Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2010, 10:15
Yasminalove
Avatar van Yasminalove
Yasminalove is offline
(Eigenlijk zou ik graag willen dat hier een "Belangrijk topic" van gemaakt word)
Mensen die na het vmbo-t examen naar havo 4 gaan, hebben eigenlijk een behoorlijke achterstand op wiskunde. De havo heeft namelijk al dingen in de 2/3e geleerd waar je bij het vmbo-t nog nooit van gehoord hebt, zoals herleiden en ontbinden enzo..

Ook wel handig voor mensen die naar de bovenbouw havo/vwo gaan, als ze iets vergeten zijn kunnen ze het altijd weer opzoeken.

Ik heb iets heel goeds gevonden, waar ik zelf in de zomervakantie mijn achterstanden
mee ophaal bij wiskunde, want ik zit ook in zo'n geval.
Het word natuurlijk lastig als in de bovenbouw verwacht word dat je iets kan uit de onderbouw
terwijl je er nog nooit van gehoord of mee geoefend hebt.

Er bestaan boekjes, die heten "Samengevat" en daarin staat de samenvatting van alle stof die havo& vwo van de 1e tot 3e klas, ik heb zo'n boekje ook besteld en ze zijn echt heel goed, via zo'n boekje zie ik precies wat ik mis en het word heel duidelijk uitgelegd. (Het zijn boekjes van de uitgevers die ook de gewone wiskunde-boeken maken waaruit je op school werkt)

En hier kan je 'm bestellen via bol.com:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...185/index.html

Je hebt hem overigens ook voor duits, engels en nog meer vakken, maar wiskunde lijkt me iets waar je de meeste achterstand in hebt van vmbo-t naar havo.

(Ik weet dat er veel vraag is naar deze inhaalstof dus ik zet hem hier maar even neer )


(mischien staat mijn bericht niet in het juiste subforum, ik wist niet zo goed waar ik hem moest plaatsen,als een beheerder weet waar dit bericht hoort zou die deze dan aub(zonodig) willen verplaatsen ? )

Laatst gewijzigd op 19-07-2010 om 14:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2010, 13:40
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Goed idee van je, heb precies hetzelfde gedaan (behalve dat VMBO-t nu weer mavo genoemd wordt ).

Alleen herken ik mezelf niet in de genoemde problemen. Ik stond op m'n MAVO (vmbo-t) een 4.0 voor Wiskunde. Op het HAVO heb ik 't afgesloten met een 6.1. Niet heel hoog, maar zeker een vooruitgang. Een aantal dingen werden gewoon logisch voor me + dat ik meetkunde echt een hel vond. Ik snap er nog steeds(!) niets van. Maar daarvoor heb ik ook Wiskunde A gekozen
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 19:32
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Mja, dat de vmbo opleiding weinig voorsteld is algemeen bekend.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 14:15
Yasminalove
Avatar van Yasminalove
Yasminalove is offline
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat mavo ook onder vmbo gerekend word, ik zit op een school waarop ze praktijk- vmbo b,k,t en havo hebben, en ik zie dat die basis en kader kinderen die hebben echt heel weinig theorie lessen, en ze doen bijna alleen maar in de praktijk dingen, terwijl vmbo-t heeft de hele dag les, net zo'n rooster zoals de havo, net zo druk enzo.. alleen makkelijker en minder huiswerk dan de havo, het had liever mavo genoemd kunnen worden want er zit echt wel een groot verschil tussen tl en basis/kader..

gelukkig heb ik ook wiskunde a gekozen.. (met een natuur&gezondheid profiel)

het is wel even wennen, op vmbo-t moest ik per duits hoofdstuk 40 woordjes leren, maar op de vwo zag ik 200 woorden per hoofdstuk, dan zullen het op de havo wel 100 of meer zijn, maar ik heb het ervoor over

@dubbel naakt:
Een 6.1 is toch best wel goed hoor, zeker als je op de mavo een 4 stond, want op de havo moet je echt doordenken maar dat is juist goed, dat laat zien dat je echt wel hard je best hebt gedaan

ps: Ik had nooit gedacht dat ik het kon, kwadratische formules oplossen, maar eigenlijk is het best wel makkelijk met zo'n boekje met uitleg..

Laatst gewijzigd op 19-07-2010 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 20:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
klopt vmbo-tl is dan ook het vroegere MAVO en wat mij betreft wordt het weer net zo hard gesplitst als dat het ooit bij elkaar is gestouwd, nu is het een te grote te diverse groep waarbij de onderpresteerders te veel en de betere presteerders te weinig aandacht krijgen, hierdoor is ook de doorstroom naar HAVO gestagneerd met alle gevolgen van dien.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 15:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.