Oud 14-04-2019, 08:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik zoek een leuk restaurant! Over twee weken zitten we 3 dagen in het MECC voor een congres en we gaan ook altijd een avond uit eten met zo'n 10 mensen.
Hebben jullie nog tips?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2019, 12:22
Verwijderd
Budget? En wat vinden jullie “leuk”? Voor tien man nu nog iets reserveren zal bij de absolute toppers lastig worden.

Gaat het vooral om goed en lekker eten? Of juist om sfeer? Uiteraard om allebei, maar welke factor is belangrijker?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 12:23
Verwijderd
En tien kleine gangen culinair verantwoord, of drie gangen met duidelijk groot hoofdgerecht?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 12:33
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
3 gangen, niet te duur, denk dat sfeer voor eten gaat. Menukaart die met 1 keer lezen te begrijpen is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 12:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik kan me helaas niet meer herinneren waar we de vorige keer gegeten hebben anders kon ik je een idee geven
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 12:53
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb er een paar weken terug bij een Indonesisch restaurant in het centrum een lekkere geitencurry gegeten.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 13:13
Verwijderd
http://www.eetcafeilya.nl/ Dit is wat je ongeveer zoekt. Als ze geen plaats hebben, laat maar weten, heb nog meer. Dit is leuk en goed eten
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 13:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat klinkt inderdaad als de goede richting! Heb je nog meer tips toevallig? Dan hebben m'n collega's nog iets te kiezen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 13:39
Verwijderd
Je moet mensen niet iets te kiezen geven.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 14:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Je moet mensen niet iets te kiezen geven.
Wijze woorden
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt inderdaad als de goede richting! Heb je nog meer tips toevallig? Dan hebben m'n collega's nog iets te kiezen

http://www.restaurantpirson.nl/

https://www.restaurant55.nl/

http://www.bouchondenface.nl/

Allemaal dikke prima voor wat jij beschrijft. Misschien 55 iets te liflafjes/moeilijke gerechten maar is wel goud verder. Maar ben het wel met Bas eens eigenlijk.

Laat het even weten als iemand anders iets anders wilt, voor je het weet zit je op het vrijthof te eten in een restaurant van Nederlandse kwaliteit, dat moet je niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2019, 17:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Thanks!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Je moet mensen niet iets te kiezen geven.
Citaat:
Wijze woorden
Met citaat reageren
Oud 15-04-2019, 15:38
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Zeker internisten niet.
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 11:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Nou alle restaurants die je noemde bleken al vol. Heb uiteindelijk heerlijk gegeten in prix de rome. Wel zeiknat geregend op de weg ernaartoe :')
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 11:53
Verwijderd
Ja dat is logisch als je in Maastricht een leuk restaurantje wil boeken, ongeveer een week van te voren, voor tien personen. Dan kom je zoals jullie in een buitenwijk terecht. Mooi dat het toch beviel!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 14:43
Verwijderd
Ik heb nog nooit in mijn leven 10 gangen gegeten, Maastrichtenaren zijn echt gek volk
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 14:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik heb nog nooit in mijn leven 10 gangen gegeten, Maastrichtenaren zijn echt gek volk
Echt leuk hoor, moet je wel de hele avond voor hebben. Bij Deventer had je ook zo’n restaurant. Je zei hoeveel gangen (max 10) en wat je niet wilde en verder liet je je verassen. Echt leuk om te doen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2019, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Echt leuk hoor, moet je wel de hele avond voor hebben. Bij Deventer had je ook zo’n restaurant. Je zei hoeveel gangen (max 10) en wat je niet wilde en verder liet je je verassen. Echt leuk om te doen
Ja ik heb wel eens zo'n chefs menu gedaan maar dat was dan 7 gangen of zo. Met wel nog lieflafjes tussendoor dus de tel raakte ik sowieso al snel kwijt. Ik vind het ook heel leuk hoor! Eén van mijn goede vriendinnen komt uit Maastricht en met haar 21-diner bleven we ook allemaal slapen en waren we pas om 01.30 in de kroeg omdat we toen net de laatste gang op hadden
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 14:57
Verwijderd
Ik voel me soms een snob als ik dit soort berichten lees, het is echt niet alsof ik iedere week een tiengangenmenuutje doe maar een chefs menu doen we relatief vaak is meestal heel lekker en je moet inderdaad vooral de tijd nemen. Als je bijpassende wijn goed meedrinkt – zeker als het restaurant gewoon blijft bijschenken – ben je ook al behoorlijk teut tegen het dessert Vanaf een bepaald niveau restaurant vind ik het juist zonde om a la carte te eten, laat lekker die chef zijn menu doen! Maar dat mag uiteraard iedereen helemaal zelf weten.

En ja de eetcultuur tussen Maastricht/het zuiden en de rest van het land verschilt meer dan je op basis van afstand zou verwachten. Al vind je ook genoeg restaurants in de grote steden boven de rivieren waar je tot één uur kan tafelen hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 15:23
Verwijderd
In Parijs ook, al komt dat dan weer vooral door de trage bediening
Met citaat reageren
Oud 25-04-2019, 16:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik voel me soms een snob als ik dit soort berichten lees, het is echt niet alsof ik iedere week een tiengangenmenuutje doe maar een chefs menu doen we relatief vaak is meestal heel lekker en je moet inderdaad vooral de tijd nemen. Als je bijpassende wijn goed meedrinkt – zeker als het restaurant gewoon blijft bijschenken – ben je ook al behoorlijk teut tegen het dessert Vanaf een bepaald niveau restaurant vind ik het juist zonde om a la carte te eten, laat lekker die chef zijn menu doen! Maar dat mag uiteraard iedereen helemaal zelf weten.

En ja de eetcultuur tussen Maastricht/het zuiden en de rest van het land verschilt meer dan je op basis van afstand zou verwachten. Al vind je ook genoeg restaurants in de grote steden boven de rivieren waar je tot één uur kan tafelen hoor.
Valt wel mee toch? Misschien ten opzichte van de gemiddelde Nederlander, maar hier valt het ook wel mee. In onze vriendenkring ook de nodige mensen die dat wel echt waarderen.

Daar hadden ze ook een sap arrangement met sapjes wat ze zelf maakten en bijpassend is. Ook echt super leuk, ik hou ook echt van dat soort plaatsen. Sinds mini er is kunnen we helaas niet zo vaak meer (en vergt het meer planning) en dat is wel jammer soms.
Met vrienden hebben we ook een goede deal: geen verjaardagskado’s maar 2 maal per jaar uit eten naar iets bijzonders. Zij zoeken een keer wat uit, wij de volgende keer.

Eens dat het leuk is om dan verassingsmenu’s te doen, zelfs dingen die je anders maar matig vind kunnen dan echt fantastisch zijn. Wij zijn fan van dat soort opties
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Smoothies
shannon-
2 29-06-2009 00:55
Liefde & Relatie [fototopic] Showen die partner! En jezelf natuurlijk. #7
Verwijderd
500 26-07-2008 14:00
De Kantine DK-meet #10!
Cherry Springs
500 17-10-2007 00:39
De Kantine Studentenvereniging
Magican
203 19-09-2007 15:23
Muziek Lowlands/Pukkelpop/Terremoto Part 666
Hi, I'm Nora
236 03-09-2003 12:21
Drugs & Alcohol wat vind jij de beste coffeeshop in jouw buurt?
Isa
40 03-01-2003 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.