Oud 29-03-2006, 19:44
Lima
Avatar van Lima
Lima is offline
Ik heb sinds een maand of 2 last van haar uitval.
Het is echt heel erg, ik moet haast iedere dag gaan stof zuigen, wil ik mijn vloer haarvrij hebben.
Vooral tijdens het kammen van mijn haar en tijdens het douchen valt er een hele bos uit.
Nouja , zoals je kunt zien ben ik 15 dus heeft t niet met de leeftijd te maken , ik heb trouwens ook geen kale plekken er door (best vreemd..).
Ik was er mee naar de huisarts gegaan en hij zei dat ik vitamine b pilletjes moest slikken maar dat heeft totaal niet geholpen. Mijn huisarts neemt sowieso nooit dingen serieus..
Majah , mijn vraag is dus : Weten jullie wat ik aan mijn extreme haar uitval kan doen?
Alvast bedankt..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:14
Mara
Mara is offline
Eet je voldoende en gezond?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je last van stress?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:46
VIC.
VIC. is offline
Als je goed eet, geen stress hebt, blablabla dan is het afwachten vrees ik. Ik ben er nu net een beetje van af (na 2 jaar...) en ik heb ook alleen maar afgewacht (op advies van doktoren en dermatologen). Er werd mij gezegd dat het een periode in je leven kan zijn, en gelukkig gaat dat dan uiteindelijk, net als bij mij, na een tijd gewoon weer over. Helaas weten doktoren maar weinig van haaruitval bij vrouwen.. Het kan zó veel zijn: stress, ziekte, slechte voeding, slecht omgaan met je haar (overmatig verven, ed.), seizoenwisseling, te veel aan mannelijke hormonen, erfelijkheid, enz. Ik zou het nog even aankijken en gewoon voorzichtig zijn met je haar (niet verven heeft bij mij echt geholpen).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:47
VIC.
VIC. is offline
Oh, en nog iets: je kan voor de zekerheid je bloed laten onderzoeken. Als er iets is met je schildklier kan dat namelijk haaruitval veroorzaken (dat werd mij gezegd). Gewoon aanvragen bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:25
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
VIC. schreef op 29-03-2006 @ 21:47 :
Oh, en nog iets: je kan voor de zekerheid je bloed laten onderzoeken. Als er iets is met je schildklier kan dat namelijk haaruitval veroorzaken (dat werd mij gezegd). Gewoon aanvragen bij de dokter.
Ja, maar dan heb je meestal ook wel andere klachten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:49
*amalia*
Avatar van *amalia*
*amalia* is offline
Ik heb zelf ook dit probleem. Ik had eerst 2 keer zo dik haar als dat ik nu heb. Waarom het komt weet ik niet, misschien teveel fohnen? Achja het komt hopelijk wel terug.......
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 23:54
Lima
Avatar van Lima
Lima is offline
bedankt voor de reactie's...
ik heb trouwens niet echt extreem veel last van stress denk ik , gewoon de normale stress voor een scholiere met bergen huiswerk en een ingewikkeld liefdesleven
VIC , ik vind 2 jaar wel erg lang zeg nouja , ik hoop dat het bij mij eerder goed komt..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 13:52
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb een paar maanden geleden gehad dat als ik maar een hand of kam door mn haar haalde ik ook enorm veel haren in mn handen/borstel had. Bij mij is het wel gewoon over gegaan, dus ik denk/hoop dat dat bij jou ook zo is! Als het niet overgaat toch nog maar een keer langs de dokter gaan denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 14:58
Lima
Avatar van Lima
Lima is offline
Ja precies dat heb ik ook. als ik maar even met mn handen er aan zit valt er een hele pluk haar uit.
Toet0r, was het bij jou gewoon opeens over??
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:23
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb er ook wel eens last van gehad. Je kunt letten op wat VIC. allemaal noemt, mijn ervaring is dat regelmatig naar de kapper gaan ook kan helpen. En geen mutsjes op e.d.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2006, 15:19
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat heb ik ook een keer gehad... Volgens de dokter kwam dat omdat het iets was met m'n hormonen, hoewel ik zelf het vermoeden had dat het kwam doordat ik m'n shampoos door elkaar mengde ( ik was geloof ik 7). Bij mij ging het na een tijdje gewoon weer over. Misschien dat je een andere shampoo bent gaan gebruiken en is je huid geirriteerd ofzo?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 15:30
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Eens in de zoveel jaar heb je dat sowieso volgens mij. Eens in de 7 jaar of zo. Dat je gewoon in een keer zo'n enorme haar uitval hebt en dan gaat het ook wel weer over.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:06
miss-richie
Avatar van miss-richie
miss-richie is offline
chroom pilletjes slikken dan is het zo over (bij mij tenminste)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 18:48
Verwijderd
Volgens mij heeft iedereen dat wel eens en het kan van alles zijn. Toevallig laatst onder narcose geweest?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 19:13
Muspel
Muspel is offline
Mij is ook eens gezegd dat haaruitval kan liggen aan (overmatige) consumptie van light-producten, door het aspartaam dat erin verwerkt zit. Ik weet niet of dat bewezen is, maar het is wel bekend dat aspartaam niet echt een stof is die goed voor je is.

Ik had/heb zelf ook haaruitval gehad en eigenlijk weet ik nog niet of het nu al over is of nog niet, omdat ik nu zo obsessief met mijn haar bezig ben dat ik het niet meer kan beoordelen
Maar vitamine B slikken schijnt inderdaad (soms) te helpen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle What are you wearing today #2
kroot
500 06-12-2011 17:02
Lichaam & Gezondheid haar-uitval
Paulo Nuñez
13 29-12-2010 11:27
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Lichaam & Gezondheid Haar valt uit.
ssjpan
22 14-06-2004 21:27
Lichaam & Gezondheid Vlechtjes in je haar...goed of slecht?
Kismo
31 13-01-2004 13:24
Lifestyle Haar style maken is mooi!
MoHaMeDJaLaL
4 02-02-2003 09:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.