Oud 16-02-2004, 11:10
Verwijderd
Zoals je hopelijk al gezien hebt, is er een ‘nieuw’ beleid op psychologie.

We zijn benieuwd wat jullie van het beleid op psychologie vinden?
Zou je iets verandert willen zien?
Zo ja, wat en hoe?

Kortom: Wat kan er beter aan dit forum en op welke manier kunnen we dat met z'n allen aanpakken?

Heb je commentaar, suggesties, lofprijzen of klaagzangen over het forum Psychologie? Post het hier!


Met dank aan Quaina.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 13:53
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Wat is het grote verschil behalve dat er nu ook 'blijf positief' in dikgedrukte letters staat?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 16-02-2004 @ 13:53:
Wat is het grote verschil behalve dat er nu ook 'blijf positief' in dikgedrukte letters staat?
Dat het allemaal in één post staat.

En serieus, er zijn wel wat kleine dingentjes aangepast of toegevoegd, bv. "Wanneer het beleid niet wordt nageleefd wordt er door de forumbazen van psychologie gewaarschuwd, of een post wordt aangepast of verwijderd. De poster hoeft zich hierdoor niet persoonlijk aangevallen te voelen.". En de lijst met links is vernieuwd (nieuwe links kunnen ook in deze topic gepost worden).

Misschien had je op het oude beleid commentaar? Of misschien heb je nog andere ideeën? Dat kan je dan nu kwijt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:14
light fighter
light fighter is offline
Ik vind het beleid wel goed!! alleen volgens mij is er niet veel veranderd behalve dan dat er blijf positief staat en er zijn wat kleine dingen veranderd Maar ik was al tevreden met het vijr strenge beleid, hoewel ik dat heel erg mee vind vallen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 14:12:
Dat het allemaal in één post staat.

En serieus, er zijn wel wat kleine dingentjes aangepast of toegevoegd, bv. "Wanneer het beleid niet wordt nageleefd wordt er door de forumbazen van psychologie gewaarschuwd, of een post wordt aangepast of verwijderd. De poster hoeft zich hierdoor niet persoonlijk aangevallen te voelen.". En de lijst met links is vernieuwd (nieuwe links kunnen ook in deze topic gepost worden).

Misschien had je op het oude beleid commentaar? Of misschien heb je nog andere ideeën? Dat kan je dan nu kwijt.
Aha Nee, volgens mij is het wel goed hoor. Hoewel ik een beetje m'n twijfels heb over het 'blijf positief' gebeuren. Natuurlijk ben ik het met jullie eens dat veel mensen hier misschien eens naar de betere dingen in het leven zouden moeten kijken, dat mensen elkaar mee nemen in elkaars problemen en dat je met positiviteit altijd een stuk verder komt (jaja, en nu komt dus de maar ) MAAR ik vind het een beetje raar zoals psychologie (het forum dus) nu is. We hebben 3 soorten topics. 1) de problemen van mensen, 2) wat feiten, psychologische onderzoeken, etc. en 3) geforceerde 'wij-blijven-positief' topics. De laatste groep vind ik het probleem. Vooral de topics als 'zeg iets goeds over de persoon boven je' 'welke goeie daad heb jij vandaag verricht' 'zeg iets goeds over jezelf/welke eigenschap(pen) ben jij trots op'. Positief zijn lijkt me een goed idee, positief doen komt vooral geforceerd over. Ik vind het wel goed dat deze topics ertussen staan...gewoon om het forum een beetje luchtig te houden, maar ik kan dit niet positief noemen.

Hehe.. "alles is goed behalve *heel verhaal*"
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:35
light fighter
light fighter is offline
@ leonoor toch een puntje van kritiek nog

ik zie helemaal geen links staan die zijn heel vreemd bij mij verdwenen of ligt het aan mij
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 16-02-2004 @ 15:35:

ik zie helemaal geen links staan
Nu als het goed is wel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 16:29
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-02-2004 @ 15:40:
Nu als het goed is wel.
klopt ik zie ze nu wel
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 22:42
forumfreakie
Avatar van forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik wilde alleen even zeggen dat ik het beleid prima vind. Ga zo door! Ik denk dat er heel veel jongeren zijn die hier iets aan hebben. Ik ben het wel met je eens dat het wel eens iets positiever mag. Ik zou ook mijn best hier voor doen.
Veel succes met alles!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 14:48
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Als het beleid niet goed zal zijn, zul je het vanzelf merken.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 12:39
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Kom op mensen, we zijn benieuwd naar jullie feedback.
__________________
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:49
Verwijderd
Ik vind het een goed en duidelijk beleid. Ik ben het zelf vooral eens met de punten

Van elk topic jouw topic maken.

en

Zelfmoordaankondigingen. Praten over mag overigens wel.

Het verzoek om het forum luchtig te houden vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Als je een groot probleem hebt, kan het opluchten om het hier te posten en advies te ontvangen. Je kunt zoiets niet altijd luchtig houden. En soms is herhaling dan ook nodig. Nou en?
Niet elkaar meetrekken in een negatieve spiraal, vind ik wel een goed verzoek. Plek voor positiviteit is altijd welkom.

Klopt het telnr voor het JAC in België trouwens wel?

Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 19-02-2004 @ 15:49:
Het verzoek om het forum luchtig te houden vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Als je een groot probleem hebt, kan het opluchten om het hier te posten en advies te ontvangen. Je kunt zoiets niet altijd luchtig houden. En soms is herhaling dan ook nodig. Nou en?
Er staat ook nergens dat je het niet mag posten en ook niet dat het dan luchtig moet houden. Of wel? Wat we bedoelen is dat het niet de bedoeling is dat er alleen maar negatieve dingen gepost worden op het forum in het algemeen. Daar heeft niemand wat aan, de mensen waar het slecht mee gaat nog het minst.

Citaat:
Klopt het telnr voor het JAC in België trouwens wel?
Ik heb het niet uitgeprobeerd, ik zou het dus niet weten.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:46
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
dreen schreef op 19-02-2004 @ 12:39:
Kom op mensen, we zijn benieuwd naar jullie feedback.
goed dan

ik wist niet echt iets erop te zeggen.
ik vind het een goed beleid dat wel. Sommige dingen hebben zowel hun voordelen als hun nadelen, waarvan ik de nadelen toch ook behoorlijk zwaar vind wegen, maar accepteer wel dat jullie het hebben verboden. Zoals bijvoorbeeld praten over automutilatie.

Soms vraag ik me alleen af waar de grens dan ligt. Als iemand er een opmerking over maakt in zn post (nu is er weer een topic over waarin het genoemd wordt) mag je er dan wel of niet op in gaan?! k bedoel niet in de trend van, ik doe het ook dus ik maak hetzelfde mee, maar tips bijvoorbeeld, wat je in plaats van te automutileren kan doen. Mag dat wel?!

Het is me ondertussen wel duidelijk dat je niet al je posts luchtig hoeft te houen als het niet alleen maar 'zwaarweer' is.... dat hebben jullie wel uitgelegd in dit topic, maar misschien handig om dat extra in het beleid te zetten?!

Ik ben het iig wel met jullie eens, al zijn sommige dingen jammer, maar er zit nix anders op, helaas.. xxxx wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 19:15
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Een topic waarin am genoemd wordt, maar waarin wél de
ruimte is om over de oorzaken te kunnen praten, en het (am dus)
niet het hoofdonderwerp wordt, zal echt niet zo snel gesloten
worden.

In de announcement staat;
Citaat:
Dingen hebben altijd een oorzaak, automutilatie ook, probeer daar over te posten over ipv over het gevolg.
Tips/dingen die je kunt doen ipv am zijn in principe goede
en/of positieve manieren om te uiten. Ik denk dat je dat
niet echt aan de am zelf moet verbinden, maar aan de oorzaak
van de am.

Stel. Iemand post een topic waarin een situatie (oorzaak)
verteld wordt, en hoe diegene ermee handelt, bijv door te
am'en. (gevolg)

Vaak staan er posts bij van mensen met tips om met die
oorzaak om te gaan, hoe te handelen, probeer daar dan
ook in te verwikkelen hoe je de gevoelens die de oorzaak
opwekt op een goede & positieve manier kunt uiten...

Am is oa een uiting van gevoelens, maar zo zijn er nog veel
meer negatieve manieren in het uiten van gevoelens... Ik
denk dan ook dat je goede/positieve manieren van uiten niet
zo zeer aan am moet verbinden.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Natuurlijk mogen jullie ook links geven voor de lijst!
Graag zelfs
__________________
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:31
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
@ Spookie: als je echt iets kwijt wilt over am tegenover een specifiek persoon mag je natuurlijk altijd gebruik maken van PM. Zo kun je mensen toch een beetje helpen (of je verhaal kwijt) en ontwijk je de gevaren van het op een openbaar forum plaatsen.

Gewoon, zomaar een kleine tip.
En nog iets: pas op jezelf als je je open stelt voor dat soort dingen. Als je voelt dat het invloed op je heeft ben je een ander niets verplicht.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-02-2004 @ 23:31:
@ Spookie: als je echt iets kwijt wilt over am tegenover een specifiek persoon mag je natuurlijk altijd gebruik maken van PM. Zo kun je mensen toch een beetje helpen (of je verhaal kwijt) en ontwijk je de gevaren van het op een openbaar forum plaatsen.

Gewoon, zomaar een kleine tip.
En nog iets: pas op jezelf als je je open stelt voor dat soort dingen. Als je voelt dat het invloed op je heeft ben je een ander niets verplicht.
ik neem aan dat ik spookie ben

mja, maar ik praat sowieso niet meer (echt) over am op het forum sinds het verboden isz dus

<<voor goed nieuws, denk ik, kijk ff in het kronieken topic >>
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-03-2004, 14:19
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
1 ding snap ik alleen niet. Wrom werken jullie samen met Korrelatie? Alsof die zo goed zijn, ze zouden voor niets kappen met bestaan.

Wat ik merk qua dingetjes is dat Korrelatie hier niks mee te maken heeft. En regels kunnen jullie zelf toch ook wel bedenken? Het is zo onduidelijk.


Maja, dit zal dan ook wel aan mij liggen, ik bedoel Zijn vast ook mensen die het wel snappen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:12
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-03-2004 @ 14:19:
1 ding snap ik alleen niet. Wrom werken jullie samen met Korrelatie? Alsof die zo goed zijn, ze zouden voor niets kappen met bestaan.

Wat ik merk qua dingetjes is dat Korrelatie hier niks mee te maken heeft. En regels kunnen jullie zelf toch ook wel bedenken? Het is zo onduidelijk

Maja, dit zal dan ook wel aan mij liggen, ik bedoel Zijn vast ook mensen die het wel snappen
dit ligt niet aan jouw. Direct de eerste keer toen ik hier kwam viel het me al op, toen ik nog braaf was en tijd nam om de regeltjes te lezen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 02-03-2004 @ 14:19:
1 ding snap ik alleen niet. Wrom werken jullie samen met Korrelatie? Alsof die zo goed zijn, ze zouden voor niets kappen met bestaan.

Wat ik merk qua dingetjes is dat Korrelatie hier niks mee te maken heeft. En regels kunnen jullie zelf toch ook wel bedenken? Het is zo onduidelijk.
We werken er niet mee samen (of iig: ik merk er weinig van )...een tijdje terug is er wel aardig wat overleg geweest met korrelatie, omdat zij meer ervaring hadden met die soort fora. De regels zijn voor het grootste (of volledig) deel ook zelf bedacht.

Wat is er onduidelijk?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:00
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik heb eerder eens in de geschiedenisboeken van s.com gesnuffeld... En volgens mij zijn er wel dingen in overleg
met Korrelatie gedaan ed...

Maar goed, ik was toen geen fb ed, Leonoor weet er vast
meer van.

(ik was me er niet eens bewust van dat dat er in stond. (wel
dat het erin stond, maar niet de gedachte erachter oid..) )


<edit>Ik loop weer eens achter. </edit>
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:02
Verwijderd
Er staat volgens mij nergens dat we samenwerken met Korrelatie...? Wel "Het forumbazenteam en Simon hebben in overleg met Stichting Korrelatie een speciaal beleid opgesteld voor dit forum." En dat was/is dus omdat zij meer ervaring hadden/hebben dan s.com met dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:22
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-03-2004 @ 17:02:
Er staat volgens mij nergens dat we samenwerken met Korrelatie...? Wel "Het forumbazenteam en Simon hebben in overleg met Stichting Korrelatie een speciaal beleid opgesteld voor dit forum." En dat was/is dus omdat zij meer ervaring hadden/hebben dan s.com met dit soort dingen.
ah zo
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 11:26
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-03-2004 @ 17:00:
We werken er niet mee samen (of iig: ik merk er weinig van )...een tijdje terug is er wel aardig wat overleg geweest met korrelatie, omdat zij meer ervaring hadden met die soort fora. De regels zijn voor het grootste (of volledig) deel ook zelf bedacht.

Wat is er onduidelijk?
Nou, nu vind ik nogal, dat het stuk Korrelatie verwarring brengt in het regelement. Ik zag al dat ik niet de enige was, die het verwarrend vond.
Zoals het daar staat is het voor mij (en dan wss voor wel wat meerdere mensen zo) het gevoel dat je door Korrelatie in de gaten wordt gehouden ofzo. Dat jullie een bepaalde samenwerking hebben. aangezien ik van Korrelatie weet dat ze ooit zo'n forum voor een proef hebben gehad heb ik nu het gevoel dat ik weer mee mag genieten van 1 van hun experimenten en daar heb ik niet zo behoefte aan.

Maar als alleen de regels toen in overleg van Korrelatie zijn gemaakt...kay. Dan vind ik het best. Maar het staat er dus onduidelijk.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 03-03-2004 @ 11:26:
Nou, nu vind ik nogal, dat het stuk Korrelatie verwarring brengt in het regelement. Ik zag al dat ik niet de enige was, die het verwarrend vond.
Zoals het daar staat is het voor mij (en dan wss voor wel wat meerdere mensen zo) het gevoel dat je door Korrelatie in de gaten wordt gehouden ofzo. Dat jullie een bepaalde samenwerking hebben. aangezien ik van Korrelatie weet dat ze ooit zo'n forum voor een proef hebben gehad heb ik nu het gevoel dat ik weer mee mag genieten van 1 van hun experimenten en daar heb ik niet zo behoefte aan.

Maar als alleen de regels toen in overleg van Korrelatie zijn gemaakt...kay. Dan vind ik het best. Maar het staat er dus onduidelijk.
Psych bestond al geruime tijd voordat er contact was met korrelatie, sowieso staan de sites compleet los van elkaar, ze hebben niets met elkaar te maken, zelfs niet het allerkleinste beetje. Ik vind dat het er best duidelijk staat. Maar ik kan het eventueel wel veranderen, van het weekend oid dan... (Voor wie was het nog meer verwarrend dan?)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:18
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-03-2004 @ 16:40:
Psych bestond al geruime tijd voordat er contact was met korrelatie, sowieso staan de sites compleet los van elkaar, ze hebben niets met elkaar te maken, zelfs niet het allerkleinste beetje. Ik vind dat het er best duidelijk staat. Maar ik kan het eventueel wel veranderen, van het weekend oid dan... (Voor wie was het nog meer verwarrend dan?)
light fighter

maar voor mij hoeft t nu niet meer hoor, ik snap het nu bespaar de moeite
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het heel goed dat jullie meedenken over het beleid. Hoe het positiever kan worden en hoe het verder moet met de kronieken. Ik hoop dat jullie begrijpen dat we deze pauze niet inlassen om te jennen, maar om het topic weer een nieuwe kans te geven een volgende keer. Wij stellen het erg op prijs als jullie meedenken en zelf ideeën hebben over het behouden (of verkrijgen) van het luchtig houden van een aantal topics.

Zodra er goede plannen zijn, zal een forumbaas weer groen licht geven voor een nieuw kronieken topic.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:50
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Misschien is het verbieden om op elkaar te reageren een idee? Je zal minder meetrek-gedrag hebben qua negatieve gevoelens, maar het topic word dan ook een stuk onpersoonlijker...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:03
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2004 @ 18:49:
heey,

omdat dreen aangaf, hier verder te discussieren en met ideeen te komen leek het me een idee om maar vast een topic te openen dan.

Het is dus feit dat het 'kronieken van de dag' topic tijdelijk niet meer opengaat. Waarom?

- te veel gechat
- te negatieve posts (constant)

Volgens mij ging het nog niet zo om het aantal posts....
Wat ik graag zelf zou willen weten is wat onze fb's onder 'een tijdje' verstaan... Aangezien hij een tijdje dicht gaat.

En hoe denken de forummers erover? mee eens? niet mee eens? En wat kan er dan volgens jullie veranderen, waardoor ie wel weer open kan (ik heb best wel gemerkt dat veel medeforummers het jammer vinden dattie dicht moet). Noem wel realistische dingen dan, en geen dingen waar je je toch niet aan zou kunnen houden.

doegg!! Wendy
De topic is tijdelijk (?) gesloten omdat er te vaak negatieve
posts staan en er opgemerkt is dat mensen elkaar (onbewust) meeslepen enz.

In het verleden was dit ook het geval, en ook toen is de steekwoordentopic een tijd op slot geweest...

Hoe de andere fb's erover denken weet ik niet, maar het lijkt
mij wel noodzakelijk dat er wordt gewacht met een nieuwe topic
totdat iig de fb's hebben overlegd over deze topic... Wat een
tijdje is, is dan ook niet echt aan te geven, denk ik.

(Hoe kunnen we (de fb's én de leden) voorkomen en/of tegen
gaan dat mensen elkaar meesleuren, er overwegend negatief
gepost wordt enz? Is de topic in deze vorm goed? Wat, en zoja,
hoe, kan er aan de topic/beleid verandert worden? Enz, enz.)

Als leden daar ideeën, meningen of wat dan ook over hebben;
graag, natuurlijk.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 19:43
light fighter
light fighter is offline
Opzich kan ik het begrijpen dat de kronieken van de dag een tijdje in de koelkast gaat. Maar, er is ook een grote lucht je hart topic. Waarschijnlijk weten jullie al wel waar ik heen wil. Als de kronieken weg is wordt dan niet het grote lucht je hart topic een vervanging daarvan? zodat dat ook negatiever wordt en dus op een gegeven moment ook weer in de koelkast gaat????
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 26-03-2004 @ 19:43:
Als de kronieken weg is wordt dan niet het grote lucht je hart topic een vervanging daarvan? zodat dat ook negatiever wordt en dus op een gegeven moment ook weer in de koelkast gaat????
Zoals ik in de steekwoordentopic al zei, wanneer die topic ook enorm negatief wordt, dan kan het idd tot gevolg hebben dat ook die topic (tijdelijk) dicht gaat.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik sluit me aan bij Quiana. Het lijkt me het beste als hier wat ideeën komen te staan en dat wij (de forumbazen) daarna het beleid aanpassen. Een tijdje is de tijd dat jullie leden met goede voorstellen komen en wij de tijd krijgen om daarover te praten. Ik zat te denken aan twee weken, maar als er binnen een week niet wat meer nieuwe initiatieven komen zal dat wat uitlopen.

@ Keyser Saus: Dat lijkt me inderdaad wat radicaal. Het idee van Marcade lijkt me dan wat beter.
Citaat:
Marcade schreef op 25-03-2004 @ 23:26:
Misschien is 't een simpeler idee, dat, *als* je reageert op iemand's post, dat 't alleen iets positiefs mag zijn om diegene op te beuren.
Dan zal ik meteen even terugkomen op de reden van het sluiten. Het chatten vind ik nog niet zo heel erg. Er zijn wat uitschieters, maar dat zijn uitzonderingen. Het is wel gesloten vanwege de zware belading van de topic. Er wordt veel negatief gepost en mensen slepen elkaar mee, ipv positief en opbeurend wordt er alleen maar medelijdend gepost. Dit hebben we vaker meegemaakt en ik dacht dat er daarna weer een nieuwe start gemaakt kon worden.

@ light fighter: Het lijkt me niet de bedoeling om te kijken naar verdere gevolgen. Dmv deze topic wil ik juist kijken hoe we alles kunnen verbeteren, zodat we snel weer kunnen starten met een kronieken topic. Er kan nog veel meer gebeuren als het kronieken topic dicht blijft, maar ik vind het zonde van de tijd om daar lang bij stil te staan.

Ben ik iets vergeten?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:59
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 20:01:
Zoals ik in de steekwoordentopic al zei, wanneer die topic ook enorm negatief wordt, dan kan het idd tot gevolg hebben dat ook die topic (tijdelijk) dicht gaat.
ja, gooi alles dicht
nee, ik begrijp het van het kroniekentopic, maar om nou dat andere topic ook dicht te gooien gaat me een beetje ver..

Offtopic: voel me een beetje ongemakkelijk, heb nog het idee dat ik nogal een reden ben van de sluiting..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 26-03-2004 @ 20:59:
ja, gooi alles dicht
Ik ben blij dat je het met me eens bent.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:01
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 21:00:
Ik ben blij dat je het met me eens bent.
lees ff mijn aanvulling
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2004, 21:06
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 26-03-2004 @ 20:59:
ja, gooi alles dicht
nee, ik begrijp het van het kroniekentopic, maar om nou dat andere topic ook dicht te gooien gaat me een beetje ver..

Offtopic: voel me een beetje ongemakkelijk, heb nog het idee dat ik nogal een reden ben van de sluiting..
Je hebt het zelf in de hand!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:11
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-03-2004 @ 21:06:
Je hebt het zelf in de hand!
ja, dus..(ik was de oorzaak dus wel)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 26-03-2004 @ 21:11:
ja, dus..(ik was de oorzaak dus wel)
Dus?!?!? Nou, als jij je best doet om het lucht-je-hart topic niet te negatief te maken, zal die niet gesloten worden?
Zoals ik al zei: kijk liever naar de kronieken hoe dat beter kan, ipv te speculeren over het sluiten van andere topics.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:29
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Je zou misschien kunnen 'verplichten' iedereen wat positiefs te laten posten. Ik bedoel, niet alleen de negatieve nasmaak die mensen kennelijk hebben na een dag, maar ook de pisitieve dingen. Ook al gaat het om iets banaals als bijvoorbeeld het winnen van je favoriete voetbalteam, of het halen van een goed cijfer.

Op die manier 'dwing' je mensen ook na te denken over de positieve dingen in het leven.

't is maar een idee. Persoonlijk vond ik het kronieken topic prima, 't is me ook nooit opgevallen dat mensen elkaar verdrietiger maken, maar goed.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 26-03-2004 @ 21:29:
Op die manier 'dwing' je mensen ook na te denken over de positieve dingen in het leven.

't is maar een idee. Persoonlijk vond ik het kronieken topic prima, 't is me ook nooit opgevallen dat mensen elkaar verdrietiger maken, maar goed.
Net een reply getypt, is tie weg.

Maar goed, kijk eens naar wat er oa in de eerste post van de kroniekentopic staat... En nav een vorige discussie is er besloten om mensen niet te verplichten positieve dingen te posten, mensen zouden er zelf opletten.

Kijk ook eens naar hoe mensen in de kroniekentopic op elkaar reageren...volgens mij voelen ze zich iig niet beter door elkaar.

(Dit even als lid.)
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:41
Verwijderd
*heb niet heel dit topic gelezen dus correct me if i'm wrong*

ik ben het niet zo eens met het sluiten van het kronieken-topic,voor mij was het een manier om dingen van me af te schrijven,en als dat negatief is,dan is dat nou eenmaal negatief,als dat positief is,is dat positief ,niks aan te doen.
ik vind dat je mensen niet kunt pushen om positievere dingen op te schrijven,terwijl zij die niet voelen,er was dan wel een hoop negativiteit de laatste tijd,maar er waren ook genoeg mensen die elkaar moed inpraatten (steuntje in de rug).
door het sluiten van het kronieken-topic is het voor mij moeilijk om emoties te plaatsen,ik bedoel ik lig de laatste tijd een beetje in de knoop en dat uitte ik onder andere in het kroniekentopic.
dat het wat negatief geladen is kan,niet alles in het leven is een pretje,maar ik beschouw het psychologie-forum dan ook als een serieus forum (als ik lol wil maken ga ik wel naar onzin) waar serieus over zowel positieve als negatieve dingen gepraat kan worden.

(kijk maar of je er nog een verhaal van kunt maken,ik raakte de draad een beetje kwijt halverwege )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 26-03-2004 @ 21:41:
ik vind dat je mensen niet kunt pushen om positievere dingen op te schrijven
Dat willen we dus ook niet doen. Maar wat we nog minder willen is dat mensen elkaar aansteken met hun rotgevoel. En dus zoeken we een tussenoplossing, want er zit heel wat tussen negatief doen en lol maken in, dat lijkt me overduidelijk. Serieus doen is veel meer en veel breder in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 21:47:
Dat willen we dus ook niet doen. Maar wat we nog minder willen is dat mensen elkaar aansteken met hun rotgevoel. En dus zoeken we een tussenoplossing, want er zit heel wat tussen negatief doen en lol maken in, dat lijkt me overduidelijk. Serieus doen is veel meer en veel breder in mijn ogen.
met het laatste deel ben ik het eens,met heet eerste niet,mijn onervinding is dat mensen elkaar juist steunden op het kronieken-topic...
maar ik ben benieuwd naar eventuele oplossingen.
lees morgen wel weer verder,moet nu gaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 26-03-2004 @ 21:52:
met het laatste deel ben ik het eens,met heet eerste niet,mijn onervinding is dat mensen elkaar juist steunden op het kronieken-topic...
maar ik ben benieuwd naar eventuele oplossingen.
Dan verschillen daarover onze meningen.

Ik ben ook erg benieuwd naar eventuele oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:07
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 21:40:
Net een reply getypt, is tie weg.

Maar goed, kijk eens naar wat er oa in de eerste post van de kroniekentopic staat


Dat had ik misschien eerst even kunnen lezen inderdaad.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vind het persoonlijk een goed idee om het even een tijdje af te laten koelen. Zodra het weer vernieuwend lijkt kunnen we het topic wel weer een keer openen.
Het idee van Marcade vind ik ook erg goed. Elkaar opbeuren is toch wel wat er gebeurt en dat is eigenlijk ook de enige reactie die mensen denk ik willen zien op hun posts.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 00:27
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Leuk die regels, maar je verandert de mensen er niet mee, en dus ook de gedachten niet, en dus ook de posts (uiteindelijk niet mee)...

tis een, over het algemeen, groot uithuilforum en dat is jammer (vind ik).
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-03-2004 @ 00:27:
Leuk die regels, maar je verandert de mensen er niet mee, en dus ook de gedachten niet, en dus ook de posts (uiteindelijk niet mee)...

tis een, over het algemeen, groot uithuilforum en dat is jammer (vind ik).
Ik weet niet of dit tegen de fb's is, maar ik ben dus niet voor die regels, zeker niet regels die van bovenaf worden opgelegd door forumbazen zonder dat de leden er achter staan. Daarom vraag ik de leden of ze ideeën hebben, maar wat ik tot nog toe voor een groot deel gezien heb, is alleen maar kritiek op het sluiten van de topic. Daar heb ik niet zo veel aan, ik vind het zelf ook niet leuk en kan die kritiek zelf ook verzinnen. Het gaat om de tips, om de mogelijkheden, om de opties. Doe wat met die kritiek en zet het om in nuttige tips, aanwijzingen, opmerkingen, enz. Verzin iets om het meer dan een groot uithuilforum te maken. De leden maken voor het grootste deel het forum.

Het staat misschien wat vreemd dat ik in de ik-vorm praat, maar ik kan moeilijk voor anderen praten. Ik denk wel dat het ook voor de andere fb's geldt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 11:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Wat je uit mijn bericht kan halen, is dat het, volgens mij, vrijwel onmogelijk is door middel van regels, opties of wat dan ook, er een niet-uithuilforum van te maken.
Het enige dat je kunt doen is meer algemene topics (niet uithuil) maken om de wel uithuiltopics te compenseren. Maar dat is geen taak van de fb's, maar van de leden, dus sta je vrijwel machteloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.