Oud 04-06-2002, 17:28
Verwijderd
http://home.attbi.com/~ghammond/Zygonpaper.html

Heel erg vaag.
Maar die man heeft in ieder geval flink zijn best gedaan.
Dit ga ik later nog eens doorlezen.

Oja...en de homepage:
http://home.attbi.com/~ghammond/

Laatst gewijzigd op 04-06-2002 om 17:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 21:49
RenT
RenT is offline
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het errug vluchtig gelezen heb hoor.... maar staat het bewijs niet op één lijn met het ontologisch godsbewijs?

En hier is al sinds jaar en dag de kritiek op dat je niet door pure redenatie *rationeel* kan aantonen dat God bestaat, omdat je dan vooraannames gaat doen die niet LOGISCH gesteund worden en dus je eigen uitgangspunt (god aantonen dmv zuivere logica/redenatie) onderuit haalt.

Maar nogmaals: ik heb het artikel niet goed gelezen... en was me te lang voor nu
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 07:36
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
RenT schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het errug vluchtig gelezen heb hoor.... maar staat het bewijs niet op één lijn met het ontologisch godsbewijs?

Van die meneer van Canterbury ?

ff opmerking over de topictitel : contradictio in terminis.

Vaag wetenschappelijk : een tekst is wetenschappelijk dus niet vaag of vaag en dus niet weenschappelijk
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 08:56
Verwijderd
Oh een wetenschappelijk stuk kan wel degelijk vaag zijn hoor.
Qua taalgebruik en opbouw van de argumenten bijvoorbeeld.

Maar in dit geval bedoelde ik met vaag dat dat de eerste indruk was die ik kreeg...iemand die God wetenschappelijk probeert te bewijzen en dat met tekeningetjes van mannetjes die op het eerste gezicht niets lijken te bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:37
Iemand2000
Avatar van Iemand2000
Iemand2000 is offline
Het hele verhaal is een theorie en pas wetenschappelijk als er ook met een experiment wordt aangetoont dat god bestaat. Dat doet ie dus niet

haha, die gast zegt zelfs dat er ziektes zijn omdat je mentaal niet volledig je ultieme menszijn tot uiting kan brengen door achtergebleven groei...

Hij gaat Kant achterna door onze beperkingen om de werkelijkheid te kunnen zien als bewijs te zien dat er iets is dat hoger dan onze realiteitszin staat
maar Kant wou daarmee juist zeggen dat je daarom geen bewijs voor God kan vinden, wij kunnen alleen met onze beperkte logica en causaliteitsdrang tegen de werkelijkheid aankijken
De schrijver van dit stuk beschouwt god als een reïstisch verschijnsel, duidelijk definieerbaar binnen ruimte, tijd en de wetten van causaliteit, maar dat is een hopeloos achterhaalde visie

kijk eens naar zijn conclusie:
''The completeness, internal consistency, and evidence supporting this theory is remarkable!''
Moet ik eens proberen aan het eind van mijn werkstuk te zetten!
Zulke arrogantie getuigt niet van enig idee van de wetenschappelijke methode.
Een theorie is pas bewezen volgens de wetenschap als zijn voorspellingen in experimenten aantoonbaar correct zijn, er wordt in het hele stuk niet eens over experimenten gesproken en als er een experiment mogelijk is moet die door onafhankelije wetenschappers uitgevoerd worden en niet iemand die zegt dat iets al is bewezen voordat het is aangetoond zo te zijn.

Grote hoop stront is dit artikel, zoals wel vaker.
__________________
Soms gaat er weleens wat mis. Zoals de grap in deze sig. ha ha ...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 20:59
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Mmhh, heb het een beetje doorgelezen....

Dit is duidelijk geschreven door iemand die er al vanaf het begin vanuit is gegaan dat god bestaat, en aanwijzingen daarvoor gezocht heeft en zwakke argumenten als bevestiging daarvoor heeft gezien.

Citaat:
Obviously this can’t continue forever, and eventually the Secular Trend must level off.
Ohja..? Hier geeft hij geen enkel bewijs voor.

Citaat:
Secondly, tradition tells us that God is "supernatural", and what we discover is that Relativity explains the supernatural phenomena of God.
Ik vind dat je om een wetenschappelijke theorie te bewijzen niet van zoiets als traditie mag uitgaan.

Citaat:
Jesus of Nazareth described God as "Our Father, which art in Heaven", and said "Thy kingdom come. Thy will be done in earth, as it is in heaven." (Matt. 6:9-10 KJV). In fact, the world’s most common description of God is an invisible man who lives in the sky and rules the world. Michangelo’s Sistine Chapel ceiling portrays this God. Clearly, the scientific theory presented here proves the existence of exactly such a God. It explains why He is invisible since the Growth Deficit is the invisible portion of Man; hence an invisible man. The brain growth deficit controls reality, hence God rules the world. It also explains Kingdom Come as the plateau of the Secular Trend curve which is the achievement of Heaven on Earth, or "kingdom come". Given this, I see little room for doubt that this discovery proves the existence of the classical God of history.
Is dit serieus..?? Kom op zeg.....

Citaat:
Another point, often cited by philosophers, is the objection as to how Science can prove God if God created Science? Scientific tradition holds that there is an Absolute Reality and that Man produces a 1:1 map or picture of this using his sensory apparatus and brain. We have now discovered that this map is not 1:1 but because of the Secular Trend is perhaps for instance .85:1. Since Man naturally presumes a 1:1 relationship, it is the variability of this ratio which explains "supernatural" occurrences in reality, and hence explains the existence God.
"And hence explains the existence God."
Ohja..??


Verder nog een hoop voorbeelden van bewijzen dat God bestaat die hij uit de bijbel haalt. Kennelijk gaat hij ervan uit dat alles dat in de bijbel staat echt gebeurd is. Ten eerste heb ik daar zelf ernstige twijfels over (maar daar zal ik nu niet over beginnen), ten tweede is wetenschappelijk al helemaal niet bewezen dat de bijbel waargebeurde dingen bevat.


Volgens mij doet de auteur teveel zijn best om te bewijzen dat God bestaat en gaat (in mij ogen) rare, en soms zelfs belachelijke, argumenten daarvoor geven, vaak zonder daarvoor wetenschappelijke bewijzen te geven.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 09:57
Verwijderd
Citaat:

Volgens mij doet de auteur teveel zijn best om te bewijzen dat God bestaat en gaat (in mij ogen) rare, en soms zelfs belachelijke, argumenten daarvoor geven, vaak zonder daarvoor wetenschappelijke bewijzen te geven.
Klopt.
Heb het nu ook gelezen.
Toch wel leuk dat iemand de moeite doet om zo'n theorie te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 12:05
proycon
Avatar van proycon
proycon is offline
Het is een interessant artikel..
Maar het is wel een grote hoop pseudoscience.. vol met veronderstellingen en rare verbanden tussen dingen waarvoor helemaal geen logische rede is ze in verband te brengen...

De poging is leuk, maar absoluut niet wetenschappelijk en correct! En die man heeft nog wel een Ph.D in physics... zal wel op een pak melk hebben gezeten
__________________
Things are not what they appear, nor are they otherwise -- Surangama Sutra
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:26
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Coolkast schreef:

Vaag wetenschappelijk : een tekst is wetenschappelijk dus niet vaag of vaag en dus niet weenschappelijk
Zegt een Hegel fan .
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:32
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Heeft iemand ooit al eens een gedachte gezien? En die bestaan...

REIE
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 15:35
Iemand2000
Avatar van Iemand2000
Iemand2000 is offline
Citaat:
REIE schreef:
Heeft iemand ooit al eens een gedachte gezien? En die bestaan...
? wie zegt dat?
Wie ben jij te bepalen dat dat bestaat?
Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor gegeven en daar gaat het om in dit geval

Die vent probeert wetenschappelijk aan te tonen dat god bestaat en dat lukt hem niet, dat is wel duidelijk

is hier nog meer over te zeggen?
__________________
Soms gaat er weleens wat mis. Zoals de grap in deze sig. ha ha ...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 23:53
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
REIE schreef:
Heeft iemand ooit al eens een gedachte gezien? En die bestaan...

REIE
Wat is je conclusie ??

Wou je zeggen dat God dus daarom ook bestaat?

Denk dan maar eens goed na over wat je zegt.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie Pharaoh
Rafiq
192 06-07-2004 20:59
Levensbeschouwing & Filosofie Heb je een lichaam of ben je een lichaam?
~*skoolgirl*~
39 03-01-2003 01:12
Levensbeschouwing & Filosofie Bijna-dood-ervaringen (noorderlicht)
Isa
19 21-04-2002 14:08
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.