Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 10:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Tja de titel omschrijft het al. Al een hele lange tijd (misschien al meer dan 2 jaar) ben ik volgens mij geen enkele keer "fit" wakker geworden, en bij het minste of geringste verandering in weer ben ik vaak snotverkouden en de meeste griepjes zijn voor mij al reden om weer thuis te blijven.

Ik slaap overigens genoeg (niet altijd even regelmatig maar gemiddeld toch wel 7 tot 8 uur), ik eet vrij gevarieerd en ook voldoende groente en fruit, en qua conditie zit het ook wel goed.

Mijn vraag is dus; komt iemand dit bekend voor? Zo ja, wat kan het misschien zijn?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 10:54
Verwijderd
Proberen toch regelmatig te slapen.
En echinea force slikken om je weerstand te verhogen.
En misschien ook wel niet bij een klein griepje 'al weer' thuis blijven...dat kan als soort van beloning werken, met een klein griepje kun je vaak best gewoon door gaan.

En als niets helpt langs de huisarts.

Het komt me wel bekend voor, door echinea force ben ik van alle keelontstekingen enz. afgekomen, de rest is gebleven, maar dat heeft andere oorzaken.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 17:26
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Bloedarmoede, is een veel voorkomende klacht. De oorzaken zouden zijn te weinig vitamine B12. De klachten zijn doorgaans snelle en veel vermoeidheid, ook al heb je veel geslapen en weinig actief geweest. (alleen dierlijke producten bevatten vitamine B12).

Maar van vaker en intensiever drummen wil je ook wel eens fitter worden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 12-10-2006 @ 18:26 :
(alleen dierlijke producten bevatten vitamine B12).
Liegen ze dan op de verpakking van vleesvervangers van de AH en potjes pillen vitaminen B12 van de drogist?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 11:11
Verwijderd
roosvicee ferro drinken, daar zit veel ijzer in.
Je hebt ook van die speciale kleine potjes met ijzer, weet niet precies hoe het heet,
maar sowieso wil extra ijzer slikken nog wel es helpen tegen zulke klachten
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:28
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2006 @ 08:08 :
Liegen ze dan op de verpakking van vleesvervangers van de AH en potjes pillen vitaminen B12 van de drogist?
vleesvervangers kunnen wel dierlijke producten bevatten, denk aan melk, kaas etc. en die pillen liegen ook niet.
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:42
Verwijderd
Citaat:
salieee schreef op 13-10-2006 @ 12:11 :
Je hebt ook van die speciale kleine potjes met ijzer, weet niet precies hoe het heet
Die van het Kruidvat heten gewoon 'ijzer tabletten'.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het moet ook zijn dat alleen dierlijke producten van nature vitamine b12 bevatten (of iets met bacteriën die dat weer bevatten oid), aan vleesvervangers enzo is het toegevoegd.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:04
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 13-10-2006 @ 14:28 :
vleesvervangers kunnen wel dierlijke producten bevatten, denk aan melk, kaas etc. en die pillen liegen ook niet.
Ik meende -maar weet niet zeker- dat het uit dierlijke producten beter wordt opgenomen
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 15:58
Verwijderd
Ik zou even bloed laten prikken, er is altijd kans op pfeiffer, bloedarmoede of suikerziekte.. je weet het maar nooit!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 17:40
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Heb je je amandelen nog?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 18:39
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
JanDeVries schreef op 13-10-2006 @ 18:40 :
Heb je je amandelen nog?
jep
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 18:49
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Carn schreef op 13-10-2006 @ 19:39 :
jep
Ontstoken amandelen zouden je vermoeidheid kunnen verklaren maar zolang je eetlust goed is, zal het dat wel niet zijn
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 19:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
JanDeVries schreef op 13-10-2006 @ 19:49 :
Ontstoken amandelen zouden je vermoeidheid kunnen verklaren maar zolang je eetlust goed is, zal het dat wel niet zijn
Dat is geen argument. Maar T.S. ga gewoon naar de huisarts en vraag of hij gewoon eens je bloed wil na laten kijken (algemene screening). En ga nou geen Vit B12 of ijzer tabletten kopen ofzo. Want als bloedarmoede de oorzaak van je klachten is, is dat niet echt een goed teken. Laat eerst je bloed eens controleren.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:23
MissGirly
Avatar van MissGirly
MissGirly is offline
inderdaad is het een goed idee om je bloed te laten controleren!
ik heb zelf ook al regelmatig last gehad van bloedarmoede (is ijzertekort in je bloed) ik was dan niet alleen vermoeid maar werd ook duizelig als ik bv trap moest lopen ofzo.. van de dokter kreeg ik toen een recept voor ijzertabletten, en zo ging het over bij mij
maar miss is ut bij jouw wel wat anders..!!
__________________
(8) EveryBody Dance Now..!! :P
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 20:33
Verwijderd
hmm ja, ik heb het ook, maar mijn bloed zag er 'goed' uit, laatst nog laten testen. ik kan me helemaal niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik fit opstond. maar misschien ligt dat ook wel een beetje aan mijn levensstijl omg


hopelijk helpen vitaminepilletjes een beetje, en ach anders kan het ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 09:51
Verwijderd
Een vitamine B12 tekort is in Nederland bepaald niet de meest waarschijnlijke oorzaak van bloedarmoede, tenzij je al jarenlang veganist of alcoholist bent of (bijna) vast - of een genetisch bepaald tekort aan intrinsic factor hebt, maar dan zijn b12-tabletten niet de oplossing. En vermoeidheidsklachten hoeven natuurlijk ook niet door bloedarmoede te komen.
Maar zelfs al zou het bloedarmoede zijn: dat heeft altijd een oorzaak, en dan moet je iets aan de oorzaak doen.
Dus: naar de huisarts!

Overigens, TS, vraag ik me af waarom je denkt dat je genoeg slaapt, als je nooit uitgerust wakker wordt. Een gemiddelde gezonde volwassene heeft inderdaad genoeg aan 7-8 uur slaap, maar vrijwel niemand is precies een 'gemiddelde gezonde volwassene'.

Laatst gewijzigd op 14-10-2006 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 14:04
Verwijderd
Een ritme opbouwen is echt heel belangrijk. Zorg dat je iedere dag rond dezelfde tijd naar bed gaat, en probeer dat de eerste paar maanden ook in het weekend aan te houden. Sta ook iedere dag rond dezelfde tijd weer op, blijf in het weekend dus ook niet langer liggen. Zorg dat je genoeg slaap krijgt. Ga voor minimaal 7 tot 8 uur, maar misschien is het handig 9 uur in te plannen.

Eet zoveel mogelijk op vaste tijden. Eet gevarieerd.

Sport op vaste tijden.

Sommige mensen hebben gewoon meer ritme nodig om zich uitgerust te voelen dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 13-10-2006 @ 14:42 :
Die van het Kruidvat heten gewoon 'ijzer tabletten'.
ja i know maar bedoel iets met vocht erin
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 16:30
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-10-2006 @ 10:51 :
Overigens, TS, vraag ik me af waarom je denkt dat je genoeg slaapt, als je nooit uitgerust wakker wordt. Een gemiddelde gezonde volwassene heeft inderdaad genoeg aan 7-8 uur slaap, maar vrijwel niemand is precies een 'gemiddelde gezonde volwassene'.
Nou ja; ookal slaap ik 8+ dan ben ik net zo "gaar" als dat ik 7 tot 8 slaap; soms voel ik me wat fitter maar ik krijg het idee dat dat niet ligt aan het slapen; ik heb dagen dat ik bv maar 5 of 6 uur slaap en me beter voel dan als ik meer zou slapen (en soms ook andersom).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 16:51
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
ligt denk ik meer aan je lichaamsbeweging. Sport je vaak? Ik heb het ook doordat ik op school hele dagen zit. Van mezelf ben ik totaal niet lui maar dan ben ik niks meer waard. Ga wat meer bewegen en niet te laat s'avonds.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 16:53
Verwijderd
Ga gewoon eens naar de dokter, laat bloed prikken, misschien komt daar iets uit.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Lage weerstand
gorgeousgirl
4 16-02-2006 18:24
Lichaam & Gezondheid anorexia/bolumia?!
meissie
44 03-03-2003 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.