Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 19:16
Verwijderd
Weledele schrijfvrienden

Ik vroeg mij af of jullie de dingen die jullie hier doen ook werkelijk in de praktijk brengen, en zo ja, op welke manier.

Is schrijven een deel van jezelf of is het gewoon een hobby?
Wil je het echt gaan doen als beroep later, of wil je iets heel anders worden?

Wat wil je gaan studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2004, 19:19
Verwijderd
Ik wil pappa worden.

edit: zie 2e post onder mij, al wil ik misschien wel de lerarenopleiding induiken. Basisschoolkoters

Grim

Laatst gewijzigd op 01-11-2004 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:19
Verwijderd
topicstarter begint

Ik studeer momenteel onderwijskunde, dat heeft niet zo heel veel met schrijven te maken uiteraard, behalve dat het wel een creatieve studie is (leermaterialen ontwerpen etc.)
Schrijven is iets wat ik heel graag doe en waar ik ook heel graag mijn brood mee wil verdienen. Mijn grootste doel is momenteel nog steeds een boek uitbrengen, ooit, maar als het zo druk blijft als nu komt dat er niet van.

Ik heb wel toelatingsexamen gedaan voor de enige fulltime schrijfopleiding in Nederland (namelijk die aan de HkU), maar daar ben ik helaas afgewezen.

Als ik mijn studie onderwijskunde binnen afzienbare tijd af weet te ronden, dan wil ik graag óf de schrijversvakschool in Amsterdam doen, of de opleiding aan de HkU. (Die eerste is overigens deeltijd en particulier.)
Beide opleidingen hebben toelating, maar ik wil er nog niet over denken wat ik ga doen als ik dán bij beide nog niet toegelaten wordt.

Ik wil dus echt wel schrijfster worden.

Citaat:
Grim schreef op 01-11-2004 @ 20:19 :
Ik wil pappa worden.
Ik wil ook mamma worden, maar één en ander valt reuzegoed te combineren hoor
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:31
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Schrijven is een hobby van mij en dat wil ik ook zo houden. Als het later uitgroeit tot schrijver is dat mooi meegenomen, maar dat is niet mijn doel.

Na mijn vwo wil ik graag geneeskunde, bio-medische wetenschappen of psychologie studeren. Maar daar ben ik nog niet over uit.
Nederlands sturen lijkt me ook leuk, maar de beroepen daarna spreken me niet zo heel erg aan. O.a. onderwijzer... bluh.

En mama en vrouw van ... natuurlijk.

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:33
Verwijderd
Ingenieur op het gebied van Landbouw, Natuur en Milieu. Specifieker kan ik nog niet zijn
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:13
Verwijderd
Deze letteraar wil later corrector worden of redacteur of aio of waar ik ook terechtkom. Het zal sowieso wel met taal te maken gaan hebben, want ik ga volgend jaar Taalwetenschap aan de RUN studeren.

Schrijven doe ik niet serieus. Ik schrijf zeer zelden verhaaltjes die niet over mij gaan, maar schrijven an sich (d.w.z. woorden aan elkaar rijgen tot fatsoenlijke en zelfs mooie zinnen) vind ik erg leuk om te doen.

We zien wel. Mag ik over zes jaar komen vertellen wat er van me geworden is?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:31
Verwijderd
Ik studeer literatuurwetenschappen en hoop dat ik, als ik later groot ben, ergens in de hoek van de lettertjes geworpen word. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, heb ik niet het gevoel mijzelf veroordeeld te hebben tot de receptie-kant van de literatuur. Ik leer inderdaad op een wetenschappelijke wijze met literatuur om te gaan, maar dat betekent geenzins dat het zelf creëren van literatuur mij ontzegd is. Ik hoop zelfs dat mijn studie een zekere meerwaarde voor mijn schrijven kan betekenen. Al was het niet alleen vanwege de theoretische kennis die ik opdoe, dan al door het gegeven dat ik boeken lees die ik anders geen blik waardig zou keuren en daarmee mijn taalgevoel boetseer.

Als bijbaantje doe ik ongeveer vijf uur in de week een krant corrigeren (voornamelijk controleren of telefoonnummers in advertenties en andere wensen van bedrijven wel goed kloppen, maar ook spellings- en taalkundige zaken). Voor dezelfde krant probeer ik maandelijks een column en een interview met een jongere uit de streek te regelen. De interviews doe ik samen met iemand van jongerenwerk, maar het schrijven komt voor mijn rekening. Dit laatste is onbetaald, maar ooit gaat er subsidie loskomen bij de gemeente en dan zal het geld stromen.

Verder moet ik nog altijd op zoek naar adressen (liefst electronisch) van bladen waarnaar ik mijn schrijfkunsten kan opsturen, om te zien hoe ze in de markt liggen, maar ik ben te lui. Tot nu toe heb ik dit ongeveer drie keer gedaan en de reacties waren gemiddeld. Niet waanzinnig populair, maar zeker niet negatief. Dat was twee jaar terug, dus ik ben benieuwd hoe de vork nu in de steel steekt.

LUH-3417 - Als ik later groot ben wil ik groupies hebben.

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 01-11-2004 @ 21:31 :

LUH-3417 - Als ik later groot ben wil ik groupies hebben.
Dat lukt echt wel met die foto's.

Grim
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 01-11-2004 @ 21:34 :
Dat lukt echt wel met die foto's.

Grim
Aarslikker.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 01-11-2004 @ 21:37 :
Aarslikker.
Wat, voel je je aangevallen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Grim schreef op 01-11-2004 @ 21:43 :
Wat, voel je je aangevallen?
Omdat je LUH mooier vindt dan je mij vindt?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:48
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Ik zit nu in 5 havo en daarna ga ik eerst mijn vwo-diploma halen (mocht het gaan lukken ). Na mijn vwo ga ik of Nederlands studeren of psychologie. Twee totaal verschillende vakgebieden maar ik hoop het in de toekomst te kunnen combineren. Oftewel, schrijven over psychologie.

-x- Soof
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:50
Verwijderd
Oh ja, ik ga ook nog dit jaar mijn havo-diploma halen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 20:56
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
zuster schreef op 01-11-2004 @ 21:50 :
Oh ja, ik ga ook nog dit jaar mijn havo-diploma halen.
Hoe werkt dat? Je bent 20, als ik het goed zie.
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 01-11-2004 @ 21:56 :
Hoe werkt dat? Je bent 20, als ik het goed zie.
Ik heb me ingeschreven voor het colloquium doctum voor komend studiejaar. Ik ben 21 als ik examen doe, dus dat is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:14
Verwijderd
Momenteel zit ik helaas in 4 vmbo. Helaas omdat het niet mijn soort mensen is in mijn klas, en omdat ik liever mijn havo diploma gehaald zou hebben. Maar ja, dit jaar haal ik dus mijn eindexamen. En ja, ik zeg haal, want het vmbo is voor mij onder mijn niveau, dus ik haal het gewoon. Een studie die mij erg aanspreekt is Creatieve Therapie. "Welleks?", hoor ik nu menig letteraar denken, afijn, ik leg het even uit. Bij Creatieve Therapie help je mensen die iets heel ergs hebben meegemaakt, (denk aan oorlog, mishandeling, verkrachting...), en daar niet over kunnen praten. Ik help deze mensen zichzelf te uiten dmv schrijven, zang, schilderen, toneel en evt. andere vormen van creativiteit (bijvoorbeeld beeldhouwen oid).

Ja, het is heel wat, maar het trekt me erg. En ja, er zit dus een deel kwa schrijven in. Maarja, Creatieve Therapie is helaas een hbo opleiding, dus ga ik eerst SPW 3 doen, en dan de richting activiteitenbegeleiding. In totaal zal ik dus zo'n acht jaar bezig zijn met mijn studie. Maar ach, ik heb het er voor over.

Mijn*
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:23
Verwijderd
Ik ken iemand die Creatieve Therapie doet aan het HBO in Leiden ergens en zij is er erg over te spreken. Althans, wanneer ik haar in de trein tref.

(Natuurlijk valt Grim voor mij, ik ben bekleed met macht en waardigheid en chixdiggit.)

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 22:37
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Regisseur, Liedjesschrijver, Binnenhuisarchitect, Schilder, Filmscript-schrijver, gewoon Schrijver, Grote-dure-huizen-inrichter, ik weet niet - ik ben er nog niet helemaal uit.
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2004, 23:56
Dromer_de_kers
Dromer_de_kers is offline
Ik zou best schrijfster willen worden, maar als dat niet lukt, dan word ik rechter

Nee, geen rechter, maar ik wil best iets met rechten doen of zo
__________________
||Ik ben niet lief, ik ben een bitch op wolkjes||Totaal compleet normaal||Houdt van ScionOfBalance||
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 07:23
Type
Avatar van Type
Type is offline
filmkunstenaar...

En de opstap daar naartoe is scenarist. Dat is ook wat ik eigenlijk het liefst zou studeren, scenario aan de Filmacademie (NFTA) in Amsterdam.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 08:10
tiram
Avatar van tiram
tiram is offline
Ik zit nu in het tweede jaar van de Pabo en het bevalt me goed. Over een dikke twee jaar hoop ik voor de klas te staan...
__________________
marit. 18 jaren. 1730 mm. blauwe ogen. "rood". nadenkend. betrouwbaar. dromerig. heus lief. soms ook niet. vaak vrolijk. vaak niet. gewoon, 'n mens.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 08:39
Verwijderd
Niemand die er ooit over gedacht heeft echt een schrijversopleiding te gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:50
Verwijderd
Ik post wel niet echt veel op letteren, maar ik ga lekker toch reageren. Op dit moment doe ik hbo pedagogiek en min of meer onderwijskunde aan de universiteit. Misschien dat ik later wel ga schrijven, alleen dan geen verhalen, maar methoden of cursussen ofzo (al weet ik dat nog niet zeker).

Schrijven is wel een deel van me, maar dan wel als hobby (dat kan ook ). Misschien dat ik ooit wel eens probeer om 'iets echts' te schrijven, maar nu heb ik niet het idee dat het niveau ervan hoog genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 11:16
songeur
Avatar van songeur
songeur is offline
Schrijven is een hobby van mij in de zin van schrijfsels lezen van anderen. Dus nee, ik dacht niet aan een schrijversopleiding.

Ik denk erover om wiskunde te gaan studeren, helemaal zeker ben ik nog niet.
__________________
'Je ne perdrai pas mon temps à essayer de prolonger ma vie', aldus Renaud.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 13:27
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
(zonder ook maar iets gelezen te hebben, ik moet naar mijn tentamen, toch even een reactie)

ik wil voornamelijk mezelf worden (wie biet?)
studeer nu HBO-Rechten, maar hopelijk alleen dit jaar (P halen en richting Uni)

Wat ik ook ga doen, het moet iets onderzoekends zijn, niet iets uitvoerends, als je begrijpt wat ik bedoel.
(rechtsfilosoof ofzo nee, ik heb werkelijk geen idee eigenlijk)

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Charlottetje schreef op 02-11-2004 @ 14:27 :
ik wil voornamelijk mezelf worden (wie biet?)
Ik wil je wel kopen voor vijf euro.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:06
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-11-2004 @ 09:39 :
Niemand die er ooit over gedacht heeft echt een schrijversopleiding te gaan doen?
Ja, ik, dat zeg ik toch
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:39
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-11-2004 @ 09:39 :
Niemand die er ooit over gedacht heeft echt een schrijversopleiding te gaan doen?
Nee, maar het lijkt me wel heel tof. Misschien dat ik me er eens in ga verdiepen.
(Conservatorium lijkt me ook , volgens mij dwarsfluitlerares zou ik het ook wel kunnen..., helemaal handig nu ik twee instrumenten speel, maar er zit geen echte toekomst in die me aanspreekt. Maar een klein deel komt in de echt goede orkesten, merendeel wordt leraar (lerares) op een (muziek)school.)

Duivelaartje - Aangezien de beroepen, lijken me geneeskunde, en-de-rest-die-ik-hier-boven-al-heb-getypt veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:52
Verwijderd
Sorry Type

Wat voor soort schrijver wordt je dan, scenarist?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:52
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 02-11-2004 @ 19:52 :
Sorry Type

Wat voor soort schrijver wordt je dan, scenarist?
Yup, als het al lukt om binnen te komen op de NFTA... best exclusieve school.
Maar dat wordt dus fictie schrijven, hoewel op een andere manier dan de prosa die ik nu gewend ben. Meer dialogen, meer beschrijven, minder aankleden en minder sfeer in een verhaal brengen. Dat doet de regisseur met mijn verhaal dan. (grmblz mijn verhalen zijn mijn kindjes, en moeten dus in mijn visie uitgewerkt worden vind ik... maar ja, je kan hoogstens met een regisseur samen praten daarover...)
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:57
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik studeer dit jaar af aan de pabo, dus ik word juf. Het liefst voor groep zeven of acht
En ik hoop later in de winkel te liggen met een gedichtenbundel. Nederlands zou ik ook nog wel willen studeren.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:31
Jenneke.*
Avatar van Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Journalist, I guess.
__________________
Zo. En dat is weer een genot voor het oog.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Geen idee, eerst wat het schrijfster, dierenarts (toen was ik 8 ok ok), juffrouw etc etc.

Vorig jaar wilde ik tekendocente worden met parttime columnist ofzo iets.

Nu weet ik het niet meer...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 14:25
Astuanax
Avatar van Astuanax
Astuanax is offline
Ik ga ofwel Psychologie ofwel Germaanse (Nederlands-Engels-Duits) ofwel Rechten studeren in Leuven.
(Het zal wel rechten worden...)

Ast- vanuit een obscuur bibliotheekje in De Haan aan Zee, tevergeefs wachtend op de verhalenwedstrijd -
__________________
Niets is helemaal waar en zelfs dat niet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:00
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
ehhm, tikfoutje in de snelheid.
die b had een n moeten zijn (nee, niet de t een d, maar die b een n!) mja, kan het nu niet zelf meer veranderen

Charlotte
*heeft een tekort aan tijd en discipline*
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:46
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik doe nu beta aan het gymnasium, maar voel me steeds minder exact worden. Kwa vervolgstudies weet ik het dus helemaal niet meer...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2004, 07:42
Verwijderd
Journalist, politicus, schrijfster, advocate, muzicus, kep nog zoveel ideeen...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 09:54
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik post niet zoveel maar ik lees wel vrijwel alles. Ik wil ook weer meer gaan schrijven (:

Ik doe nu geschiedenis, waar ik al vrij veel voor moet schrijven. Het was mijn bedoeling om een minor journalistiek erbij te gaan doen, maar daar moet je 120etcs voor hebben, en aangezien ik er nog maar 45 heb lijkt me dat niet echt meer mogelijk. Ik heb nu een keuzevak dat over (oude) films gaat, die je dan moet analyseren, dus ga ik misschien een minor Film & TV volgen en dan misschien filmhistoricus/criticus worden. Ofzo.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 10:24
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Eerst mijn diploma halen, als dat gaat lukken.

Aangezien ik nu in de 4e zit, moet je eigenlijk al een beetje kiezen welke richting je opgaat... Dat vind ik wel vervelend want ik bedoel; ik ben 15 en ik heb geen idee van wat er allemaal is in de wereld. Tot nu toe trekken de studies 'pedagogische wetenschappen' en 'taal en cultuur' mij wel. Maar ik heb nog geen flauw idee !

Als iemand tips heeft... Ik sta overal voor open
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:06
Verwijderd
Advocaat, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:44
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 04-11-2004 @ 11:24 :
Eerst mijn diploma halen, als dat gaat lukken.

Aangezien ik nu in de 4e zit, moet je eigenlijk al een beetje kiezen welke richting je opgaat... Dat vind ik wel vervelend want ik bedoel; ik ben 15 en ik heb geen idee van wat er allemaal is in de wereld. Tot nu toe trekken de studies 'pedagogische wetenschappen' en 'taal en cultuur' mij wel. Maar ik heb nog geen flauw idee !

Als iemand tips heeft... Ik sta overal voor open
tip: bezoek open dagen.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 04-11-2004 @ 12:44 :
tip: bezoek open dagen.
En zet op een rijtje wat je wilt worden, en ga dan kijken wat voor studie je daar voor moet doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 12:02
CyWu
CyWu is offline
Topsporter, kluizenaar, vluchteling...keuze genoeg
__________________
- I became insane with long intervals of horrible sanity - Poe
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 13:14
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Ik studeer nu Media en Informatie Management, richting redactie/productie, vierdejaars inmiddels ( ). Ik wil later graag bij een uitgeverij werken, als acquirerend redactrice. Maar stiekem wil ik ook nog Scandinavistiek studeren, en dan (als ik opgebrand ben in Nederland) gaan werken als literair agent in Scandinavië. (Maar dat weet ik nog niet zeker ).
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 14:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik studeer geneeskunde en zou ook niet anders willen. Schrijver worden is zoizo niks voor mij, laat mij maar af en toe een verhaaltje schrijven en het daarbij laten.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:37
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
CyWu schreef op 04-11-2004 @ 13:02 :
Topsporter, kluizenaar, vluchteling...keuze genoeg
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:08
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Jannekus schreef op 04-11-2004 @ 11:24 :

Als iemand tips heeft... Ik sta overal voor open
Doe een interesse-test, even googlen en je hebt er zo een paar te pakken. Je hebt er waar alleen de (vak)gebieden waar jij interesse in hebt uitkomen, maar sommige koppelen daar ook meteen studies aan, zodat je meteen kan kijken wat die inhouden.

Wat ik wil worden? Ik zou het niet weten, geen leraar iig en ik doe nu Klassieke Talen. Ik zou wel onderzoek willen doen en daar dan een mooi verslag van schrijven dat echt wordt uitgebracht En ooit nog wel een boek uitbrengen, als ik de discipline daarvoor kan opbrengen.

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:48
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 04-11-2004 @ 19:08 :
Doe een interesse-test, even googlen en je hebt er zo een paar te pakken. Je hebt er waar alleen de (vak)gebieden waar jij interesse in hebt uitkomen, maar sommige koppelen daar ook meteen studies aan, zodat je meteen kan kijken wat die inhouden.
Dankjewel... Goed idee

Een test gedaan en deze ideeën kwamen eruit:
Taalwetenschap (WO)
Taal en cultuurstudies (WO)
Communicatie (HBO)
Culturele en Maatschappelijke Vorming (HBO)
Nederlands (lerarenopleiding) (HBO)
Pedagogiek (HBO)
Nederlands (WO)
Communicatiewetenschappen (WO)
Creatieve Therapie (HBO)
Frans (lerarenopleiding) (HBO)
__________________
Neti gaat studeren <3
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:05
Verwijderd
Wat? Geen Literatuurwetenschap? Staat die wel tussen de mogelijkheden?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:26
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 04-11-2004 @ 22:05 :
Wat? Geen Literatuurwetenschap? Staat die wel tussen de mogelijkheden?

LUH-3417
Vast niet.

@duivelaartje: Als je wat vragen hebt in de richting geneeskunde kan je ze me wel stellen. Ook heb ik een jaar medische biologie gestudeerd, dus in die richting weet ik wel wat.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Moet de patiënt alles weten?
De Veroorzaker
2 26-05-2011 11:06
Levensbeschouwing & Filosofie De Graal-Manuscripten : Inleiding
Valianth
1 19-01-2005 14:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bond wil Turkse letters in alfabet, wat vind jij hiervan?
CoveredEyes
71 10-12-2003 22:23
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.