Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2006, 10:30
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja en de techiek tenopzichte van 8 jaar geleden is ook al weer ver ontwikkeld

en taiwan is nu ook niet echt de plaats om dat te laten doen ( tenminste 8 jaar geleden niet... 8 jaar geleden zou ik eerder dan naar amerika zijn gegaan)
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 10:49
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Eh, daar was het toen juist erg ver gevorderd in tegenstelling tot zo'n beetje de rest van de wereld, vandaar dat ze het daar heeft laten doen. Taiwan is nou niet echt een derdewereld landje waar ze niks weten van techniek etc.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 15:22
Verwijderd
Nee, maar in 8 jaar leer je veel bij.

Daarbij kan de sterkte van haar ogen ook van 'nature' veranderd zijn; bij mijn moeder is ook later nog cilindervorming ontstaan, maar aan de andere kant zijn haar ogen vanzelf iets beter geworden.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 17:25
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Dat over de techniek en het feit dat de sterkte van nature weer kan veranderen snap ik, maar dat er littekenvorming ontstaat door de laser is natuurlijk van de zotte.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Dith schreef op 11-09-2006 @ 18:25 :
Dat over de techniek en het feit dat de sterkte van nature weer kan veranderen snap ik, maar dat er littekenvorming ontstaat door de laser is natuurlijk van de zotte.
Waarom zou dat bij laser niet kunnen en alle andere vormen van het lichaam kapotmaken wel?
Daarbij zijn er technieken waarbij er eerst een flapje van de lens..? glazigedingervoor, wordt opengesneden en dubbelgeklapt. Als dat weer teruggelegd wordt, kan er sowieso toch littekenweefsel ontstaan?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 21:17
Stephani
Stephani is offline
Ik ken iemand die het in Turkjie heeft laten doen, maar daar kwam helemaal geen laser aan te pas. Ze hebben een soort product gebruikt dat een stuk van haar oog heeft weggebrand. Heel raar en ik weet niet hoe het juist zat. Die dokter opereerde alleen 's nachts en ze moest dan een dag in het donker blijven. Haar zicht was eerst heel troebel, maar nu ziet ze perfect. Het werkte, maar ik had het zeker nooit gedurfd
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 00:26
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Mijn vader heeft het laten doen bij VisionClinics in Bussum. Er wordt eerst gekeken of je ogen er wel geschikt voor zijn. De instructies die je mee krijgt moet je wel strikt opvolgen geloof ik. Ik geloof dat het bij hem goed gelukt is, hij is net vandaag weer gecontroleerd en hij heeft nu alleen nog een leesbril nodig (maar dat hadden ze ook wel verteld geloof ik). Het is nu anderhalf jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 02:17
vedetje
vedetje is offline
mijn moeder heeft het een jaar of 5 geleden laten doen, in Gent geloof ik... en nu ziet ze perfect!

zelf zou ik direct een bril moeten dragen als ik naar een oogarts ga, maar ik zie zoals ik zie en zo erg is het nu ook weer niet (ik verkies wat minder te zien dan te sukkelen met lenzen of een bril te dragen )

binnen een paar jaar zou ik dan wel eens informeren over het hoe en wat van een oogoperatie! Toen ik het daarover had met mijn moeder was deze direct enthousiast, maar ze zij wel dat dit maar vanaf een bepaalde leeftijd kan ofzo???
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:59
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
hoe zit het eigenlijk met de pijn..

de ene heeft na t laseren echt helse pijnen terwijl de andere bijna geen problemen heeft



ook vroeg ik me af

als je naar vooronderzoek gaat.. : waarop je dan zou kunnen worden afgekeurd
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 00:16
madelief21
madelief21 is offline
Sorry maar wat een negatieve uitspraken. Morgan je wil heel graag weten en in plaats daarvan laat je je bevestigen door allerlei mensen die negatieve uitspraken doen. Als jij het wil moet jij zelf die keuze maken en je niet laten lijden door mensen die je bevestigen door radar. Als ik morgen op vakantie ga met het vliegtuig kan ik ook neerstorten ! Sorry dat ik cynisch ben maar ik vind dat het echt overdreven is. Maar goed het kan ook komen omdat ik het gewoon gedaan heb, het is hardstikke goed gegaan namelijk heb er al twee jaar profijt van.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 07:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 01-10-2006 @ 20:59 :
als je naar vooronderzoek gaat.. : waarop je dan zou kunnen worden afgekeurd
Ik dacht dat dat te maken heeft met de vochtigheidsgraad van je ogen. Maar dat kan ik ook gedroomd hebben

Ik wil het ook maar heb het geld niet
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 09:10
Verwijderd
Citaat:
madelief21 schreef op 03-10-2006 @ 01:16 :
Sorry maar wat een negatieve uitspraken. Morgan je wil heel graag weten en in plaats daarvan laat je je bevestigen door allerlei mensen die negatieve uitspraken doen. Als jij het wil moet jij zelf die keuze maken en je niet laten lijden door mensen die je bevestigen door radar. Als ik morgen op vakantie ga met het vliegtuig kan ik ook neerstorten ! Sorry dat ik cynisch ben maar ik vind dat het echt overdreven is. Maar goed het kan ook komen omdat ik het gewoon gedaan heb, het is hardstikke goed gegaan namelijk heb er al twee jaar profijt van.
Knap dat je uberhaupt weet wat ik beslis, aangezien ik daar zelf nog niet eens achter ben.

Ik hoor positieve en negatieve verhalen, maar in verhouding (nog) te veel negatieve om er nu voor te gaan. Bovendien heb ik nu nog geen geld. Over een paar jaar, echter, wie weet... Technieken weer bijgeschaafd, risico's duidelijker, meer geld. Lijkt me handiger. Zien we dan dus wel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 09:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik besloot om het niet te doen toen ik hoorde van de onvoorspelbare en onzichtbare oogafwijking die iemand kan hebben waardoor het met laseren helemaal fout gaat en onomkeerbare blindheid het gevolg is. Gevalletje: Operatie geslaagd, patient overleden, en geen manier om te voorspellen of dat jou gaat overkomen.

Ik ga geen russisch roulette spelen met mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:35
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-10-2006 @ 08:40 :


Ik wil het ook maar heb het geld niet

same here
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 23:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het schijnt dat gelaserde mensen vaker nachtblindheid hebben.

Geen wereldramp, maar wel knap lastig als je na zonsondergang auto wilt rijden.

Ik heb -8 en ga het echt niet doen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 10:27
autistici
Avatar van autistici
autistici is offline
Citaat:
Roosje schreef op 04-09-2006 @ 17:23 :
Een vriendin van mijn ouders heeft haar ogen laten laseren. Ze had -12, geloof ik, en het is tot -1 of -2 teruggebracht. Lenzen moet ze dus nog steeds dragen, maar ze ziet niet meer niets zonder die dingen.
beter ik heb ook zoiets van -12... mooi dat t met die sterkte nog kan !
ik zie namelijk geen steek zonder mn lenzen, en ben ook van plan om mn ogen telaseren...lenzen zijn maar rotdingen!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:51
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik heb - 6 en -7 en als ik het geld zou hebben zou ik het DIRECT doen
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 22:31
littlestar24
littlestar24 is offline
Als je echt zekerheid wil hebben of je het wilt laten laseren moet je maar is op deze site gaan kijken

www.lasikdisaster.com

Ik kan je vertellen dat er meer dan 50% van de laserbehandeling fout gaan.

De site is helaas wel in engels
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 09:58
Verwijderd
Ik kan jou vertellen dat meer dan 100% van de laserbehandelingen goed gaat. Waarom ben jij een betrouwbare bron? Of die site? Daarbij zijn er meer technieken dan Lasik. Over de laatste heb ik wel meer slechts gehoord, daar zou ik ook niet in eerste instantie op terugvallen..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 11:55
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja wat little star zegt klopt geen ********* van
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 13:31
Ank_007
Ank_007 is offline
Ik ben 2 jaar geleden geopereerd en kon gelijk dezelfde dag zien. Mijn ogen waren -2.5. Ik ben ook via tour naar Istanbul gereisd. Top dokters
Was veel goedkoper dan in Nederland en dokters hebben jaren ervaring. Er waren patienten van over de hele wereld aanwezig (Usa, België, Duitsland,...)

Veel succes ermee
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 18:51
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Mijn vader heeft zijn ogen niet laten laseren.
Maar implantaten laten inbrengen.
Zijn netvlies is daarbij open gesneden aan twee kanten.
Aan de ene kant hebben ze het netvlies opgetilt, en aan de andere opening hebben ze de lens er onder gebracht.
Waarom geen laserbehandeling?
Omdat je je oog uitholt, en het geen garantie is dat je voor altijd goed blijft zien. Dan moet er wéér gelaserd worden, totdat je geen oog meer over hebt (Om het maar te overdrijven).
Mijn vader had aan zijn linker oog -11.25 en zijn rechter oog -13.
Nu heeft hij de sterkte van -3.
__________________
happy on high heels
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 11:17
Verwijderd
ik heb zelf al vanaf m'n 4e jaar een bril.
Mijn ogen zijn steeds verder achteruitgegaan, ik zit nu op -7 met lenzen dus met bril is dat nog iets meer.
Ik zelf overweeg dus sterk om mijn ogen te laseren, omdat het voor mij echt een handicap is.
Ook krijg ik steeds vaker last van m'n lenzen.
Maar ik wacht nog een aantal jaar tot ik genoeg geld heb gespaard en ik hoop dat het in de toekomst de technieken alleen maar beter en goedkoper zullen worden.
Het is wel een risico daar ben ik me van bewust daarom wacht ik eerst nog even af.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 11:09
Nuck
Nuck is offline
Mijn tante heeft haar ogen laten laseren en dat is wel goed gegaan...maar toch durf ik het zelf niet aan . Ik heb er wel eens over nagedacht, maar ik heb niet dusdanig veel last van m'n lenzen/bril dat ik er vanaf wil.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:59
Nickson
Avatar van Nickson
Nickson is offline
Lijkt mij ook een enge stap, maar ik denk zelf dat het 99 van de 100 keer wel goed gaat, de fouten gebeuren vaak júist bij de goedkopere behandelingen, dan krijg je te maken met onderbetaalde artsen die het geen moer boeit, slechte apparatuur enzo.
sterk overdreven natuurlijk, maar bij wijze van..
__________________
Through your palms it can slip like sand, if you don't respect another's stand
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Lisaaai #514
Verwijderd
500 02-02-2009 20:13
Lichaam & Gezondheid Ogen laseren
stout!
23 19-11-2008 11:16
Levensbeschouwing & Filosofie Lasers creëren zwevende 3D-beelden
Lord Dolphin
25 13-03-2006 15:36
Lichaam & Gezondheid Ogen laseren?
CalvinKlein
36 31-07-2005 12:53
Lichaam & Gezondheid Ogen laseren <lasik>
hansjuh
54 24-08-2004 15:40
Lichaam & Gezondheid Laseren oog
Williams
13 08-08-2003 11:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.