Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2007, 18:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Paperz schreef op 25-01-2007 @ 10:29 :
ik ga haast goud kopen als ik al zie hoeveel er in me guild een epic flying hebben :<
2? 3?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Advertentie
Oud 25-01-2007, 20:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-01-2007 @ 18:03 :
Hmm, dus om een vliegend ding te kpen moet ik eerst de riding skill voor de 'gewone' epic mount kopen? Amai. Gelukkig wilde ik dat al wel, maar ik zat nog te twijfelen over hoe het zat of je die vliegende ook op de grond kon gebruiken (ie. er mee rennen als een 'gewone' mount)
Ja, maar ze zijn zowel in de lucht als op de grond net zo snel als een gewone (60%, niet epic) mount.
Oud 26-01-2007, 07:29
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-01-2007 @ 21:37 :
Ja, maar ze zijn zowel in de lucht als op de grond net zo retesloom als een gewone (60%, niet epic) mount.
fixed
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 26-01-2007, 10:36
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-01-2007 @ 21:37 :
Ja, maar ze zijn zowel in de lucht als op de grond net zo snel als een gewone (60%, niet epic) mount.
Hm.. dan kan ik nog wel even doorsparen want ik krijg crow form, wat ook 60% is =) En daarnaast heb ik een 100% mount.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-01-2007, 11:42
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Een vriend van mij is nu ook gaan spelen, hij is nu een lvl 18 draenei paladin...
Hij moet zo snel mogelijk een hoog level hebben. En dus ga ik hem powerlevelen, althans dat is mijn bedoeling!
Maar waar kun je een lvl 20 het beste powerlevelen en HOE?
Gaarne uw advies
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Oud 26-01-2007, 11:59
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
maximeus schreef op 26-01-2007 @ 12:42 :
Een vriend van mij is nu ook gaan spelen, hij is nu een lvl 18 draenei paladin...
Hij moet zo snel mogelijk een hoog level hebben. En dus ga ik hem powerlevelen, althans dat is mijn bedoeling!
Maar waar kun je een lvl 20 het beste powerlevelen en HOE?
Gaarne uw advies
Powerlevelen doe je door een combinatie van questen en grinden. Alleen questen helpt niet, omdat je teveel tijd verliest in heen en weer rennen. En alleen grinden helpt niet omdat je de quest exp verliest, die behoorlijk kan oplopen.

Wat je het beste kan doen is dit:
Je accepteert kill quests, je doet ze maar je houdt voor jezelf de regel: alles doodmaken wat je tegenkomt. Dus op weg naar je quest, tijdens je quest, terug naar het kamp.. alles wat exp geeft maak je dood.

Level 20.. ashenvale, redridge of wetlands.. ik zou naar redridge gaan maar dat moet je verder zelf weten.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-01-2007, 13:33
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
kekerdekek

http://www.wow-pro.com/node/599

hp
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 26-01-2007, 14:10
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 26-01-2007 @ 11:36 :
Hm.. dan kan ik nog wel even doorsparen want ik krijg crow form, wat ook 60% is =) En daarnaast heb ik een 100% mount.
Crow form is super cool omdat 't een instant is, je kunt gewoon van een berg springen en dan naar crowform shiften.

Dat alleen is voor mij bijna genoeg reden om m'n druid te gaan levellen
Oud 26-01-2007, 14:13
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
grl schreef op 26-01-2007 @ 12:59 :
Powerlevelen doe je door een combinatie van questen en grinden. Alleen questen helpt niet, omdat je teveel tijd verliest in heen en weer rennen. En alleen grinden helpt niet omdat je de quest exp verliest, die behoorlijk kan oplopen.

Wat je het beste kan doen is dit:
Je accepteert kill quests, je doet ze maar je houdt voor jezelf de regel: alles doodmaken wat je tegenkomt. Dus op weg naar je quest, tijdens je quest, terug naar het kamp.. alles wat exp geeft maak je dood.

Level 20.. ashenvale, redridge of wetlands.. ik zou naar redridge gaan maar dat moet je verder zelf weten.
Mwoa, ik vind dat alles op je weg doodmaken een beetje onzinnig eigenlijk. Voor de rest is het een kwestie van alle quests in 1 keer oppakken, een hele bubs van die dingen completen, en dan in 1 keer inleveren. Heb op die manier een keer 110k/hour gehaald in terrokar.
Oud 26-01-2007, 15:07
Q
Avatar van Q
Q is offline
Ik ga dan maar mn level 18 hunter dit weekend "power levelen" eens kijken hoe ver ik kom.
Oud 26-01-2007, 15:54
maximeus
Avatar van maximeus
maximeus is offline
Citaat:
Q schreef op 26-01-2007 @ 16:07 :
Ik ga dan maar mn level 18 hunter dit weekend "power levelen" eens kijken hoe ver ik kom.
ik bedoel dat ik mijn vriend (de lvl 18 pala) ga helpen. en Ik ben een lvl 60 paladin
Dus hoe en waar met mijn hulp
__________________
Wij weten het ook niet?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Oud 26-01-2007, 16:22
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
maximeus schreef op 26-01-2007 @ 16:54 :
ik bedoel dat ik mijn vriend (de lvl 18 pala) ga helpen. en Ik ben een lvl 60 paladin
Dus hoe en waar met mijn hulp
Niet groupen. Hem alles laten taggen en dan maak jij alles dood. Maar als paladin zit je dan wel gruwelijk slecht. Vrijwel elke class was handiger geweest =)

Chimera, mjuh. Mijn druid is nu 64. Ik loop behoorlijk achter in m'n guild.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-01-2007, 18:58
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
lvl 68.7 nu
__________________
Bruut for president (y)
Oud 26-01-2007, 19:09
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
66
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 26-01-2007, 21:07
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Citaat:
grl schreef op 26-01-2007 @ 17:22 :
Niet groupen. Hem alles laten taggen en dan maak jij alles dood. Maar als paladin zit je dan wel gruwelijk slecht. Vrijwel elke class was handiger geweest =)

Chimera, mjuh. Mijn druid is nu 64. Ik loop behoorlijk achter in m'n guild.
als je word geholpen door iemand waarvoor de mobs grijs zijn krijg je amper XP, hooguit een kwart ofzo. healen door een andere character kan wel
Oud 26-01-2007, 23:35
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 26-01-2007 @ 22:07 :
als je word geholpen door iemand waarvoor de mobs grijs zijn krijg je amper XP, hooguit een kwart ofzo. healen door een andere character kan wel
ja tuuurlijk, daarom dingde een franse mage ook in 28 uur van 60 naar 70

kek
__________________
Derp
Oud 27-01-2007, 00:30
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
hij werd geholpen door mensen die binnen 8 levels van de mob zaten, als je als 60 pala een 18 pala gaat helpen met het killen van level 18 mobs zijn die grijs voor de level 60 pala en krijgt de level 18 pala dus verminderde XP

Laatst gewijzigd op 27-01-2007 om 00:32.
Oud 27-01-2007, 12:02
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 27-01-2007 @ 01:30 :
hij werd geholpen door mensen die binnen 8 levels van de mob zaten, als je als 60 pala een 18 pala gaat helpen met het killen van level 18 mobs zijn die grijs voor de level 60 pala en krijgt de level 18 pala dus verminderde XP
Hier heb je een filmpje erover!

http://www.youtube.com/watch?v=otSAw_8lPlQ#GU5U2spHI_4

en voor beter kwaliteit:

http://files.filefront.com/The_70_ch.../fileinfo.html
__________________
Bruut for president (y)
Oud 27-01-2007, 12:46
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 27-01-2007 @ 01:30 :
hij werd geholpen door mensen die binnen 8 levels van de mob zaten, als je als 60 pala een 18 pala gaat helpen met het killen van level 18 mobs zijn die grijs voor de level 60 pala en krijgt de level 18 pala dus verminderde XP
als je in een groep zit ja, als hij ze tagged en iemand anders ze omlegt niet
__________________
Derp
Oud 27-01-2007, 14:30
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 27-01-2007 @ 13:46 :
als je in een groep zit ja, als hij ze tagged en iemand anders ze omlegt niet
False.

Jintha´alor, ik op level 3x en een 60 rogue, ik tag hij killt, 5 xp per kill. Werkt dus niet.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 27-01-2007, 17:09
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Ymir schreef op 27-01-2007 @ 15:30 :
False.

Jintha´alor, ik op level 3x en een 60 rogue, ik tag hij killt, 5 xp per kill. Werkt dus niet.
check het filmpje dan

werkt wel
__________________
Bruut for president (y)
Oud 27-01-2007, 17:21
'EliteZeehond'
Avatar van 'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
het werkt ook, maar niet als het verschil in level tussen je hulp en de mobs groter is als 8 levels.
Oud 27-01-2007, 17:29
Verwijderd
Ik heb zojuist voor 2 Euro een trial gekocht, om het toch maar eens te proberen. Hij is nu bezig met updaten (450MB ) maar ik weet niet precies wat voor class ik nu moet nemen. Mijn speelstijl: Alliance, redelijk offensief en een class die zich echt focust op magie, dus geen van alles wat classr zodat je nergens echt goed in kunt worden. Wat is aan te raden?
Oud 27-01-2007, 17:29
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef op 27-01-2007 @ 18:21 :
het werkt ook, maar niet als het verschil in level tussen je hulp en de mobs groter is als 8 levels.
ja idd!
__________________
Bruut for president (y)
Oud 27-01-2007, 17:29
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Laurens schreef op 27-01-2007 @ 18:29 :
Ik heb zojuist voor 2 Euro een trial gekocht, om het toch maar eens te proberen. Hij is nu bezig met updaten (450MB ) maar ik weet niet precies wat voor class ik nu moet nemen. Mijn speelstijl: Alliance, redelijk offensief en een class die zich echt focust op magie, dus geen van alles wat classr zodat je nergens echt goed in kunt worden. Wat is aan te raden?
mage of warlock
__________________
Bruut for president (y)
Oud 27-01-2007, 17:37
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Citaat:
Bruut schreef op 27-01-2007 @ 18:29 :
ja idd!
En wat voor level zijn de mobs in Jintha´alor ook alweer? Nou dan
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 27-01-2007, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Bruut schreef op 27-01-2007 @ 18:29 :
mage of warlock
Warlock is toch Horde? Ik wil wel in een kleurige wereld rondlopen dus liever Alliance . Mage it is, then. Over 1,5 uur is de update klaar
Oud 27-01-2007, 17:58
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Zowel alliance als Horde beschikken (sinds The Burning Crusade) over alle classes. Als je alleen de standaard WoW hebt, is het enige verschil shamans voor horde en paladins voor alliance.

Dus warlock kan ook prima als alliance Als je voor het eerst speelt zou ik je de warlock aanraden, die speelt iets makkelijker dan een mage naar mijn mening.
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 27-01-2007, 18:31
Verwijderd
Ik heb nog de gewone ja. Update is bijna klaar, ik zal eens kijken wat het wordt
Oud 27-01-2007, 18:41
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
horde is net zo kleurig als lolliance...
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 27-01-2007, 19:04
Ymir
Avatar van Ymir
Ymir is offline
Horde is wel wat meer woestenijgericht dan alliance. Durotar vs Nelf starting area bijvoorbeeld.

Alliance is blijer, vrolijker, "mooier".
__________________
I fingerfuck bitches with Freddy Krueger gloves on
Oud 27-01-2007, 23:20
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
alliance sucks. tis nu te laat maar had liever horde gweest
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 28-01-2007, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Ymir schreef op 27-01-2007 @ 20:04 :
Horde is wel wat meer woestenijgericht dan alliance. Durotar vs Nelf starting area bijvoorbeeld.

Alliance is blijer, vrolijker, "mooier".
Ik loop liever een een vrolijke, kleurrijke wereld rond dan in een duister, donker en naargeestige omgeving. Misschien dat Alliance qua skills wat 'minder' is, hoor ik her en der, maar ik ben toch niet van plan om elke dag twee uur te gaan spelen dus erg goed zal ik waarschijnlijk niet worden
Oud 28-01-2007, 09:04
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Mwa, kwa starting area in "Vanilla" WoW gaat er in mijn ogen niks boven Night Elves. (teldrassil is MOOI)
Maar met de expansion zijn de Blood Elves en Draenei toch wel de mooiste gebieden.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 28-01-2007, 20:11
Verwijderd
Ondertussen ben ik met al die updates nog steeds niet begonnen met spelen. Denk je eindelijk klaar te zijn na een update van ~500 MB, komt er nog een tweede update achteraan van 650 MB.

Oud 28-01-2007, 21:05
Twistingg
Twistingg is offline
Net shadow labyrinth gedaan, vrij leuke instance maar wel erg lastig.

Nog 100k voor 70, en dan flying mount
Oud 28-01-2007, 21:14
Verwijderd
Kun je eigenlijk de steden van de andere rassen bezoeken, bijvoorbeeld als Night Elf Ironforge of Stormwind bezoeken?
Oud 28-01-2007, 21:49
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Laurens schreef op 28-01-2007 @ 22:14 :
Kun je eigenlijk de steden van de andere rassen bezoeken, bijvoorbeeld als Night Elf Ironforge of Stormwind bezoeken?
Jups
Als alliance kun je alle alliance steden bezoeken en als Horde kun je alle horde steden bezoeken.
(oke, je kunt ook wel de overige steden bezoeken maar dan moet je een hoop vrienden meenemen )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 29-01-2007, 02:24
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Eindelijk m'n 2e 60! (9 days 20 hours /played, langer dan gehoopt)

Kan ik ook eindelijk beginnen aan de nieuwe content ..
Oud 29-01-2007, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 28-01-2007 @ 21:11 :
Ondertussen ben ik met al die updates nog steeds niet begonnen met spelen. Denk je eindelijk klaar te zijn na een update van ~500 MB, komt er nog een tweede update achteraan van 650 MB.

Inmiddels twee updates later komt er weer een update van 250 MB achteraan. Ik begin te twijfelen of ik nog voor het einde van de week kan beginnen met spelen
Oud 29-01-2007, 13:36
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
70, slow flying snowy white griff en alweer 1.5k goud

Alleen de attunement wil niet echt lukken...
te weinige lvl 70's in guild die teveel willen doen, dus ik kom maar niet in de goeie instances terecht (of erger nog, ze gaan naar instances waar ik nog niet in kan omdat ik attunement nodig heb )
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 29-01-2007, 15:18
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Paperz schreef op 29-01-2007 @ 14:36 :
70, slow flying snowy white griff en alweer 1.5k goud

Alleen de attunement wil niet echt lukken...
te weinige lvl 70's in guild die teveel willen doen, dus ik kom maar niet in de goeie instances terecht (of erger nog, ze gaan naar instances waar ik nog niet in kan omdat ik attunement nodig heb )
Ik ben nog niet halverwege lvl 61, wat is Outland lagg-ig zeg! Bovendien vind ik die mobs allemaal erg sterk, blijkbaar is Outland bedoelt voor mensen met goede gear? Of gewoon niet voor Warriors...
__________________
Altijd nuchter
Oud 29-01-2007, 15:28
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 29-01-2007 @ 16:18 :
Ik ben nog niet halverwege lvl 61, wat is Outland lagg-ig zeg! Bovendien vind ik die mobs allemaal erg sterk, blijkbaar is Outland bedoelt voor mensen met goede gear? Of gewoon niet voor Warriors...
rofl...
ik ging als een heet mes door boter tot... eigenlijk tot lvl 70, enige quests die een beetje lastig waren, waren die met hoge respawn.. en ik had goede gear (ik loop er nog steeds in dus dat zegt weer veel over hunter itemization )
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 29-01-2007, 16:51
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Laurens schreef op 29-01-2007 @ 14:11 :
Inmiddels twee updates later komt er weer een update van 250 MB achteraan. Ik begin te twijfelen of ik nog voor het einde van de week kan beginnen met spelen
als je niet van updaten houd is wow niet echt wat voor je

ikzelf zou mage boven warlock kiezen, ook als ie warlock ook erg leuk mage is lekker pewpew doen van 30 yard en warlock is ietsje anders (die heeft bijvoorbeeld een pet die altijd meeloopt)
__________________
Derp
Oud 29-01-2007, 16:53
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Kitten' 85 schreef op 29-01-2007 @ 16:18 :
Ik ben nog niet halverwege lvl 61, wat is Outland lagg-ig zeg! Bovendien vind ik die mobs allemaal erg sterk, blijkbaar is Outland bedoelt voor mensen met goede gear? Of gewoon niet voor Warriors...
je hebt maximaal 1,5 jaar gehad om je te gearen voor TBC... je bent toch niet een warrior met veel talents in protection ofzo? je hebt toch wel grind gear + talents gekozen mag ik hopen? anders kan het inderdaad nog wel eens heel lastig gaan worden...
__________________
Derp
Oud 29-01-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef op 29-01-2007 @ 17:51 :
als je niet van updaten houd is wow niet echt wat voor je

ikzelf zou mage boven warlock kiezen, ook als ie warlock ook erg leuk mage is lekker pewpew doen van 30 yard en warlock is ietsje anders (die heeft bijvoorbeeld een pet die altijd meeloopt)
Heb nu alle updates binnen, en had inderdaad al voor een mage gekozen. Warlock sprak me toch minder aan en een mage heeft toch bij veel mensen de voorkeur, las ik.
Oud 30-01-2007, 01:22
airbag
Avatar van airbag
airbag is offline
Hm .. dat 'goede gear'-probleem komt mij niet bekend voor. Als 58 warlock ging ik even Outland in om de eerste quests te doen voor 'n nieuwe staff. Ik gebruikte namelijk nog steeds de Hypnotic blade . Verder had ik nutteloze dingen als whitemane's chapeau en de 3 BoE dreadmist delen. In totaal maar 49 +spelldmg.

Toch was het best simpel.. Nu ben ik 61, omhoog naar 143 spelldmg en zeker 500hp en mana erbij. Het wordt wel makkelijker, zelfs lvl 63 elite quests waar je giants met 16k hp moet mollen was te solo-en.

Maar misschien ligt het wel aan de class
Oud 30-01-2007, 06:22
Q
Avatar van Q
Q is offline
Citaat:
airbag schreef op 29-01-2007 @ 03:24 :
Eindelijk m'n 2e 60! (9 days 20 hours /played, langer dan gehoopt)

Kan ik ook eindelijk beginnen aan de nieuwe content ..
en je slaapt en eet dan nog wel tussendoor? level 60 krijg ik niet eens in 9 maanden en 20 weken

Ben begonnen met een Draenei shaman, ben nu level 10 joepie K weet totaal geen talent build voor een shaman, iemand een goed idee?
Oud 30-01-2007, 06:57
StijnSpoortNiet
Avatar van StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
Q schreef op 30-01-2007 @ 07:22 :
en je slaapt en eet dan nog wel tussendoor? level 60 krijg ik niet eens in 9 maanden en 20 weken

Ben begonnen met een Draenei shaman, ben nu level 10 joepie K weet totaal geen talent build voor een shaman, iemand een goed idee?
op bloodscalp had iemand een lvl 70 draenei shaman in 7 dagen en 4 uur played dat is pas hardcore
__________________
Derp
Oud 30-01-2007, 07:30
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Jup sommige zijn gek Ik ben op dit moment lvl 32, en samen met mijnbroertje doen wij ong 2 lvl's per dag. Dat is toch aardig wat.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #42 deel 2
Yoshimare
500 15-12-2007 15:35
Software & Hardware [Laptop] Laptop aanschaffen
Verwijderd
21 29-06-2005 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.