Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2003, 17:58
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik speel nu al ruim 10 jaar piano. Volgend jaar ga ik studeren en omdat Leiden voor mij nogal ver weg is, moet ik een kamer zoeken in Leiden. Ik wil eigenlijk heel erg graag doorgaan met pianospelen, muziek is gewoon een deel van mezelf. Het is niet zo dat ik elke dag uren lang zit te spelen, maar áls ik speel, is dat echt een heerlijk gevoel. Het geld is geen probleem, ik spaar al m'n hele leven voor een piano (ik heb op dit moment ruim 900 euro, na m'n eindexamen nog een paar maandjes werken en ik heb zeker genoeg), maar de woonruimte dus wel. Ik heb geïnformeerd naar de mogelijkheden, en mijn kansen zijn erg klein. In de Pelikaanhof (grootste studentenflat) is het sowieso niet mogelijk. In andere, kleinere studentenflats hangt het er maar net van af wat je medebewoners ervan vinden.

Zijn er hier studenten die hetzelfde probleem hebben gehad, of nu ook hebben? Hoe heb je het aangepakt? Hoe waren jouw kansen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2003, 18:49
Verwijderd
Investeer eens in een goed keyboard: compact, vaak goedkoper, en dan hebben je huisgenoten er ook geen last van (mits je met koptelefoon speelt).
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:07
Verwijderd
Misschien een electrische piano (is wel anders dan een echte piano, maar komt er meer bij in de buurt dan een keyboard en neemt minder ruimte in dan een piano en je buren hoeven er geen last van te hebben) een idee.

Sommige muziekscholen bieden ook de mogelijkheid om een soort van 'abonnement' te nemen op kamers in de muziekschool. Wanneer er dan geen les wordt gegeven in een kamer (vaak staan er piano's in die kamers), kan je bv. in zo'n kamer studeren. Dit is bv. voor mensen die geen piano (kunnen) hebben. Of ze dat in Leiden hebben, zou je naar moeten informeren.