Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Welk gedicht vind jij het beste?
Gedicht 1 3 8.57%
Gedicht 2 5 14.29%
Gedicht 3 5 14.29%
Gedicht 4 2 5.71%
Gedicht 5 1 2.86%
Gedicht 6 1 2.86%
Gedicht 7 1 2.86%
Gedicht 8 2 5.71%
Gedicht 9 0 0%
Gedicht 10 7 20.00%
Gedicht 11 1 2.86%
Gedicht 12 2 5.71%
Gedicht 13 2 5.71%
Gedicht 14 3 8.57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 12:54
Verwijderd
Ik ben een beetje duf. Blijkbaar vinden mijn verstandskiezen na jaren van doodse stilte dat ze de rust wel eens kunnen verstoren. Fijne ontsteking en een beginnende hamsterwang.

Ik hou het dus kort.

Er zitten een paar mooi lezende gevallen tussen (1, 3), 9 vind ik echt niets, te belerend en sinterklaaswoorden én rijm, 10 en 11, mijn complimenten voor de durf.

En oeh, ik zie net iets dat door de diskwalificatieronde is gekomen... Gedicht 12, sorry, maar een liefdesliedrefrein valt onder dezelfde categorie als liefdesleven, knutsels met het woord liefde, dus deze valt sowieso af.

13, omdat mijn vertrouwen in de mensen is verbroken, misstaat gewoon echt in het hele gedicht.

Strofe 1 van 3 doet me trouwens denken aan Jotie.

4 vind ik leuk. En daar ga ik ook op stemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2006, 15:19
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Hoezo gedicht 10 heeft plots 7 stemmen?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 15:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 12-09-2006 @ 16:19 :
Hoezo gedicht 10 heeft plots 7 stemmen?
Inderdaad.

Ik zit trouwens nog te twijfelen. Vanavond geef ik kort commentaar, nadat ik ze allemaal goed heb gelezen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 16:46
Verwijderd
Niet zo zenuwachtig, alle stemmen worden gecontroleerd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:19
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
7, hoewel ik hem gedeeltelijk niet zo mag. alleen het begin, de sfeer. (en: liefdesverdriet is toch al niet mijn thema, dus mijn commentaar is snel negatief )

1.
Citaat:
ook ik ging erbij
liggen alsof we geen vormen in de
lucht konden zijn, ja noem mij
Wolk, zeg wat ik ben en ik verander .
mooi.
ze hadden schat er trouwens ook uit mogen halen (irriteert in 2 en 7). 2 te scene-achtig. 3 staat de vorm en toon me erg aan, einde werkt niet zo. 4 grappig, maar zegt niet genoeg. 5 begon mooier dan dat hij eindigde. 6 rechtgedrukt; is niet zo mijn ding. 8 is wel oke, maar termen staan me een beetje tegen (schoon schip, liaison). 9 songtext-idee. 10 en 11 weinig over te zeggen. 12, laatste zin vind ik niet zo mooi, de woorden spreken me ook weinig aan. 13 idee is leuk. 14 te veel woorden.
nee, ik heb geen tijd voor zinvol onderbouwd commentaar . geeft niet, al zeg ik het zelf. ben benieuwd wat er van gaat worden. *gaat stemmen op 7*.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:19
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wow.. i'm the first one .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 17:50
Verwijderd
ik ga voor 3, 7 of 12

7 is ook wel mooi, maar deze zin doet me er (wrs) niet op stemmen, vind het een mindere zin: "Ik breek je, schat, met blote handen."

titel van 12 vind ik niet echt mooi eigenlijk, maar ik zie nog wel.

edit: mss toch 1
edit2: 12 wordt het dus niet, 7 ook niet.
Nja, 3 en 1 blijven over, maar ik denk dat het 3 wordt.

Alle commentaren lees ik mss nog wel, want nog niet allemaal gelezen.

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 18:27
Verwijderd
Er zitten een aantal leuke gedichten tussen.
Ik vond Visie (11) heel erg leuk gevonden, vooral ook omdat de schrijver een ontzettend wijze boodschap weet mee te geven, namelijk die van het lange termijndenken.

Desondanks ga ik voor 10.
Voor een deel vanwege een gedicht dat ik zelf ooit eens postte, dat ook voor een deel uit 'neologismen' bestond. Maar hulde voor alle gedichten!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 19:47
Verwijderd
Lastige twijfel tussen 1 en 3, maar 3 was mn eerste ingeving en heeft ene mooiere titel, dus ik ga voor 3.

Nu kan ik eindelijk zien wat iedereen heeft gestemd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 20:15
Verwijderd
Ik stem op drie met een compliment voor 1, die ik op een bepaalde manier mooier vond, maar bij dit thema vind ik mijn stem toch meer bij 3 passen. Vandaar drie.

Vind ze allebei heel erg goed eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 20:16
Vivre
Vivre is offline
Omdat ik geen zin en nu geen tijd meer heb in een hele uitgebreide analyse, even kort per gedicht:

1: Eerste strofe vind ik geweldig, daarna wordt het wat minder.
2: Er zitten leuke dingen in, verder is de manier van schrijven niet helemaal mijn ding.
3: Ergens vind ik deze heel leuk en ergens ook helemaal niets. Ik weet het nog niet zo met dit gedicht, toch blijft het een kanshebber.
4: Leuk en origineel gedaan.
5: Ik vind het begin leuk maar het einde minder..
6: Nee niet mijn ding
7: “Ik breek je, schat, met blote handen.” Vond ik juist wel weer leuk gevonden. Dit was ook wel een gedicht wat me bijbleef nadat ik ze allemaal nog eens gelezen had.
8: “Papieren vermelden - het is over -
maar ik verbrand ze
in kwade vlammen”
Dat vind ik erg mooi, leest fijn, de rest is me allemaal wat vaag.
9: Te gerijmd.
10: Leuk vanwege de originaliteit
11: Zelfde als bij 10 maar ik blijf het niet echt een gedicht vinden, daarom mist het mijn stem.
12: Erg jammer van de laatste zin, beetje een cliché net als “verdrinken” en het “liefdesliedrefrein”. Zonder die woorden had ik hem wel leuk gevonden
13: Ergens is het niet echt vernieuwend maar ik vind het wel fijn om te lezen. Krijg er een melancholisch gevoel bij en het doet me in verte denken aan een liedje van Herman van Veen.
14: Fijn gedicht, loopt lekker, goed ritme, heerlijk einde..

Ik denk dat het 1,3,7 of 13 wordt toch.. ik denk nog even na, moet nu wel gaan opschieten met denken hmmz.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 21:18
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Gedicht 1:
Tof gedicht, dacht ik, toen ik de eerste stofe las. Daarna vond ik het minder worden en ook sommige afbrekingen zijn naar mijn mening iets wat vreemd. De laatste stofe vind ik interessant.

Gedicht 2:
Het idee met die rode laarzen is erg leuk, en ook die woordspellingen in de eerste stofe spreken mij aan. Alleen erg jammer van de “lief”, want ik al eerder heb gezegd. Ik vind toch dat “geliefde” ook van “liefde” is afgeleid en dus “lief” ook. Daarom zal ik niet op dit gedicht stemmen, ook al vind ik het toch de sfeer van liefdesverdriet hebben.

Gedicht 3:
Prachtig! Sommige stukjes vind ik zonde, maar stukken als “er staat in krijtstrepen op de
muren dat ik al dagen wacht op morgen” en “ik heb sokken in de wind (maar geen mannengeur)”. Liefde. De titel vind ik echter vaag en niet echt passend, ook al weet ik niet wat het betekent. Zou de dichter dat aan 't einde van de wedstrijd uit willen leggen?

Gedicht 4:
Toen ik de titel las vond ik het wel grappig. Het gedicht zit prima in elkaar, maar dat gewaf enzo vind ik wat té. Neh.

Gedicht 5:
“Je valt door de ruit / en nu is het uit.” Hihi. Best een leuk gedicht, het begint zo typisch liefdesverdriet, maar daarna klapt het om. Grappig, maar toch iets te abrupt. Had wat mij betreft iets subtieler, of juist hélemaal in die stijl 'gemoeten'.

Gedicht 6:
Te wollig, zoals anderen ook al hebben gezegd. Het heeft wel iets, maar toch dringt het niet tot mij door wat er echt wordt bedoeld. Ook jammer van dat wat overdreven gebruik van komma's en die spelfouten...

Gedicht 7:
Hier wordt liefdesverdriet ook even van de andere kant belicht; de oorzaak. Origineel! Jammer dat in de laatste stofe dat gevoel weer nét wordt omgedraaid. Daar zitten echter ook weer een paar gevoelige stukjes in.

Gedicht 8:
Nadat ik het gedicht gelezen had was het jammer genoeg al bijna weer uit mijn hoofd verdwenen. Alleen de zoute watervallen zijn blijven hangen. Op bepaalde gebieden lijkt het te passen bij gedicht 7, maar toch ook weer niet. Toen ik het las raakte het me, alleen is het weer weggestroomd. Jammer.

Gedicht 9:
Blablabla. Liefdesverdriet, geen oppepper! Ik ergerde me aan de hoofdletters en het slechte gebruik van interpratie. Ook de rijm vond ik te geforceerd.

Gedicht 10:
Lijkt me haast een gedicht van een Lifestyler.

Gedicht 11:
Leuk bedacht, best origineel, maar verder? In theorie is liefdesverdriet wel zo ja, maar als gedicht. Mij spreek het in ieder geval niet zo aan.

Gedicht 12:
Een beetje te standaard. Het is het nét niet. Die watervaste deken vind ik wel leuk bedacht, maar verder neigen er dingen naar een cliché. “Liefdesliedrefrein”. Aai.. Daar is de liefde weer!

Gedicht 13:
Snap niet waarom dit gedicht geen stemmen heeft. Ik vind het een heerlijk gedicht. Deze verdient zeker mijn stem! Na een paar dagen wist ik nog steeds waar het over ging en zag ik alles voor me gebeuren. “Dat gat met al dat nat erin”. De rijm is simpel, maar doeltreffend. Een beetje jammer dat “waterkant” zo vaak voorkomt, maar alsnog vind ik het van deze lading de beste.

Gedicht 14:
Een gedicht waar weinig om aan te merken is, maar ik vind het wat te verhalend. Het einde is verrukkelijk, het ritme heerlijk, maar de echte inhoud weet mij niet echt te raken.

Het wordt dus gedicht 13.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:22
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik vind dat de titel juist erg goed bij 3 past. De volledige titel van het boek is dan ook "Wachten op Godot". En die twee mannen wachten dan op een zeker Godot (God?)

Zoals ik het zie wacht de dichter op een man, maar hoe die man zal zijn weet ze ook niet, net zoals de mannen die op Godot wachten en ja.

Ik ben wel laat met de verdediging van mijn favoriet bedenk ik juist
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:52
Vivre
Vivre is offline
Nog lang getwijfeld tussen 1 en 13, het wordt 1 omdat ik die in alles wat origineler vind.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:15
Verwijderd
Poll is dicht, stemmen worden in de loop van de dag geteld.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:23
Verwijderd
Oh en staar je niet blind op deze uitslag want er heeft iemand héél erg vals gespeeld. Maar dat komt morgen wel, ik ben moe en mijn kies doet pijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 06:38
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Hmja, de uitslag zegt sowieso niets over wie er doorgaat. We weten nog niet zeker hoe we het precies gaan doen. Een en ander is ook afhankelijk van de andere poll. Ik ben de hele dag druk met inschrijvingen, werkgroepen, vioolles, onderzoek. Dus errr, verwacht de volgende poll niet al te snel. Hopelijk nog wel vandaag.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 08:29
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
^^
Het leven van een forumbaas(+) gaat ook niet echt over rozen
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 09:49
Verwijderd
Bepaald niet. Trieste situatie. Jammer ook dat sommigen een compleet verkeerd idee nu hebben over hoeveel mensen op hun gedicht gestemd hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:38
Verwijderd
Ach en wee, wat een geklaag. Het leven van een forumbaas gaat niet over rozen. En het leven van DoP ook niet. Ongelooflijk! De uitslag van een wedstrijd waarin alle gedichten aan elkaar gelijk zijn en een gelijke kans hebben om te winnen, waarin de arbitrage objectief zou moeten zijn, valt buiten het kader van verwachtingen volgens de fb'ers en ze gaan er voor het gemak meteen maar vanuit dat er is valsgespeeld. Wat ontzettend respectloos naar de schrijver van gedicht nummer 10, maar tegelijkertijd respectloos naar álle gedichtenschrijvers, omdat ze blijkbaar alleen op een normale manier kunnen winnen wanneer hen het licht in de ogen wordt gegund door forumbazen.

Maar goed, het is jullie feestje. En Mutant, sterkte met je kies.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:48
Verwijderd
Grappig dat nét jij plots weet over welk gedicht het zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 12-09-2006 @ 17:46 :
Niet zo zenuwachtig, alle stemmen worden gecontroleerd.
Er is maar 1 gedicht dat aan de leiding staat en dit was een reactie van jou op het bericht van gezweetwel dat gedicht 1 plots 7 stemmen had. Het leek me dat het hierom gaat. Als het gedicht niet voor had gestaan had het vast niemand uitgemaakt, dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 14:59
Verwijderd
Als jij had gelezen, dan weet je dat dit een voorronde is en dat er 4 gedichten doorgaan, dus het hoeft niet om gedicht 10 te gaan. Daarnaast wordt de uitslag altijd op eerlijkheid en ucs gecheckt.

En ik legde de nadruk op nét jij. Weet jij meer dan de rest?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:20
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-09-2006 @ 10:49 :
Jammer ook dat sommigen een compleet verkeerd idee nu hebben over hoeveel mensen op hun gedicht gestemd hebben.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Degene die vals heeft gespeeld, heeft daar toch net een heel duidelijk idee over?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:23
Verwijderd
Ik wou dat het zo simpel lag .
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 18:31
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-09-2006 @ 19:23 :
Ik wou dat het zo simpel lag .
Dus iemand heeft de stemmen van de anderen ook gemanipuleerd of zo?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 19:05
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Livjatan schreef op 13-09-2006 @ 15:38 :
verhaal
Zij weten toch meer dan jij, ze kunnen toch zien wie wat heeft gestemd? Waarom ga jij er meteen vanuit dat zij er meteen vanuit gaan dat er vals is gespeeld?

Anyway, nu is het wel spannend, gaan jullie binnenkort al wel hier neerzetten wat dan de echte stemmen waren?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 22:57
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
ik heb uiteindelijk dus op gedicht 1 gestemd
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 14-09-2006, 07:56
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Porcelain schreef op 13-09-2006 @ 20:05 :
gaan jullie binnenkort al wel hier neerzetten wat dan de echte stemmen waren?
Zeker niet binnenkort, en misschien ook wel niet. Bij vorige wedstrijden deden we dat ook niet. Het idee is om te wachten tot de tweede poll is gesloten en om dan te gaan kijken wat we er mee gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:07
Verwijderd
Ik ging er ook van uit dat het 10 was hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:16
Verwijderd
Maar jij beschuldigt niemand van partijdigheid
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 16:17
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2006, 17:52
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 14-09-2006 @ 08:56 :
Zeker niet binnenkort, en misschien ook wel niet. Bij vorige wedstrijden deden we dat ook niet. Het idee is om te wachten tot de tweede poll is gesloten en om dan te gaan kijken wat we er mee gaan doen.
Maar waarom dan niet? Zodat niemand in een kwaad licht komt te staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De wedstrijd: Schrijf wat bij het schilderij
lovetear
20 16-02-2004 06:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.