Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 21:19
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Wat moeten ze hier dan? We hebben er nu twee, eentje uit Brazillie en zij kan nog wel redelijk Nederlands en ook goed Engels. Maar nu hebben we er ook een uit Belgie, en die kan dus echt alleen Frans! Engels kan ze al niet.
Ik bedoel, het is allemaal leuk en aardig, maar moeten ze dan van ons verwachten dat alle leraren Frans gaan leren? En de leerlingen? Ze is nu echt allenig, Frans is nou ook niet echt de taal die ik heel makkelijk spreek.
En als je naar een land gaat met een andere taal, dan leer je deze van te voren toch een beetje??

Wat vinden jullie hier van? Ik heb gemengde gevoelens, ik vind het hartstikke tof maar de manier waarop het dan allemaal gaat vind ik minder..
__________________
I like to say what I want to say

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 17:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 10:50
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ja het is moeilijk. Het is niet handig dat ze geen Nederlands spreekt, maar als ze uit België komt dan zal ze het toch wel een beetje verstaan?
Ze is nu eenmaal hier en om nou niets te gaan zeggen, zal ik het in het begin toch in het Frans proberen.
Maar ja als je dat niet kan, dan toch maar in het Nederlands, ze pakt het vanzelf weer op en ja het is haar verantwoordelijkheid. Als zij geen Nederlands spreekt en jij geen Frans dan is het niet jouw schuld dat je niet veel met haar praat.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 10:59
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 22-08-2003 @ 11:50:
Maar ja als je dat niet kan, dan toch maar in het Nederlands, ze pakt het vanzelf weer op en ja het is haar verantwoordelijkheid. Als zij geen Nederlands spreekt en jij geen Frans dan is het niet jouw schuld dat je niet veel met haar praat.
En het is vaak toch de bedoeling dat ze hier Nederlands leren? Als iedereen dan continu Frans tegen haar gaat praten, schiet dat ook niet zo op. Ik weet niet hoe lang ze al in Nederland is, maar het schijnt dat, als je in een land bent, je over het algemeen heel snel de taal leert.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 11:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Lijkt mij op zich wel leuk om zo'n iemand in de klas te hebben. Bovendien denk ik dat ook jij als Nederlander veel van die persoon kan leren. Ten eerste is het erg goed voor je taal (je zal d'r beter Engels en Frans door leren spreken) en ten tweede leer je ook van de andere cultuur.
Wel lijkt het me in het begin heel lastig. Maar ga eens met een woordenboek aan de slag of gebruik de standaardzinnetjes die je al wel hebt geleerd. Daar zal diegene alleen maar blij mee zijn, want dan wordt zij tenminste niet genegeerd en begrijpt zij d'r ook nog iets van. Aldoende zal ze zelf ook wel wat Nederlands leren en kan je langzaam beginnen met wat Nederlandse gesprekken (of evt. Frans en Nederlands door elkaar).

Maar goed, wij als Nederlanders zijn gewend om veel talen te spreken. Dat is dus niet in elk land zo en volgens mij kan je niet eisen dat iemand al Nederlands kent voordat ie in Nederland is. In een ander land gaat een taal leren juist extra langzaam!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 22-08-2003 @ 12:34:
Lijkt mij op zich wel leuk om zo'n iemand in de klas te hebben.
Ik zit op dezelfde school als alpha en vorig jaar hadden wij zo'n irritante Belg in de klas. Ik vond het niet leuk - hij bemoeide zich o-ver-al mee, keek constant in je boeken en lachte overal schaapachtig om. Bovendien deed hij helemaal niks.

Nee, voor mij geen uitwisselingsstudenten die de taal niet kennen meer. Als ze nou Engels konden, dan was het nog wat anders...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 16:56
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-08-2003 @ 15:01:
Ik zit op dezelfde school als alpha en vorig jaar hadden wij zo'n irritante Belg in de klas. Ik vond het niet leuk - hij bemoeide zich o-ver-al mee, keek constant in je boeken en lachte overal schaapachtig om. Bovendien deed hij helemaal niks.

Nee, voor mij geen uitwisselingsstudenten die de taal niet kennen meer. Als ze nou Engels konden, dan was het nog wat anders...
hij..

Nou, ik ben maar naar haar gaan zitten met Frans , leer ik er ook nog eens iets van en het is natuurlijk dom om allemaal alleen te gaan zitten.
Maar het is gewoon erg moeilijk. Ik probeer het echt, zij ook. Ik heb uit het verhaal van haar met mn franse leraar opgemaakt dat ze wel Nederlands heeft gehad op school maar het echt heel weing spreekt. En hetzelfde met Engels en duits hebben ze helemaal niet. (niet dat ik dat dacht, maar dat vroeg mn leraar)
Kijk, ik kan nog wel redelijk Frans verstaan, maar dan moet het niet zo snel zijn. Maar ik ben dus echt heel slecht in zelf frans spreken, ik haal alle grammatica door elkaar en ben spontaan alle woorden vergeten..
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 22-08-2003 @ 17:56:
hij..

Nou, ik ben maar naar haar gaan zitten met Frans , leer ik er ook nog eens iets van en het is natuurlijk dom om allemaal alleen te gaan zitten.
Maar het is gewoon erg moeilijk. Ik probeer het echt, zij ook. Ik heb uit het verhaal van haar met mn franse leraar opgemaakt dat ze wel Nederlands heeft gehad op school maar het echt heel weing spreekt. En hetzelfde met Engels en duits hebben ze helemaal niet. (niet dat ik dat dacht, maar dat vroeg mn leraar)
Kijk, ik kan nog wel redelijk Frans verstaan, maar dan moet het niet zo snel zijn. Maar ik ben dus echt heel slecht in zelf frans spreken, ik haal alle grammatica door elkaar en ben spontaan alle woorden vergeten..
Je hebt het in ieder geval geprobeerd, niet?

(dat heb ik ook met frans en duits - spontaan alle woorden vergeten, argh!)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 19:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Is Engels in België niet verplicht op school?

Engels vindt ik toch echt essentiëel .
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Prinsjesdag] De Troonrede
Anne
51 18-09-2003 12:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.