Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 19:23
aeris318
aeris318 is offline
Leg uit, waarom vinden veel mensen CKV stom, nutteloos enz.?

Ik vind het zelf wel een cool vak. Mensen die een exact profiel hebben zitten vaak te verkondigen dat ze niet voor niets een exact profiel hebben gekozen, maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met ANW? Daar hebben de Cultuurmensjes ook niet voor gekozen?

En wat zou je vinden van de invoering van CKV op het VMBO?
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2002, 19:52
Verwijderd
CKV is stom, omdat je verplicht allerlei culturele bezoeken moet gaan doen...
op zich nog niet zo erg. keertje boekje lezen, bioscoopje...
maarja, dan moet ik er nog 4...
Heb ik gewoon helemaal geen zin in...
T zal allemaal best leerzaam en zinvol zijn, anders zou het geen vak op school zijn. en ja, daarom ook in 't vmbo ckv
in t vmbo hebben ze tog wiskunde, nederlands, frans, duits, engels, natuurkunde, scheikunde, enz... dus waarom geen ckv?

Maarja, t kan nog zo zinvol zijn, ik vind t gewoon niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:25
UnUsual
Avatar van UnUsual
UnUsual is offline
CKV is denk ik ook niet alleen erg omdat je naar culturele activiteiten moet maar ook dat je er daarna nog een verslag over moet schrijven ook.. dat verpest het helemaal
__________________
I don't care what you think unless it is about me
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 20:41
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
CKV is een goed vak. Het zorgt er voor dat scholieren sneller kennismaken met verschillende kunstvormen. Zonder ckv zouden ze alleen naar de bekende dingen gaan, of dingen die ze via anderen leren kennen. Door ckv wordt je 'gedwongen' om ook eens verder te kijken. Bovendien leer je de achtergronden bij de dingen en leer je eens heel analytisch naar een voorstelling te kijken.
CKV op het vmbo zou ook helemaal niet verkeerd zijn, alleen moet de lesmethode wel aangepast worden. Denk dat er op het vmbo toch meer mensen zijn die uit zichzelf absoluut niet geinteresseerd zijn in kunst en dat ook zeker niet voor zich zullen houden. Mensen bij wie je dus niet aan kunt komen zetten met een boekje achtergrondinfo waar ze dan heel blij mee zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:12
Verwijderd
CKV is tot op zekere hoogte nuttig. Die boekjes zijn ronduit saai en die zorgen er dan ook voor dat ik het niks vond (ja, vond!). Als die nu af zouden worden geschaft en daarvoor in de plaats wat meer praktische opdrachten, dan zou het een leuk vak zijn. Vrijheid vind ik bij CKV ook erg belangrijk. Gewoon in de vierde zeggen: je moet zoveel culturele bezoeken doen en zoveel praktische opdrachten maken, anders mag je volgend jaar geen examen doen. Dus niet zeggen: op 12 augustus moet je dit inleveren, op 1 oktober dit etc.

Mijn algemene indruk van het vak CKV is, de boekjes buiten beschouwing latend, goed. Mijn laatste PO (hier) zorgt daarvoor, dat vond ik namelijk gewoon leuk om te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 11:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
stom is dat je niet kunt praten

Maar dat kwam bij mij door de leraar, die dacht dat CKV het belangrijkste vak ter wereld was.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
het is nutteloos omdat leraren denken dat je d'r ook echt iets van leert, maar:
- mensen die al van culturele dingen houden gaan daar toch al wel heen, daar hoef je geen ckv voor te hebben. Maar het nadeel voor hun is dat ze dan ook nog een verslag ervan moeten schrijven, terwijl iedereen zich daar toch zo makkelijk mogelijk van af probeert te maken. Echt veel leren doe je daar dus niet van.
- mensen die niet van culturele dingen houden gaan nergens heen (behalve 2 keer bios misschien), maar halen alle verslagen van internet af en leren dus ook niks.

ook de andere handelingsdelen (zoals katernen) haalt men van internet en het enige wat wij dan nog verder moeten doen is een po maken, dat bestaat uit schilderen of knutselen.
Nou, daar bestaat tekenen en handvaardigheid voor, toch?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 15:00
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
het is nutteloos omdat leraren denken dat je d'r ook echt iets van leert, maar:
- mensen die al van culturele dingen houden gaan daar toch al wel heen, daar hoef je geen ckv voor te hebben. Maar het nadeel voor hun is dat ze dan ook nog een verslag ervan moeten schrijven, terwijl iedereen zich daar toch zo makkelijk mogelijk van af probeert te maken. Echt veel leren doe je daar dus niet van.
- mensen die niet van culturele dingen houden gaan nergens heen (behalve 2 keer bios misschien), maar halen alle verslagen van internet af en leren dus ook niks.

Wij moeten toegangskaartjes laten zien, en voor zover ik weet kan je die niet vin internet helen...

ook de andere handelingsdelen (zoals katernen) haalt men van internet en het enige wat wij dan nog verder moeten doen is een po maken, dat bestaat uit schilderen of knutselen.
Nou, daar bestaat tekenen en handvaardigheid voor, toch?

po maken hoeven wij niet (gelukkig)
mar je kan wel zeggen, daar is tekenen en handvaardigheid toch voor...
bij ons heb je na de 3e geen handvaardigheid meer, en tekenen kan je kiezen. bij N&G en N&T heb je het sowieso niet, en bij C&M en E&M ka je nog kiezen uit tekenen en muziek...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 16:41
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Het leek me een hartstikke leuk vak en dat is het op zich ook wel maar als je het zooo druk hebt, denk je eigenlijk; "waar ben ik in godsnaam mee bezig!". Dan vind ik een toetsweek/leesdossier of wat dan ook veel belangrijker dan een verslag over een museum.

Vandaar dat ik de afgelopen weken Ckv best wel heb vervloekt,
mijn excuses.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 19:59
the tourist
the tourist is offline
Ja! De culturele activiteiten doen vind ik niet zo erg. Maar de verslagen schrijven en de lessen........ gaap........
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 20:10
flamez
flamez is offline
eh ckv is idd stom, maar dat komt vooral door de leraar..
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 21:16
ThaChiCkA
ThaChiCkA is offline
IK VIND CKV DUZZ ECHT EEN *PIEP* VAK.....
dat komt omdat ik ckv dit jaar niet afsluit.. en daarom mag ik mede niet over!!!!!! HOE KUNNEN ZE ZOIETS BEDENKEN!!!!!!!?

ik snap ook echt niet waar dit vak voor dient.. en het erge izz die 6 activiteiten.. je mag gewoon niet eens naar de gewone bios toe.. moet je weer naar zo'n speciaal iets waar niks leuks draait!!!!
__________________
YoU SaY I'm A B*tcH.. LikE thAt's A BaD ThInG...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:05
Verwijderd
Citaat:
ThaChiCkA schreef:
IK VIND CKV DUZZ ECHT EEN *PIEP* VAK.....
dat komt omdat ik ckv dit jaar niet afsluit.. en daarom mag ik mede niet over!!!!!! HOE KUNNEN ZE ZOIETS BEDENKEN!!!!!!!?

ik snap ook echt niet waar dit vak voor dient.. en het erge izz die 6 activiteiten.. je mag gewoon niet eens naar de gewone bios toe.. moet je weer naar zo'n speciaal iets waar niks leuks draait!!!!
Wij mochten maximaal naar 2 films: 1 commerciele en 1 niet-commerciele.

[edit]Ga eens naar www.moviezone.nl en kijk of er ergens films draaien. Ze zenden voor 90% niet-commerciele films uit in diverse bioscopen in het land. Het Moviezone-programma is er speciaal op gericht jongeren naar de cultfilm te krijgen...[/edit]
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:16
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
ThaChiCkA schreef:

ik snap ook echt niet waar dit vak voor dient.. en het erge izz die 6 activiteiten.. je mag gewoon niet eens naar de gewone bios toe.. moet je weer naar zo'n speciaal iets waar niks leuks draait!!!!
Kijk, dat is nou juist het doel, om je niet naar een gewone bioscoop te sturen. Omdat de meeste commerciele films niet echt veel culturele waarde hebben. Het gaat er niet om dat je het leuk vindt maar dat je er iets van leert, en dat je ook eens iets anders doet dan je normaal zou doen. (En waarom zou een ckv film niet leuk zijn?)

Dat vind ik nou net leuk aan CKV, dat je iets anders doet dan je normaal zou doen. Ik ben naar een klassieke dansvoorstelling geweest, nou daar vond ik niets aan, maar nu weet ik wel hoe het is.
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:03
ThaChiCkA
ThaChiCkA is offline
Citaat:
aeris318 schreef:


Kijk, dat is nou juist het doel, om je niet naar een gewone bioscoop te sturen. Omdat de meeste commerciele films niet echt veel culturele waarde hebben. Het gaat er niet om dat je het leuk vindt maar dat je er iets van leert, en dat je ook eens iets anders doet dan je normaal zou doen. (En waarom zou een ckv film niet leuk zijn?)

Dat vind ik nou net leuk aan CKV, dat je iets anders doet dan je normaal zou doen. Ik ben naar een klassieke dansvoorstelling geweest, nou daar vond ik niets aan, maar nu weet ik wel hoe het is.
Kijk En Dat Doel Vind Ik Duzz Nutteloos!!!!!
__________________
YoU SaY I'm A B*tcH.. LikE thAt's A BaD ThInG...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:58
Toscane
Toscane is offline
ik zou het niet weten, maar mijn vriendinnen haddenl laatst kei leuke opdracht; een videoclip met dieren erin maken. Komen woensdag op de site www.alledierentellenmee.nl

vink wel jammer da ik daar niet aan mee hebben kunnen doen. Verder lijkt het me kei veel werk en aangezien ik niet zo creatief ben, niet echt een vak voor mij
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:20
frenk
frenk is offline
laat ik ff duidelijk zijn : wat de fuck heb je aan CKV??????/
joh naar een film gaan doe ik zonder dat k*t vak ook wel en wat heb ik er nou aan om een schilderij te beschrijven........
en dan die opdrachten dat is gewoon zielig, krijg je zon studiewijzer waar de opdrachten in staan
naam: opdracht 2.12 plaatjes zoeken zieluuuuuuuuug
als ik CKV zit te maken voel ik me net zo;n kleuter op de basisschool...
__________________
greetz van frenkieboy
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 20:29
Verwijderd
Citaat:
ThaChiCkA schreef:
IK VIND CKV DUZZ ECHT EEN *PIEP* VAK.....
dat komt omdat ik ckv dit jaar niet afsluit.. en daarom mag ik mede niet over!!!!!! HOE KUNNEN ZE ZOIETS BEDENKEN!!!!!!!?

ik snap ook echt niet waar dit vak voor dient.. en het erge izz die 6 activiteiten.. je mag gewoon niet eens naar de gewone bios toe.. moet je weer naar zo'n speciaal iets waar niks leuks draait!!!!

oek ckv is niet echt een leuk vak maar dat je daardoor niet overgaat heb je het toch echt zelf naar gemaakt. zoveel hoef je niet te doen en het is gewoon een vak! je gaat toch ook niet zeuren over frans ofzo

heuzus

het enige leuke van ckv zijn de culturele activiteiten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Stoppen met ruziesaaien! #1138
Verwijderd
500 28-09-2010 00:23
Verhalen & Gedichten verloren liefde
hap
19 23-10-2004 10:13
Algemene schoolzaken Welk vak slaat nou echt helemaal nergens op?
Isabeau
170 05-01-2004 18:45
Algemene schoolzaken Wat houden wisk12,ak,ec12 en ckv in?
Bull3tPr00f
16 11-04-2003 23:21
Algemene schoolzaken 2e fase is een grote bende..lucht je hart
bumblebee
39 20-05-2002 19:08
Liefde & Relatie beantwoord deze vragen plz
browneyes
31 11-04-2002 21:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.