Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 10:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik lag gisteravond in bed en toen voelde ik aan de rechterkant in mijn lies ineens een soort bobbel, zeg maar op de plaats van het randje van je ondergoed. Nu stond ik vanmorgen onder de douche en nu heb ik het aan de linkerkant ook. Ik dacht dat het waarschijnlijk een opgezette lymfeklier zou zijn omdat dat niet zo raar is op die plek maar aan twee kanten tegelijk vind ik wel een beetje raar. Het doet ook pijn als ik erop druk of als ik mijn adem inhoud en dan blaas zeg maar. Weet iemand wat het kan zijn en vooral hoe het over gaat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 10:46
Arox
Avatar van Arox
Arox is offline
het kan inderdaad een lymfeklier zijn, ik heb het ook ooit een keer gehad, wel maar aan 1kant. De dokter bevestigde het ook. 1 dag later en ik had naar het ziekenhuis gemoeten wegens bloedvergiftiging. Heb je misschien ergens een wondje op je been gehad? (zo ben ik er aangekomen nl.)
__________________
Topickiller
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 11:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen wondje op mijn been gehad naar ik weet maar wel blauwe plekken. Verder heb ik een poosje terug mijn schaamhaar geschoren en dat jeukt zo dat het best kan dat ik door het krabben daar een wondje heb gemaakt. Ook had ik een poosje terug een soort van abcesje op ongeveer dezelfde plaats als waar ik nu die bobbel heb.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 11:56
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Het is heel normaal hoor, dat je daar een bobbeltje hebt zitten aan beide kanten, dat zijn gewoon je lymfeklieren.
Geen zorgen over maken, tenzij ze ineens heel groot worden.
En het is ook normaal dat het pijn doet als je er op drukt hoor. (een beetje pijn dan, geen verschrikkelijke pijn).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 13:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ze zijn nu iig wel groter dan normaal want normaal valt het me nooit zo op. Ik heb even in mijn bioboek gekeken en daar staat dat je lichaam dan gewoon aan het vechten is tegen ziekteverwekkers. Is het dan eigenlijk een goed teken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 15:14
Verwijderd
hmm dat heb ik ook wel eens, je ziet er niet veel van, tis een beetje rood. En als je er op drukt is het net of er een kleine knikker onderzit ofzo ook wel enigszins pijnlijk.
Maar dat is dus gewoon een onschuldige lymfeklier?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 15:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Katje schreef op 17-07-2004 @ 16:14 :
hmm dat heb ik ook wel eens, je ziet er niet veel van, tis een beetje rood. En als je er op drukt is het net of er een kleine knikker onderzit ofzo ook wel enigszins pijnlijk.
Maar dat is dus gewoon een onschuldige lymfeklier?
Ik denk dat jij hetzelfde bedoeld als ik maar ik opende dit topic met de vraag of het idd een opgezette lymfeklier is maar ik denk eigenlijk van wel aangezien die juist in je lies zitten. Het is bij mij trouwens niet echt rood en het voelt wel alsof er iets gaande is zeg maar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:04
Blondfun
Blondfun is offline
Lymfeklier, weet het bijna zeker.. mss even voor de zekerheid langs de huisarts..
__________________
Be the miracle!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het klinkt tegenstrijdig, maar pijnlijke lymfeklieren zijn juist meestal ontschuldig (in tegenstelling tot niet-pijnlijke opgezwollen klieren). Daarmee bedoel ik, dat er misschien een klein ontstekingsproces in je lichaam gaande is, of iets dergelijks, en dat je lichaam er inderdaad tegen vecht.
Als dat inderdaad zo is, zou ik het even aankijken. Zeker als je verder geen klachten hebt


Die blauwe plekken, heb je die alleen op je benen? Zijn het er meer dan anders? En kun je je herinneren dat je je inderdaad hebt gestoten (dat het dus 'logisch' is, dat er blauwe plekken zitten), of niet?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-07-2004 @ 17:52 :
Het klinkt tegenstrijdig, maar pijnlijke lymfeklieren zijn juist meestal ontschuldig (in tegenstelling tot niet-pijnlijke opgezwollen klieren). Daarmee bedoel ik, dat er misschien een klein ontstekingsproces in je lichaam gaande is, of iets dergelijks, en dat je lichaam er inderdaad tegen vecht.
Als dat inderdaad zo is, zou ik het even aankijken. Zeker als je verder geen klachten hebt
Ah, fijn om te horen zo'n antwoord. Het voelt idd ook een beetje ontstoken aan enzo. Ik heb wel het gevoel alsof er iets bezig is daar, het voelt nogal onrustig. Verder heb ik niet echt klachten behalve dan die jeuk maar dat komt waarschijnlijk van het scheren.

Citaat:
Die blauwe plekken, heb je die alleen op je benen? Zijn het er meer dan anders? En kun je je herinneren dat je je inderdaad hebt gestoten (dat het dus 'logisch' is, dat er blauwe plekken zitten), of niet?
Die blauwe plekken zijn alleen op mijn benen ja. Dit keer weet ik eindelijk wel waar die blauwe plekken van zijn. Ik ben van de week wezen zwemmen en toen ben ik uit het zwembad geklommen en op mn onderbeen gaan zitten en het voelde toen al wat beurs aan dus ik weet bijna zeker dat het daarvan is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 17:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-07-2004 @ 17:56 :
Ah, fijn om te horen zo'n antwoord. Het voelt idd ook een beetje ontstoken aan enzo. Ik heb wel het gevoel alsof er iets bezig is daar, het voelt nogal onrustig. Verder heb ik niet echt klachten behalve dan die jeuk maar dat komt waarschijnlijk van het scheren.

Die blauwe plekken zijn alleen op mijn benen ja. Dit keer weet ik eindelijk wel waar die blauwe plekken van zijn. Ik ben van de week wezen zwemmen en toen ben ik uit het zwembad geklommen en op mn onderbeen gaan zitten en het voelde toen al wat beurs aan dus ik weet bijna zeker dat het daarvan is.
Nou, dan heb je volgens mij alle 'criteria' in je voordeel Over het algemeen doen artsen pas nader onderzoek, als een gezwollen lymfeklier niet kleiner wordt binnen vier weken. Maar mocht je ongerust zijn, ga dan gewoon zelf naar je huisarts: die heeft er langer voor gestudeerd dan wij op het forum
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 18:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-07-2004 @ 18:11 :
Nou, dan heb je volgens mij alle 'criteria' in je voordeel Over het algemeen doen artsen pas nader onderzoek, als een gezwollen lymfeklier niet kleiner wordt binnen vier weken. Maar mocht je ongerust zijn, ga dan gewoon zelf naar je huisarts: die heeft er langer voor gestudeerd dan wij op het forum
Ja, als het echt lang gaat duren of als ik me verder nog beroerd ga voelen dan ga ik wel even langs de huisarts maar dit stelt me wel even gerust. Dank je
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.