Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2007, 00:10
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Hoi allemaal, ik moet binnenkort mijn vakkenpakket samenstellen. Ik ga het N&G-profiel doen. Uiteindelijk wil ik dolgraag eindigen met iets als geneeskunde of een scheikundige studie. Nu heb je voor Geneeskunde natuurkunde1 nodig. Maar ik vind natuurkunde echt heel erg moeilijk en heb er meestal hele lage cijfers voor. Vakken als biologie en scheikunde willen aardig lukken, wiskunde nog ook wel. Wat denken jullie? Moet ik gewoon natuurkunde kiezen en gewoon even door de zure appel heen bijten (met de kans dat ik gewoon een bespottelijk laag eindcijfer krijg) of moet ik het vak NIET kiezen, waarmee ik een studie als geneeskunde wel uitsluit?

Help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2007, 00:18
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hoe slecht ben je erin? Als je denkt dat je die andere vakken echt kan halen, dan zou ik het gewoon proberen. Maar ik was zowel matig in na, sk en wi, daarom was het voor mij echt riskant. Heb het uiteindelijk wel gehaald, maar met veel pijn en moeite.

Maar als je een 4 of een 5 kan halen voor natuurkunde en de rest voldoende zou ik het gewoon doen. Tis alleen wel dat je moet loten, dus je moet wel een hoog eindcijfer hebben. Nou ja, dat is gunstiger.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 00:51
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Je zou het ook andersom kunnen bekijken: Bij geneeskunde vereisen ze niet voor niets natuurkunde1 in het vakkenpakket. Als je daar dan slecht in bent, zou je dan geneeskunde ook wel aankunnen denk je?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 09:53
Anika
Ik vond natuurkunde in de bovenbouw eigenlijk een stuk makkelijker dan in de onderbouw, maar dat ligt misschien aan mij.

Je kunt het altijd proberen en er nog een extra vak bijnemen, als het niet lukt kun je natuurkunde dan gewoon laten vallen. Als dat mag van de school tenminste.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 12:49
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Je zou het ook andersom kunnen bekijken: Bij geneeskunde vereisen ze niet voor niets natuurkunde1 in het vakkenpakket. Als je daar dan slecht in bent, zou je dan geneeskunde ook wel aankunnen denk je?
Ja, dat kan ja. Maar ik ben best goed in scheikunde en wiskunde en biologie, als ik één vak niet goed kan laat ik me daardoor niet afschrikken.
Aan de andere kant vind ik het wel heel vreemd dat je natuurkunde1 voor zo een studie nodig moet hebben
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 13:32
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Je zou het ook andersom kunnen bekijken: Bij geneeskunde vereisen ze niet voor niets natuurkunde1 in het vakkenpakket. Als je daar dan slecht in bent, zou je dan geneeskunde ook wel aankunnen denk je?

Dat klopt niet helemaal. Ik was ook slecht in natuurkunde en ben nu tweedejaars geneeskunde. Natuurkunde is idd een vereiste voor geneeskunde omdat het deel uitmaakt van je basiskennis. Zonder dat zou ik het ook bespottelijk vinden om gnk te studeren. Het is namelijk natuurlijk zo dat veel processen in het lichaam ook de natuurkundige wetten volgen Dus enige basiskennis is wel vereist. Ik vind het ook te gek voor woorden dat ze er een keuzevak van hebben gemaakt, maarja mijn mening.

Ik weet wel uit mijn eigen ervaring dat echt harde natuurkunde niet terugkomt bij geneeskunde. Dit geldt ook enigzins voor wiskunde. Hoewel je wel statistiek moet begrijpen om wetenschappelijke artikelen te kunnen lezen.

Het is echt toegespitst op het menselijk lichaam. Het enige vak waar je echt gwn goed in moet zijn op de middelbare school is biologie. Ben je dat niet, dan kan je het vergeten. Verder ook scheikunde, hoewel veel minder dan biologie. Dus als ik jou was zou ik er gwn voor gaan. Bovendien is het niet slecht om die natuurkunde te doen toch? Als het echt neit gaat kun je altijd laten vallen. Zorg dus voor voldoende uren zodat je het mogelijk kan laten vallen --> kies een extra vak waar je goed in bent/wat je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 15:42
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Het is echt toegespitst op het menselijk lichaam. Het enige vak waar je echt gwn goed in moet zijn op de middelbare school is biologie. Ben je dat niet, dan kan je het vergeten. Verder ook scheikunde, hoewel veel minder dan biologie. Dus als ik jou was zou ik er gwn voor gaan. Bovendien is het niet slecht om die natuurkunde te doen toch? Als het echt neit gaat kun je altijd laten vallen. Zorg dus voor voldoende uren zodat je het mogelijk kan laten vallen --> kies een extra vak waar je goed in bent/wat je leuk vindt.
Bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat ik natuurkunde1 er gewoon bij neem. Who cares als het slecht uitpakt (behalve ik natuurlijk, de sarcasme alleen al ) maar dan weet ik wel dat ik het geprobeerd heb....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 17:27
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Is er nog wel een natuurkunde 1 nu de 2e fase vernieuwd is? Overigens is bovenbouw natuurkunde al iets wiskundiger dan onderbouw natuurkunde, dus als je goed bent in wiskunde moet natuurkunde ook wel meevallen.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 01:22
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Is er nog wel een natuurkunde 1 nu de 2e fase vernieuwd is? Overigens is bovenbouw natuurkunde al iets wiskundiger dan onderbouw natuurkunde, dus als je goed bent in wiskunde moet natuurkunde ook wel meevallen.
Er is wel natuurkunde1 gebleven, maar tegenwoordig mag een N&G-leerling natuurkunde1 vervangen door aardrijksunde of WiskundeD. Een soort van zusje van wiskundeB denk ik .
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 10:58
Lethe
Lethe is offline
Als jij graag geneeskunde wilt gaan studeren, zou ik absoluut voor N&G gaan als ik jou was. Misschien wordt het zwaar, maar als je goed je best doet en desnoods bijles in natuurkunde neemt moet het lukken
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:18
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Ik weet wel uit mijn eigen ervaring dat echt harde natuurkunde niet terugkomt bij geneeskunde. Dit geldt ook enigzins voor wiskunde. Hoewel je wel statistiek moet begrijpen om wetenschappelijke artikelen te kunnen lezen.

Het is echt toegespitst op het menselijk lichaam. Het enige vak waar je echt gwn goed in moet zijn op de middelbare school is biologie. Ben je dat niet, dan kan je het vergeten. Verder ook scheikunde, hoewel veel minder dan biologie

ook goed zijn in biologie dat is niet eens een vereiste, want het meeste wordt toch eerst herhaald (ja alleen ineens veel termen bij anatomie enzo). Daarbij krijg je bij geneeskunde geen zwamvakken als ecologie en plantkunde.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 09:16
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Gelukkig kan men aangenomen worden met natuurkunde1 Want 1,2 zou ik echt niet kunnen uithouden
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 22:12
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
ook goed zijn in biologie dat is niet eens een vereiste, want het meeste wordt toch eerst herhaald (ja alleen ineens veel termen bij anatomie enzo). Daarbij krijg je bij geneeskunde geen zwamvakken als ecologie en plantkunde.
ja, het wordt wel herhaald. Maar dat was bij mij alleen in het 1e jaar (en dan ook niet het hele jaar) Nu krijg ik gwn alleen maar nieuwe dingen en als je niet snel bent in dat oppikken, dan krijg je een probleem.

Bijvoorbeeld, toen ik op de middelbare zat was er een meisje in mn klas die dus ook bio 1,2 had. Vond ze best een leuk vak. Maar ze was er niet goed in. Moest hard werken voor een 6 en het duurde echt een hele tijd voor ze nou begreep hoe het allemaal ging op DNA niveau (transcriptie, translatie etc.)

Nou, als je dat hebt bij geneeskunde dan zijn ze al 3 onderwerpen verder voor jij het 1e door hebt. Lijkt me niet handig. Enige handigheid in biologie is wel vereist hoor
Studeer jij ook geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 19:36
sdekivit
sdekivit is offline
ik ben afgelopen jaar geslaagd voor de bachelor biomedische wetenschappen en doe nu de master drug innovation in utrecht.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 14:34
Verwijderd
Gewoon wel natuurkunde doen en wat harder werken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, gewoon erbij nemen. Kijk, hadden we het nu over een echte uitdaging, zoals een taal, dan kon je nog twijfelen, maar exacte vakken als natuurkunde zijn uiteraard een pretvak dat je zonder inspanning erbij kunt doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Ach, gewoon erbij nemen. Kijk, hadden we het nu over een echte uitdaging, zoals een taal, dan kon je nog twijfelen, maar exacte vakken als natuurkunde zijn uiteraard een pretvak dat je zonder inspanning erbij kunt doen.
Juist...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Juist...
Hap. Hier kon je ook de klok op gelijk zetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2007, 17:24
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Hap. Hier kon je ook de klok op gelijk zetten.
Ik had echt zo een hele lap tekst verwacht van KN over hoeveel moeilijker exacte vakken wel niet zouden zijn


Ontopic:

Ik neem natuurkunde er gewoon bij en een beetje bijles
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Hap. Hier kon je ook de klok op gelijk zetten.
Flauw hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Flauw hoor.
Oeh, het heeft humor
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 22:09
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik had echt zo een hele lap tekst verwacht van KN over hoeveel moeilijker exacte vakken wel niet zouden zijn


Ontopic:

Ik neem natuurkunde er gewoon bij en een beetje bijles
Vind ik een goeie keuze
Misschien heb je die bijles niet eens nodig
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 00:07
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Citaat:
Vind ik een goeie keuze
Misschien heb je die bijles niet eens nodig
Naja, ik denk het wel Heb vaak gespijbeld bij natuurkunde en snap gewoon 70% niet. Evenredigheidsconstanten veerconstanten etc.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 02:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
niet meer spijbelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Profielkeuze Gezondheid met Havo
Robin201998
8 21-03-2013 15:55
Studeren wiskunde A of B?
kimberley15
35 10-04-2010 22:24
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Studeren Profielkeuze...wat moet ik doen??
112958
10 23-12-2009 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bčtastudenten klagen over zichzelf
nienie
230 27-01-2006 23:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.