Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 17:58
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik speel nu al ruim 10 jaar piano. Volgend jaar ga ik studeren en omdat Leiden voor mij nogal ver weg is, moet ik een kamer zoeken in Leiden. Ik wil eigenlijk heel erg graag doorgaan met pianospelen, muziek is gewoon een deel van mezelf. Het is niet zo dat ik elke dag uren lang zit te spelen, maar áls ik speel, is dat echt een heerlijk gevoel. Het geld is geen probleem, ik spaar al m'n hele leven voor een piano (ik heb op dit moment ruim 900 euro, na m'n eindexamen nog een paar maandjes werken en ik heb zeker genoeg), maar de woonruimte dus wel. Ik heb geïnformeerd naar de mogelijkheden, en mijn kansen zijn erg klein. In de Pelikaanhof (grootste studentenflat) is het sowieso niet mogelijk. In andere, kleinere studentenflats hangt het er maar net van af wat je medebewoners ervan vinden.

Zijn er hier studenten die hetzelfde probleem hebben gehad, of nu ook hebben? Hoe heb je het aangepakt? Hoe waren jouw kansen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 18:49
Verwijderd
Investeer eens in een goed keyboard: compact, vaak goedkoper, en dan hebben je huisgenoten er ook geen last van (mits je met koptelefoon speelt).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:07
Verwijderd
Misschien een electrische piano (is wel anders dan een echte piano, maar komt er meer bij in de buurt dan een keyboard en neemt minder ruimte in dan een piano en je buren hoeven er geen last van te hebben) een idee.

Sommige muziekscholen bieden ook de mogelijkheid om een soort van 'abonnement' te nemen op kamers in de muziekschool. Wanneer er dan geen les wordt gegeven in een kamer (vaak staan er piano's in die kamers), kan je bv. in zo'n kamer studeren. Dit is bv. voor mensen die geen piano (kunnen) hebben. Of ze dat in Leiden hebben, zou je naar moeten informeren.

Je kunt natuurlijk ook een flat of een appartement huren ipv een studentenkamer, dan heb je iig meer ruimte.

Is een piano btw niet veel duurder dan 900 euro? En je moet er ook aan denken dat je je kamer ed nog in moet richten... 'k wil je niet uit een droom helpen...maar ik denk dat 900 euro + een paar maanden werken best krap is al je én op kamers wilt én een (echte) piano wilt kopen...
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Ken je probleem een beetje.
kheb nu zelf een geweldig keyboard, gebruik ik al een jaar, speelt heerlijk. Kostte e. 750. let er bij een keyboard op dat het lekker speelt, en dat het in de buurt komt van een piano.

effe over een electrische piano; dat is dus best een dure grap, maar komt inderdaad in de buurt van een echte piano. een keyboard met 'gewogen toetsen' speelt alleen precies hetzelfde als een electrische piano.
let er ook op dat je keyboard niet raar klinkt bij erg hoge of lage tonen, en let er natuurlijk op dat je voldoende octaven hebt.
succes
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:55
Little_Sun
Little_Sun is offline
Misschien bestaat er een pianovereniging? (In Enschede trouwens wel, dus grote kans dat dat er in Leiden ook is).
Je kan vast wel iets regelen, zodat je de mogelijkheid hebt om te spelen. Misschien bij die vereniging, anders met de muziekschool etc.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:42
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Zoek gewoon een mooi keyboard uit.

En dan kan je altijd nog bij vrienden of ouders of verenigen of speelzalen of weet ik veel waar ze een echte piano hebben staan.

Maarjah, ik speel zelf geen piano dusss....
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 20:54
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ja daar heb ik ook al over na zitten denken maar dan is piano vergeleken met mij nog niks qua geluidsoverlast (ik drum). Ik denk dat ik het maar moet laten varen, het idee van een drumstel op mn studentenkamer als ik ga studeren.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:43
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Goed, even voor de duidelijkheid:
ik wil GEEN keyboard. Ik speel voornamelijk klassiek, en dat klinkt al helemaal niet op een keyboard. Ik heb verscheidene modellen uitgeprobeerd en niets komt ook maar in de buurt van het geluid van een piano. Een keyboard heeft trouwens ook bijna de helft minder octaven. Bovendien speelt het heel anders: de toetsen druk je op een heel andere manier in, ik weet niet goed hoe ik dat kan uitleggen, maar er is duidelijk een verschil. Mensen die zelf piano spelen, weten wel waar ik het over heb.

Een elektrische piano heb ik wel overwogen, maar ik heb daar ook nog geen goede modellen voor gevonden. Er schijnen er wel te zijn die bijna net zo fijn spelen en net zo goed klinken, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Elektrische piano's zijn trouwens vaak net zo duur als een goedkope echte piano.

Over de prijs: uiteraard neem ik een tweedehands piano, ik ben niet helemaal gek
In een winkel kan je al een goedkope tweedehands piano krijgen voor zo'n 1200 euro. Particuliere verkoop kan nog goedkoper zijn.
Bovendien hebben m'n ouders ook al jaren geleden een rekening voor me geopend, die ik krijg zodra ik ga studeren.

Ik zou ook eigenlijk liever een eigen flat willen hebben (ook ivm onafhankelijkheid), maar het probleem is dat je in Leiden pas in aanmerking komt voor een flat als je al in Leiden woont (op kamers dus). Vanaf dat moment heb je dan nog een wachttijd van 1 à 2 jaar.

Ik zal eens informeren naar zo'n pianocentrum!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:35
Verwijderd
je hebt ook het 'silent system' . Dat is iets wat je in de meeste normale (dus niet elektrische) piano's kunt inbouwen zodat je zowel akkoestisch kunt spelen als dat je 't geluid hoort door de koptelefoon. zoek maar eens met google. Of kijk bv. hier: http://www.clavis.nl/clavis%20piano/clavis-piano15.html

De kosten kan 'k op het moment alleen niet vinden :/
Of je zou je kamer extra goed kunnen isoleren tegen 't geluid.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:41
Verwijderd
Als ik piano zou spelen, zou ik ook geen keyboard willen... Maar bij electrische piano's heb je volgens mij behoorlijk goede modellen...een paar jaar terug al. Onze buren hebben pas een electrische piano gekocht, de 'buurman' speelt ook piano - en ook klassiek, moet je even aan ekki (forumbaas van oa L&G) vragen hoe en wat precies, das zijn vriendin.

Ik heb geen verstand van prijzen, maar 't voordeel van een electrische piano is wel dat je met koptelefoon op kunt spelen en dat zo'n ding veel minder plek in neemt dan een piano.

In Leiden heb je vast ook particuliere verhuurders en die houden er over het algemeen geheel eigen regels op na, wachttijden kunnen dan opeens veel korter zijn en je hoeft vaak niet al in de stad in kwestie te wonen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:50
Verwijderd
ik speel zelf wel piano en ik kan je een electrische piano niet aanraden. ik heb in een winkel er op gespeeld en het klinkt niet echt en met een koptelfoon is het helemaal waardeloos. en als er andere mensen bij zijn goren die niet de muziek maar wel dat je steeds toetsen in druk. echt super irritant. ik zou er ninet mn geld aan uitgeven. maja veel succes!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 31-10-2003 @ 16:50:
ik speel zelf wel piano en ik kan je een electrische piano niet aanraden. ik heb in een winkel er op gespeeld en het klinkt niet echt en met een koptelfoon is het helemaal waardeloos. en als er andere mensen bij zijn goren die niet de muziek maar wel dat je steeds toetsen in druk. echt super irritant. ik zou er ninet mn geld aan uitgeven. maja veel succes!
Zou dat niet aan de electrische piano liggen? Dat dat gewoon een 'niet goede' was en dat er ook 'wel goede' zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:38
elfje16
Avatar van elfje16
elfje16 is offline
ontopic: een vriend van mij heeft dat probleem ook gehad.
hij woont nu zelf in een kamertje en heeft maar een keyboard genomen en heeft bij zijn ouders zijn piano staan.

zo zou ik het ook gaan doen, maar ik speel geen piano.
ik zou wel een probleem hebben.

offtopic: dus dan nog een vraag.
ik speel trompet, moet voor optredens vaak oefenen en ben ook van plan om volgend jaar op mezelf te gaan wonen, maar om nou in een studentenhuis of flat dagelijks te gaan oefenen, zullen de anderen niet echt waarderen.
weet iemand een oplossing voor mij?
__________________
Audi et alteram partem
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:53
Verwijderd
Een goede vriend van mijn vriend speelt al zijn hele leven piano en toen hij op kamers ging wonen had hij ook dat probleem; geen ruimte voor een fatsoenlijke piano. Er stond nog een piano bij z'n ouders, dus daar speelt hij op wanneer hij daar is, op z'n kamer heeft hij een professioneel keyboard staan, echt een mooi ding, geen prul ofzo. Evenveel toetsen als een gewone piano en het geluid... mja, 't is niet hetzelfde, maar hij is er nu wel aangewend. Overigens speelt hij ook voornamelijk klassiek, en hij kan er met dit ding echt wel mee door, 't klinkt niet heel raar dus. Maar het was dus wel wennen.

Maar goed, ik begrijp wel dat je een echte piano wil, maar besef je wel dat je daar plaats voor moet hebben... en mja, die plaats moet je wel hebben he....
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:57
Verwijderd
Citaat:
elfje16 schreef op 31-10-2003 @ 18:38:
ontopic: een vriend van mij heeft dat probleem ook gehad.
hij woont nu zelf in een kamertje en heeft maar een keyboard genomen en heeft bij zijn ouders zijn piano staan.

zo zou ik het ook gaan doen, maar ik speel geen piano.
ik zou wel een probleem hebben.

offtopic: dus dan nog een vraag.
ik speel trompet, moet voor optredens vaak oefenen en ben ook van plan om volgend jaar op mezelf te gaan wonen, maar om nou in een studentenhuis of flat dagelijks te gaan oefenen, zullen de anderen niet echt waarderen.
weet iemand een oplossing voor mij?
Kan ik je ook mee helpen Mijn 'schoon'zus speelt saxofoon en toen ze op kamers woonde, moest ze dus ook gewoon oefenen, ze sprak dan een tijd af met de huisgenoten waarom ze elke dag kon oefenen zonder al te veel overlast te veroorzaken, en dat ging heel goed begreep ik. Ze kon gewoon oefenen, was wel te horen, maar de huisgenoten stoorden zich er niet aan ofzo.. Mensen inlichten kan al veel schelen, wanneer je zo begint te spelen zonder dat zij weten waar ze aan toe zijn.. dat kan irritant zijn natuurlijk.

En anders, als ze het niet willen, heb je op muziekscholen ook oefenruimten, die kan je dan huren (ofzo) en dan kan je daarin oefenen, bezorg je niemand overlast
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
elfje16 schreef op 31-10-2003 @ 18:38:

weet iemand een oplossing voor mij?
Flat of appartement huren ipv een studentenkamer of op de muziekschool zo'n kamerabbonement oid nemen...De oplossing is het een, mogelijkheden zijn het wel. Of idd met je huisgenoten overleggen, zij zullen misschien ook wel eens harde muziek draaien dat jij in je kamer zit te schudden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:10
elfje16
Avatar van elfje16
elfje16 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-10-2003 @ 19:00:
Flat of appartement huren ipv een studentenkamer of op de muziekschool zo'n kamerabbonement oid nemen...De oplossing is het een, mogelijkheden zijn het wel. Of idd met je huisgenoten overleggen, zij zullen misschien ook wel eens harde muziek draaien dat jij in je kamer zit te schudden.
zo'n kamerabbonement is best wel duur (voor mij dan), maar ik kan inderdaad wel afspraken maken met de buren dan, ik hoop dat hun het zullen begrijpen.
__________________
Audi et alteram partem
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
elfje16 schreef op 31-10-2003 @ 20:10:
zo'n kamerabbonement is best wel duur (voor mij dan), maar ik kan inderdaad wel afspraken maken met de buren dan, ik hoop dat hun het zullen begrijpen.
Waarom is dat best duur voor jou? Heb je al eens geïnformeerd naar de prijzen ed?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2003, 10:49
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik zou zelf geen keyboard kopen als je een piano wilt, ook geen hele goeie/dure. Wij hebben een tijd een keyboard gehad, nog een best goeie, maar dat was echt een bagger ding aan het eind. En je zit dus met te weinig toetsen. Als je een keyboard gaat kopen met wel genoeg toetsen, dan is die volgens mij alweer duurder dan een electrische piano.
Dan vind ik een electrische piano altijd nog beter. Die hebben wij dus ook gekocht en de aanslag is in ieder geval vrij echt. Ook het geluid vind ik best wel mooi. Je kunt wel horen dat het geen echte piano is, maar ik vind dat op zich best wel meevallen.
We hebben overigens de Roland HP-1 gekocht. Die was het minst duur, maar ik vond 'm het mooiste klinken. Het warmste enzo. Maarja, smaken verschillen natuurlijk. Bij de Feedback in Rotterdam is die (tenminste, toen wij keken) €1150,-. Ik weet niet waar je woont, maar als je het nergens goedkoper kunt vinden, zou je het daar evt wel kunnen proberen.

Verder raad ik je geen tweedehands electrische piano aan. Tenminste sowieso niet uit een winkel. Ten eerste waren electrische piano's vroeger veel duurder, waardoor ze nu tweedehands soms bijna 1000 euro zijn. Dan vind ik dat je beter voor 150 euro meer een nieuwe kunt kopen.
Verder zijn de samples minder echt die in een tweedehands zitten (of je moet een wat nieuwere hebben), waardoor je er eigenlijk na een paar jaar al op uitgekeken bent. Dan zou ik eerder een nieuwe nemen, waar je nog wel 15 jaar ofzo mee kunt doen (als je dat wilt tenminste ).
Bij particulieren kun je inderdaad soms heel erg geluk hebben met een vrij nieuwe of goede electrische piano voor heel weinig geld, omdat ze niet goed weten wat het is ofzo.

Over de merken: We hebben allerlei piano's geprobeerd en vonden Technics echt megabagger klinken. We hebben maar op één Technics gespeels, maar vonden die dus echt slecht. Yamaha (geloof ik) was vrij goed, net als Roland. Andere merken electrische piano zou ik niet snel kopen.

Ik zou zeggen: ga 'ns naar een piano- of muziekwinkel en ga 'ns gewoon kijken wat ze hebben en erop spelen enzo. Dan hoor je vanzelf of je het goed genoeg vindt klinken om er zoveel geld aan uit te geven of niet.

Bij ons was trouwens een echte piano ook geen optie, ook in verband met de buren (in dit megagoed geïsoleerde huis zou je de piano waarschijnlijk slechts 5 huizen verder horen ), maar ook in verband met de luchtvochtigheid, de extreme verschillen tussen warm en kou, enzovoorts. De piano kunnen de bovenburen overigens wel horen als we 'm normaal hard zetten, maar ze zeggen dat ze het niet erg vinden . En als ik rond middernacht wil spelen, zet ik 'm gewoon heel zacht (ik hou niet van koptelefoon, maar heb het geluid niet geprobeerd, dus ik weet niet hoe dat is, zou je ook in de winkel kunnen testen). Er zitten in onze piano aan de onderkant van het toetsengedeelte 2 koptelefoonaansluitingen.

Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven. Anders mail je me nog maar ff (je weet m'n emailadres ). Want ik weet niet of ik onthou dat ik hier heb gepost.

Veel plezier er alvast mee!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:53
Verwijderd
Een piano is natuurlijk wel erg groot in je kamer, zeker als je een niet te grote kamer hebt. Daarnaast moet je ook nog rekening houden met je huisgenoten.

Ik speel cello en piano. Of nou ja voornamelijk speelde, ik heb 12 jaar celloles gehad, en nu doe ik het eigenlijk nauwelijks meer best wel jammer, die cello hoort toch wel echt bij mij op een bepaalde manier.
Ook piano les heb ik een jaar of 6 gehad. Dat doe ik dus ook niet meer sinds ik op kamers woon.
Toch probeer ik in het weekend altijd nog wel even cello/ piano te spelen. Dus mocht het echt niet lukken, dan kan je altijd nog in het weekend bij je ouders (mocht je daar naar toe gaan) spelen, das beter dan niks!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:51
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb nienie mogen overtuigen, ze is hier even komen spelen en ze gaat voor een electrische (elektrische?) piano! .

Heb alleen wel een beetje een slechte indruk van mezelf achter gelaten, het huis was megaslordig en ik zag er ook niet uit
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 18:37
Verwijderd
Elektrische piano, perfecte oplossing. Aandraders: Yamaha P-80 en Roland RD-150
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 20:07
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Ik speel zelf nu ruim 8 jaar klarinet en doe nu HBO voor het 2e jaar. Ik zal straks op kamers moeten, omdat ik over will stappen naar Amsterdam en op en neer reizen is niet te doen. Maar in mijn geval is het makkelijker, ik heb al een eigen instrument en bovendien is het een klein ding wat je overal kan neerzetten Met mijn studie is spelen makkelijk te combineren, maar ik doe nu niet bepaald een zware studie Ik zal straks wel van de muziekvereniging afmoeten

Ik zou gewoon een keybord kopen, lijkt op een piano, je huisgenoten hebben er geen last van en tis veel kleiner. Of zoek een muziekvereniging waar je gebruik kan maken van piano's. Of misschien is het mogelijk om je studie te combineren met wat lessen op een conservatorium? Dan kan je daar ook oefenen...
Ik zou zelf voor het keybord gaan, de ervaring leert dat je nou eenmaal meer speelt dan wanneer je de deur uit moet om te gaan spelen, de drempel ligt dan veel hoger!
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 20:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 01-11-2003 @ 21:07:
Ik zou gewoon een keybord kopen, lijkt op een piano, je huisgenoten hebben er geen last van en tis veel kleiner. Of zoek een muziekvereniging waar je gebruik kan maken van piano's. Of misschien is het mogelijk om je studie te combineren met wat lessen op een conservatorium? Dan kan je daar ook oefenen...
Ik zou zelf voor het keybord gaan, de ervaring leert dat je nou eenmaal meer speelt dan wanneer je de deur uit moet om te gaan spelen, de drempel ligt dan veel hoger!
En waarom geen e. piano? Daar kun je ook een koptelefoon gaan gebruiken. Voorderest alle zelfde voordelen als je hier van een keyboard beschrijft, behalve dat een keyboard wat kleiner is. Verder heeft een keyboard meer nadelen tov een e. piano.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 20:53
Verwijderd
Een piano is ongemakkelijk, je kunt er ook niet makkelijk mee verhuizen, als je eens van kamer wilt wisselen kan dat een groot ptobleem zijn. Verder is zo'n ding enorm groot en een studenten kamer zeer klein

Ik zou voor een electrische piano gaan, het is misschien niet hetzelfde, maar stukken beter dan een keyboard heb ik me alten vertellen. een electrische piano is zeer klein, en kan ook makkelijk vervoerd worden, en het bied je de mogelijkheid te blijven spelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2003, 20:57
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
ik woon dan wel in een heel riant huis (een gewone eengezinswoning, samen met 3 anderen) en wij hebben een piano in de woonkamer staan.
(hier heb je niet zo veel aan denk ik...)
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 10:30
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-11-2003 @ 16:51:
Ik heb nienie mogen overtuigen, ze is hier even komen spelen en ze gaat voor een electrische (elektrische?) piano! .

Heb alleen wel een beetje een slechte indruk van mezelf achter gelaten, het huis was megaslordig en ik zag er ook niet uit
Haha, wat maakt dat nou uit, gek! Je wil niet weten hoe mijn kamer eruit ziet op het moment!
Waren de bonbons lekker?

Maar inderdaad, ik ga nu dus voor een elektrische piano, het zal toch wel een tijd duren voor ik wel écht de mogelijkheid heb om een echte piano te plaatsen. Ik hoop dat ik de Roland HP-1 (die ekki heeft) ergens kan kopen, want die klonk echt goed!


En Kim El, ik heb al eerder gepost dat ik geen keyboard wil. Als je zelf piano zou spelen zou je weten waarom...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 10:55
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Je kunt ook overstappen op de piccolo
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:31
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nienie schreef op 02-11-2003 @ 11:30:


En Kim El, ik heb al eerder gepost dat ik geen keyboard wil. Als je zelf piano zou spelen zou je weten waarom...
Ik speel geen piano en weet dus niet precies wat de verschillen zijn (ok, keybord is kleiner, je kunt verschillende tonen enz instellen)... als je mn post goed gelezen had zou je dat weten
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:38
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik zei toch ook 'ALS je piano zou spelen'? Een keyboard klinkt lelijk, speelt heel erg vervelend en heeft te weinig octaven in vergelijking met een piano. Daarom is een keyboard absoluut geen alternatief voor een (amateur) pianist. Punt.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 14:20
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
nienie schreef op 02-11-2003 @ 11:30:
Haha, wat maakt dat nou uit, gek! Je wil niet weten hoe mijn kamer eruit ziet op het moment!
Waren de bonbons lekker?

Maar inderdaad, ik ga nu dus voor een elektrische piano, het zal toch wel een tijd duren voor ik wel écht de mogelijkheid heb om een echte piano te plaatsen. Ik hoop dat ik de Roland HP-1 (die ekki heeft) ergens kan kopen, want die klonk echt goed!


En Kim El, ik heb al eerder gepost dat ik geen keyboard wil. Als je zelf piano zou spelen zou je weten waarom...
bonbons waren erg lekker. bedankt nog . enneh.. ik ben in die kleren ook boodschappen gaan doen

Misschien vind je een yamaha ofzo nog beter klinken, het is echt (zoals ik al zei): smaken verschillen. Volgens mij speelden ze (qua zwaarheid, aanslag) allebei ongeveer hetzelfde (yamaha en roland). Waar wij ook echt op gelet hebben is het geluid van de toetsen, als je daaroverheen gaat. Sommigen klinken heel plastic en dan is dat wel een bijgeluid als je aan het spelen bent (kan best storend zijn).

Nouja, er zijn zoveel dingen waar je op kunt letten, gelukkig vonden we deze het mooist klinken (omdat ie het goedkoopste was).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
er bestaan voldoende keyboards met uitstekend geluid en net zoveel octaven als een piano.
natuurlijk klinkt een echte piano mooier, maar avn dat geluid blijft in een standaard studentenflat niks over.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 22:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
maar als een keyboard net zoveel octaven heeft als een piano, dan kan je toch net zo goed een elektrische piano kopen? is een stuk goedkoper namelijk. want zo'n keyboard is vrij professioneel.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 14:25
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-11-2003 @ 23:11:
er bestaan voldoende keyboards met uitstekend geluid en net zoveel octaven als een piano.
natuurlijk klinkt een echte piano mooier, maar avn dat geluid blijft in een standaard studentenflat niks over.
Daar ben ik het toch niet mee eens. In een keyboard (althans, degenen die ik heb geprobeerd) zijn de geluiden min of meer 'uitgerekend', gevormd door de computer. Dat kan natuurlijk anders zijn in een duur, professioneel keyboard, dat weet ik niet. In een elektrische piano zijn alle klanken in stereo opgenomen.

En de akoestiek hoeft trouwens echt niet slechter te zijn in een studentenflat: akoestiek heeft immers niet zozeer maar met de grootte van de kamer te maken, maar vooral met het materiaal van plafond, muren en vloer.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 03-11-2003 @ 15:25:
maar vooral met het materiaal van plafond, muren en vloer.
En laat nou net dat niet altijd even goed zijn in veel studentenhuizen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 07:40
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Heb al begrepen dat het probleem opgelost is, maar ik wilde toch nog even opmerken dat er hier in Utrecht (en vast ook wel in Leiden) een 'cultureel' centrum is, waar studenten voor bepaalde tijden een piano kunnen huren. Dat zou je dus ook nog kunnen doen.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2003, 18:23
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-11-2003 @ 15:30:
En laat nou net dat niet altijd even goed zijn in veel studentenhuizen.
Beton kan best een mooi geluid geven. Vloerbedekking dempt het geluid, ongeacht wat er onder zit. Parket klinkt erg helder. De vorige bewoners van ons huis hadden hun vleugel (*jaloers*) in een zijkamer staan, waar straattegels als vloer zaten. Klonk fantastisch!

Of zijn studentenhuizen van nog ander materiaal gemaakt? Parket uiteraard niet, maar ik dacht nog het meest aan beton, omdat dat goedkoop is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 04-11-2003 @ 19:23:
Beton kan best een mooi geluid geven. Vloerbedekking dempt het geluid, ongeacht wat er onder zit. Parket klinkt erg helder. De vorige bewoners van ons huis hadden hun vleugel (*jaloers*) in een zijkamer staan, waar straattegels als vloer zaten. Klonk fantastisch!

Of zijn studentenhuizen van nog ander materiaal gemaakt? Parket uiteraard niet, maar ik dacht nog het meest aan beton, omdat dat goedkoop is.
Rot of vochtig hout geeft niet echt een bijster mooi geluid, volgens mij... Plus dat lang niet alle ruimtes een even mooi geluid geven, voor zo ver ik weet.

Op beton ligt meestal wel iets in de richting als vloerbedekking, zeil of laminaat ofzo. Maar lang niet alle huizen zijn van beton, hout kan bv. ook. Ik denk alleen dat het niet alleen daarvan afhankelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.