Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2002, 09:05
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
nou jah titel zegt eigenlijk al genoeg vind ik

voorbeeld;

iemand heeft verschillende zelfmoordpogingen gedaan, meld zich aan bij een psycholoog, en moet vervolgens nog een half jaar op de w8lijst staan is toch niet normaal meer? Als je nu hulp nodig hebt, en je wordt over een half jaar pas geholpen, ondertussen kan die persoon al 101 keer zelfmoord gepleegd hebben
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2002, 10:34
lake bodom
lake bodom is offline
ja dat vind ik inderdaad heel raar.. misschien kan je in die tussentijd steun zoeken bij ouders familie vrienden..
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 11:08
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
De w8lijsten zijn idd hel erg lang op het moment, daar ben ik het mee eens.
Bij mij is het alleen anders gegaan.
Ik stond op de w8lijst van een half jar en pas toen ik met ZM dreigde werd die voor een groot deel opgeheven!
Belachelijk vind ik het gewoon!
Iemand moet dus eerst ZM plegen voordat ie een psych krijgt?
Triest hoor!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:25
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
wachtlijst is iid errug lang
de mijne was 6 maand voordat ik un psy kreeg.
En dan nog de behandeling... die is owk lang meestal voordat ut helpt (bij mij iig, kweet niej hoe dat precies bij anderen zit)

en dan zm pogingen. Soms komen sommigen dan ff in un kliniek. En na un tijdje (paar weken) zijn zuh weer eruit.

ik vin dat de hulpverlening slecht geregelt is.... echt jammer
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 14:38
*Norena*
Avatar van *Norena*
*Norena* is offline
het duurd allemaal veelste lang..

Zo kun je zo weg zijn...

Voordat je hulp krijgt...

__________________
** (w) Sometimes the very thing you`re Looking for, Is the one Thing you can`t see (w) **Debbie** Melisa**Breggie**Lars**Mars**
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 18:57
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
somebody special schreef:
De w8lijsten zijn idd hel erg lang op het moment, daar ben ik het mee eens.
Bij mij is het alleen anders gegaan.
Ik stond op de w8lijst van een half jar en pas toen ik met ZM dreigde werd die voor een groot deel opgeheven!
Belachelijk vind ik het gewoon!
Iemand moet dus eerst ZM plegen voordat ie een psych krijgt?
Triest hoor!

jah dat bedoel ik dus
mijn moeder zei ook dak gewoon heel vaak moest opbellen om te klagen hoe slecht t wel nie met me ging, zodak eerder aan de beurt kwam ma ja, ik hou dr nie zo van om op te bellen na die mensen om te zeggen ik voel me kut en bla bla vink moeilijk, ma ja

__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 14:24
Verwijderd
Als iemand dusdanig ernstig er aan toe is dat diegene een gevaar voor zichzelf of anderen vormt kom je echt wel snel aan de hulp hoor...

Het is gewoon alleen zo dat er in Nederland zó vreselijk veel psychiatrische cliënten zijn dat er gewoon geen tijd en mankracht is om ze állemaal snel te behandelen...daarom krijgen inderdaad de gevallen die écht spoedeisend zijn (mensen met suïcidale of homicidale neigingen bijvoorbeeld) voorrang...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 21:00
QuietNoise
Avatar van QuietNoise
QuietNoise is offline
veels te traag, mijn pleegzusje (nu 11 jaar) heeft anorexia (ze was pas 6 ofzo toen t begon) en dr moeder wist echt niet meer wat ze er mee moest, al een paar x naar t ziekenhuis geweest omdat ze uitgedroogd was en er bijna aan onderdoor ging, en nog moest ze bijna 1.5 jaar wachten voordat er hulp kwam. (als die meteen was gekomen had ze veel meer kans gehad om er ooit nog vanaf te komen (oa omdat ze nog zo jong is) maar nu is die kans erg klein...) maar de hulp die kwam was ook nog heel lang minimaal, toen ze (met 'hulp' inmiddels) toch weer in t ziekenhuis kwam gingen ze wat doen, 2 jaar nadat er met spoed om hulp werd gevraagd omdat t uit de hand liep dus...

JA de hulpverlening is TRAAG
__________________
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 21:06
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Hulpverlening kan traag zijn.
Maar ook zeer snel 13 maart krijg ik men eerste gesprek.
misschien dat de klachten die ik heb zwaarder zijn alhoewel het me met zelfmoord niet zo lijkt ook al heb ik dat ook gedaan maargoed.
ging dus redelijk snel naar mijn mening

Groetjes,

Edwin

__________________
Http://www.edjuh.nl -->> mijn Site Http://f4rum.tk --> HET forum ..Edjuh de rapper..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 22:52
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
Hulpverlening kan traag zijn.
Maar ook zeer snel 13 maart krijg ik men eerste gesprek.
misschien dat de klachten die ik heb zwaarder zijn alhoewel het me met zelfmoord niet zo lijkt ook al heb ik dat ook gedaan maargoed.
ging dus redelijk snel naar mijn mening

Groetjes,

Edwin


inderdaad edwin, dat d8 ik ook
ik had 22 januarie ofzo me 1e gesprek,
toen ik me in november had aangemeld, ik d8 dat die tijd ertussen een wachtlijst was, maar toen ik dat gesprek in januarie gehad had, bleek dat het een soort van inteekgesprek was, en dat ik nu pas op de w8lijst wordt gezet... t lijkt zo snel maar t schiet nix op.


p.s. dat je op 13 maart WEL terecht kan is ook logisch, dan is mijn verjaardag, en heel nederland zit dan bij mij op de koffie dus niemand die die dag naar de psych wil aangezien ze mijn verjaardag al geplant hebben staan


[Dit bericht is aangepast door Gwennygirl (16-02-2002).]
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 22:59
god is a lie
god is a lie is offline
Ik vind het ook stom als je nu echt hard hulp nodig hebt, en je eindelijk zo sterk bent hulp te wille ook, dan moeten sommige mensen heel lang w88 voordat ze eindelijk hulp hebben ...
ik weet niet hoe ut egt in elkaar zit want zelf 'wil' ik geen hulp want ik kan er tog niet zo in real life over prate
__________________
tjek mijn sig stom zijn
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 19:48
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Dus: als ik nu hulp ga zoeken, bestaat er de kans dat ik dat pas over een half jaar krijg? Wat stom zeg, dan had ik wel vast hulp kunnen zoeken toen het nog goed met me ging! Dan was ik misschien nu ongeveer aan de beurt geweest.
Maar er zijn ook veel klachten over de jeugd- en kinderpsychiatrie. Het was vandaag op het nieuws. Wanneer gaan ze er dan wat aan doen, vraag ik me dan af..?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 18:08
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Bij mij isset heel snel gegaan, de hulp dan, maar bij andere zie ik dat het veel te traag gaat. Als ik nu zou roepen bij m'n psych, dak opgenomen wil worden, dan gaat ze gelijk aan t werk en zou ik zo opgenomen kunnen worden. Het schijnt dat t bij mij iets heel ernstigs is ofsow, keb t zelf niet echt door.

Maar bij anderen zie ik heel veel vertraging ja, das jammer...
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Internationale hulpverlening na een ramp
ganralph
7 15-01-2011 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.