Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2019, 16:49
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Hallo,

Ik ben Gerben, 17 jaar oud. Sinds kort heb ik via Tinder een match gehad met een meid. Ik heb haar gesproken en we willen volgende week gaan afspreken. Ben er trouwens erg zenuwachtig voor want het is mijn eerste date. Maar hier het probleem. Ik ben ongelovig en mijn ouders zijn zwaargelovig (gereformeerd christelijk) en zouden boos of zelfs woedend worden als zij zouden horen dat ik via Tinder een date hebt. Ten eerste vinden ze het niet goed als ik een relatie krijg met een ongelovig persoon en ten tweede zijn ze tegen Tinder. Toch zouden ze er ooit een keer achter komen. Het liefst praat ik er nu over met mijn ouders. Dit vind ik wel erg lastig. Hoe pak ik dit aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2019, 16:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zou je het niet achteraf kunnen vertellen, als je ouders haar een keer ontmoet hebben, en zij al (in haar keurigste lange rok) een goede indruk heeft gemaakt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2019, 16:57
Gerben2001
Gerben2001 is offline
Citaat:
Zou je het niet achteraf kunnen vertellen, als je ouders haar een keer ontmoet hebben, en zij al (in haar keurigste lange rok) een goede indruk heeft gemaakt?
Dat is inderdaad een goed idee. Maar ik ben bang dat ik daarmee mijn ouders niet kan overtuigen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2019, 17:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoeft toch ook niet te vertellen dat je haar via tinder kent?

Ik zou trouwens eerst afwachten of het klikt tussen jullie en of het in het echt ook leuk is samen en het daarna pas je ouders vertellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2019, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Zou je het niet achteraf kunnen vertellen, als je ouders haar een keer ontmoet hebben, en zij al (in haar keurigste lange rok) een goede indruk heeft gemaakt?
Fuck die shit, waarom moet ze nu ineens een keurige lange rok aan? Dan doe je toch mee met die bullshit?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2019, 20:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Fuck die shit, waarom moet ze nu ineens een keurige lange rok aan? Dan doe je toch mee met die bullshit?
Het helpt als je "goedgekeurd" wil worden. En dat is zijn doel, toch? Als ze komt in een ACDC t-shirt weet je zeker dat het niet goed is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2019, 22:01
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Misschien is een lange rok wat overdreven. Maar gewoon iets waar je je prettig in voelt. Een jeans en een topje met vest ofzo. Ik heb ook band shirts. Maar ook nette overhemden.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2019, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Het helpt als je "goedgekeurd" wil worden. En dat is zijn doel, toch? Als ze komt in een ACDC t-shirt weet je zeker dat het niet goed is.
Mee eens, ik heb diep religieuze schoonouders gehad maar ik zorgde ervoor dat ik er verzorgd uitzag en met twee woorden sprak en ik werd de eerste keer dat ik ze ontmoette goedgekeurd. De horrorverhalen die ik over ze had gehoord bleken volledige idioterie van twee onbeschofte metalheads (m'n ex en haar ex) te zijn.

En euh, wat je je ook moet bedenken; Je mag dan wel 17 zijn, maar over dit soort dingen hebben je ouders gewoon niets meer te zeggen. Je kan je flexibel opstellen tot je uit huis bent, of oorlog schoppen tot die tijd. Ik zou de weg van de minste weerstand kiezen, zoals Elin3 voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2019, 15:26
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Gelovige schoon familie heeft mij gewoon gepakt zoals ik ben en wat ik voor werk doe. Vrouw van schoonbroer niet.. daar spreek ik nooit meer mee en die niet met mij want ik ben van de duivel zoals ze het ooit zei.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2019, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mee eens, ik heb diep religieuze schoonouders gehad maar ik zorgde ervoor dat ik er verzorgd uitzag en met twee woorden sprak en ik werd de eerste keer dat ik ze ontmoette goedgekeurd. De horrorverhalen die ik over ze had gehoord bleken volledige idioterie van twee onbeschofte metalheads (m'n ex en haar ex) te zijn.

En euh, wat je je ook moet bedenken; Je mag dan wel 17 zijn, maar over dit soort dingen hebben je ouders gewoon niets meer te zeggen. Je kan je flexibel opstellen tot je uit huis bent, of oorlog schoppen tot die tijd. Ik zou de weg van de minste weerstand kiezen, zoals Elin3 voorstelt.
Ja, maar dit is gewoon normaal gedrag. Een lange rok aan doen is niet per definitie normaal gedrag. Dat is je aanpassen aan een sekte. Als mijn vriend in zo'n sektarisch milieu is opgegroeid was dat een reden om de relatie te beëindigen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2019, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Gelovige schoon familie heeft mij gewoon gepakt
In een biechthokje zeker?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2019, 12:01
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
In een biechthokje zeker?
Er Zijn meerdere geloofs overtuigen...
Maar het biechthokje heb ik met oud nieuw in de kachel opgestookt. Ik woon in een kerk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Eerste keer gevingerd/gebeft
Rommeltje
72 27-10-2013 21:18
Seksualiteit seks op eerste date?
pubertje7
9 22-10-2011 12:06
Liefde & Relatie helpp!!
munsu
12 06-08-2007 14:32
Liefde & Relatie Verkering, maar niet gelukkig
_Moby_
18 08-04-2004 16:50
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.