Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2010, 18:33
Paulo Nuñez
Avatar van Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Omdat ik de verkeerde wax heb gebruikt en mijn haar veelvuldig heeft blootgestaan aan zout zeewater is mijn haar flink dunner geworden vermoed ik. Wat kan ik doen om dit proces te stoppen? Ik heb iets gehoord van dat de huisarts pillen kan voorschrijven maar ik vind dat nogal rigoreus zijn er geen andere oplossingen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 18:39
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Andere/geen wax gebruiken en niet in zee zwemmen! En nee: er bestaan geen wondermiddeltjes. Er is wel íets de huisarts voor kan schrijven, maar het is heel duur (euro 70 voor 100 mL ofzo? in ieder geval duur!) en het werkt niet zo heel erg. Als je er mee stopt, is het effect in ieder geval ook meteen weg. Niet echt iets om aan te raden, zeker niet als het alleen wat dunner is geworden. Dat valt namelijk niet zo heel erg op (ik bedoel, als het echt met bossen uitvalt, dan kun je het misschien proberen, maar dan nog) dus ik zou gewoon afwachten en dat, wax, zeewater, niet meer doen. Eventueel naar de kapper als je haar nu heel raar dun is of zo. Die kan daar vast wel wat op vezinnen.

En je bent een man, dus dan valt de ramp nog wel mee! Hoewel het ook wel betekent dat het niet helemaal is uitgesloten dat het aan je man-zijn ligt. Mannen worden nog wel eens (wat vaker dan vrouwen ) kaal en zo.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 18:42
Paulo Nuñez
Avatar van Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
bedankt ja ik weet het die wondermiddeltjes is allemaal lariekoek heb wel gehoord dat 1 of andere stofde groei daadwerkelijk stimuleert maar ben die naam even kwijt ik zal vriend google eens raadplegen kom erop terug halogo!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2010, 22:29
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Je bedoelt waarschijnlijk finasteride (Propecia) en/of Minoxidil, respectievelijk een pil en lotion. En deze helpen wel degelijk. Ik denk ook niet dat jouw probleem veroorzaakt wordt door wax en zout water, maar eerder het gevolg is van dat je te maken hebt met mannelijke kaalheid. Een van de eerste stappen in dit proces is het dunner worden van haar. Alleen als dit de oorzaak is zou je kunnen overwegen om aan bovengenoemde middelen te gaan, bij andere oorzaken helpt het niet zo goed. Dit moet je uiteraard wel in overleg doen met je huisarts.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 09:43
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik weet niet wat voor wax dat was maar zout water maakt je haar sowieso niet dunner. Ik denk dat je gewoon kaal begint te worden. Ik ken namelijk geen waxen die je haar dunner maken.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 10:00
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Is het rigoureus veel haar in korte tijd? Zo ja, heb je ook last van eczeem?
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2010, 11:40
Verwijderd
Als het gewoon wat dunner is geworden en je vermoedt een verband tussen dat en je haarwax, dan zou ik die wax idd aan de kant zetten en kijken of je haar dan op termijn weer wat voller wordt. Als het dun blijft, tja, dan denk ik dat dat er gewoon bij hoort.

Als er echt plukken uit zijn gevallen en je kale plekken hebt, dan is een bezoekje aan de huisarts wel verstandig, misschien is er dan iets anders aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 23:10
mutsjaah
mutsjaah is offline
Mijn haar is best wel beschadigd doordat ik het heb geverfd enz een tijd terug. Ik heb ook best wel wat last van haaruitval .. Ik was laatst bij de kapper en die adviseerde mij om bij de apotheek vitamine B tabletjes te halen en die een maand lang te slikken, elke dag 1. En dan zou het als het goed is over moeten zijn.. (ik merk nog niks omdat ik er pas 3/4 heb geslikt.. ) maar mss een tip. En het kost maar 1 euro nogwat. En vitamine B kan nooit kwaad..
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 08:25
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Op welke leeftijd is je vader kaal geworden?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 19:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Mijn haar valt in de winter ook wel meer uit dan in de zomer. Niet te heet douchen en niet te veel wisselen van shampoo (heb zelf anti haarbreuk) werkt voor mij wel goed.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 08:27
Verwijderd
Citaat:
Op welke leeftijd is je vader kaal geworden?
En de vader van je moeder?

En zegt je nu dat je vermoedt dat je haar dunner is geworden, of dat je alleen die oorzaken vermoedt? Want als je haar er niet echt dunner uitziet, maar er zit wel meer haar in de kam, op je hoofdkussen en in het doucheputje: dat is normaal in de winter.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 06:59
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 08:28
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
En de vader van je moeder?
ik heb ooit geleerd dat je als man vooral naar de mannelijke familieleden langs moederskant moet kijken om te weten hoe je haarlijn zich kan/zal evolueren, omdat kaalheid langs moederskant wordt doorgegeven ofzo... klopt dat? bij mij in de omgeving in elk geval wel, mijn broer zijn haarlijn lijkt op die van de broer van mijn moeder, en de haarlijn van mijn man ook op die van de broers van zijn moeder, vandaar...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
ik heb ooit geleerd dat je als man vooral naar de mannelijke familieleden langs moederskant moet kijken om te weten hoe je haarlijn zich kan/zal evolueren, omdat kaalheid langs moederskant wordt doorgegeven ofzo... klopt dat? bij mij in de omgeving in elk geval wel, mijn broer zijn haarlijn lijkt op die van de broer van mijn moeder, en de haarlijn van mijn man ook op die van de broers van zijn moeder, vandaar...
Naar allebei de kanten moet je kijken
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle What are you wearing today #2
kroot
500 06-12-2011 17:02
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Lichaam & Gezondheid Haar uitval
Lima
15 01-04-2006 19:13
Lichaam & Gezondheid Haar valt uit.
ssjpan
22 14-06-2004 21:27
Lichaam & Gezondheid Vlechtjes in je haar...goed of slecht?
Kismo
31 13-01-2004 13:24
Lifestyle Haar style maken is mooi!
MoHaMeDJaLaL
4 02-02-2003 09:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.