Oud 26-03-2006, 14:28
Verwijderd
wat zijn goede onderwerpen voor Po Wiskunde..?
makkelijk te vinden..enzovoorts misschien toevallig ook eentje gemaakt? Tips alle hulp is welkom als je een onderwerp voor mij vind..? alvast bedankt!
Advertentie
Oud 26-03-2006, 14:55
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Geomatica of zoiets? Bergen opmeten door middel van hoeken, navigatie, gebruik kompas en driehoeksmeting en kruismeting etc. etc.?

link voor kruismeting/driehoeksmeting met kompas

Tis maar een voorbeeld...
Oud 26-03-2006, 15:00
Verwijderd
Als je functies en zo leuk vindt: complexe getallen of benaderingsmethoden bij differentiëren/integreren/rijen. Voor meetkundige dingen kan je kijken naar niet-Euclidische (bijvoorbeeld hyperbolische) meetkunde. Het hangt er ook van af wat je al geleerd het.
Oud 26-03-2006, 15:21
Supersuri
Supersuri is offline
Benadering pi op verschillende methodes
Oud 26-03-2006, 18:58
Verwijderd
daar ben ik dus totaal niet goed in..maar in ieder geval..dank jullie wel..!En ik doe havo 4 en Cultuur en Maatschppij wiskunde is niet echt iets voor mij en wil me cijfer ophalen met die PO
Oud 26-03-2006, 22:09
professor2
professor2 is offline
je leraar moet een favo onderwerp hebben
kom erachter wa thet is en kies het
Oud 27-03-2006, 07:22
Verwijderd
we hebben 44 leerlingen in de klas dus er is een grote kans dat velen die onderwerp al hebben gekozen daarom wil ik er heeel veel te horen krijgen zodat ik een keuze kan maken en als het is gekozen kan ik iets anders kiezen
Oud 28-03-2006, 17:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Zijn er al mensen die het over datacompressie doen?
Oud 28-03-2006, 20:56
Verwijderd
makkelijkere onderwerpen?Havo 4 scholiere en niet goed in wiskunde..
Oud 28-03-2006, 20:59
Global1
Citaat:
studentje_00 schreef op 28-03-2006 @ 20:56 :
makkelijkere onderwerpen?Havo 4 scholiere en niet goed in wiskunde..
doe dan maar over wiskundigen?
Oud 28-03-2006, 21:01
Verwijderd
er moet ook wiskunde in voorkomen
Oud 28-03-2006, 21:20
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline


Dit is een voorbeeld van een graaf waar ik het al over gehad heb.
De letters stellen bijvoorbeeld( het kan ook iets anders zijn) plaatsen voor. De lijnen van letter naar letter stellen wegen voor. Soms lopen er twee lijnen van letter A naar letter B bijvoorbeeld. Dan bestaan er tussen die steden twee wegen.

En volgens de figuur tussen A en C ook twee wegen.
Tussen A en D een weg.

Je hebt meerdere soorten grafen, maar dat kun je heel simpel nalezen: dat is niet moeilijk. Soms kun je door middel van grafen makkelijk iets uitrekenen. Dit doe je vaak met behulp van een matrix die bij de graaf hoort.

Het lijkt erop dat er heel veel over te vinden is op het internet en ik denk dat er haast niemand is die dit moeilijk vindt.
__________________
---

Laatst gewijzigd op 28-03-2006 om 21:22.
Oud 28-03-2006, 22:31
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Misschien té simpel voor onderwerp, maar je zou kunnen onderzoeken hoe de 5 belangrijkste wiskundige getallen pi, e, 0, 1 en i met elkaar samenhangen (je moet wel wat weten van trigonometrie, in dat geval).

Als je functies leuk vind, kun je het over de klassificatie van functies hebben en over hoe de functies worden ingedeeld en hoe de standaard functie wordt opgebouwd (bijvoorbeeld dat f(x) = xa een machtsfunctie is en dat f(x) = ax een exponentiële functie is. In beide gevallen is a een constante.).
Je zou er verder op in kunnen gaan hoe je deze moet differentiëren, integreren, spiegelen en schuiven en je zou in real life toepassingen kunnen zoeken waar dit soort functies in voorkomen.

Ik weet alleen niet wat Wiskunde A precies inhoud, dus als je zegt wat de inhoud is en wat jij leuke wiskundige onderwerpen vind, kunnen we je iets beter helpen.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 29-03-2006, 12:15
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wij moesten een winnende strategie verzinnen voor het luciferspel.

Je legt zegmaar 10 lucifers op een rij, en je mag er steeds 1, 2 of 3 weghalen. Wie de laatste weghaalt heeft verloren.

Als je eruit bent hoe je dat wint (dus als jij mag beginnen of als de ander begint) kun je variëren met n lucifers en dat je er x weg mag nemen...

Is goed te doen, en het is wiskunde.

(dit was btw voor wiskunde b1 in 6VWO)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 29-03-2006, 12:25
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Uh, dat over die grafen was eigenlijk ook voor WB1...

Wat heb je dan nodig voor wiskunde A? Wat is het verschil?

Misschien kunnen die grafen ook voor wiskunde A?
Oud 29-03-2006, 15:16
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Pluiske schreef op 29-03-2006 @ 12:15 :
Wij moesten een winnende strategie verzinnen voor het luciferspel.

Je legt zegmaar 10 lucifers op een rij, en je mag er steeds 1, 2 of 3 weghalen. Wie de laatste weghaalt heeft verloren.

Als je eruit bent hoe je dat wint (dus als jij mag beginnen of als de ander begint) kun je variëren met n lucifers en dat je er x weg mag nemen...

Is goed te doen, en het is wiskunde.

(dit was btw voor wiskunde b1 in 6VWO)
Je kunt het natuurlijk ook omkeren: Degene die de laatste pakt, wint.
Maar Nim ontleent zich inderdaad erg goed aan mathematische analyses.

Je kunt 't nog leuker maken: Rijen met lucifers en je mag er net zoveel uit iedere rij pakken als dat je wilt. Is ietsje ingewikkelder dan standaard Nim, maar het is voor alle rijen op te lossen, zolang je de truc weet.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 29-03-2006, 16:46
Steefjuh
Avatar van Steefjuh
Steefjuh is offline
Wij hadden het over de driehoek van pascal gedaan... In ons boek stonden 12 onderwerpen waar we uit moesten kiezen...
__________________
Fighting for peace is like fucking for virginity...
Oud 29-03-2006, 18:13
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
1 Bereken hoeveel kentekens je met het Nederlandse systeem kunt maken.
Geef een schatting van het aantal jaren dat Nederland met het huidige systeem nog toe
kan, eventueel met een variatie op dit systeem (groepjes van twee cijfers of letters)
2 Zoek uit hoeveel inwoners de landen van de Europese Unie hebben, en hoeveel
personenauto’s er in ieder land zijn.
Schat aan de hand van die gegevens hoeveel auto’s er de komende jaren in ieder land bijkomen.
3 Bedenk een systeem voor de kentekenplaten van alle EU-landen tegelijk.
Op de borden mag je, net als in Nederland, op zijn hoogst zes symbolen plaatsen, onderbroken door maximaal twee streepjes.
Voor de symbolen hoef je niet noodzakelijk gebruik te maken van letters en cijfers.
Je moet het systeem zó maken dat je aan het bord kunt zien uit welk land de auto
afkomstig is. Verder moet het een makkelijk afleesbare kentekenplaat zijn, zodat een
agent het kenteken in één oogopslag kan lezen en noteren.
Teken een paar voorbeelden om duidelijk te maken hoe jullie systeem werkt.
4 Reken het door jullie bedachte systeem door en ga daarbij na of jullie voldoende kentekenplaten kunnen maken voor de komende tien jaar voor het te verwachten aantal auto’s.


Uh? is dit wat? En wat je nog meer bij kentekenplaten kunt verzinnen als het niet genoeg is.
Ads door Google
Oud 30-03-2006, 19:52
Supersuri
Supersuri is offline
Wiskunde A is veel statestiek en kansberekening toch?

Een leraar vertelde mij iets over de verhouding 80:20. Dat het vrij vaak voorkomt. Bijvoorbeeld bij een groep van 100 mensen zullen 80 zich gelukkig voelen en 20 ongelukkig.

Mischien moet je maar is kijken of je daar iets van kan vinden. De achtergrond ervan en bij welke dingen het klopt enzo.
Oud 14-05-2008, 09:07
jan pielelotje
Citaat:
wat zijn goede onderwerpen voor Po Wiskunde..?
makkelijk te vinden..enzovoorts misschien toevallig ook eentje gemaakt? Tips alle hulp is welkom als je een onderwerp voor mij vind..? alvast bedankt!
ik zal het over poep doen,
informatie: bruin en t stinkt
Oud 14-05-2008, 09:09
jan poepelotje
Citaat:
ik zal het over poep doen,
informatie: bruin en t stinkt
doe niet zo bijdehand kut aap.
denk je dat het hier een speeltuin is ofzo??
laat me jou 1x tegenkomen!!!!
Oud 14-05-2008, 12:32
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Haha.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Wiskunde PO hulp nodig!!
Felies
4 22-01-2009 21:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde werkstuk
bel_1988
3 01-05-2005 23:36
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde PO
Preity
8 12-02-2005 11:59
Algemene schoolzaken wiskunde olympiade
Verwijderd
51 13-12-2004 23:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde B12 PO
Playerboy_1986
8 31-01-2004 12:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken onderwerp wiskunde PO
3 22-05-2001 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.