Oud 01-03-2004, 21:36
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
Hey mensen! Ik zit met groot probleem! vorige maand was ik gestopt met mijn pil voor mijn regels te krijge maar ik wou ze verlegge mijn regels naar andere dag dus ik ben na 3 dagen weer de pil beginnen pakken als gevolg dat ik mijn regels niet gehad heb. Maar nu zou ik mijn regels moeten krijgen maar ik krijg ze maar niet. Dus zou het kunnen dat ik zwanger was doordat ik 3 dagen gestopt ben zonder mijn regels te krijgen? Of dat ik toch eisprong gekrege heb maar mijn regels niet? Want 4 dagen nadat ik mijn pil weer ben beginnen pakken heb ik sex gehad.
__________________
ik ben een katje en kweet van anopakken/Hou je van iemand?zeg het dan gewoon voor het te laat is!!!! ik ben wie ik ben en daarmee basta!!!
Oud 01-03-2004, 21:46
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
foute boel. Als je ook maar één keer de pil vergeet ben je niet meer veilig tot je strip is afgelopen. In jouw geval loop je dus vette kans op zwangerschap (beetje late waarschuwing mischien, maar altijd de bijsluiter lezen bij zoiets! daar staat dan in wanneer het weer veilig is). Ik zou zo snel mogenlijk aar de huisarts gaan! ga in ieder geval het probleem niet negeren. Misschien ben je toch niet zwanger en is je menstruatie onregelmatig vanwege stress of iets dergelijks (je menstruatie kan door van alles en nog wat van slag raken, daarom is periodieke onthouding ook zo onveilig) en zit je je nu om niks druk te maken, maar als je wel zwanger bent en je negeert het, word je er 9 maanden later toch wel mee geconfronteerd, ready or not . Niet alleen voor een abortus of overtijdbehandeling naar de arts gaan, maar ook als je het kindje (als je idd zwanger bent) wilt houden. Dan moet het tenslotte gecontroleerd worden, je moet afsprakn maken met de verloskundige, enz...
Maar misschien is het wel helemaal niet nodig. Ga zoieso naar je arts, dan heb je zekerheid.
P.S. je kan ook een zwangerschapstest doen als je dat prettig vind. Is het positief, dan ben je zekerweten zwanger, is het negatief, dan is er maar een kleine kans dat je zwanger bent (lees die laatste regel nog een keer: als de test negatief is, ben je waarschijnlijk niet zwanger, maar 100% zeker is dat niet. je zal dus zoiezo naar een arts moeten)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 01-03-2004, 21:51
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-03-2004 @ 21:46:
verhaal
uhm...volgens mij bedoelt ze dat ze een stopweek van 3 dagen heeft gehad omdat ze de dag van haar eerste pil wilde veranderen...
volgens mij ben je dan gewoon beschermd, als je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is (wat hier niet het geval is).

waarom je niet ongesteld wordt weet ik ook niet
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 01-03-2004, 21:53
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 01-03-2004 @ 21:51:
uhm...volgens mij bedoelt ze dat ze een stopweek van 3 dagen heeft gehad omdat ze de dag van haar eerste pil wilde veranderen...
volgens mij ben je dan gewoon beschermd, als je stopweek maar niet langer dan 7 dagen is (wat hier niet het geval is).

waarom je niet ongesteld wordt weet ik ook niet
ik had in de bijsluiter gelezen dat je die stopweek als je eenmaal was begonnen, "uit moest zitten". . Misschien heb je gelijk (laten we het hopen), maar in de bijsluiter staat duidelijk: verkeerd gebruiken en de pil is niet veilig meer. (ik snapte ook niet goed wat ze nou bedoelde...). Ik denk dat ze maar beter gewoon naar een arts kan gaan, al is het maar om zichzelf gerust te stellen.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 21:55.
Oud 01-03-2004, 22:27
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-03-2004 @ 21:53:
ik had in de bijsluiter gelezen dat je die stopweek als je eenmaal was begonnen, "uit moest zitten". . Misschien heb je gelijk (laten we het hopen), maar in de bijsluiter staat duidelijk: verkeerd gebruiken en de pil is niet veilig meer. (ik snapte ook niet goed wat ze nou bedoelde...). Ik denk dat ze maar beter gewoon naar een arts kan gaan, al is het maar om zichzelf gerust te stellen.
ik heb altijd begrepen dat je als je van dag wilde veranderen gewoon eerder moest stoppen met je stopweek....
ik heb dat wel een paar keer gedaan en k ben nooit zwanger geraakt...dus ja..

maar ja, dokter is voor de zekerheid altijd wel goed denk ik
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 01-03-2004, 22:30
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
de eerste paar dagen na de stopweek (en er in) ben je niet veilig voor een zwangerschap dit kan dus heel goed ja.

als je tijdens ja stopweek geen sex hebt gehad maar na het beginnen met de pil weer wel dan wordt de kans al weer kleiner
het kan ook door stress zijn dat de menstuatie wegblijft


als je na de eerste week pil slikken hem vergeet is dit GEEN probleem!!!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 01-03-2004, 22:38
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-03-2004 @ 22:30:
de eerste paar dagen na de stopweek (en er in) ben je niet veilig voor een zwangerschap dit kan dus heel goed ja.

als je tijdens ja stopweek geen sex hebt gehad maar na het beginnen met de pil weer wel dan wordt de kans al weer kleiner
het kan ook door stress zijn dat de menstuatie wegblijft


als je na de eerste week pil slikken hem vergeet is dit GEEN probleem!!!
zeg je nou dat je in de stopweek niet beschermd bent tegen zwangerschap???? dan moet jij nog wat biologielessen gaan volgen denk ik...
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 01-03-2004, 23:06
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
2 good 4 You schreef op 01-03-2004 @ 21:36:
Hey mensen! Ik zit met groot probleem! vorige maand was ik gestopt met mijn pil voor mijn regels te krijge maar ik wou ze verlegge mijn regels naar andere dag dus ik ben na 3 dagen weer de pil beginnen pakken als gevolg dat ik mijn regels niet gehad heb. Maar nu zou ik mijn regels moeten krijgen maar ik krijg ze maar niet. Dus zou het kunnen dat ik zwanger was doordat ik 3 dagen gestopt ben zonder mijn regels te krijgen? Of dat ik toch eisprong gekrege heb maar mijn regels niet? Want 4 dagen nadat ik mijn pil weer ben beginnen pakken heb ik sex gehad.
Ik heb dat ook een keer gehad.. omdat ik het dus 1x had overgeslagen was mijn ritme een beetje in de war en werd ik later ongestelt terwijl ik midden in mijn strip pil zat
Ik denk niet dat je zwanger bent. maar je kunt altijd voor de zeker heid een testje doen..
__________________
Kleine Denise
Oud 01-03-2004, 23:08
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-03-2004 @ 21:53:
ik had in de bijsluiter gelezen dat je die stopweek als je eenmaal was begonnen, "uit moest zitten". . Misschien heb je gelijk (laten we het hopen), maar in de bijsluiter staat duidelijk: verkeerd gebruiken en de pil is niet veilig meer. (ik snapte ook niet goed wat ze nou bedoelde...). Ik denk dat ze maar beter gewoon naar een arts kan gaan, al is het maar om zichzelf gerust te stellen.
Ik heb eht nog gechecked.. je kutn altijd eerder weer met de pil beginnen dus je stopweek verkorten.. maar nooit later beginnen dus de stopweek verlengen
__________________
Kleine Denise
Oud 01-03-2004, 23:10
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-03-2004 @ 22:30:
de eerste paar dagen na de stopweek (en er in) ben je niet veilig voor een zwangerschap dit kan dus heel goed ja.
De pil is veilig als je nog in de strip zit.. als je je stopweek hebt, en ook erna
__________________
Kleine Denise
Oud 01-03-2004, 23:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Je wordt trouwens pas ongesteld als je een aantal dagen bent gestopt met de pil. Dus niet 1 dag na het stoppen. Misschien ben je daarom toen niet ongesteld geworden.
Oud 02-03-2004, 10:42
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
nee tijdens de week ben je niet veilig, zeker niet als jet hem probeert op te gooien!!
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 02-03-2004, 12:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-03-2004 @ 22:30:
de eerste paar dagen na de stopweek (en er in) ben je niet veilig voor een zwangerschap dit kan dus heel goed ja.

als je tijdens ja stopweek geen sex hebt gehad maar na het beginnen met de pil weer wel dan wordt de kans al weer kleiner
het kan ook door stress zijn dat de menstuatie wegblijft
In de stopweek ben je net zo veilig als tijdens de rest van de pil (qua zwangerschap dan). Lees maar in de bijsluiter (als je alles tenminste volgens de bijsluiter slikt enzo).

Verder hoort dit in het grote piltopic.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 11:40
Lichaam & Gezondheid de pil en zwanger?
zo0tjuh
1 02-02-2004 12:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Berekening over zwanger raken
GimmeMath
11 04-12-2003 13:37
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 15:19
Seksualiteit Zwanger
Zuccherino
16 10-01-2003 23:18
Seksualiteit stel je voor... je raakt zwanger... en dan???
Luvlytallie
26 18-05-2002 15:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.