Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2006, 14:14
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Blijkbaar ben ik gezegend met een slechte bloedvoorziening naar en in mijn voeten, want zodra het maar een beetje koud wordt, beginnen ze al te tintelen en te prikken. Hier (in NL) valt het nog wel mee; ik heb er meer last van als we gaan skiëen en ik me dus een flink stuk hoger (en kouder) bevind. Vorig jaar waren ze constant óf ijskoud, óf onwijs pijnlijk óf ik voelde ze helemaal niet meer. Heel jammer, want het bederft het hele ski-gebeuren. Ik heb geen zin om er dit jaar weer zoveel last van te hebben, dus ik vraag me af of iemand een goede oplossing heeft tegen erge wintervoeten?

Ik heb hier ooit al eens iets gelezen over ginkgo biloba, maar dat kon ik helaas niet meer terugvinden. Iemand enig idee wat je daar precies mee kan?
__________________
de rest is geschiedenis

Laatst gewijzigd op 07-10-2006 om 14:17.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 14:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
Die thermosokken doen het prima bij mij. In plaats van ijsklompjes heb ik kacheltjes!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 14:57
Verwijderd
Inderdaad, draag speciale sokken als het koud is. Masseer je voeten regelmatig. En soms willen wisselbaden nog wel eens helpen; je voeten eerst in warm water doen, dan in koud water, en daarna weer in warm water.

Bij mij helpt het ook om extra lange sokken te dragen, kniekousen bijvoorbeeld, of echt een maillot. Dan is het bloed dat naar je voeten gaat goed warm.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 15:34
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Mijn skisokken zijn tevens thermosokken, maar dat helpt helaas onvoldoende. Afgelopen jaar heb ik wel eens een maillot aangehad met mijn skisokken daar nog weer overheen, maar dat hielp bijna niet.
Die wisselbaden ga ik zeker eens proberen, wie weet!
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 15:54
Verwijderd
Idd voorkomen dat je voeten koud worden. Zonodig kun je ook in bed sokken dragen. En zorg dat je altijd een extra paar sokken bij je hebt - als je dan door de regen moet, kun je daarna meteen droge sokken aantrekken (gewoon in de wc's op school ofzo).

De algemene doorbloeding kun je inderdaad verbeteren met wisselbaden ook sporten kan helpen. En als je thuis komt met koude voeten, breng je de circulatie weer snel op gang door je tenen te masseren/kneden.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
En wat dacht je van de ouderwetse warme kruik? (Of kersenpittenkussentje)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-10-2006 @ 17:10 :
En wat dacht je van de ouderwetse warme kruik? (Of kersenpittenkussentje)
Oeh, heerlijk
En slofjes natuurlijk. Die moet ik echt hebben, alleen sokken thuis is te koud.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:37
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb ongeveer hetzelfde alleen ik heb het al in nederland.. zelfs boven het vriespunt als ze maar een beetje koud (of als ze nat zijn gewoorden helemaal.)
Dan schreeuw ik het uit van de pijn, en trouwens ook mijn handen..

Ik weet niet of het uberhaupt nut heeft om naar de huisarts te gaan..
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Maija schreef op 07-10-2006 @ 17:37 :
ik heb ongeveer hetzelfde alleen ik heb het al in nederland.. zelfs boven het vriespunt als ze maar een beetje koud (of als ze nat zijn gewoorden helemaal.)
Dan schreeuw ik het uit van de pijn, en trouwens ook mijn handen..

Ik weet niet of het uberhaupt nut heeft om naar de huisarts te gaan..
Misschien kan er iets aan je doorbloeding gedaan worden. Zorg dat je in ieder geval genoeg vitamines binnen krijgt.

Beweging wil ook nog wel eens helpen; als ik merk dat m'n handen blauw gaan worden, helpt het als ik even ga joggen of flink zwaaien met m'n armen. Dan worden ze weer mooi roze
Maar over het algemeen werkt dat maar eventjes, ik zou de heletijd moeten rennen om geen blauwe vingers te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 16:49
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik heb er vaak het meeste last van op de fiets, ik moet elke dag veel km fietsen, dus je kan begrijpen dat dat extra vermoeiend in de winter is.

Mischien toch maar naar de huisarts,

Tevens eet ik veel fruit, zeker elke dag een appel of mandarijntjes. Dus dat zou zeker niet de oorzaak kunnen zijn!
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:02
Verwijderd
Vitamines haal je niet alleen uit fruit; je kan dus nog steeds een bepaalde vitamine te weinig binnen krijgen 's winters.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:14
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je hebt ook van die thermo handschoentjes. En neem anders van die warme skiwanten, of van die bontgevoerde suede . Niet hip, wel warm.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 17:43
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 07-10-2006 @ 17:12 :
Oeh, heerlijk
En slofjes natuurlijk. Die moet ik echt hebben, alleen sokken thuis is te koud.
Spaanse sloffen zitten lekker!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 08:10
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ga eens naar accupunctuur of laat je masseren door een accupressurist. Je energiestroom verbeterd dan en dus komt er meer energie bij je voeten. Want het is niet normaal om zo koude voeten te hebben de hele winter door. Dan ben je ergens te gespannen waardoor je de juiste doorstroming tegenhoud.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 11:04
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Bedankt voor jullie berichtjes allemaal!
In Nederland valt het wel mee met de hoeveelheid last die ik er van heb en dat is ook meestal redelijk snel weer over, het is vooral tijdens het skiëen. Zodra ik in de sneeuw sta, krijg ik koude voeten en daar hou ik dan de rest van de dag last van. Ik zwaai wel steeds met mijn benen (wat jij al zegt, Andijvie), maar dat helpt óf maar heel even, óf helemaal niet als mijn voeten al onwijs koud zijn. Met mijn handen heb ik er geen last van, heb inderdaad van die wanten en die zijn echt heerlijk warm. Het zijn alleen die rotvoeten.

@ Maxman; ik heb in plaats van energie liever wat meer bloed bij mijn voeten. De temperatuur daar komt meestal niet boven de -10, dus zo abnormaal is het niet dat ik koude plarken krijg als mijn doorbloeding in/naar mijn voeten niet optimaal is. Ik denk niet dat het aan mijn energiedoorstroming ligt, want voor zover ik zelf weet heb ik geen extra gespannen bovenbenen ofzo.
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 15:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ginko Biloba zijn pilletjes die je kan slikken voor een betere doorbloeding

Zelf draag ik in de winter vaak twee paar sokken (kniekousen en dan andere sokken eroverheen, kniekousen zelf zijn vaak vrij dun en dan zitten mijn schoenen ook zo los) en dan nog pantoffels of idd spaanse sloffen of schoenen. Dat helpt wel goed. Als het koud is houd ik ook mijn sokken gewoon aan in bed, is even wennen maar dan merk je het niet eens meer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 18:04
Vip3r
Vip3r is offline
Vrouwenkwaaltje, niks aparts
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 13:46
Smoozy
Avatar van Smoozy
Smoozy is offline
Citaat:
Maija schreef op 07-10-2006 @ 17:37 :
ik heb ongeveer hetzelfde alleen ik heb het al in nederland.. zelfs boven het vriespunt als ze maar een beetje koud (of als ze nat zijn gewoorden helemaal.)
Dan schreeuw ik het uit van de pijn, en trouwens ook mijn handen..

Ik weet niet of het uberhaupt nut heeft om naar de huisarts te gaan..
Ik heb dat ook in extreme vorm, krijg dan ook ontstekingen. Maar ik ben er al jaren bij voor de dermtoloog, die heeft me al vanalles voorgeschreven voornamelijk antihistamine en bloedvatverwijders. Bij mij hielp het wel iets, maar niet zoveel dat de last/pijn wegging.

Maar wat wel helpt:
- Je altijd warm aankleden (niet te warm), ookal heb je het niet koud.
- Al vroeg in het jaar beginnen met handschoenen dragen (nu tot maart), is het echt koud, of moet je lang fietsen o.i.d. trek dan wanten voor het skieen overheen. Inderdaad niet hip, wel warm. Zelf heb ik strakke zwarte handschoenen, weet even niet hoe dat spul heet, maar werken goed en zien er ook enigzins mooi uit.
- Leren (hoge) schoenen en dikke sokken
- Probeer grote temperatuur wisselingen te mijden. Niet ineens je warme thee pakken, niet te lang in de vriezer zoeken. Wisselbaden daarintegen zijn wel goed.
- 's Nachts sokken dragen.
- Zorg dat buiten je handen niet nat worden, dan koelen ze nog sneller af.

Dat was het even zo wat me te binnen schiet.
__________________
Cannibals don't eat clowns because the taste funny
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 16:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Niet te kleine schoenen dragen, dan krijg je ook koude voeten omdat je je voeten in je schoenen dan niet kan bewegen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-10-2006 @ 17:51 :
Niet te kleine schoenen dragen, dan krijg je ook koude voeten omdat je je voeten in je schoenen dan niet kan bewegen
Dat geldt ook voor je skischoenen, bindingen niet te strak doen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wintervoeten/tenen
Verwijderd
6 10-01-2011 10:01
Lichaam & Gezondheid Welke medicijnen gebruik jij regelmatig?
Fragezeichen
100 29-05-2006 15:02
Lichaam & Gezondheid Slechte bloedsomloop
Lotte
23 17-05-2005 20:24
Lichaam & Gezondheid Paars/oranje handen van de kou
kleinedraak
26 27-03-2004 16:54
Lichaam & Gezondheid waarschuwing PIL en ROKEN
Y@NOU
22 29-01-2004 19:36
Lichaam & Gezondheid Koude handen en voeten
Verwijderd
34 01-10-2003 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.