Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2011, 09:56
CloveR3110
CloveR3110 is offline
Hee,
Ik moet een interview houden met iemand van een andere cultuur, wie zou mij willen helpen?
En zou je erbij willen zetten welke cultuur.

Wat zijn de eigenschappen van je ouders/verzorgers die je het meest waardeert? Waarom?

Hoe is hun onderlinge relatie? Wat vind je daarvan?

Hoe worden in jouw gezin conflicten opgelost? Wat vind je van deze manier?

Wat zijn de eigenschappen die je in je (eventuele) broers of zussen waardeert? Waarom?

Welke gewoonten binnen jullie gezin vind je goed? Waarom?

Welke huisregels vind je belachelijk

Wat zou de reden kunnen zijn van je ouders/verzorgers om de huisregels toch te hanteren?

Hoe belangrijk is het hebben van een opleiding in jouw gezin? Waarom?

Dragen jullie zorg voor elkaar binnen het gezin?

Hoe zijn jullie eetgewoonten?

Hebben jullie een bepaalde kleedgewoonten?

Hebben jullie een geloof? Ben jij daar actief mee bezig?

Laatst gewijzigd op 05-11-2011 om 11:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2011, 11:41
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat zijn de eigenschappen van je ouders/verzorgers die je het meest waardeert? Waarom?
Ze zijn allebei harde werkers en echte doorzetters, daarnaast gaan ze erg bewust/verstandig om met hun geld.

Hoe is hun onderlinge relatie? Wat vind je daarvan?
Ze leven (naar mijn mening) 'n beetje langs elkaar heen: zelden om elkaars mening vragen, weinig overleg bij 't nemen van beslissingen, problemen niet met elkaar bespreken, geen gezellige dingen samen ondernemen, etc.

Hoe worden in jouw gezin conflicten opgelost? Wat vind je van deze manier?
Conflicten waar ik zelf bij betrokken ben, praat ik met ze (m'n ouders en/of m'n broertje) uit. Conflicten die zij onderling hebben, worden zelden uitgepraat; 'zand erover, punt'.

Wat zijn de eigenschappen die je in je (eventuele) broers of zussen waardeert? Waarom?
M'n broertje is geduldig, geïnteresseerd, begripvol, geduldig, behulpzaam en beschermend. In vergelijking met andere jongens van zijn leeftijd, heb ik erg geluk met zijn karakter/persoonlijkheid.

Welke gewoonten binnen jullie gezin vind je goed? Waarom?
Wij letten onderling veel op elkaar: wie is waar, wie doet wat, etc. Dat houdt ons enigszins bij elkaar. En wij (m'n broertje en ik) sussen de ruzies tussen m'n ouders, vind ik ook wel bijzonder .

Welke huisregels vind je belachelijk?
Ik word al door m'n moeder gebeld als ik 'n uurtje over moet werken, maar m'n broertje (18) kan gerust de hele dag wegblijven of 's ochtends om 06:00 uur thuiskomen van 't uitgaan; daar kijkt dan niemand van op.

Wat zou de reden kunnen zijn van je ouders/verzorgers om de huisregels toch te hanteren?
Chinese ouders zijn altijd overdreven beschermend naar dochters toe, dat zit nu eenmaal in 't cultuur.

Hoe belangrijk is het hebben van een opleiding in jouw gezin? Waarom?
Zelf word ik continue gepusht om mezelf naar de top te werken. M'n broertje heeft daar geen last van, omdat hij 'toch maar' MBO doet. Das niet mijn beredenering hoor, das de logica van m'n vader.

Dragen jullie zorg voor elkaar binnen het gezin?
Absoluut!

Hoe zijn jullie eetgewoonten?
Ieder van ons kookt en eet apart, wanneer hij/zij trek heeft en wat hij/zij op dat moment wil.

Hebben jullie een bepaalde kleedgewoonten?
Nee, dat niet.

Hebben jullie een geloof? Ben jij daar actief mee bezig?
Nee, dat ook niet.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine hoe te herkennen: de breezer-slet
Martin II
38 22-06-2006 20:51
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
De Kantine Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie}
DG
23 20-08-2004 18:08
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32
De Kantine Het opzettelijk maken van spelfouten.
Uncle_Sam
58 28-06-2002 19:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.