Oud 06-05-2005, 01:58
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Ik had nooit gedacht dat het me zou gebeuren. Ik was altijd degene die zei dat we voor altijd en eeuwig bij elkaar zouden horen. Ik was er van overtuigd dat wij zouden trouwen, ik geloofde dat echt. (Ja wat een dromer he.) En ik hou ook nog steeds van hem, echt ontzettend veel, hij is echt mijn allerbeste vriend met wie ik goed kan omgaan. We horen al bijna drie jaar bij elkaar.

Ik doe zo mijn best echt waar, maar het is een beetje saai geworden ofzo. Geen spanning, niet zo veel romantiek aangezien mijn vriend daar niet het typ voor is zegt hij... hij houdt wel van me, en ik van hem. Ik heb het allemaal geaccepteerd maar ik ontdek nu echt dat ik het soms mis... ik voel me niet zo speciaal meer, ik heb soms ook behoefte aan een beetje extra aandacht...

<edit>

Ik probeer zelf ook wel eens met verrassingen te komen zoals bijvoorbeeld een kleinigheidje als ik toevallig in de stad iets leuks tegenkom, en ik heb wel eens een kadootje verstopt voordat ik wegga et cetera je kent het wel...

En ja, ik heb het er al erg vaak met hem erover gehad, wat ik mis et cetera.... Ik heb het hem serieus duidelijk gemaakt, echt in letterlijke woorden aangezien hij nogal rationeel denkt enzo .. zijn antwoorden waren vooral in de geest van:

"Ja, je weet toch dat ik niet zo spontaan ben"
"Sorry ik ben niet romantisch ingesteld, dat weet je toch"

of als ik hem naar een feeest wil meenemen:

"Ik houd er niet van om met onbekende mensen in een ruimte opgesloten te zitten." En dan gaat hij al veel eerder naar huis dan ik....

Uiteindelijk leek het alsof ik het allemaal wel accepteerde, hoewel ik het soms wel miste als ik verhalen hoor over romantische diners van vriendinnen et cetera...

</edit>

En nu heb ik iemand anders ontmoet waar ik heel goed mee kan opschieten, we doen vaak dingen samen en hij is erg leuk. En ik kan maar niet stoppen met aan hem denken. Ik voel me echt verliefd en soms hebben we van die momentjes dat ik dat heel erg voel en hij ook wel lijkt het... alleen doetie natuurlijk niets omdat hij weet dat ik bezet ben. Ik schrok hier echt heel erg van.

Ik wil niemand kwetsen, vooral mn huidige vriend niet. Hij verdient dit niet, en hij is nog zo dol op mij.

Ik weet niet wat ik moet doen. Aan de ene kant hou ik erg veel van mijn vriend, en ook al zijn alle rituelen standaard geworden, met hem heb ik zekerheid.... aan de andere kant heb ik behoefte aan iets anders, liefst met die andere jongen die ik maar niet kan vergeten de laatste tijd... maar dan is die zekerheid dus weg.

Ik weet dat ik zelf de beslissing moet nemen, maar heeft iemand hier misschien een mening over? Ik ben echt nog nooit zo in de war geweest........ ik voel me echt niet goed. Misschien moet ik alleen zijn, aangezien ik zo twijfel over alles. Maar dat wil ik ook niet.

(ff een stukje van beneden erbij ge-edit...)
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 23:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2005, 02:05
Donny must die
Donny must die is offline
als je 40 was, zou ik zeggen: blijf bij je huidige vriend
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 02:12
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Ja dan zou ik ook niet twijfelen nee
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 02:25
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
als je nog van je vriend houdt, zou ik de oplossing zoeken in het brengen van spanning IN je relatie. Kijk, 3 jaar is lang, maar je kunt allerlei dingen proberen om het fris en fruitig te houden. Aandacht van anderen is altijd leuk, maar besef wel at het maar tijdelijk is.

Probeer eens wat nieuwe dingen te doen met je vriend. Spreek eens af op een vreemde plek, of verras hem met iets leuks
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 02:36
blupp
blupp is offline
Dit is in ieder geval niet normaal, en zoals optima zegt..die dingen zijn maar tijdelijk dus misschien(grote kans) maak je straks een fout als je het uitmaakt met je huidige vriend. Je kunt toch wel proberen de relatie wat op te frissen? Niet zo moeilijk hoor, ga leuke dingen doen enzo.
Als je echt die andere jongen wilt is het jouw zaak verder. Ik vind 3 jaar wel erg zonde om op te geven voor iemand anders..vooral na 3 jaar en dan meteen beginnen met een nieuwe relatie vind ik nogal belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 02:48
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Ja jullie hebben gelijk en het is idd nogal stom van mezelf ik snap mezelf echt niet. En ja het is inderdaad niet normaal.

Het enige wat ik wel irritant vind is dat IK mijn vriend altijd moet verrassen, hij verrast mij eigenlijk nooit echt met iets..

Maar ik zal inderdaad een paar beslissingen moeten nemen. Ik moet wat meer tijd voor mezelf nemen en kijken wat er gedaan moet worden.... pff.

Bedankt
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 04:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
En nu heb ik iemand anders ontmoet waar ik heel goed mee kan opschieten, we doen vaak dingen samen en hij is erg leuk. En ik kan maar niet stoppen met aan hem denken. Ik voel me echt verliefd en soms hebben we van die momentjes dat ik dat heel erg voel en hij ook wel lijkt het... alleen doetie natuurlijk niets omdat hij weet dat ik bezet ben. Ik schrok hier echt heel erg van.
Dit lijkt op iets wat ik zelf heb meegemaakt. Ik was toen het love-subject. En ik deed inderdaad niks, want ze had immers (leuke) vriend.
Totdat bleek dat niet alleen ik, maar zij ook verliefd was.
Tja....

Ik heb gezegd dat ze het nog maar met haar vriend moest proberen. Maar dat ik op zich graag verder met haar wilde.

Voor haar was het heel moeilijk. Ik heb me niet opgedrongen. En ze koos tenslotte voor mij.

Ik heb toen leuke relatie met haar gehad. Haar ex was vanzelfsprekend welkom. En dan zorgde ik wel dat ik even niet in de buurt was. Want voor hem was ik natuurlijk wel 'die andere jongen'.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 08:23
Verwijderd
uitmaken.

je bent te jong om in een sleur te leven
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 10:05
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 06-05-2005 @ 08:23 :
uitmaken.

je bent te jong om in een sleur te leven
Ik ben het alleen met punt 2 eens. Punt 1 niet. Ik heb zo vaak gehoord dat mensen roepen: "Het is (hier) niet leuk/gezellig!" of "Het wordt een sleur/saai". Maar je moet bedenken dat degene die daar iets aan kan doen jijzelf bent.

Het antwoord is dan simpel: Doe er wat aan.

Maar hoe dan?
Dat is iets dat heel erg aan jezelf ligt. Doe iets origineels in ieder geval. Ga naar andere plaatsen uit, neem eens de tijd nieuwe vrienden te leren kennen en stel die aan hem voor, of haal oude contacten daar voor op. Zoek activiteiten die je met hem kan doen, etc, etc, etc. Creatief zijn is het belangrijkste en dat kan ook zonder dat je speciaal actief bent. Volgens mij kan zoiets simpels als andere kleren kopen (andere stijl) al heel effectief zijn.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 10:21
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
smashmint schreef op 06-05-2005 @ 02:48 :
Het enige wat ik wel irritant vind is dat IK mijn vriend altijd moet verrassen, hij verrast mij eigenlijk nooit echt met iets..
Heu .. stating the obvious .. maar heb je hier wel is met je vriend over gepraat .. en gezegd dat je graag wilt dat hij ook wat meer variatie in jullie relatie brengt .. omdat je anders bang bent voor 't ergste?

En ja dan kan de spontaniteit in 't begin nogal geforceerd overkomen .. maar dat geforceerde gevoel trekt wel weg .. en het is beter dan gewoon stil blijven staan en niks doen

Laatst gewijzigd op 06-05-2005 om 10:23.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:05
blupp
blupp is offline
Ja idd...is dat zo moeilijk? Even erover gaan praten, moet kunnen als je al 3 jaar iets hebt. Zeg hem es dat het gaat vervelen of iets dergelijks dat JIJ altijd stappen moet ondernemen om de relatie wat meer kleur te geven. Als de relatie weer vlotter loopt en het minder een sleur wordt, wordt die verleiding van die andere jongen ook minder. Het gras van de buren ziet er altijd groener uit. Je kunt het natuurlijk uitmaken nu, maar hoogstwaarschijnlijk heb je er dan niet met je huidige vriend over gepraat en overdonder je hem omdat hij niet echt beter weet..lijkt me erg zielig voor hem, krijgt hij een machteloos gevoel bij als je hem achteraf zegt waarom je het uitmaakt. Dus ga eerst even goed met hem praten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:30
Verwijderd
Sleur lijkt bijna onvermijdelijk in relaties... Maar hoe ga je dat in de toekomst doen dan? Iedere keer als de sleur erin sluipt ermee stoppen en op zoek naar iets anders?

Ik zou echt mijn vriend duidelijk proberen te maken wat je wilt. Hij is (hoogstwaarschijnlijk) niet helderziend, en kan dus niet weten wat jij nodig hebt en wilt als je hem dat niet heel duidelijk maakt. En nee, geen subtiele hints, want naar wat ik begreep en lees zo hier en daar op dit forum zijn jongens daar niet zo heel gevoelig voor. Waarschijnlijk gaan sommige dingen dan niet zo spontaan als je gehoopt had dat ze zouden gebeuren, maar liever zo, dan je de hele tijd opvreten waarom hij niets probeert.
En heb je al eens gedacht aan een lekker weekendje (of langer) samen weg?

Misschien is het ook wel goed om wat afstand te nemen van die andere jongen. Verliefd worden is één ding, maar er ook daadwerkelijk wat mee doen en het zo voeden is een heel ander iets. En zoals ik het lees ben je juist doordat je deze gevoelens hebt wat zwakker voor die aandacht, waardoor je misschien een bom onder je relatie legt waar je achteraf spijt van kan krijgen.
Geen enkele relatie is 100% rozengeur en maneschijn want af en toe moet je er gewoon keihard voor knokken. Ik hoop dat je, stel dat je echt álles geprobeert hebt en het toch uitmaakt, tegen jezelf kunt zeggen dat je echt alles gedaan hebt om de relatie goed te houden...

Dit is echt mijn persoonlijke mening, je moet helemaal zelf uitmaken of er dingen instaan waar je iets mee kunt.
Verder veel succes hiermee!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:39
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Nou, ik heb dus 3,5 jaar een relatie gehad. En na 3 jaar zag ik het ook niet meer zitten. Ik wist echt niet wat ik moest doen. Ik hield (en hou nog steeds) ontzettend veel van die jongen.
Ik heb ontzettend veel met mijn beste vriend gepraat over de situatie. Ik heb een half jaar ermee in mijn maag gezeten. Wat moest ik doen? Saai doorleven met zekerheid, of kiezen voor het onzekere, met alle gevolgen van dien?
Ik heb toen de stap uiteindelijk genomen om het uit te maken. En dat beviel erg goed. Natuurlijk had ik het er de eerste tijd erg moeilijk mee. Maar naarmate de tijd verstreek wist ik dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ik voelde me erg opgelucht.
Ik ben nog steeds heel goed bevriend met mijn ex en heb intussen een nieuwe, erg leuke relatie.

Mijn tip is: praat erover met mensen, ga het voor jezelf uitdokteren, voordelen tegen nadelen afwegen, naar jezelf kijken... dat soort dingetjes... Take your time!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 16:36
Big D
Big D is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 06-05-2005 @ 04:38 :
Dit lijkt op iets wat ik nu zelf een beetje meemaak. Ik ben dan het love-subject. En ik doe inderdaad niks, want ze heeft een immers (leuke) vriend.
Zo moet hij kloppen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:04
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
volgens mij is het helemaal niet zo raar dat je na 3 jaar een sleur in je relatie krijgt.
standaardtips: elkaar een keer verassen, ga eens lekker op vakantie met zn tweeen enz enz.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:27
mara18
mara18 is offline
@ TS: jouw woorden hadden de mijne kunnen zijn. Ik heb namelijk identiek hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 22:14
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Hoi allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik ga inderdaad even de tijd nemen om alles voor mezelf even uit te vogelen, wat ik nou wel en niet wil et cetera....

Ik probeer zelf ook wel eens met verrassingen te komen zoals bijvoorbeeld een kleinigheidje als ik toevallig in de stad iets leuks tegenkom, en ik heb wel eens een kadootje verstopt voordat ik wegga et cetera je kent het wel...

En ja, ik heb het er al erg vaak met hem erover gehad, wat ik mis et cetera.... Ik heb het hem serieus duidelijk gemaakt, echt in letterlijke woorden aangezien hij nogal rationeel denkt enzo .. zijn antwoorden waren vooral in de geest van:

"Ja, je weet toch dat ik niet zo spontaan ben"
"Sorry ik ben niet romantisch ingesteld, dat weet je toch"

of als ik hem naar een feeest wil meenemen:

"Ik houd er niet van om met onbekende mensen in een ruimte opgesloten te zitten." En dan gaat hij al veel eerder naar huis dan ik....

Uiteindelijk leek het alsof ik het allemaal wel accepteerde, hoewel ik het soms wel miste als ik verhalen hoor over romantische diners van vriendinnen et cetera... Maar ja nu kwam dit voorgeval dus en ik word een beetje gek van al dat denken... nogmaals bedankt mensen, ik vond jullie reacties erg nuttig, hoewel ik het nog steeds wel een moeilijke situatie vind...
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 23:16
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je zult toch zelf de beslissing moeten maken. maar je kunt moeilijk je vriend aan het lijntje houden omdat misschien die ene jongen je toch niet leuk vind. je moet hierbij een risisco durven lopen. bedenk wel dat je met die jongen na een poos het ook een stuk minder spannend wil worden.

ik hoop dat je voor jezelf een goede beslissing maakt.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2005, 23:24
blupp
blupp is offline
Klinkt niet goed als je vriend er niet naar luistert, hij zegt dat je toch weet dat hij zo is...dat klinkt irritant en koppig. Ik snap nu wel veel beter waarom je erover twijfelt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 23:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
smashmint schreef op 06-05-2005 @ 22:14 :
"Ja, je weet toch dat ik niet zo spontaan ben"
"Sorry ik ben niet romantisch ingesteld, dat weet je toch"
..

..

.. vertel 'm dat die geen seks meer krijgt tenzij die iets romantisch doet ..

.. moet je kijken hoe snel die spontaniteit terugkomt en wat voor grote romanticus die ineens is ..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 23:44
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Citaat:
blupp schreef op 06-05-2005 @ 23:24 :
Klinkt niet goed als je vriend er niet naar luistert, hij zegt dat je toch weet dat hij zo is...dat klinkt irritant en koppig. Ik snap nu wel veel beter waarom je erover twijfelt.
ja sorry ik was bang dat me verhaal te lang zou worden, dus maar die details horen er dus ook nog bij... ik zal ze er even inzetten als dat me lukt..

hmm, dreigen met geen seks vergt wel veel zelfcontrole ook van mijn kant
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 02:22
blupp
blupp is offline
Probeer er nog es over te praten met hem en geen genoegen nemen met zo een antwoord van 'je weet toch dat ik zo ben' of iets dergelijks..ontwijkend gedoe om het goed te praten. Het moet hem gewoon duidelijk worden dat hij ook wat aan de relatie moet doen omdat het anders overgaat, klaar..gewoon zo direct zeggen. (als je dat nog niet gedaan zou hebben) Als je bijvoorbeeld zou zeggen dat je niet weet of je er nog mee doorwilt als het op deze manier doorgaat schud je hem misschien wakker, als dat niet zo is...tja, nog slechter teken. Vecht er in ieder geval nog even voor en kijk of hij mee gaat vechten voor jullie relatie..en vergeet die andere jongen nu even want die is niet belangrijk.
Succes meid, t klinkt helemaal niet goed zo maar met praten kun je veel bereiken als hij even serieus er op ingaat.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Een 'verboden' vrucht lijkt altijd lekkerder

Grote kans dat als je voor die andere jongen gaat, het over een poos net zo is.
Probeer meer met je vriend te praten en eruit te komen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:34
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als je tegen hem zegt dat je twijfelt over jullie relatie en dat je erover denkt om het uit te maken, dan denk ik dat ie wel spontaan wordt als ie je niet kwijt wilt
Misschien heeft hij nl zo'n instelling van "ach, ze blijft toch wel bij me", en dan doen ze meestal minder voor je
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 19:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 06-05-2005 @ 14:30 :
...

Geen enkele relatie is 100% rozengeur en maneschijn want af en toe moet je er gewoon keihard voor knokken. Ik hoop dat je, stel dat je echt álles geprobeerd hebt en het toch uitmaakt, tegen jezelf kunt zeggen dat je echt alles gedaan hebt om de relatie goed te houden...

...
Ben ik volledig mee eens.


Ik heb nu bijna 3 jaar een relatie met m'n vriend en soms heb ik ook het gevoel dat ik iets mis, iets nieuws maar anderzijds voel ik me veel beter met de zekerheid die ik heb. En uiteraard doen we er iets aan om het boeiend te houden, een relatie daar moet je blijven aan werken, anders dooft de kaars uit.
Maar het zijn keuzes die je zelf moet maken, als het gemis naar iets anders groter is dan de liefde voor hem, dan zou ik er indd eens zeer goed over nadenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2005, 14:03
maniacman
maniacman is offline
Citaat:
blupp schreef op 06-05-2005 @ 14:05 :
Ja idd...is dat zo moeilijk? Even erover gaan praten, moet kunnen als je al 3 jaar iets hebt. Zeg hem es dat het gaat vervelen of iets dergelijks dat JIJ altijd stappen moet ondernemen om de relatie wat meer kleur te geven. Als de relatie weer vlotter loopt en het minder een sleur wordt, wordt die verleiding van die andere jongen ook minder. Het gras van de buren ziet er altijd groener uit. Je kunt het natuurlijk uitmaken nu, maar hoogstwaarschijnlijk heb je er dan niet met je huidige vriend over gepraat en overdonder je hem omdat hij niet echt beter weet..lijkt me erg zielig voor hem, krijgt hij een machteloos gevoel bij als je hem achteraf zegt waarom je het uitmaakt. Dus ga eerst even goed met hem praten.
Helemaal mee eens! t is ook zo makkelijk om verliefd op iemand te worden die bepaalde eigenschappen heeft die je neit terugvind bij je vriend, maar waarom ben je in het begin op je vriend gevallen? denk daar ook aan terug en laat niet te makkelijk je hoofd hangen!! 3 jaar moet je niet zomaar opgeven joh!
__________________
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:36
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!! Ik ben er echt blij mee, ze zijn erg nuttig. Ik heb idd besloten om er met mijn vriend echt (dus serieus zonder opmerkingen als "ja je weet toch dat ik zo ben" opmerkingen) over te praten.

Citaat:
Misschien heeft hij nl zo'n instelling van "ach, ze blijft toch wel bij me", en dan doen ze meestal minder voor je
Dit was idd wat er uitkwam ^........ Dit zei hij bijna letterlijk tegen me. Ik merk nu wel (ik heb dit weekend met hem erover gehad) dat hij nu wel meer zijn best doet zeg maar..... Hij wil er echt voor vechten dus. Ik vind dat geweldig, ik vraag me alleen af waarom hij er 2 jaar geleden ofzo niet mee kwam.... of waarom IK er niet mee kwam... Misschien was ik me er nog niet echt van bewust en probeerde ik alles maar te accepteren, totdat ik dus op een punt kom - nu dus - dat er een andere jongen voorbij moet lopen die er nu dus voor zorgt dat het eruit komt...

We gaan er iig werk van maken! Bedankt allemaal.
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 19:54
mara18
mara18 is offline
Weet je vriend trouwens over die andere jongen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 22:28
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Citaat:
mara18 schreef op 09-05-2005 @ 19:54 :
Weet je vriend trouwens over die andere jongen?
Nee. Erg he ik weet het, maar ik kan het hem echt niet vertellen. Ik kàn het écht niet.... Het gevecht zal alleen maar moeilijker worden dan, ben ik bang. Ik wil dit met zijn tweeen doen, alleen mijn vriend en ik. Die andere jongen die laat ik er nu buiten, dat lijkt me voor mezelf ook beter zodat ik zeg maar niet meer op hem let.....
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 22:42
maniacman
maniacman is offline
Citaat:
smashmint schreef op 09-05-2005 @ 22:28 :
Nee. Erg he ik weet het, maar ik kan het hem echt niet vertellen. Ik kàn het écht niet.... Het gevecht zal alleen maar moeilijker worden dan, ben ik bang. Ik wil dit met zijn tweeen doen, alleen mijn vriend en ik. Die andere jongen die laat ik er nu buiten, dat lijkt me voor mezelf ook beter zodat ik zeg maar niet meer op hem let.....
zou ik ook doen, vooral niet vertellen van die andere jongen, daar wordt je vriend alleen maar onzeker van! succes er mee verder!
__________________
I don't suffer from insanity, i enjoy every minute of it
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 11:46
juno
Avatar van juno
juno is offline
Vertel je vriend dat je eenbeetje de kriebels hebt voor ienand anders, en dat je denkt dat dat komt omdat jullie een beetje in een sleur terecht zijn gekomen. Dat hij die sleur waarschijnlijk wel best vindt, maar dat jij er, blijkens jouw kriebels voor die andere jongen, niet zo h=goed tegen kunt en spanning en romantiek mist. Jullie zijn per slot van rekening pas 3 jaar samen en geen dertig.

Leg hem ook uit dat je veel van hem houdt en hem niet kwijt wilt, maar dat je wel erg geschrokken bent van deze kriebels, dat het wel een teken is dat er iets niet helemaal goed zit bij jullie.

Hij weet dan waar hij aan toe is, dat hij het risico loopt om jou echt kwijt te raken als hij maar een beetje gezapig jou voor lief blijft nemen, zoals hij dat nu doet.

Nu kan hij er nog iets aan doen, over een paar jaar, als het je weer overkomt, ga je namelijk wel weg. Of je gaat vreemd, en dan is het leed niet te overzien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 14:07
blupp
blupp is offline
Dat vertellen dat ze kriebels voor iemand anders heeft gaat hoogstwaarschijnlijk heel fout overkomen. Die dingen die ze nu heeft gezegd zijn al meer dan genoeg...die jongen luistert nu toch al beter?
Misschien ligt dat aan mij, maar volgens mij krijgen de meeste mensen die zoiets horen van hun vriendin steeds de gedachte, als je vriendin bijvoorbeeld zegt gek op je te zijn dat jij denkt..maar niet helemaal dat heb je zelf verteld. Dat gaat dan steeds meer en meer knagen bij jou, terwijl je vriendin het hele voorval allang vergeten is.. heb het zelf meegemaakt ooit. Maar zoals ik al zei, het kan aan mij liggen.

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 15:18
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
blupp schreef op 10-05-2005 @ 14:07 :
Dat vertellen dat ze kriebels voor iemand anders heeft gaat hoogstwaarschijnlijk heel fout overkomen. Die dingen die ze nu heeft gezegd zijn al meer dan genoeg...die jongen luistert nu toch al beter?
Misschien ligt dat aan mij, maar volgens mij krijgen de meeste mensen die zoiets horen van hun vriendin steeds de gedachte, als je vriendin bijvoorbeeld zegt gek op je te zijn dat jij denkt..maar niet helemaal dat heb je zelf verteld. Dat gaat dan steeds meer en meer knagen bij jou, terwijl je vriendin het hele voorval allang vergeten is.. heb het zelf meegemaakt ooit. Maar zoals ik al zei, het kan aan mij liggen.
ligt niet aan jou
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 17:48
NoDoubt
Avatar van NoDoubt
NoDoubt is offline
mjah.
ik had ook wel zoiets, alleen was ik niet verliefd (klinkt raar).
ik heb 20 maanden een vriend. maar we hebben nou een 'break'.

ik snap wat je bedoelt met dat je bij hem zekerheid hebt en daarom iset moeilijk om bij hem weg te gaan...
maar ik zal zeggen; je weet pas wat je mist als je et kwijt bent...
ik jank nou al 5 dagen en kan niet stoppen, ben superziek en mijn zekerheid is een beetje weg... omdat ik niet meer bij hem ben, ik kijk niet meer naar andere jongens, wil er neit meer mee praten/chatten.

maarja, jij bent verliefd op iemand anders. ik niet.
laat je niet voor de gek houden en ga op je gevoel af. je mag ook je huidige vriend niet voor de gek houden...
je bent nou eenmaal verliefd op iemand anders, vertel 't hem.
succes x
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:05
Verwijderd
Vraag om een time-out en verken je grenzen
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 10:36
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Citaat:
blupp schreef op 10-05-2005 @ 14:07 :
Die dingen die ze nu heeft gezegd zijn al meer dan genoeg...die jongen luistert nu toch al beter?
Ja dat klopt.. Ik vind het alleen heel vreemd nu ofzo, ben het niet gewend (neee ik klaag niet )
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2005, 12:30
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Hmm, ik ken het probleem wel een beetje. Je moet gewoon een paar dingen afwegen tegen elkaar. De relatie die je nu hebt is goed? Dan heb je zekerheid, je weet dat het werkt. Jij houdt van hem, hij houdt van jou en jullie hebben het fijn samen.
Natuurlijk is verliefdheid ook heerlijk, maar als je voor die ander zou kiezen gooi je iets waarvan je zeker bent weg, voor iets waarvan je niet weet of het gaat werken.

Het feit dat je verliefd wordt op een ander zegt verder niets over jouw relatie met je vriend. Iedereen kan verliefd worden op iemand anders, dat is vrij menselijk, alleen mensen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan. En reacties als "dat je verliefd wordt op iemand anders zegt wel genoeg" zijn bullshit, want het is perfectly possible om verliefd te zijn op twee mensen tegelijk.

Het is de keuze die het zo moeilijk maakt, en persoonlijk zou ik voor mijn vriend hebben gekozen, aangezien ik niet zo makkelijk een goede relatie aan de kant zou gooien. Verliefdheid is een fijn gevoel, maar geniet er dan van zolang het kan en spaar je eigen relatie.l.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:05
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Astraea, ik ben het met je eens. Daarom ga ik er nu ook moeite voor doen, en dat wilt mijn vriend nu ook proberen. De tijd zal het leren of het werkt...

Maar je typte ook:


Citaat:
Astraea schreef op 12-05-2005 @ 12:30 :


Het feit dat je verliefd wordt op een ander zegt verder niets over jouw relatie met je vriend. Iedereen kan verliefd worden op iemand anders, dat is vrij menselijk, alleen mensen weten niet hoe ze ermee om moeten gaan. En reacties als "dat je verliefd wordt op iemand anders zegt wel genoeg" zijn bullshit, want het is perfectly possible om verliefd te zijn op twee mensen tegelijk.


Ik vraag mij af in hoeverre dat kan... aan de ene kant zeg ik, ja, blijkbaar kan dat idd. Maar aan de andere kant denk ik van nee, ik wil alleen maar bij 1 iemand horen, en dat is dan degene op wie ik verliefd ben... dus ik twijfel. (ik twijfelde al in mijn eerste post dus)

Ik zou het verder ook echt verschrikkelijk vinden als mijn partner verliefd zou zijn op andere mensen, naast mij. (jaja klinkt lekker hypocriet natuurlijk, gezien mijn onderwerp... )

Zijn hier meer mensen die hier voor- en/of tegenargumenten hiervoor hebben?
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:06
juno
Avatar van juno
juno is offline
Verlíefd zijn kan maar op een persoon, maar houden van kan van meer personen. Je kunt van de een houden, en tegelijkertijd verliefd zijn op een ander.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:11
darkpsycho_666
Avatar van darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
bedenk voor wie je wilt gaan..

in het begin verliefd zijn is altijd een spannende tijd maar vergeet niet dat dat ook overgaat...
__________________
.:The Perfection Of Religion Becoming Our Own Death:.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:08
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Citaat:
smashmint schreef op 12-05-2005 @ 18:05 :
Astraea, ik ben het met je eens. Daarom ga ik er nu ook moeite voor doen, en dat wilt mijn vriend nu ook proberen. De tijd zal het leren of het werkt...

Maar je typte ook:





Ik vraag mij af in hoeverre dat kan... aan de ene kant zeg ik, ja, blijkbaar kan dat idd. Maar aan de andere kant denk ik van nee, ik wil alleen maar bij 1 iemand horen, en dat is dan degene op wie ik verliefd ben... dus ik twijfel. (ik twijfelde al in mijn eerste post dus)

Ik zou het verder ook echt verschrikkelijk vinden als mijn partner verliefd zou zijn op andere mensen, naast mij. (jaja klinkt lekker hypocriet natuurlijk, gezien mijn onderwerp... )

Zijn hier meer mensen die hier voor- en/of tegenargumenten hiervoor hebben?
Hmm, ok ik heb het denk ik verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde is dit:

Het feit dat jij een vriend hebt, wil niet zeggen dat jij je opeens helemaal niet meer aangetrokken kan voelen tot andere mensen. Sommige mensen zijn aantrekkelijk, andere mensen niet, en dat blijft ook zo als je al een relatie hebt. Natuurlijk schenk je er minder aandacht aan, omdat je al iemand hebt, maar het is niet onmogelijk om toch verliefd te worden op een ander. Dat is harstikke menselijk. Als niemand zich meer aangetrokken zou voelen tot andere mensen zodra hij/zij een relatie heeft, dan zouden er denk ik ook veel minder mensen vreemdgaan...

Wat ik gewoon bedoel is dat het geen teken is dat je relatie slecht is of zo. Omdat heel veel mensen er vanuit gaan dat iemand een slechte relatie heeft als ie iets voelt voor een ander. Ik vind dat namelijk onzin, en als ik jou hoor praten is er ook helemaal niets mis met jouw huidige relatie.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:47
smashmint
Avatar van smashmint
smashmint is offline
Citaat:
Astraea schreef op 12-05-2005 @ 20:08 :

Wat ik gewoon bedoel is dat het geen teken is dat je relatie slecht is of zo. Omdat heel veel mensen er vanuit gaan dat iemand een slechte relatie heeft als ie iets voelt voor een ander. Ik vind dat namelijk onzin, en als ik jou hoor praten is er ook helemaal niets mis met jouw huidige relatie.
Ok. Sorry als ik je verkeerd heb geinterpreteerd.

De ellende begint denk ik pas als je wat met je verliefde gevoelens voor die ander wilt gaan doen, en je twijfels krijgt.
__________________
liefde is het verlangen naar herhaling
Met citaat reageren
Oud 16-05-2005, 21:44
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Astraea schreef op 12-05-2005 @ 20:08 :
Hmm, ok ik heb het denk ik verkeerd verwoord. Wat ik bedoelde is dit:

Het feit dat jij een vriend hebt, wil niet zeggen dat jij je opeens helemaal niet meer aangetrokken kan voelen tot andere mensen. Sommige mensen zijn aantrekkelijk, andere mensen niet, en dat blijft ook zo als je al een relatie hebt. Natuurlijk schenk je er minder aandacht aan, omdat je al iemand hebt, maar het is niet onmogelijk om toch verliefd te worden op een ander. Dat is harstikke menselijk. Als niemand zich meer aangetrokken zou voelen tot andere mensen zodra hij/zij een relatie heeft, dan zouden er denk ik ook veel minder mensen vreemdgaan...

Wat ik gewoon bedoel is dat het geen teken is dat je relatie slecht is of zo. Omdat heel veel mensen er vanuit gaan dat iemand een slechte relatie heeft als ie iets voelt voor een ander. Ik vind dat namelijk onzin, en als ik jou hoor praten is er ook helemaal niets mis met jouw huidige relatie.
Hier mee ben ik het volledig eens.
En omdat je in je relatie dingen mist (romantiek enzo), ga je die proberen opzoeken ergens anders, en daarom wordt je verliefd...
Maar voor hetzelfde geld is die jongen waar je verliefd op bent een even grote plant als je vriend...(op vlak van romantiek bedoel ik he, ik zeg niet dat je vriend een plant is )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Liefde & Relatie verliefd op bezette huisgenoot
Gevederde
38 06-09-2007 22:12
Liefde & Relatie mannen en vreemdgaan
Verwijderd
59 19-05-2005 17:08
Liefde & Relatie dilemma.. verliefd op bezette, oudere collega
Deedo Writer
46 18-02-2005 18:01
Liefde & Relatie Pottenprobleem.
optie_x
37 05-10-2003 14:49
Liefde & Relatie Vriendin doet enorm vreemd...
t68i
92 17-12-2002 09:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.