Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2003, 13:31
shadowbb
shadowbb is offline
90%!!! 90% van wat wij leren op de middelbare school zulllen we nooit gebruiken in het leven dat daar op volgt!!! 90% van al het papier dat wij gebruiken op school is verspilt (reken zelf maar uit hoeveel bomen dat zijn en hoeveel huizen voor daklozen je van die bomen kunt bouwen)!!! 90% van de tijd die we daar in dat lokaal zitten of thuis huiswerk zitten te maken is nutteloos!!! Dat zijn gemmideld 6.39 uur per dag 5 dagen in de week (reken de rest zelf maar uit)!!! 90% van de leraaren is overbodig (leraarentekort?!?!)!!!

Er is aleen 1 HEEL groot probleem dat NIEMAND opgeslost krijgt. De 10% die we WEL gebruiken is voor iedereen anders en kan onmogelijk van te voren vastgesteld worden. Dus moet iedereen maar alles leren?!?! Het antwoord daarop is JA. Maar laat dan niet iemand zitten die 50% onvoldoendes heeft. Laat iemand met 90% onvoldoendes zitten en iedereen die minder heeft een baan zoeken waar hij die voldoendes voor nodig heeft.

PS. Die 90% is bij iedereen weer anders bij mij persoonlijk zit het eerder bij de 99% maar iemand anders zou best wel eens 80% kunnen gebruiken.

pps. Ik ben pas 16 en heb waarschijnlijk een compleet fout beeld van het schoolsysteem maar ik wilde dit gewoon ff kwijt en wist geen andere plek. Ben je het echter voledig met mij eens dat er iets veranderen moet (weet zelf ook nog niet wat, maar al die knappe koppen bij de regering zouden met zijn allen toch iets moeten kunnen bedenken) reageer dan ff ook (als je het er compleet niet mee eens bent) kunnen we lekker discuseeren.

ppps. let niet op mijn scrijvvauten ik ben niet voor niets lecdistish (dislectish)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 13:32
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
bron?

Ik vind het een beetje onzin wat je schrijft. Ik heb mijn VWO diploma gehaald en ik heb veel profijt van wat ik geleerd heb.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:34
Thomas
Thomas is offline
Bullshit, nu denk je daar misschien nog zo over, maar later zal blijken dat je wel degelijk zeer nuttige dingen hebt geleerd.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:41
shadowbb
shadowbb is offline
Ik hoop van harte dat alles wat jullie scrijven waar is. Ga ik nu maar weer verder aan het besturdeeren van de menselijke cel want stel je toch voor dat ik er perongelijk eentje lekprik dan weet ik in ieder geval wat voor vloeistof uit welke cel loopt

oh en ik heb geen bron waar ik dit uit haal 90% is mijn schatting. het zou best wel eens kunnen zijn dat ik er VRESELIJK naast zit. weet ik veel
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:51
Verwijderd
denk dat laatste
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
heel veel dingen die je op school leert zul je later nodig hebben (tenminste, dat is wat de leraren zichzelf graag voorhouden) maar er zijn bepaalde vakken waarvan je denkt....
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 18:47
Studentje
Studentje is offline
Ze hielden mij op het gymnasium altijd voor dat ze ons een manier van denken aanleerde.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef:
Ze hielden mij op het gymnasium altijd voor dat ze ons een manier van denken aanleerde.
Inderdaad, "Wij leren niet voor school maar voor later".
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
van bepaalde dingen heb ik nu al profijt, daar ben ik blij van dat ik die geleerd heb!
Had je mij dit 2 jaar terug gezegd, dan had ik je voor achterlijk verklaard.

Komt dus nog wel!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:54
Verwijderd
Je krijgt er een goede algemene ontwikkeling van, en je leert idd op een bepaalde manier denken (wordt mij zo ongeveer dagelijks verteld). Daar gaat het voornamelijk om.

Die 90 % die nutteloos zou zijn is imo bull
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:03
the 6th gate
Avatar van the 6th gate
the 6th gate is offline
k heb toch al n hoop dingen gehad op de middelbare school die k nu niet echt had kunnen missen
__________________
too much is never enough
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 11:59
shadowbb
shadowbb is offline
bedankt voor alle reacties jongens. Ik hoop dat ik het allemaal wel nodig heb en dat ik niet voor piet lul aan het leren ben.
maar zo te horen van jullie komt dat wel goed.
Ik ben weer blij
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 14:03
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline

smilies spreken onleesbare boekdelen
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:20
Bilbalf
Bilbalf is offline
Citaat:
shadowbb schreef:
is verspilt
Hoort dit ook bij dislectisch zijn?
(Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik vermoed van niet.)
__________________
villain, thou diest!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 11:27
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ja, dat verhaal heb ik ook weleens gehoord ja. Maar je kunt natuurlijk wel één of andere theorie verzinnen waarom toch alles wat je leert wel weer één of andere zin heeft, bijvoorbeeld dat je leert om dingen te doen waar je het nu niet van in ziet omdat je dat later ook weleens zult moeten doen, of alles wat je leert algemene kennis is die je misschien niet direct gebruikt maar waar je toch door gevormd wordt, of wat dan ook.

Dus er zullen altijd mensen zijn die blijven beweren dat je maar 10% van alles wat je op school leert later gebruikt, maar er zullen ook altijd wel mensen zijn die beweren dat de rest van de 90% ook nuttig is geweest. En ondertussen blijven we gewoon voor 100% leren.

Stel je voor dat we minder gaan leren op school, dan gebruiken we nog steeds 10 % van wat we leren, dus dan gebruiken we minder van het geleerde... maar dat zei de topicstarter volgens mij ook al...
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Bilbalf schreef:
Hoort dit ook bij dislectisch zijn?
(Ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik vermoed van niet.)
*fluistert*
Pssst, dyslectisch.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:02
shadowbb
shadowbb is offline
He het gaat hier om die 90% die we (niet) voor niks leren.
Niet om mijn handicap.
(het was trouwens een typefout geen spellingfout)

Maar ik zou wel eens willen weten waar we later de topografie voor nodig hebben die we vandaag de dag leren.

En zelfs al heb je net die stad die je in de vierde geleerd hebt nodig. Dan ben ik hem toch al lang weer vergeten. Dus wat is dan het nut En je bent 10 keer zoveel tijd kwijt met 1 dag verdwalen in Nederland dan altijd maar weer die topografie leren. Dus waarom dan nog leren? Voor dat stomme havo papiertje? Zal wel moeten want we hebben dat diploma wel nodig later. Maar het is zo demotiverend als je eigenlijk voor niks leert.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:35
Bilbalf
Bilbalf is offline
Citaat:
perseus schreef:
*fluistert*
Pssst, dyslectisch.
Fuck.
Verslagen door een 15-jarige.
__________________
villain, thou diest!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-01-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Bilbalf schreef:
Fuck.
Verslagen door een 15-jarige.
LOL
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:35
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Jij hebt het misschien over de concrete dingen die je leert, maar wat eigenlijk op school echt leert is een bepaalde manier van denken. En daar heb je wel degelijk erg veel aan...

X
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:37
OsoNke
Avatar van OsoNke
OsoNke is offline
Citaat:
shadowbb schreef:


Maar ik zou wel eens willen weten waar we later de topografie voor nodig hebben die we vandaag de dag leren.


Stel: Bush weet niet waar Irak ligt....
__________________
Tot mijn dood blijf ik geloven dat ik alles overleef.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 17:59
Verwijderd
Citaat:
OsoNke schreef:
Stel: Bush weet niet waar Irak ligt....
Dus jongens en meisjes, voor het geval dat jullie later president van een supermacht worden: Leer je topografie.

*En ja, het scheelt. Als je weet dat Sittard in Limburg ligt hoef je niet helemaal naar Friesland te rijden. *
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:29
Verwijderd
Ik ben het voor 90% oneens met je
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 15:52
Croeloes
Croeloes is offline
het is handig voor je algemene ontwikkeling..

ennehhh soms speel ik spellen, en dan komen veel van die dingen voor die je geleerd hebt, tja niet dat dat nou zo zwaaaaaaaaaaaaar noodzakelijk is, maar dan lijk ik niet zo dom

maar voor de rest heb ik ook vaak dat ik denk van: hmmzz wat heb ik hier aan en dan vind ik het idd zonde van me tijd. maar 90 % is dat niet wat overdreven?
__________________
hey
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 10:43
Verwijderd
Volgens mij is dat onzin. Het gaat er niet zozeer om dat je je tien jaar na je eindexamen nog herinnert wat mitochondriën zijn, maar dat je in de jaren dat je op school zit leert je geest te trainen, dingen onthouden, in je opnemen, daar heb je de rest van je leven wat aan (dit realiseer ik me ook nu pas).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2003, 21:38
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ze hielden mij op het gymnasium altijd voor dat ze ons een manier van denken aanleerde.
Ja dat zeggen ze bij mij ook altijd!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Naar de Wallen gaan
RLD Amsterdam
196 29-12-2020 21:01
Vrije tijd Wat voor sport doe jij?
Marvin1995
301 04-01-2012 20:23
De Kantine Ctrl + v topic! #65
TommY_
500 04-01-2007 15:08
Lichaam & Gezondheid Meest efficiente training?
Boy
17 05-09-2004 01:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het communisme topic
Joostje
441 22-05-2004 09:20
Lifestyle Alternativiteit -- Een serieuze poging
deWit
62 31-08-2002 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.