Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2006, 16:03
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
ik heb echt heel veel last van haaruitval, ik kan er gewoon plukjs uittrekken zonder veel kracht, maar ik heb dat al een tijdje en heb nog geen kale plekken ofzo, maarjah kan het zijn door vitamine b tekort? naja weten jullie misschien hoe ik er vanaf kom dus wat ik kan doen of wat het kan zijn?

xx
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:05
Vip3r
Vip3r is offline
Komt door de tijd van 't jaar denk ik. Ken er meer die er last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:36
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Op jouw leeftijd al haaruitval, betekend meestal dat je een ernstige ziekte onder de gelederen heb!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 16:57
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-11-2006 @ 17:36 :
Op jouw leeftijd al haaruitval, betekend meestal dat je een ernstige ziekte onder de gelederen heb!

__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:02
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
ik denk ook dat het aan de tijd van het jaar ligt.
had er zelf ongeveer 2 maand last van. nu is het weer normaal.
of stress. dat kan natuurlijk ook.
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:03
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik heb dat ook gigantisch erg, en dan het hele jaar door. Mijn moeder vindt het vreselijk al die haren. Mijn jas, trui etc zitten ook altijd helemaal onder. Dat vind ik dan nog niet eens zo erg, ik vind het wel vervelend dat andere mensen, zoals bij mijn vriend thuis, klagen dat ze haren vinden als ik er een keer ben geweest.

Dus ik ben benieuwd of iemand nog goede tips weet...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:08
Hartje
Avatar van Hartje
Hartje is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 27-11-2006 @ 18:03 :
Ik heb dat ook gigantisch erg, en dan het hele jaar door. Mijn moeder vindt het vreselijk al die haren. Mijn jas, trui etc zitten ook altijd helemaal onder. Dat vind ik dan nog niet eens zo erg, ik vind het wel vervelend dat andere mensen, zoals bij mijn vriend thuis, klagen dat ze haren vinden als ik er een keer ben geweest.

Dus ik ben benieuwd of iemand nog goede tips weet...
een vriendin van mij had het ook heel erg. bij haar kwam het door stress e.d. ze is aan de pil gegaan en toen werd het beter.
of misschien een keer naar je huisarts gaan om te kijken of hij nog oplossingen weet?
__________________
En ik wil met jou de lente in! :)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 17:18
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb het ook heel erg gehad, is nu nog steeds wel veel maar een stuk minder.
Bij mij werd bloed geprikt, bleek dat ik bloedarmoede had. Een tekort aan ijzer en zink in mijn bloed, ik moest pillen slikken voor ijzer en een heel smerig drankje drinken voor zink.
Heb het niet lang volgehouden want voornamelijk dat drankje kreeg ik niet door mn keel.
Maar heb ook advies gekregen van een dermatoloog: sebamed shampoo gebruiken, kreeg ook nog een flesje speciale olie die ik in mn haar moest doen.

Dus mijn advies: ga langs de dokter, laat je doorverwijzen naar de dermatoloog, dan kan het vast woren verholpen!
(Met een beetje doorzettingsvermogen )
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 18:04
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Dat kan toch ook komen doordat je te weinig eet?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 19:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
1 het is belangerijk dat je een goed voedingspatroon hebt
2 je moet geen ijzer zink weetikwat tekort hebben
3 geen ziektes

Als dat allemaal oke is, kan je een homeopathisch supplemetn gebruiken en milde shampoo. Heeft mn zusje erg goed geholpen. selencin heette t volgens mij.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:08
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 27-11-2006 @ 18:03 :
Ik heb dat ook gigantisch erg, en dan het hele jaar door. Mijn moeder vindt het vreselijk al die haren. Mijn jas, trui etc zitten ook altijd helemaal onder. Dat vind ik dan nog niet eens zo erg, ik vind het wel vervelend dat andere mensen, zoals bij mijn vriend thuis, klagen dat ze haren vinden als ik er een keer ben geweest.

Dus ik ben benieuwd of iemand nog goede tips weet...
Doe je haar in een staart of een knot en haal het niet los als je daar bent. Moet wel helpen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:11
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-11-2006 @ 21:08 :
Doe je haar in een staart of een knot en haal het niet los als je daar bent. Moet wel helpen lijkt me.
Ja idd, echt goed vastzetten met heel veel klemmetjes, alhoewel ik niet weer wat voor haar jij hebt. Als je dik haar hebt, een knot maken met klemmetjes, als je dun haar hebt, een knotje met elastiek? En er dan vooral niet aanzitten of erin gaan trekken zoals ik altijd doe want dan vallen de losse haren er nog uit .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
En haren maar thuis wassen, want een verstopt doucheputje is ook niet fijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 20:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ga naar de dokter en doe iets aan je eetstoornis. Dan komt het vast weer goed. Zo niet, kan de dokter vervolgens kijken of het niet iets anders is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 08:21
Verwijderd
Door een tekort aan vitamine B1 en B6 kun je inderdaad haaruitval krijgen. Ik meen me idd te herinneren dat je onvoldoende eet, het kan zijn dat je een tekort aan B-vitamines hebt opgebouwd. Op korte termijn kun je dat gewoon oplossen met een vitamineB-pil, multivitamine pil of multivitamine drankje. Op langere termijn moet je natuurlijk gewoon weer goed gaan eten, maar dat weet je vast al wel.
Een tekort aan eiwitten kan ook haaruitval veroorzaken, maar dan moet het wel een groot tekort zijn (dat gebeurt bijvoorbeeld in derdewereldlanden waar mensen niets anders dan mais, aardappels of rijst eten). Als je een tekort aan eiwitten hebt kun je dat alleen oplossen door goed te gaan eten.

Maar het is ook normaal dat mensen in de herfst meer haaruitval hebben dan in de rest van het jaar. Dat komt doordat zonlicht de haargroei stimuleert (de groei van nagels trouwens ook, misschien heb je wel eens gemerkt dat je die 's zomers vaker moet knippen dan 's winters). Dat kun je dan merken aan dat er meer haren op je kleren en in je borstel blijven zitten. Het is niet 'normaal' dat je dan plukjes haar zonder moeite uit kunt trekken.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 11:00
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-11-2006 @ 09:21 :
Op langere termijn moet je natuurlijk gewoon weer goed gaan eten, maar dat weet je vast al wel.
Of blijven slikken.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 15:53
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 27-11-2006 @ 17:05 :
Ken er meer die er last van hebben.
ja.
een plukje vind ik trouwens nog niet zo raar. had ik in ieder geval wel vaker (periode met erge roos ed - en nu een beetje, idd met de herfst..). het moet wel een uitzondering blijven natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 17:06
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik heb het ook gehad.

Tijdje vitamine B-complex slikken en het gaat snel weer goed
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 17:09
Verwijderd
Ik heb dat ook een tijd gehad en ik ben naar de huisarts geweest. Het bleek een schimmel (ofzo) en ik kreeg shampoo mee. Daar moet je elke keer je haar mee wassen en dan gaat t vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 13:39
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-11-2006 @ 21:08 :
Doe je haar in een staart of een knot en haal het niet los als je daar bent. Moet wel helpen lijkt me.
Ik heb meestal mijn haren wel vast als ik bij mijn vriend ben. Maar het ik douche daar wel. Dan kam ik mijn haren daar ook, dat zorgt voor haaruitval. En ik heb geen idee hoe ik de rest kwijt raak.

Ik eet zowiezo genoeg, eerder te veel. Maar misschien wel te weinig zink. Dat zou ik dan is op moeten letten. Om hiervoor naar de dokter te gaan vind ik een beetje overdreven. Het is wel vervelend maar een dokterbezoek vind ik het niet waar. Mijn haar wordt niet dunner ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 13:39
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 27-11-2006 @ 21:08 :
Doe je haar in een staart of een knot en haal het niet los als je daar bent. Moet wel helpen lijkt me.
Ik heb meestal mijn haren wel vast wanneer ik bij mijn vriend ben. Maar het ik douche daar wel. Dan kam ik mijn haren daar ook, dat zorgt voor haaruitval. En ik heb geen idee hoe ik de rest kwijt raak.

Ik eet zowiezo genoeg, eerder te veel. Maar misschien wel te weinig zink. Dat zou ik dan is op moeten letten. Om hiervoor naar de dokter te gaan vind ik een beetje overdreven. Het is wel vervelend maar een dokterbezoek vind ik het niet waar. Mijn haar wordt niet dunner ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:11
Verwijderd
Mensen die een flinke bos haar hebben, hebben sowieso meer haaruitval dan andere mensen, want elke dag valt een percentage (en dan 0,0001 % ofzo) van je haar uit, dus hoe meer haar je hebt, hoe meer haaruitval.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:25
Black Soul
Black Soul is offline
beetje offtopic maar in welke voedingsmiddelen zit zink oa?
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 29-11-2006 @ 16:25 :
beetje offtopic maar in welke voedingsmiddelen zit zink oa?
Vlees, kaas, granen, brood, noten en schaal- en schelpdieren zoals garnalen en mosselen, volgens voedingscentrum.nl. Ook staat er bij:
'In Nederland zijn geen gevallen bekend van mensen met symptomen van een tekort aan zink.'
Ik weet dan ook niet waarom gurl19 aan een zinktekort denkt.

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2006 @ 16:26 :
Ik weet dan ook niet waarom gurl19 aan een zinktekort denkt.
Omdat je van een zinktekort wel haaruitval kunt krijgen?

Het komt niet veel voor, omdat zink in veel voedingsmiddelen zit (die vaak gegeten worden). Maar bij mensen met verminderde resorptie of een verhoogde behoefte kan er wel gevaar voor zinktekort zijn. Of bij zinkverlies, door bijv. alcoholmisbruik of medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 17:56
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik wist ook niet waar zink in zat haha.. Maar nu dus wel en ik eet wel normaal brood enzo. Ik wou het zelf even opzoeken en kijken naar mijn eetpatroon maar dit is dus niet bij mij van toepassing. Ik heb overigens ook geen extreme dik haar.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-11-2006 @ 18:18 :
Omdat je van een zinktekort wel haaruitval kunt krijgen?

Het komt niet veel voor, omdat zink in veel voedingsmiddelen zit (die vaak gegeten worden). Maar bij mensen met verminderde resorptie of een verhoogde behoefte kan er wel gevaar voor zinktekort zijn. Of bij zinkverlies, door bijv. alcoholmisbruik of medicijnen.
Maar als voor zo ver bekend niemand in Nederland ooit een zinktekort heeft, is dat geen erg waarschijnlijke oorzaak he
een vitamine B1 tekort heb je gauwer.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 18:46
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-11-2006 @ 19:43 :
Maar als voor zo ver bekend niemand in Nederland ooit een zinktekort heeft, is dat geen erg waarschijnlijke oorzaak he
een vitamine B1 tekort heb je gauwer.
Ja wou ik ook al zeggen. Je moet wel erg je best doen wil je een zinktekort krijgen. Daarnaast staan er dan ergere symptomen dan haaruitval op de voorgrond.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 16:42
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik eet geen vlees en heb het ook gehad. Het kan inderdaad komen door een ijzertekort/ vitamine B(12).
Ik heb het nu niet meer en heb een tijdje vitamine (b12)pillen geslikt.
Ik zou ook gewoon even langs je arts gaan, kan geen kwaad toch?
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid haar-uitval
Paulo Nuñez
13 29-12-2010 11:27
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Lichaam & Gezondheid Haar uitval
Lima
15 01-04-2006 19:13
Lichaam & Gezondheid Haar valt uit.
ssjpan
22 14-06-2004 21:27
Lichaam & Gezondheid Vlechtjes in je haar...goed of slecht?
Kismo
31 13-01-2004 13:24
Lifestyle Haar style maken is mooi!
MoHaMeDJaLaL
4 02-02-2003 09:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.