie uit te leggen, wie weet heb je geluk .
Oud 02-09-2007, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Bij mij op school zijn het voornamelijk mensen van 17-23 ongeveer, maar er zitten ook wel een paar volwassenen (en zelfs bejaarden, huray :\), dus t is wel gezellig!

Hoe het met de kosten zit weet ik niet precies
Geloof het of niet; mijn opa begon op zijn 80e nog een cursus Russisch!

Citaat:
Ik wil niet pas op mn 23e beginnen aan een HBO...
Ik snap dat 23 jaar niet bijster vroeg is om een hbo-opleiding te starten. Troost je met de gedachte dat ik waarschijnlijk op mijn 24e / 25e zal starten. Naast de mensen die een paar studies aan een stuk doorlopen is er een een deel waarbij het niet vlekkeloos verloopt en die keuzes maken waar ze achteraf niet achterstonden. Ik heb 2 keer een mbo-opleiding afgebroken wegens desinteresse en met veel pijn en moeite een mbo-opelding Recreatie, waar je achteraf weinig aan hebt, 'overleeft'. De sfeer op het mbo is erg gedemotiveerd. Er hangt een sterke middelbare school houding waar je vroeg of laat in mee wordt getrokken.
Je moet heel veel geluk hebben wil je rond je 16e al zeker weten wat je de rest van je leven wilt gaan doen. Ik weet dat nu, 23 jaar, zelfs nog niet. Gelukkig ben ik in al die jaren sinds de mavo erg veranderd en is ook mijn studiehouding erg gemotiveerd. Naast mijn werk zit ik het grootste gedeelte van mijn vrije tijd achter de pc op zoek naar 'kennis'.

Wat zijn de mogelijkheden voor mij in het vavo-onderwijs als ik een mavodiploma heb behaald met 2 vakken op C-niveau? Ik zit hier zo rond te lezen en vraag me af wat mijn voordeel zou zijn met een eventueel havodiploma. Als ik die eenmaal behaald heb staat het beter op mijn CV maar maak ik geen kans op hogere vacatures. Misschien toch maar een 21+ hbo toelatingstest doen? Pffff, ik weet het niet!
Oud 02-09-2007, 14:54
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Op het VAVO kan je zowel VMBO, HAVO als VWO volgen. Als je hier voor kiest, kan je het beste contact opnemen met het desbetreffende ROC waar je VAVO wilt gaan doen, zodat je daar eens kan gaan praten over de mogelijkheden.
Voor die persoon die hierboven zegt dat hij op zijn 18e geen 3HAVO meer wilt doen snap ik dat wel, daarvoor is VAVO een uitkomst. Maar er zijn ook andere opties. (Vanaf je 18e ben je geeneens meer leerplichtig...), je mag op die leeftijd ook MBO niveau 1 en 2 volgen, daar heb je geen vooropleiding voor nodig. Als je dit hebt gedaan kan je zo doorstromen naar MBO niveau 3/4, daarna optioneel HBO of universiteit...
Het broertje van mijn vriendin is 2x blijven zitten op de mavo en is toen op zijn 16e zonder mavo diploma MBO niveau 1 gaan doen (Warehousemedewerker; containers inpakken etc.), dit duurde 1 jaar. Hierna is hij MBO niveau 2 Vrachtwagenchauffeur gaan doen, wat 2 jaar duurde en nu is hij wat hij altijd al wilde worden. Zo kan het dus ook.
Oud 02-09-2007, 16:52
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Mijn ding:

Begon op de HAVO, doorheen gewandeld.. Absoluut geen zin in school, voerde geen zak uit. Pakte E&M het makkelijkste profiel. Haalde alles met gemak....

Ging gewoon naar een HBO school met MER (management economie recht) dan zou ik dus gewoon mijn profiel voortzetten, ik had toch nergens zin in.

Op die school kwam ik erachter dat ik helemaal geen interesse heb in economie en het bedrijfsleven... ik wil de zorg in... Ik ging terug naar de middelbare school en deed 5 en 6 VWO... Nu heb ik mijn VWO Diploma E&M

NU ga ik naar de VAVO (ROC MB Tilburg) en doe ik 5-6 VWO N&G in 1 jaar om dan geneeskunde te doen.

Voor al mijn profielvakken had ik zessen... voor de rest 8en.. dus dat neem ik mooi mee...



Nu zie je hierboven..

Mijn kennis van Bio Na SK WIb zit nog op 3 havo.. vanaf mijn 15e niet meer gevolgd.. Het ROC maakte hier geen enkel probleem van en op basis van het gegeven dat ik geen reet heb hoeven uitvoeren gaan ze er van uit dat als ik WEL wat uitvoer, ik veel hogere cijfers zou halen.

Ik stap dus gewoon in op VWO 5 met EIGENLIJK een havo 3 rapport N&G.. De gemeenschappelijke vakken heb ik al af.. Dat gaat mijn last verlichten. Alle handelingsdelen+profielwerkstuk ook.. Omdat ik een dubbele cijferlijst krijg (IVM volledig dubbel profiel) mag ik mijn profielwerkstuk van E&M gebruiken...

Met andere woorden, Diplomas rapporten toelatingseisen betekenen SHIT... zorg dat het ROC een bepaalde garantie heeft dat je het gaat halen.. zodat je ze niet tot last bent en hun slagingspercentage omlaag haalt.. dan denk ik dat je al een heel eind komt...




Iedereen die op het ROC in tilburg zit! ik zie je daar
Oud 02-09-2007, 16:56
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Nog een ding aan al die mensen die twijfelen of ze wel of niet iets kunnen,

Redeneer simpel en kijk kritisch naar jezelf...

Iemand hier die op zn 18e niet naar 3/4 havo wil?

Het ROC mag IEDEREEN aannemen.. wat ze zelf maar willen... als jij kan laten zien op wat voor manier dan ook dat je over de capaciteit/verstand/ontwikkeling bezit om 4 en 5 havo in een jaar te doen.. dan kan je beginnen... maar je hebt wel wat durf en een grote mond nodig om jezelf naar binnen te lullen...

Alles kan bereikt worden als je maar wil en jezelf niet terug laat roepen door "maar mn leraar zegt dat ik t niet kan" "nee want ik heb dat diploma niet!" "oh ik heb een zes dus ik ben slecht in dat vak"

de bekende smoesjes die het plan verneuken
Oud 02-09-2007, 20:44
Verwijderd
Mooi gezegd, Matthijs. Maar het aller-aller-aller belangrijkste is realistisch kijken naar jezelf. Je moet wel een doel stellen dat haalbaar is. Dat is wat ik nu een jaar lang ga doen. Mijn wil is, denk ik, zo ontzettend groot, maar de vraag is of ik 4 jaar lang op een hoog niveau van informatieverwerking kan volhouden.

Nogmaals; mooi gezegd.

Edit: Wat valt er voor mij eigenlijk te halen op de vavo? Ik heb een mavodiploma met twee vakken op C-niveau. En is het te combineren met een 32 uur werkweek? Is de vavo een soort van voltijd tussenstudie?

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:00.
Oud 02-09-2007, 22:07
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Hoe oud ben jij? Een 20 plusser met een MAVO diploma word denk ik wel aangenomen voor 4-5 Havo

Alleen al vanwege je levenservaring EN omdat je gewoon GEWERKT hebt.. hersenloos laaggeschoold productiewerk.. Je wilt beter maar kunt niet beter,, en toch ben je gemotiveerd om een of ander kut baantje te hebben... dus dat betekent dat als jij een vak krijgt wat je saai vind, je het toch afmaakt... dan gaan ze wel akkoord... je bent geen verwend rijk joch dat al jaren op de zak van zn vader teert..

Met andere woorden, je kunt je verstand op nul zetten en gewoon werken..

Wat is mavo C? en wat waren je examenvakken....

Het moet mogelijk zijn om Havo 4 - 5 in 2 jaar te doen, deeltijd...

En daarna VWO, nu met de NIEUWE tweede fase mag 1 taal extra wegvallen, daar kom jij over 2 jaar in.. dus als jij op de HAVO duits erbij pakt.. kan je dat mooi meenemen naar het VWO strakjes...

Mijn vavo momenteel is overdag, dat gaat lastig worden met 32 werkweek.. Misschien is staats/commissie examen een beter alternatief voor jou..

Vertel is wat je geplanned hebt
Oud 03-09-2007, 08:21
Verwijderd
Ik ben 23 jaar. Ik moet eerst die twee C niveau vakken naar een D zien te krijgen voordat ik aan een havo zou kunnen beginnen. A en B is lager dan mavoniveau, C en D niet.

Bedankt voor je motiverende bericht, maar het zit met werken wel wat anders dan met studeren. Bij mij in ieder geval. Ik heb een concentratiestoornis (ADD) waardoor de wil nog zo groot kan zijn, het komt er na een bepaalde tijd (meestal kwartier / half uur) steeds moeilijker in. Ik lees teksten dan onbewust en kom er aan het einde van de pagina achter dat ik de hele tijd met mijn gedachten ergens anders was. Ik moet dus een tekst 3 keer opnieuw lezen wil ik het in me opgenomen hebben. Aangezien ik het studeerritme van de mavo al jaren ontgroeid ben moet ik gewoon heel goed kijken of ik wel 4 jaar lang een intensieve studie zou kunnen volgen.

Mijn planning is om volgend schooljaar, en als de voorbereiding niet ver genoeg is het jaar daarna, te beginnen aan een hbo-opleiding toegepaste psychologie. Ik heb zelf wat ervaring bij de ggz en vind het prachtig om te zien hoe die mensen daar met hun kennis 'knopen' uit mensen kunnen halen. Ik heb zelf veel hulpboeken gelezen en zou dan uiteindelijk een counseler of coach willen worden.
Oud 29-11-2007, 16:03
Ray
Avatar van Ray
Ray is offline
He mensen ik zal vast niet de eerste zijn die het vraagt, maar goed:
Ik zit dus in 6vwo NT + keuzemeuk, ben 17 jaar, en merk dat het dit jaar niet echt goed gaat, en dat ik als ik zo door ga mn examen gewoon niet haal. Is het dan voor mij mogelijk om nu nog VAVO te gaan of moet ik dan sowieso nog een jaar extra doen? Ik voel me niet bepaald prettig bij het huidige schoolsysteem, al het gezeik en dergelijke, terwijl ik het eigenlijk makkelijk zou kunnen. Ik heb ook wat weinig discipline, maar ik vermoed dat dit ook door de manier van werken komt. Zou het dan ook echt nuttig voor mij zijn?
Groeten
Ray
__________________
Chaos unleashed..
Oud 01-12-2007, 05:52
Verwijderd
Vavo moet je nog meer zelf doen volgens mij, dus dat lijkt me dan niet zo handig

Sowieso kom je zonder zelfdiscipline nergens, ook op de vavo niet, dus dan claimen dat je het 'makkelijk zou kunnen' geloof ik niet. Je kunt discipline etc niet buiten beschouwing laten namelijk.
Oud 20-02-2008, 17:41
Babii
Babii is offline
hee
ik had dus een vraagje he,
ik zit nu in VWO5, N&G + economie1.
Helaas gaan natuurkunde1, scheikunde1 en wiskunde B1 mij niet zo goed af.
Stel nou dat ik volgend jaar bij mijn examens zak omdat 2 of 3 van deze vakken onvoldoende zijn, kan ik die dan op de Vavo in Breda doen?
Of kan je daar maar 1 vak doen?
Oud 24-02-2008, 18:17
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik ben ook van plan om na dit schooljaar de VAVO, te noemen Sprint VWO, te gaan doen, hoop alleen dat ik het allemaal rondkrijg. Weet alleen nog niet precies met welk profiel, en welke school. Heb al wel een mail gestuurd naar een VAVO, maar nog geen respons jammer genoeg.
Oud 26-02-2008, 08:49
Verwijderd
Citaat:
hee
ik had dus een vraagje he,
ik zit nu in VWO5, N&G + economie1.
Helaas gaan natuurkunde1, scheikunde1 en wiskunde B1 mij niet zo goed af.
Stel nou dat ik volgend jaar bij mijn examens zak omdat 2 of 3 van deze vakken onvoldoende zijn, kan ik die dan op de Vavo in Breda doen?
Of kan je daar maar 1 vak doen?
Je kunt er zo veel vakken doen als je wilt. Ik heb een volledig pakket gedaan op de vavo, maar je kunt ook deelcertificaten halen.
Oud 29-02-2008, 15:11
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Vanaf wanneer schreven jullie je in bij de VAVO ? en wist je huidige school er ook vanaf ?
Oud 03-03-2008, 09:40
iindira
iindira is offline
Hoi,

k had een aantal vraagjes over het sprint vwo.

k doe het e&m profiel op de havo en heb 3 jaar lang vwo gedaan. Door een ziekte moest k naar havo 4. k zit nu in havo 5 en wou volgend jaar weer vwo doen. Alleen wil k het graag in 1 jaar doen. Weet iemand zo'n school in den haag of omgeving (zuid-holland dus)?

Het roc weet ik al en het luzac ook. Weet iemand ook nog andere scholen die dit aanbieden?

Ook vroeg k me af of het goed te doen is. En nemen deze scholen die het sprint vwo aanbieden je makkelijk aan. K heb namelijk goede cijfers (denk zevens) maar is dat goed genoeg?

bedankt alvast!

Laatst gewijzigd op 03-03-2008 om 12:04.
Oud 03-03-2008, 11:32
Verwijderd
@xxceline:Volgens mij schreef ik me in mei ofzo in. Vrij laat in ieder geval.

@iindira: Ik heb zelf geen sprintVWO gedaan, maar volgens mij is het wel goed te doen en ze nemen je vrij makkelijk aan, tenminste, dat was bij mij op school zo. Andere scholen dan een ROC of Luzac zou ik niet weten, dit zijn toch wel de bekende scholen voor sprint-vwo, maar misschien zitten er in Z-Holland meer.
Oud 03-03-2008, 14:18
Babii
Babii is offline
dan heb ik nog een vraagje.
Stel nou dat ik dit jaar blijf zitten, en ik ga dan de vwo-5 vwo6 in een jaar doen, moet ik dan héél vwo5 overnieuw doen, of alleen de vakken waar ik onvoldoende voor sta? Want buiten mijn profiel heb ik alleen 7s en 8en, en zou het zonde vinden als ik dat dan ook overnieuw moet doen.

wie kan mij helpen?
Oud 04-03-2008, 07:52
Matsh
Matsh is offline
-Inmiddels al gevonden-

Laatst gewijzigd op 04-03-2008 om 07:59.
Oud 04-03-2008, 21:45
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
dan heb ik nog een vraagje.
Stel nou dat ik dit jaar blijf zitten, en ik ga dan de vwo-5 vwo6 in een jaar doen, moet ik dan héél vwo5 overnieuw doen, of alleen de vakken waar ik onvoldoende voor sta? Want buiten mijn profiel heb ik alleen 7s en 8en, en zou het zonde vinden als ik dat dan ook overnieuw moet doen.

wie kan mij helpen?
Het ligt eraan naar wat voor VAVO school je gaat, voor 100 % SE afgesloten vakken ZOU je vrijstelling KUNNEN krijgen, zoals ANW, Frans 1, Duits1, Maatschappij 1, Geschiedenis 1, CKV1 maar voor andere vakken moet je het allemaal weer doen.

Ik zit nu ook in 5 VWO en blijf denk ik zitten en wil sprint plan gaan doen. Kies dan waarschijnlijk ook een ander profiel als dat mogelijk is. Morgen moest ik terug bellen voor info.
Oud 07-03-2008, 10:45
iindira
iindira is offline
Bedankt Lentekriebel voor je reactie! Daarmee is mijn vraag nog niet helemaal beantwoordt! Ik zoek al een tijdje na zulke scholen in Zuid-Holland en kom niet verder dan Luzac, Stebo en Mondriaan ... Twee daarvan zijn particuliere scholen en veel te duur, helaas!


Weet iemand nog andere scholen die sprintvwo geven in omgeving van Den Haag? ?? ??
Oud 24-03-2008, 17:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
En zijn er nog mensen die actie ondernemen ? Die gaan sprinten ?

Ikzelf heb donderdag een intake gesprek !
Oud 27-03-2008, 21:33
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ben toegelaten tot sprint VWO
Oud 21-04-2008, 11:13
Matsh
Matsh is offline
Volgens mij heb ik een groot probleem..

Ik ben in de brugklas begonnen op het vmbo (Clusius College vmbo groenschool). Halverwege het jaar ben ik overgestapt naar een andere school doordat het bleek dat dit wel erg onder mijn niveau was. In dat jaar heb ik de cijfers gehaald om naar2 Havo/Vwo te gaan. Dat ging wel voorspoedig maar ik voelde mij absoluut niet thuis op deze school. Havo 3 kwam ik bijna nooit meer op school en bleef ik ook zitten. Na dit jaar ben ik naar een andere school gegaan en heb Havo-3 overnieuw gedaan. Ook dit met veel moeite en ik was meer abcent dan aanwezig. Ook hier werd ik niet geaccepteerd en dat was ook de reden waarom ik zoveel wegbleef. Nu zit ik in Havo-4 en opnieuw kamp ik met dezelfde problemen. In overleg ben ik nu de LOI havo curses gaan volgen waar ik eigenlijk geen vertrouwen in heb. Daarom heb ik contact gezocht met de VAVO hier in de buurt. Zij kunnen mij helaas niet helpen doordat ze aankomend jaar alleen vakken van Havo oude 2e fase aanbieden terwijl ik lessen van de vernieuwde 2e fase hebt gevolgd.
Mijn vraag is dus: Wat is nou het grote verschil tussen de oude en de vernieuwde 2e fase ? Bij de VAVO doe je toch 4+5 Havo ineen dus wat voor problemen zou ik hiermee tegenkomen ?
Oud 25-04-2008, 14:12
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoi !

Het ligt er allemaal aan wat voor vakken je hebt gevolgt, je motivatie, je redenen voor VAVO-traject e.d.

Om te beginnen, welk profiel heb je nu? Met welke vakken? Hoe sta je er nu voor ?
Oud 27-04-2008, 17:25
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik een groot probleem..

Ik ben in de brugklas begonnen op het vmbo (Clusius College vmbo groenschool). Halverwege het jaar ben ik overgestapt naar een andere school doordat het bleek dat dit wel erg onder mijn niveau was. In dat jaar heb ik de cijfers gehaald om naar2 Havo/Vwo te gaan. Dat ging wel voorspoedig maar ik voelde mij absoluut niet thuis op deze school. Havo 3 kwam ik bijna nooit meer op school en bleef ik ook zitten. Na dit jaar ben ik naar een andere school gegaan en heb Havo-3 overnieuw gedaan. Ook dit met veel moeite en ik was meer abcent dan aanwezig. Ook hier werd ik niet geaccepteerd en dat was ook de reden waarom ik zoveel wegbleef. Nu zit ik in Havo-4 en opnieuw kamp ik met dezelfde problemen. In overleg ben ik nu de LOI havo curses gaan volgen waar ik eigenlijk geen vertrouwen in heb. Daarom heb ik contact gezocht met de VAVO hier in de buurt. Zij kunnen mij helaas niet helpen doordat ze aankomend jaar alleen vakken van Havo oude 2e fase aanbieden terwijl ik lessen van de vernieuwde 2e fase hebt gevolgd.
Mijn vraag is dus: Wat is nou het grote verschil tussen de oude en de vernieuwde 2e fase ? Bij de VAVO doe je toch 4+5 Havo ineen dus wat voor problemen zou ik hiermee tegenkomen ?
geen idee, maar ik weet wel dat sinds de invoering van de 2e fase je op de vavo 4 en 5 havo niet meer in 1 jaar kunt doen, alleen in 2 jaar dus.
Oud 28-04-2008, 14:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dat klopt niet hoor! Vorig jaar mocht ik het ook gewoon in 1 jaar doen!
Oud 28-04-2008, 16:31
lovely123
lovely123 is offline
Zijn hier mensen die op het Noorderpoort-Werkman in GRONINGEN VWO-sprint volgen?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen op die school!!
Ik zit nu zelf op een reguliere school en doe dit jaar HAVO examen. Volgend jaar wil ik graag VWO gaan doen, omdat ik me daarna voor Geneeskunde wil inloten. Ik twijfel alleen of ik dan naar het VAVO moet gaan op Noorderpoort-Werkman of dat op mijn eigen school moet blijven, máár dan in 2 jaar..
Ik hoop op jullie je ervaringen en adviezen !! (Ook als je dit niet in Groningen volgt )
Oud 28-04-2008, 18:41
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
ik was er vorig jaar toegelaten, maar heb me teruggetrokken. Ik vond het allemaal zeer slecht geregeld daar. Het zijn daar lange dagen, meestal tot 18;00 op school!, veel lesuren, je hebt ook het vak lo, weinig begeleiding, je moet het echt allemaal zelf doen.

Ik ga zelf naar het Alfa College in Groningen, ook VWO sprint, volgend schooljaar. Ik vind dat hier veel meer begeleiding, betere omgang, betere sfeer is enz. Wil zelf ook graag inloten voor Geneeskunde.

Als je havo hebt gedaan, adviseer ik je echt om VWO op je oude school te doen. Tenzij je natuurlijk heel slim bent Je moet nl heel veel vakken doen, een havo diploma geeft niet zoveel vrijstellingen. Zo heb je de meeste kans op hoge cijfers voor inloting op geneeskunde!
Oud 29-04-2008, 11:50
lovely123
lovely123 is offline
Dankje!
Zelf zou ik graag ook naar Alfa willen, maar als je al een diploma hebt (I hope so) dan kost het 5000 euro! Echt heel duur!
Maar ik heb zelf ook zoiets van.. op mijn oude school doe ik er twee jaar over en dan moet je ook nog allemaal van die projecten enzo doen. Dat kost pas veel tijd! Dat vind ik wel een nadeel..
Doe je toevallig ook NG? En op Noorderpoort moet je dan van 9 tot 6 naar school? En dan 5 dagen per week of heb je dan dagen vrij? Das lang! Want ik woon ook niet super dicht bij de stad..
Succes verder!
Oud 29-04-2008, 12:26
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Op het Werkman/Noorderpoort moet je ook veel projecten doen .. je moet zelfs je betoog over doen! (omdat je havo hebt, en je het betoog op havo niveau hebt gedaan) Alle projecten moet je dus nog doen. Je hebt geen dagen vrij op Noorderpoort, soms misscien eens het eerste uur, maar over het algemeen niet en de dagen duren tot 18:00, lessen duren 45 min. Je hebt nl echt heel veel lessen.

Op het Alfa duren de lessen tot maximaal 15:00, ze beginnen om 8:45 ! Je hebt dus maar 6 uur per dag. Lessen duren 60 min. Echt een voordeel vind ik Altijd vroeg vrij. Als je wilt kun je ook nog begeleiding nemen, op werkman is dat niet zo makkelijk.

Waar woon je als ik vragen mag ? Ik woon zelf ook niet in de stad hoor. Ga volgend jaar met de trein elke keer ;P Ik doe zelf ook NG
Oud 04-05-2008, 20:52
justanotherdude
justanotherdude is offline
Hey ik heb een vraagje aan iemand die op het VAVO gezeten heeft of zit.

Ikzelf (18 jaar oud) wil het VAVO VWO 5+6 doen, ik heb een HAVO diploma gehaald. Ik ben nogal hard op mijn bek gegaan in het normale VO omdat ik slecht tegen prikkels kan.

Ik kan het VWO wel aan maar dan moet het stil zijn in de les, daarmee bedoel ik dat alleen de docent praat en niemand anders. Tuurlijk kunnen mensen wel vragen stellen etc, maar niet dat ze door de docent heen kletsen net zoals op mijn oude school.

Is het een beetje rustig in de les? Anders heeft het voor mij geen zin...

Alvast bedankt!
Oud 05-05-2008, 12:23
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Hey ik heb een vraagje aan iemand die op het VAVO gezeten heeft of zit.

Ikzelf (18 jaar oud) wil het VAVO VWO 5+6 doen, ik heb een HAVO diploma gehaald. Ik ben nogal hard op mijn bek gegaan in het normale VO omdat ik slecht tegen prikkels kan.

Ik kan het VWO wel aan maar dan moet het stil zijn in de les, daarmee bedoel ik dat alleen de docent praat en niemand anders. Tuurlijk kunnen mensen wel vragen stellen etc, maar niet dat ze door de docent heen kletsen net zoals op mijn oude school.

Is het een beetje rustig in de les? Anders heeft het voor mij geen zin...

Alvast bedankt!
Geen ervaring met vavo denk ik maar je kan er denk ik wel op rekenen dat het rustig is in de les. Je zit toch met al denk ik veel volwassenen in de klas die ook rekening houden met je. Misschien moet je er ook niet al te veel van verwachten omdat er ook wel jongeren op een vavo zitten.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 05-05-2008, 19:15
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hey ik heb een vraagje aan iemand die op het VAVO gezeten heeft of zit.

Ikzelf (18 jaar oud) wil het VAVO VWO 5+6 doen, ik heb een HAVO diploma gehaald. Ik ben nogal hard op mijn bek gegaan in het normale VO omdat ik slecht tegen prikkels kan.

Ik kan het VWO wel aan maar dan moet het stil zijn in de les, daarmee bedoel ik dat alleen de docent praat en niemand anders. Tuurlijk kunnen mensen wel vragen stellen etc, maar niet dat ze door de docent heen kletsen net zoals op mijn oude school.

Is het een beetje rustig in de les? Anders heeft het voor mij geen zin...

Alvast bedankt!
Ik denk dat je dat het beste op de school van jou keuze kunt vragen. Op welke school zou je eventueel die sprint willen doen ? Elke school is immers anders, zoals elke klas wellicht ook weer anders is. Je zou je probleem eventueel ook kunnen voorleggen aan de personen die gebonden zijn aan de VAVO van jou keuze, misschien hebben zij wel oplossingen e.d Meestal zijn er namelijk heel vaak mogelijkheden tot aanpassingen!
Oud 06-05-2008, 10:19
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Volgens mij heb ik een groot probleem..

Dat ging wel voorspoedig maar ik voelde mij absoluut niet thuis op deze school. Havo 3 kwam ik bijna nooit meer op school en bleef ik ook zitten.

Ook hier werd ik niet geaccepteerd en dat was ook de reden waarom ik zoveel wegbleef.

Nu zit ik in Havo-4 en opnieuw kamp ik met dezelfde problemen.
Ik denk dat je jouw probleem anders moet proberen op te lossen. Het zit denk ik meer in jouw "wegloop" gedrag bij problemen. Je zult in je leven heel veel mensen tegenkomen waarmee je niet overweg kunt en die je eigenlijk niet om je heen wilt hebben. Het probleem is dat hiervoor weglopen geen zin heeft. Daardoor raak je alleen maar geisoleerd en zul je zien dat je hier later last van houdt.

Kijk bijvoorbeeld nu, je mist een heel stuk sociale ontwikkeling door thuis te zitten. Als je nu ziek was en daardoor belemmerd was, maar je bent hartstikke gezond! Ga gewoon naar school, doe een jaar over desnoods, maar laat niet door een klein groepje mensen je leven afnemen!
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 12:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 12:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 14:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 12:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.