Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2009, 11:09
' Cynthia)
' Cynthia) is offline
ik heb eigenlijk 2 problemen in 1. ik heb een vriend waar mijn vader en moeder op tegen zijn omdat hij mijn achterneef is. Ik mag niet bij hem blijven slapen enzo alleen omdat mijn ouders daar op tegen zijn mijn zus der vriend vinden ze helemaal geweldig en die mag altijd alles wat ze wil. maar toch zie ik mijn vriend ieder weekend enzo en ik hou veel van hem maar oowkal hou ik van hem ik wil geen seks met hem elke keer als hij daar over begint zeg ik nee ik heb ookal uitgelegt waarom ik het niet wil. ik ben ooit misbruikt en krijg iedere keer weer het gevoel doordat mijn vriend er elke keer over begint hij mij ook dwingt. ik ben bang dat ik hem kwijt raak ookal zegt ie zovaak tegen me dat hij van me houdt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2009, 11:20
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Als jij vind dat hij je dwingt tot dingen die jij niet wilt moet je je eens afvragen of hij je wel respecteert. Als je zegt dat je het niet wilt en hij dringt toch aan luistert hij blijkbaar niet naar je, of zie ik dat verkeerd?
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 11:40
' Cynthia)
' Cynthia) is offline
hij dwingt me niet want als ik zeg dat ik het niet wil dat doet hij ook niks maar doordat hij der over begint lijkt het mij dat hij me dwingt terwijl dat dat niet is. Als hij er niet over begint durf ik meer maare ja
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:24
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Dat hij erover begint terwijl je hebt uitgelegd waarom je het niet wilt vind ik wel een soort van dwingen. Misschien moet je tegen hem zeggen dat je het de komende maanden niet wil en dat hij moet stoppen met vragen/erover beginnen! (En eventueel dat hij vanzelf wel merkt wanneer je er klaar voor bent)

En over het feit dat het je achterneef is: als je van hem houdt is er weinig dat je ouders eraan kunnen doen. Ik weet niet hoe lang jullie al hebben, maar naarmate het langer aan blijft zal de mening van je ouders misschien ook wel veranderen omdat ze dan zien dat het serieus is.
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:51
Verwijderd
Is het wel eens bij je opgekomen om hulp te zoeken bij het verwerken ervan?
Misbruik is emotioneel gruwelijk. Daar kun je hulp bij krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 16:05
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
Afgezien dat hij jouw achterneef is en dat ik de bezwaren van jouw ouders goed kan begrijpen, lijkt het me geen geschikte jongen, omdat hij continue over iets begint waarover jij het niet wilt hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 18:36
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
A. Vertel hem nogmaals waarom je geen seks met hem wil op dit moment en dat het voor jou niet prettig is dat hij er elke keer weer over begint, omdat jij dan het gevoel hebt dat hij je dwingt. Of hij dat nou doet of niet, JIJ voelt dat zo. Punt.

B. Zoek hulp bij het verwerken, wellicht dat dat de situatie verbetert.

C. Je ouders zullen wel bijtrekken naarmate het serieuzer wordt. Als de enige reden het feit dat hij je achterneef is, vind ik dat nogal apart. Misschien met hen een gesprek aangaan hierover? Misschien hebben zij wel meerdere redenen om hem niet te mogen. Zo niet, kan jij uitleggen dat het voor jou serieus is etc.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 09:23
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
C. Je ouders zullen wel bijtrekken naarmate het serieuzer wordt. Als de enige reden het feit dat hij je achterneef is, vind ik dat nogal apart. Misschien met hen een gesprek aangaan hierover? Misschien hebben zij wel meerdere redenen om hem niet te mogen. Zo niet, kan jij uitleggen dat het voor jou serieus is etc.
Een achterneef is toch een zoon van je neef, niet? Ik vind het hebben van een relatie met een familielid reden genoeg voor ouders om te zeggen dat ze niet willen dat ze met hem gaat. Genoeg andere leuke jongens die geen familie zijn...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Een achterneef is toch een zoon van je neef, niet? Ik vind het hebben van een relatie met een familielid reden genoeg voor ouders om te zeggen dat ze niet willen dat ze met hem gaat. Genoeg andere leuke jongens die geen familie zijn...
Ja of de kinderen van een neef/nicht van je moeder. Achterneef/nicht maakt echt niks uit hoor, is qua voortplanting geen probleem en wettelijk ook niet. Ik heb ook wel een leuke achterneef haha, hè Qimm?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 12:43
' Cynthia)
' Cynthia) is offline
Eerst zat ik er zelf ook mee dat hij een achterneef van mij was enzo maar ja we hadden eenmaal al gezoend enzo en ja hem maakte het niks uit en nou denk ik er niet meer eens aan eiglijk dat hij mijn achterneef is duss
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 19:05
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik vind het niet raar dat je verliefd wordt, hoor Ik kan me alleen voorstellen dat je ouders er om die reden tegen zijn. Het lijkt me toch een beetje raar, al is het wettelijk gezien oke...
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 09:48
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Een achterneef is toch een zoon van je neef, niet? Ik vind het hebben van een relatie met een familielid reden genoeg voor ouders om te zeggen dat ze niet willen dat ze met hem gaat. Genoeg andere leuke jongens die geen familie zijn...
Tuurlijk, dat begrijp ik wel, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Shit happens, etc. etc. Maar het klinkt misschien nogal idealistisch, maar liefde is liefde, toch? Als het verder een goede jongen is, zie ik het probleem niet zo (Oké, het seks-gebeuren spreekt tegen 'm, maar als we alleen naar het familie-deel kijken).
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.