Oud 22-02-2016, 15:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als kennis verloren gaat dan zijn wij niks waard.
Als de mensheid verloren gaat (in je eerdere bericht meende je dat kennis van de geschiedenis meer waard is dan mensenlevens) hebben we ook bar weinig aan die kennis

Zonder kennis zou men prima, Weliswaar met moeilijkheden, een nieuwe maatschappij kunnen opbouwen. Dat is de mensheid een x aantal jaar geleden ook gelukt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2016, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Als kennis verloren gaat dan zijn wij niks waard.
Informatie gaat nooit verloren dus ach.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 16:35
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dit is zo'n VMBO achtig gebrabbel. Het is toch prachtig dat er achter alles een oorzaak zit. Dat mensen geloven in een mannetje daarboven die over leven en dood kiest en dit generaties langs, decennia lang wordt voortgezet. En dan vraag jij je niet af hoe dit komt? Ik vind geschiedenis eigenlijk het mooiste vak op deze aarde omdat we leren over geniale mensen die ooit bestaan hebben. En de unie van Atrecht is dan weer iets wat heel relevant is voor ons Nederland want zonder dat was de unie van Utrecht nooit opgericht en leefden we nu als een provincie van de Spanjaarden. Zie hier.
Hoe kom je erbij dat "achter alles een oorzaak zit"?

Opmerkelijk trouwens dat je blijkbaar denkt dat België een Spaanse provincie is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 22:20
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Als kennis verloren gaat dan zijn wij niks waard.
En wanneer precies gaat die verloren?
Wanneer mensen het vergeten?
Wanneer de oorspronkelijke bronnen zijn verdwenen?
Of wanneer de kennis van onze database is verwijderd?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 17:00
The big bang
Avatar van The big bang
The big bang is offline
Citaat:
En wanneer precies gaat die verloren?
Wanneer mensen het vergeten?
Wanneer de oorspronkelijke bronnen zijn verdwenen?
Of wanneer de kennis van onze database is verwijderd?
Nou, dat is toch al heel vaak gebeurd, dat kennis verloren is gegaan? Wij zijn echt niet de eerste mensen op aarde met kennis, er zijn vast bevolkingen geweest die misschien wel meer wisten dan wij. Dus ik denk dat die inderdaad verloren gaat als mensen het vergeten, of het niet aan elkaar doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 17:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou, dat is toch al heel vaak gebeurd, dat kennis verloren is gegaan? Wij zijn echt niet de eerste mensen op aarde met kennis, er zijn vast bevolkingen geweest die misschien wel meer wisten dan wij. Dus ik denk dat die inderdaad verloren gaat als mensen het vergeten, of het niet aan elkaar doorgeven.
Het is absoluut uitgesloten dat er beschavingen voor ons zijn geweest die "meer" wisten dan wij.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Het is absoluut uitgesloten dat er beschavingen voor ons zijn geweest die "meer" wisten dan wij.
Hmm, ik weet niet of ik me in deze opmerking kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2016, 18:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hmm, ik weet niet of ik me in deze opmerking kan vinden.
Maak er dan "praktisch uitgesloten" van.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2016, 18:57
Hendrikjoell
Hendrikjoell is offline
Ik heb me dit vroeger heel vaak afgevraagd, "Ben ik bang voor de dood?" "Zijn wij bang voor de dood?" "Wat is de dood eigenlijk?"

Als je om je heen kijkt, naar je omgeving, naar de wereld, dan zie je dat het eigenlijk mens-eigen is om bang te zijn voor de dood en dus indirect bang te zijn voor onzekerheid, want niemand weet precies wat de dood inhoud niet waar?

Waarom zijn wij mensen eigenlijk zo bezig om het meeste uit het leven te halen in zo min mogelijk tijd? Waarom zijn er heel veel mensen die er alles aan doen om gevoelsmatig het ouder worden te ontlopen, bijvoorbeeld door middel van crèmes of sporten om er jonger uit te zien, en dus gevoelsmatig verder van de dood afstaan. Waarom kunnen wij de dood niet accepteren? Waarom denken wij het liefst niet aan de dood? Wat een nare gedachte, dat je nooit meer enig invloed hebt op iets wat er dan afspeelt op aarde of waar dan ook.

Je kan over het volgende nadenken:

Als wij door-geëvalueerde dieren zijn, waarom kunnen dieren de dood veel beter accepteren dan mensen? want, ook dieren hebben emoties..
Waarom worden dieren niet angstig zodra ze dichter bij de dood komen?

Ik ben zelf opgegroeid in een christelijk gezin en ging elke zondag verplicht naar de kerk, waar ik allerlei bangmakerij te horen kreeg over een hel waar ik in terecht zou komen wanneer ik geen goed leven zou leiden in Gods ogen. Je kan je voorstellen dat ik in die periode verschrikkelijk bang ben geweest voor de dood want ik was alles behalve een lieverdje. Ik had enorm veel vragen over de dood en het hielt me erg veel bezig destijds. Wanneer ik vragen stelde in de kerk was ik nooit "Satisfied" met het antwoord. Nu, jaren later, heb ik enorm veel in mogen zien en weet ik dat ik niet bang hoef te zijn voor een zogenaamde hel, en ja, ik geloof nog steeds dat er een God is, maar niet in de god van de kerk.

Om even vanuit de bijbel terug te komen op je vraag:
De bijbel verteld ons dat God dieren maakte en later de pas de mens, hier word dus duidelijk onderscheid gemaakt tussen dier en mens. De mens kreeg als geschenk van God het eeuwige leven in tegenstelling tot de sterfelijke dieren.
Dus dieren zijn gemaakt met het idee om te sterven? ja, daarom zijn ze ook niet angstig voor de dood zelf maar is het een onderdeel van hun bestaan.
Mensen daarentegen zijn gemaakt met de intentie om eeuwig te leven maar zijn sinds de zondeval sterfelijk en daarom kunnen wij de dood nog steeds niet accepteren en zijn wij er zelfs bang voor.

Je zou hier eens over na kunnen denken:
Waarom vinden bijna alle mannen, waar ze ook wonen, vissen/jagen/koken leuk?
En vuurtje stoken? Waarom zijn het altijd de mannen die dat doen? We weten dat het zo is, maar waarom weten we eigenlijk niet zo goed? Dat komt omdat we daarvoor gemaakt zijn, het zit ergens diep in ons.. maar op deze dingen hebben we grip, we kunnen ze gewoon doen als we dat willen..
Maar het eeuwige leven, wat we ook willen... daar hebben we geen grip op en daarom worden we bang en onzeker! en daarom moet alles sneller sneller, meer meer zodat we het meeste er uit kunnen halen! maar, wat heeft dat voor zin? als je straks nooit meer terug kan denken aan het gene wat je hier allemaal bereik of gepresteerd hebt? heeft het hele leven dan wel zin? leven we eigenlijk niet alleen maar voor herinneringen? want elke seconde die je achter je laat is al vertelden tijd niet waar?

Moet je bang zijn voor de dood? Nee, je hoeft niet bang te zijn voor de dood zelf, de bijbel omschrijft de dood als een soort slaap.
Is het begrijpelijk dat je bang bent voor het "nooit meer zijn" ja, heel erg begrijpelijk.
God verteld ons in de bijbel dat hij ons het eeuwige leven alsnog kan krijgen wanneer je in hem geloofd, zonder dat daar een bang makende hel tegenover staat.. maar gewoon, om wie jij bent en om wie ik ben.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2016, 23:36
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Ik denk dat mensen zich te hoog inschatten. Hoezo moeten we een doel hebben? Wij zijn dieren maar dan met een ver ontwikkeld bewustzijn en we voelen sterk emoties. En wij kunnen iets bereiken, bijvoorbeeld een goede baan. Maar hoezo moeten wij herinnerd worden later? We leven gewoon en toevallig zijn we ons er van bewust, hebben we allemaal een beetje een verschillend karakter, we zoeken dingen op die we leuk vinden en proberen wat van het leven te maken en dan gaan we dood, meer niet.

We hebben wel een doel maar niet als individu. Door duizenden jaren ontwikkeld de mensheid en wij doen gewoon mee aan dat proces.
Even een vraagje. Kun je nou écht leven met het idee dat we gewoon leven, en weer dood gaan? Neem je écht genoegen met de gedachte dat we dieren zijn? Ik zou dat namelijk niet kunnen. Ik zou er denk ik ook behoorlijk depressief van worden als ik slechts leef om 'iets' van het leven te maken. Niet ik dat ik helemaal niets van je gedachtengang begrijp, maar ik denk niet dat je er uiteindelijk beter van wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2016, 18:00
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Even een vraagje. Kun je nou écht leven met het idee dat we gewoon leven, en weer dood gaan? Neem je écht genoegen met de gedachte dat we dieren zijn? Ik zou dat namelijk niet kunnen. Ik zou er denk ik ook behoorlijk depressief van worden als ik slechts leef om 'iets' van het leven te maken. Niet ik dat ik helemaal niets van je gedachtengang begrijp, maar ik denk niet dat je er uiteindelijk beter van wordt.
"Beter" in welk opzicht?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 07:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als het leven volkomen nutteloos is, wat heeft het dan voor nut na te denken over het nut van het leven. Dat nut is er dan niet...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-04-2016, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Even een vraagje. Kun je nou écht leven met het idee dat we gewoon leven, en weer dood gaan? Neem je écht genoegen met de gedachte dat we dieren zijn? Ik zou dat namelijk niet kunnen. Ik zou er denk ik ook behoorlijk depressief van worden als ik slechts leef om 'iets' van het leven te maken. Niet ik dat ik helemaal niets van je gedachtengang begrijp, maar ik denk niet dat je er uiteindelijk beter van wordt.
Waarom zou je daar niet mee kunnen leven?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 22:47
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Dit is zo'n VMBO achtig gebrabbel. Het is toch prachtig dat er achter alles een oorzaak zit. Dat mensen geloven in een mannetje daarboven die over leven en dood kiest en dit generaties langs, decennia lang wordt voortgezet. En dan vraag jij je niet af hoe dit komt? Ik vind geschiedenis eigenlijk het mooiste vak op deze aarde omdat we leren over geniale mensen die ooit bestaan hebben. En de unie van Atrecht is dan weer iets wat heel relevant is voor ons Nederland want zonder dat was de unie van Utrecht nooit opgericht en leefden we nu als een provincie van de Spanjaarden. Zie hier.
Oh, zo jij vind het mooi dat mensen het mooi vinden dat een narcistische psychopaat in de wolken mensen vermoord? Lol
En leren over geniale mensen is interessant, maar het is interessanter om je hersenen genialer in te zetten voor het NU.
Maar da's gewoon mijn mening.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 23:12
PiettePeter
PiettePeter is offline
@hendrikjoell waarom denk je dat mensen de dood niet kunnen accepteren?

Mensen zijn eerder bang om ouder te worden vanwege het feit dat alles minder soepel gaat en hun huid "lelijk" word. das wat ik uit jouw voorbeeld kan opmaken, niet de vergezochte conclusies die gij maakte.
En misschien ergens indirect, maar dus vergezocht.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 12-05-2016 om 01:28.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2016, 23:14
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Even een vraagje. Kun je nou écht leven met het idee dat we gewoon leven, en weer dood gaan? Neem je écht genoegen met de gedachte dat we dieren zijn? Ik zou dat namelijk niet kunnen. Ik zou er denk ik ook behoorlijk depressief van worden als ik slechts leef om 'iets' van het leven te maken. Niet ik dat ik helemaal niets van je gedachtengang begrijp, maar ik denk niet dat je er uiteindelijk beter van wordt.
Je wordt er een soort van wel beter van. Je bent veel meer gebalanceerd en staat veel steviger in het leven zonder de angst om dood te gaan.
Het accepteren van je sterfelijkheid is het begin van je reis.
Kijk bijvoorbeeld naar terminale patienten, zij die het kunnen accepteren gaan vrolijk en onbevreesd de dood te gemoet.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 19-05-2016, 22:59
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Je wordt er een soort van wel beter van. Je bent veel meer gebalanceerd en staat veel steviger in het leven zonder de angst om dood te gaan.
Het accepteren van je sterfelijkheid is het begin van je reis.
Kijk bijvoorbeeld naar terminale patienten, zij die het kunnen accepteren gaan vrolijk en onbevreesd de dood te gemoet.
Ja, ik geloof dat het mensen een bepaald soort rust kan geven als ze hun sterven kunnen accepteren. Maar wat heeft je uiteindelijk beter gemaakt als je toch sterft? Dat je leven net even wat gelukkiger is dan iemand die het niet kan accepteren? Maakt dat je dan beter? Wanneer ben je überhaupt beter? Is dat, even globaliserend gezegd, waar het om draait voor de mens? Ja, dan begint de reis pas. Maar waar brengt die reis jou?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2016, 23:24
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Waarom zou je daar niet mee kunnen leven?
Omdat ik dan dag in dag uit zou moeten leven met het idee dat er, zoals Elin3 al zij, geen nut bestaat. Zeker wanneer je gevormd bent door het geloof dat er wél een doel voor ons leven is, dat het wél zin heeft. Ik ben er van overtuigd dat er Iemand voor mijn zonden is gestorven, waardoor ik door Zijn sterven leven heb ontvangen(John3:16). Leven als een belofte van eeuwig leven.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2016, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik dan dag in dag uit zou moeten leven met het idee dat er, zoals Elin3 al zij, geen nut bestaat. Zeker wanneer je gevormd bent door het geloof dat er wél een doel voor ons leven is, dat het wél zin heeft. Ik ben er van overtuigd dat er Iemand voor mijn zonden is gestorven, waardoor ik door Zijn sterven leven heb ontvangen(John3:16). Leven als een belofte van eeuwig leven.
Lekker stukje weer. Zo doe je het voorkomen alsof mensen die niet gelovig zijn geen doel in hun leven hebben of dat hun leven geen zin heeft. Hoe teh fuck kom je daarbij?

En ja het is je geleerd. Nou en? Er is mij ook wel eens iets geleerd wat niet bleek te kloppen. Big deal.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 20:36
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Ja, ik geloof dat het mensen een bepaald soort rust kan geven als ze hun sterven kunnen accepteren. Maar wat heeft je uiteindelijk beter gemaakt als je toch sterft? Dat je leven net even wat gelukkiger is dan iemand die het niet kan accepteren? Maakt dat je dan beter? Wanneer ben je überhaupt beter? Is dat, even globaliserend gezegd, waar het om draait voor de mens? Ja, dan begint de reis pas. Maar waar brengt die reis jou?
Wowowowowow!! Hold on!
Zei ik dat je dan beter WORDT?
Dacht 't niet. Het maakt je leven een stuk kleurvoller.
Met meditatie kun je leren om je focus te verschuiven, dus bijv minder op de nutteloosheid focussen waardoor je daar minder last van hebt.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 20-05-2016 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 23:22
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Lekker stukje weer. Zo doe je het voorkomen alsof mensen die niet gelovig zijn geen doel in hun leven hebben of dat hun leven geen zin heeft. Hoe teh fuck kom je daarbij?

En ja het is je geleerd. Nou en? Er is mij ook wel eens iets geleerd wat niet bleek te kloppen. Big deal.
Even een terugkoppeling: mijn reactie waar je in eerste instantie op reageerde ging over de reactie van dafkolpa die zegt dat we niet per sé een doel 'moeten' hebben. Hierom schreef ik dat ik daar niet mee zou kunnen leven, wat ik in mijn vorige reactie uitlegde met waarom dan wel niet, namelijk mijn overtuiging.

Let er verder op dat ik niet zeg dat het leven van mensen die niet geloven geen zin heeft. Ik heb het over het geloof(niet mijn geloof) dat er een doel in ons leven is. Dat kan een atheïst net zo goed als ik zeggen. Vervolgens vertel ik waarom ik er van overtuigd ben dat ik geloof in een doel in het leven. Hoe het overkomt hang volgensmij van de interpretatie af.

Ik heb ook weleens iets niet geleerd wat wel bleek te kloppen, maar wat voor argument is dat? Als we het toch hebben over het doel in ons leven hebben ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jouw opvatting daarover.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 23:38
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Lekker stukje weer. Zo doe je het voorkomen alsof mensen die niet gelovig zijn geen doel in hun leven hebben of dat hun leven geen zin heeft. Hoe teh fuck kom je daarbij?

En ja het is je geleerd. Nou en? Er is mij ook wel eens iets geleerd wat niet bleek te kloppen. Big deal.
Sankt Nicolaus
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 23:42
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Wowowowowow!! Hold on!
Zei ik dat je dan beter WORDT?
Dacht 't niet. Het maakt je leven een stuk kleurvoller.
Met meditatie kun je leren om je focus te verschuiven, dus bijv minder op de nutteloosheid focussen waardoor je daar minder last van hebt.
Een soort van..

Je kunt je inderdaad minder op de nutteloosheid focussen, maar dat betekend dan niet dat die nutteloosheid er niet meer is. Dan zou het struisvogelpolitiek zijn. Dat is denk ik het gevaar van meditatie, dat je je zo gaat richten op dat je ergens geen last meer van hebt, dat je de dingen die er werkelijk zijn niet meer ziet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 01:22
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Een soort van..

Je kunt je inderdaad minder op de nutteloosheid focussen, maar dat betekend dan niet dat die nutteloosheid er niet meer is. Dan zou het struisvogelpolitiek zijn. Dat is denk ik het gevaar van meditatie, dat je je zo gaat richten op dat je ergens geen last meer van hebt, dat je de dingen die er werkelijk zijn niet meer ziet.
Misschien moet je ook oppassen om geen dingen te zien die er werkelijk niet zijn.
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 20:19
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Misschien moet je ook oppassen om geen dingen te zien die er werkelijk niet zijn.
Daar moet je inderdaad mee oppassen, en daarom juist zeg ik ook dat men zich zo erg ergens op kan richten, in meditatie bijvoorbeeld, dat men bijv. positieve dingen gaat zien die niet 'positief' zijn in zichzelf. Just thinking..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 22:07
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Daar moet je inderdaad mee oppassen, en daarom juist zeg ik ook dat men zich zo erg ergens op kan richten, in meditatie bijvoorbeeld, dat men bijv. positieve dingen gaat zien die niet 'positief' zijn in zichzelf. Just thinking..
Zoals een doel in het leven?
__________________
Just think
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Een soort van..

Je kunt je inderdaad minder op de nutteloosheid focussen, maar dat betekend dan niet dat die nutteloosheid er niet meer is. Dan zou het struisvogelpolitiek zijn. Dat is denk ik het gevaar van meditatie, dat je je zo gaat richten op dat je ergens geen last meer van hebt, dat je de dingen die er werkelijk zijn niet meer ziet.
Citaat:
Misschien moet je ook oppassen om geen dingen te zien die er werkelijk niet zijn.
Citaat:
Daar moet je inderdaad mee oppassen, en daarom juist zeg ik ook dat men zich zo erg ergens op kan richten, in meditatie bijvoorbeeld, dat men bijv. positieve dingen gaat zien die niet 'positief' zijn in zichzelf. Just thinking..
Citaat:
Zoals een doel in het leven?
Ik begrijp hier dus echt geen ene ongeschoren balzak/kut/cloaca van eah. Is er iemand die dit kan vertalen?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 23:05
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ik begrijp hier dus echt geen ene ongeschoren balzak/kut/cloaca van eah. Is er iemand die dit kan vertalen?
Nou, gewoon.
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 23:18
Verwijderd
Oh jah, nee, duidelijk. Dan wel. Ja. Dan wel.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2016, 09:59
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Een soort van..

Je kunt je inderdaad minder op de nutteloosheid focussen, maar dat betekend dan niet dat die nutteloosheid er niet meer is. Dan zou het struisvogelpolitiek zijn. Dat is denk ik het gevaar van meditatie, dat je je zo gaat richten op dat je ergens geen last meer van hebt, dat je de dingen die er werkelijk zijn niet meer ziet.
Helmal waar, die gaat niet weg. Maar dat heb ik dan ook niet gezegd (niet dat jij zegt dat ik dat zei).

Maar het 'gevaar' is meer een soort 'onbegrip', met meditatie ben je juist bewust van de problemen die er zijn (het kan je zelfs helpen om problemen in het diepe onbewuste te vinden, het schaduwhoekje in je hoofd wat alsmaar door gegroeid is door het wegstoppen van je problemen), maar je focust je op het belangrijkste van dat moment. Op zn minst is dat wat mij het beste lijkt.

Maar ik weet niet precies hoe dit bij iedereen werkt. Volgens mij is het eerder zo dat je leert zien wat échte problemen zijn en wat niet, dus dat je je kan gaan richten op het oplossen van de werkelijke problemen in plaats van je tijd te verdoen aan het 'mooier' worden door al die onzin therapieën of 'slimmer' door meer puzzels te gaan doen.
- Het vermindert de stress niet voor niets, maar de verminderde stress kan net zo goed oorzaak als gevolg zijn.
Échte problemen, zoals houding en gedrag, zouden daarbij niet gezien moeten worden als non-issues als we uitgaan van het leren onderscheid maken, want dat zijn werkelijk problemen die alleen maar meer problemen veroorzaken en dat zou de persoon bij nadere observering zelf ook moeten gaan inzien.
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 24-05-2016 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2016, 13:55
Vosje7
Vosje7 is offline
Citaat:
Zoals een doel in het leven?
Dat zie je niet als positief? Vertel
Met citaat reageren
Oud 27-05-2016, 21:46
Denkerius
Denkerius is offline
Citaat:
Dat zie je niet als positief? Vertel
Iemand kan zichzelf een doel in het leven aanschrijven dat niet goed is voor het welzijn van die persoon, of die van andere personen. In die zin is een doel in het leven hebben neutraal, het ligt er toch echt aan wat dat doel is.

Zelfde geldt als je denkt dat er geen doel in het leven is. Je kan het gebrek van een doel interpreteren als de vrijheid om te kunnen doen wat je wil zonder de interventie van een hoger doel die jouw acties zou hebben beperkt. Tegelijkertijd kun het bestaan zonder doel zien als een gevangenis waarin iedereen maar doelloos rondloopt zonder dat iemand ook maar enig besef heeft waarom.
__________________
Just think

Laatst gewijzigd op 01-06-2016 om 01:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: God en Religie zijn zaken die niet thuishoren op een school.
Tinkk
101 06-04-2006 13:37
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 22:29
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 22:36
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Levensbeschouwing & Filosofie de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk?
sublime
248 22-02-2002 18:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.