Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Heb jij last van gespleten haarpunten?
Ja 11 36.67%
Nee 19 63.33%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 12:00
Pradachica
Pradachica is offline
Ik heb erge last van split in mijn haar, ook al laat ik mijn haar om de paar maanden bijpunten zels direct na het kappersbezoek zie ik nog steeds gespleten haarpunten in mn haar zitten!

Hoe kan ik nu zorgen dat echt alle puntjes splitvrij worden zonder mijn haar kort te knippen...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:04
Verwijderd
Je kunt ook de puntjes van de kortere haren laten knippen. De kapper neemt dan een dun strengetje haar, draait dat strak op en knipt alle er uit stekende puntjes weg. En dan met het volgende strengetje haar hetzelfde, enzovoort. Maar daarmee wordt je haar niet op één lengte en het kost erg veel tijd en is dus duur.

Edit: om te voorkomen is een gebruik van cremespoeling handig (goedkope is goed genoeg), en borstel je haar niet vaker dan echt nodig is, en vooral níet als het nat is. En was het pas als dat nodig is, dus als het op je kruin net een heel klein beetje vet begint te worden. Shampoo droogt het haar uit en dan gaat het borstelen stroever en breekt je haar af. En van het afbreken krijg je die kapotte puntjes.

Laatst gewijzigd op 25-10-2006 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Blijkbaar heb je zwak haar wat makkelijk splijt.

Gezond eten! Zo verhoog je de kwaliteit van het haar. Je hebt er ook speciale vitaminepilletjes voor, voor sterkere haren en nagels.

Ik weet niet hoe lang je haar is, maar een flink stuk eraf wil nog wel eens wonderen doen. Want als alle puntjes eraf zijn, maar je dan ongelijke rattenstaartjes overhoudt, wordt het er ook niet mooier op.

Verder uitkijken met heet fohnen en touperen en gel en lak en al die andere dagelijkse mishandelingen van je haren.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 25-10-2006 @ 13:04 :
Je kunt ook de puntjes van de kortere haren laten knippen. De kapper neemt dan een dun strengetje haar, draait dat strak op en knipt alle er uit stekende puntjes weg. En dan met het volgende strengetje haar hetzelfde, enzovoort. Maar daarmee wordt je haar niet op één lengte en het kost erg veel tijd en is dus duur.

Edit: om te voorkomen is een gebruik van cremespoeling handig (goedkope is goed genoeg), en borstel je haar niet vaker dan echt nodig is, en vooral níet als het nat is. En was het pas als dat nodig is, dus als het op je kruin net een heel klein beetje vet begint te worden. Shampoo droogt het haar uit en dan gaat het borstelen stroever en breekt je haar af. En van het afbreken krijg je die kapotte puntjes.
Dat kun je ook zelf wel doen, met dat draaien, als je haar tenminste lang genoeg is. En bij mij helpt het om eens in de zoveel tijd iets van 10 cm eraf te knippen, maar ik ga dan verder ook te weinig naar de kapper...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 12:40
Pradachica
Pradachica is offline
Bedankt voor de tips! Kben net effe bezig geweest in het zonlicht met plukjes in mn haar te draaien en dan de split eruit te knippen.
Het ging perfect en mijn haar is nu bijna splitvrij!
Ik kwam er namelijk achter dat de split alleen in de voorkant van mijn haar zat dus die plukjes die ik naast mijn gezicht heb hangen en vaker aanraak dan de rest natuurlijk.


En ik heb er nu ook nog eens splitends van de Hema erover gesmeerd om ervoor te zorgen dat ze niet weer splijten!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 14:32
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
nee, ik heb er geen last van...ben onlangs nog naar de kapper geweest en ze zei toen dat ik het toen ook niet had, dus ik denk nu ook niet, maar eigenlijk kijk ik daar niet zo naar
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 15:51
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb er zelf ook nog wel eens last van (dik haar), maar als je bij de kapper er om de zoveel tijd echt een flink stuk af laat knippen, valt het wel onder controle te houden. het is ook bij vlagen als je haar even een slechter tijdje heeft (kleuringen bijv..)
en wat sarah zegt over dat het kortere haartjes knippen, mijn kapper heeft er nooit meer voor gevraagd iig. hoort bij 'bijknippen', lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 18:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik had er erg veel last van toen ik nog lang haar had. Nu ik het heb laten knippen is het veel beter, maar ik wil wedden dat het weer even erg is als het lang is

Wat bij mij hielp: niet met nat haar gaan slapen!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Haarprobleem
Mimuna
10 01-08-2012 07:19
Lifestyle Shampoo
Maanmeisje
68 26-06-2011 21:01
De Kantine wat saai zeg #14
Verwijderd
500 31-08-2007 23:46
Lichaam & Gezondheid heeft iemand ervaring met gespleten haarpunten
bayirgul
18 08-05-2004 17:33
Lichaam & Gezondheid gespleten haarpunten
vet emo
20 29-07-2003 00:16
Lichaam & Gezondheid gespleten haar
black tiger
9 05-11-2002 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.