Oud 30-09-2006, 12:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
igfy schreef op 29-09-2006 @ 00:16 :
Het schijnt trouwens dat als je als baby echte groente krijgt in plaats van spul uit zo'n potje, dat je dan later veel meer lust..
Ik heb eigenlijk nooit spul uit een potje gehad, alleen op vakantie in 't buitenland.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 27-09-2006 @ 14:51 :

Spruitjes en die hele kindertrauma van heel jong Nederland eromheen heb ik nooit gesnapt. Mijn ouders roerbakte ze altijd of ik at ze met een kilo mosterd.
mmm
idd, het is denk ik ook eerder het probleem hoe half nederland groeten klaar maakt ( c.q. doorkookt) of kookt in het algemeen dat mensen dingen niet lekker vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 03:15
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
eten wat de pot schaft; zoals het hoort
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 17:50
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
ook eten wat de pot schaft, en mijn moeder werd dan zo boos dat je het wel opat.
Totdat ik een keer 18 was ofzo en weigerde witlof te eten(het enige dat ik echt niet lust) en toen kregen we heel erg ruzie, en toen hoefde ik het niet meer op te eten later. Maar nu kook ik vaak zelf, dus alleen dingen die ik of mn vriend lekker vinden
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 18:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Missy schreef op 26-09-2006 @ 17:05 :

Of was je zo eigenwijs dat je je bord omkeerde en niet wou eten, als je het niet lustte?
yup
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 21:24
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
suvórov schreef op 28-09-2006 @ 09:15 :
Ik krijg kotsneigingen van de lucht van gebakken/gekookte/ovenschotel-vis alleen al, dus dat maakten mijn ouders alleen als ik VER van huis was. Oh, en de vetrandjes aan vlees. Ik denk dat ik door mijn trauma's daaraan veganist ben geworden.

ik kreeg juist altijd de vetrandjes en ik at zelfs echte zwoerd, dus het varkensvel. heerlijk vond ik dat

ik at altijd gewoon wat de pot schafte, in tegenstelling tot mijn broers at ik gewoon spruiten. ik was nooit zo'n zeikerd. ja, ik wilde 1 keer geen uien door mijn hutspot en toen moest ik naar mijn kamer en daar heb ik zo hard liggen stampen en schreeuwen dat ik verrekte van de honger en later die avond alsnog de (koude) hutspot op at. daarna hield ik juist wel van een ui door de hutspot.
Maar verder ben ik nooit echt een jankerd geweest op het gebied van eten, alleen de macaronisaus van mijn pa is niet echt lekker.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 02:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Ik snap die kindertrauma's als spruitjes en witlof niet zo.

als je die op de juiste manier bereid zijn ze lekkerder dan mening boerencake met slagroom
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 08:08
Verwijderd
Toen ik heel jong was luste ik alles, later niet meer. Mijn ouders waren niet moeilijk, als we echt niet wilden hoefden we ook niet te proeven, al probeerde ze ons natuurlijk wel eens dat wel te doen. Mijn moeder maakte altijd ook iets wat we wel lusten (meestal rauwkost ofzo) en probeerde verder dingen zo veel mogelijk apart klaar te maken, zodat er vaak nog wel iets was wat je wel lustte. Als je niet at, dan at je niet, dat was dan je eigen keus, dan had je de rest van de avond honger, maar dat nam ik kennelijk graag voor lief.

Laatst gewijzigd op 03-10-2006 om 08:12.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 08:09
Verwijderd
Citaat:
arPos schreef op 03-10-2006 @ 03:56 :
Ik snap die kindertrauma's als spruitjes en witlof niet zo.

als je die op de juiste manier bereid zijn ze lekkerder dan mening boerencake met slagroom
Dan snap je het toch? Dan wordt het kennelijk dus vaak niet op de juiste manier bereid, als veel mensen het zo vies vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 10:57
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik moest altijd proeven. Maar omdat ik zo'n zeur was maakte mijn moeder er ook wel een beetje naast.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-10-2006 @ 09:09 :
Dan snap je het toch? Dan wordt het kennelijk dus vaak niet op de juiste manier bereid, als veel mensen het zo vies vinden.
huishoudschool weer invoeren

ik snap niet dat mensen het slecht bereiden: ik bedoel: je proeft het zelf toch en dan denk je... he bah, dan ga je toch iets anders proberen; korter langer meer/minder kruiden w.e
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 12:10
Maresa
Avatar van Maresa
Maresa is offline
Citaat:
arPos schreef op 03-10-2006 @ 03:56 :
Ik snap die kindertrauma's als spruitjes en witlof niet zo.

als je die op de juiste manier bereid zijn ze lekkerder dan mening boerencake met slagroom
Het zijn bittere groenten. Kinderen hebben een natuurlijke afkeer tegen bitter, hoe jonger, hoe minder ze ervan houden. Dat schijnt te maken te hebben met natuurlijk instinct - bittere vruchten van bomen zijn niet rijp of niet te eten, daar kun je aan doodgaan of je kunt er ziek van worden.

Later in je leven schijnt dat minder te worden. Waarom weet ik niet - misschien omdat je dan al hebt geleerd wat je wel en niet kunt eten.
__________________
Now it's said.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 14:26
♪
♪ is offline
Eten wat de pot schaft.
Alles wat ik niet nog nooit gegeten had moest ik iig proberen. Groenten moest ik sowieso opeten. Als ik nog een stukje vlees had wat ik niet meer wilde/lustte kon ik dat meestal wel probleemloos bij mijn vader of broer op het bord leggen. Verder moest ik altijd aan tafel blijven zitten tot ik het op had.
Bij sommige dingen die mijn broer of dan niet lekker vonden zat wel soms wel iets ter compensatie bij. Aten we bijvoorbeeld hutspot dan mochten we daar ipv een stukje vlees kaas overheen leggen. Zuurkool werd altijd als stamppot gedaan met een beetje losse zuurkool voor de liefhebbers. Heel af en toe zette mijn moeder wat rauwe groente op tafel omdat ze wist dat ik veel groentes lekkerder vind als ze ongekookt oid zijn. Daar stond wel tegenover dat ik ook wat van de gekookte groentes nam.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 17:19
Fides
Fides is offline
Mijn ouders waren/zijn vrij soepel wat dat betreft, ze maken meestal wel iets extra's ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 16:56
Verwijderd
als mn moeder weet dat k of mn broer/zus et niet lekker vindt, maakt ze iets extra's
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 17:46
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik moest altijd alles eten. van de niet lekkere dingen hooguit minder. met als gevolg dat ik alle groenten wel kan eten, maar de dingen die wij nooit aten niet .
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Maresa schreef op 03-10-2006 @ 13:10 :
Het zijn bittere groenten. Kinderen hebben een natuurlijke afkeer tegen bitter, hoe jonger, hoe minder ze ervan houden. Dat schijnt te maken te hebben met natuurlijk instinct - bittere vruchten van bomen zijn niet rijp of niet te eten, daar kun je aan doodgaan of je kunt er ziek van worden.

Later in je leven schijnt dat minder te worden. Waarom weet ik niet - misschien omdat je dan al hebt geleerd wat je wel en niet kunt eten.
Spruitjes zijn zo bitter als je ze laat worden. Hetzelfde geldt voor witlof. Als je die dingen echt maar heel kort laat koken zijn ze zelfs zoet.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 15:07
Bobbelbroek
Avatar van Bobbelbroek
Bobbelbroek is offline
Ik lust alles, dus geen probleem voor mij
__________________
Inspiratieloos
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:40
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Ik lustte alle groenten, maar van bijna alle soorten vlees of vis ging ik kokhalzen. Dus dat hoefde ik dan niet meer te eten. En nu probeer ik het ook niet meer .
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:53
Just_me_Stephie
Avatar van Just_me_Stephie
Just_me_Stephie is offline
Citaat:
Fides schreef op 04-10-2006 @ 18:19 :
Mijn ouders waren/zijn vrij soepel wat dat betreft, ze maken meestal wel iets extra's ofzo.
Das bij mij precies hetzelfde. Als ik iets echt niet lust (en dat lust mijn broertje dan meestal ook niet..) dan maakt ze altijd iets anders erbij klaar
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 08:12
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Maresa schreef op 03-10-2006 @ 13:10 :
Later in je leven schijnt dat minder te worden. Waarom weet ik niet - misschien omdat je dan al hebt geleerd wat je wel en niet kunt eten.
Ik dacht dat naarmate je ouder wordt jouw smaakpapillen minder goed werken, maar of het nou echt zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Wil ik wel eten?
Hoi12345
5 08-01-2017 17:38
De Kantine Goodbye Saai long! #803
Sherlock
500 07-01-2010 20:18
De Kantine Hoe lang is jouw saai nu eigenlijk? #767
TopDrop
500 13-12-2009 00:15
Eten & Drinken Voor de zeurkousen onder ons: waar erger jij je aan? (Jawel, op het gebied van eten)
Verwijderd
142 27-05-2007 20:19
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 18:43
Eten & Drinken Voedingsenquete
Zeratul99
62 14-02-2005 18:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.