Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2013, 15:50
Verwijderd
Ha forum,

De laatste paar dagen heb ik mij geconcentreerd op een bijbaan, om 2 maanden in Italië als entertainer te werken. Het lijkt me aan de ene kant onwijs gaaf omdat ik nu best onzeker/verlegen achtig ben en ik me in die reis mijn grenzen kan verleggen (dwz. iets doen wat ik zelf, met mijn onzekere/verlegen gedachtes en karakter niet zou doen). Als entertainer moet je namelijk dansen, leiden, (sporten) organiseren, kinderen entertainen... Hoewel ik denk dat het mij goed zou doen om mijn grenzen te verleggen, ben ik bang. Als ik solliciteer moet ik een foto van mij sturen en bij de casting moet ik laten zien wat mijn talenten zijn in dit entertainen. Ik heb zo'n zin om mijn grenzen te verleggen maar elke stap richting het grenzen verleggen is al eng zat en hierbij zou ik mijzelf behoorlijk in het diepe gooien door ineens, uit het niets, iets proberen te worden wat ik wil zijn. Ik weet niet of deze gewaagde stap goed voor mij is, omdat het vanuit het 'niks proberen wat uit mijn comfort-zone is' naar 'compleet gedragen hoe ik eigenlijk niet ben, maar wel zou willen zijn'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2013, 17:35
Verwijderd
Deze gewaagde stap is sowieso goed voor je, ook als hij inhoudelijk tegenvalt. Probeer het.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Deze gewaagde stap is sowieso goed voor je, ook als hij inhoudelijk tegenvalt. Probeer het.
Het is wel behooorlijk gewaagd, en bovendien moet ik bij de casting al iemand zijn die ik op dit moment niet ben... Denk je dat het mogelijk is zo'n grote stap uit het niets te maken?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2013, 21:26
Verwijderd
Waarom niet? Misschien is het juist wel makkelijker, denk je ook niet?

Het is moeilijker om te veranderen in je vertrouwde omgeving heb ik gemerkt. Dat is misschien heel persoonlijk, maar als mensen verwachtingen hebben van hoe jij je gedraagt dan kan het best lastig zijn om dan ineens heel anders te zijn. Terwijl de mensen van die casting nog helemaal blanco naar jou kijken. Dan vind ik het dus makkelijker om te zijn zoals ik me voel/ik wil zijn. Die mensen kennen je niet; als ze het niets vinden dan zie je ze tóch nooit weer en als je ze weer ziet dan is het duidelijk dat ze je leuk vinden . Juist iets om voor te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Het is wel behooorlijk gewaagd, en bovendien moet ik bij de casting al iemand zijn die ik op dit moment niet ben... Denk je dat het mogelijk is zo'n grote stap uit het niets te maken?
Nou iemand zijn die je niet bent.. Je kunt prima aangeven dat je nu nog steeds leert maar je hebt ook heus wel genoeg te bieden hebt. Het is niet zo simpel van volledige waarheid of volledig liegen, je hebt gewoon kwaliteiten, ook in het entertainen. Waar de een die heeft door kinderen mee te laten dansen (jij vast niet zo extreem), heb je misschien wel het vermogen heel oplettend te zijn en te zien wanneer een kindje zich (nog) niet zo fijn voelt. Ook dat hoort erbij.


En is het mogelijk? Natuurlijk is het dat. Dat is de vraag helemaal niet. De vraag is vooral of jij het echt uitvoert. Dan is het opeens mogelijk. Maar er is niks fysieks of rationeels wat jou tegenhoudt hierin.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 09:21
Heer Wil
Heer Wil is offline
Alle mensen met succes in deze wereld hebben ooit een grote stap moeten nemen, immers met kleine stapjes kom je niet ver genoeg voor je pensioneert. Alle losers in deze wereld zijn met muizenstapjes aan het groeien omdat ze er uiteindelijk voor kozen om rustig op te bouwen, ze faalden nooit, maar haalden ook nooit genoeg succes om de mensen met succes, die vaker met mislukkingen te maken hadden, in te halen.

Dus je moet zulke dingen juist doen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2013, 09:26
Verwijderd
Doen! Ik ben zelf 4.5 maand als animatrice gewerkt op een camping in Z-Frankrijk. Wel iets anders dan echt entertainer, maar evengoed superleerzaam en heel leuk! Ik kan niets zeggen over de casting of zo, want dat hadden wij niet. Op basis van een gesprek werd je medegedeeld of ze dachten dat je het zou kunnen of niet, en daarna had je een trainingsweekend waarin je toneelstukjes ging doen, dansjes leerde en eventuele collega's alvast leerde kennen. Wij hadden dus niet ceht een casting. Wel was het zo dat, wanneer ze op basis van het trainingsweekend dachten dat je het niet zou kunnen, je werd gevraagd om tóch voor iets anders te kiezen.
Het ligt er ook een beetje aan bij wat voor organisatie dat je wil gaan solliciteren. Ik weet dat Club Med bijvoorbeeld hele hoge eisen stelt aan hun medewerkers en ook verwachten dat ze zomaar 14 tot 18 uur op een dag aan het werk zijn.

Waar je altijd punten mee scoort, is leergierig zijn. Je hoeft helemaal niet zomaar alles in een keer te kunnen en kennen, maar als je laat zien dat je graag wil en wel degelijk je best doet, kun je ver komen En je moet het vooral doen. Gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2013, 15:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zijn dit niet twee hele grote stappen in één keer? Als ik jou was zou ik eerst een keer ervaring opdoen met entertainment in Nederland en als dat goed gaat, pas zoiets in het buitenland gaan doen zodat je het langzaam opbouwt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2013, 18:54
Verwijderd
Een late reactie van mij - maar onwijs bedankt! Ik heb een uitgebreid mooie CV gemaakt en verstuurd, nu maar afwachten. Ik heb nog wel zenuwen en heb geen idee wat me te wachten staat als ik uitgenodigd word voor de casting... Maar het voelt goed dat ik deze stap gezet heb
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 15:08
Verwijderd
^Tof! Laat even weten of je er door bent Mocht je toch nog iets willen doen in het buitenland en iets tofs doen, dan kun je ook nog altijd als animator, receptionist of tentenbouwer gaan werken voor Vacansoleil of iets dergelijks. Dat klinkt misschien niet zo spectaculair als entertainer, maar ook daar leer je veel van en het is erg gaaf om te doen. Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 15:31
Verwijderd
Ik ben uitgenodigd voor de casting, en als ik binnen een week reageer is dat definitief... Maar ik weet het niet meer... er staat in de mail 'If the time permits it during the casting day, you will be given the possibility to shortly show your special skills/talents. If you would like to show something, make sure to bring your own music/materials.' Ik heb geen skills of talenten:/ Ik twijfel of ik überhaupt zal gaan, aangezien het er wel best groots en officieel er uit ziet, en ze niet elke halve zool aannemen
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 15:41
Heer Wil
Heer Wil is offline
kerel, juist omdat het professioneel is moet je gaan, als je niet wordt aangenomen weet je in ieder geval waar het bij jou aan ontbreekt. Als je thuiszit komt niemand jou ooit een carrière aan de deur brengen ofzo hoor...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 16:09
Verwijderd
Klopt, alleen verwachten ze wel veel van me wat ik op dit moment niet kan. Leergierig en gemotiveerd ben ik, maar dat is lastig om te laten zien in een casting. Het is een grote stap, en een groot verschil met de baan die ik nu heb (en als backup-plan heb als zomervakantiebaan, als vakkenvuller), maar ik weet niet of het een te grote stap is
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 16:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Heel leuk en aardig, maar als je al totaal geen benul hebt van wat je als entertainer zou kunnen laten zien, dan is de reis naar Italië voor de casting alleen wel een hele grote (tenzij je die reis kan combineren met een vakantie).
Zomaar even "on stage" gezet en met je bek vol tanden komen te staan komt ook zo onprofessioneel over, dat is ook niet bevorderend voor je zelfvertrouwen.
Misschien is dit wat, al is deze advertentie een jaar oud..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Heel leuk en aardig, maar als je al totaal geen benul hebt van wat je als entertainer zou kunnen laten zien, dan is de reis naar Italië voor de casting alleen wel een hele grote (tenzij je die reis kan combineren met een vakantie).
Zomaar even "on stage" gezet en met je bek vol tanden komen te staan komt ook zo onprofessioneel over, dat is ook niet bevorderend voor je zelfvertrouwen.
Misschien is dit wat, al is deze advertentie een jaar oud..
Inderdaad, dat is wel een behoorlijke stap ja (en nee, de reis is 2 maanden (heel mijn zomervakantie), 6 dagen per week).

Leuke link, alleen kan ik geen frans en ben ik niet bereid om frans te leren. Maar opsich is die richting, een 'gratis opleiding' of lessen erin, wat eigenlijk een win-win situatie is, best handig. Ik heb alleen geen andere advertenties daarvan kunnen vinden, maar ik zal wel doorzoeken. Dankje voor je idee, ik zal er over nadenken
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 18:20
Verwijderd
Dat je voor een casting niet naar Italië zou willen gaan of geen speciaal talent wíl tonen (dat is niet eens verplicht, zie de if), dan had je je niet moeten aanmelden als je niet gaat heb je eeuwig spijt. Jij liep rond met dit idee, jij wil dit wel, maar je doet het gewoon niet. Zelf. Jouw keuze verder hoor. Je blijft er alleen nog 70 jaar aan denken
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Dat je voor een casting niet naar Italië zou willen gaan of geen speciaal talent wíl tonen (dat is niet eens verplicht, zie de if), dan had je je niet moeten aanmelden als je niet gaat heb je eeuwig spijt. Jij liep rond met dit idee, jij wil dit wel, maar je doet het gewoon niet. Zelf. Jouw keuze verder hoor. Je blijft er alleen nog 70 jaar aan denken
Haha^^ Daar ben ik wel bang voor ja.. Ik zou wel naar Italië willen gaan - dolgraag. Maar ik moet daarvoor wel bij de casting alles uit de kast halen, en atm is er weinig in die kast. Ik kan wel /proberen/ om een poging te doen tot dansen, maar ik kan daar geen bal van Als ik daar sta en ik zeg dat ik geen talent heb dat ik kan tonen, dan zijn dat alleen maar minpunten
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 23:19
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Kijk eerst eens wat je wèl kan, niet wat je niet kan.
Google ook eens wat entertainers zoal doen en stel vast of jij dit ook kan, en of je dit aan kan leren. Dansen dus nog even niet, (zelfs niet de hand-jive?) Sporten dan? Mens-erger-je-nieten? Bierglazen stapelen? Verruim je blik, misschien doen alle entertainers wel hetzelfde en zitten ze JUIST te wachten op wat anders.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-02-2013, 23:52
Verwijderd
wie niet waad wie niet wint

succes kerel, en ga ervoor
Met citaat reageren
Oud 27-02-2013, 08:49
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat een casting in Italië erg veel is als je niet eens weet wat je talenten zijn. Al helemaal als de indruk wordt gewekt dat je wel degelijk talenten moet kunnen laten zien. Je kunt er uiteraard naar toe gaan met het idee dat je het altijd kunt proberen, wie weet waar je uitkomt.
Wat je ook kunt doen, is de lat wat minder hoog leggen. Als je toch graag in de zomer thuis weg wil of op een camping wil werken, kun je kijken naar lokale campings, of campings aan de andere kant van het land of die nog mensen zoeken voor de animatie of receptie. Er zijn een aantal grotere vakantie-organisaties die animatieteams samenstellen voor op 'hun' campings. Daar hoef je geen casting voor te doen, of ervaring te hebben in de animatie. Zo heb ik dat destijds gedaan. Pm voor meer info kan altijd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 00:59
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
De casting is niet in Italië toch? Of begrijp ik het nu verkeerd? Ik zou het gewoon proberen! Wees niet bang om voor aap te staan, je zult die mensen toch niet meer tegenkomen als het niet lukt. En volgens mij hoef je helemaal niet ergens fantastisch in te zijn, als je maar anderen weet te overtuigen om mee te doen. Doe alsof je zelfverzekerd bent en jouw kippendansje het allerhipste is. Maar om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed wat het allemaal inhoudt, dus misschien maak ik me er een rare voorstelling van.
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 02:12
Verwijderd
Ik snap er niks van, waarom heb je je opgegeven als je zelf denkt toch geen talent te hebben?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 08:31
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik snap er niks van, waarom heb je je opgegeven als je zelf denkt toch geen talent te hebben?
Dat is nou net de vraag, er zijn mensen die ergens gewoon blind induiken en het nog lukt ook.
TS vraagt het ons maar het is lastig een verwachting op slagen te baseren op iemand die we totaal niet kennen. Misschien is hij wel een lelijke houten klaas zonder enig talent, misschien is hij een joviale knul die met z'n uitstraling en enthousiasme al iedereen los krijgt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 10:27
Verwijderd
Het lijkt me onlogisch dat die casting in Italië zou zijn, als die hier is, gewoon gaan, je wou dit proberen, nou doen dan, doorzetten. Gebruik de talenten die je wel hebt en probeer. Als je niet gaat, zul je sowieso de kans niet krijgen, als je wel gaat, maar het lukt niet, dan is er toch niks verloren, want je dacht toch al dat het niks zou worden, als het wel lukt, WAUW, tof, je kunt meer dan je denkt!
En dan heb je iets geleerd, je hebt een fucking casting overleefd die doodeng is en je wéét dus hoe het er de volgende keer aan toe gaat gaan, als je wél die talenten onder de knie zou hebben die ze willen zien. Dan hoef je je dan niet meer zenuwachtig te maken en de dingen die je wel kunt de soep in te laten draaien door stress.
En stel dat dat ze je keihard uitlachen (maar het is geen X-factor of Idool, dus ze hebben geen reden om je belachelijk te maken), dan is er nog niks verloren, want je ziet die mensen toch nooit meer. Er zijn zat andere organisatoren die ooit een entertainer gaan zoeken. Grote kans dat je tips kunt krijgen over wat je moet aanpassen en leren en onder de knie moet krijgen.


Voorbeeldje van mezelf: ik ben toelatingsexamens gaan doen aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Antwerpen. Ik had geen vooropleiding in kunst, mijn laatste kunstgeschiedenisles dateerde van jaren daarvoor, ik hobbyde gewoon en modderde aan met de énige verf die ik kende: plakkaatverf. Wat ik wist was dat ik graag tekende en schilderde, op de middelbare en hogeschool design redelijk hoog scoorde daarmee en dat ik het gewoon wou proberen omdat ik die opleiding graag zou willen doen. Ik kwam daar aan tussen mensen die 6 jaar kunstacademie achter de rug hadden, levensgrote zelfportretten maakten, even een snelschets uit hun mouw schudden zonder voorbeeld, 6 verschillende vrije werken produceerden in één dag en ik had zelf nog nooít één stilleven geschilderd. Ik wist bij voorbaat dat ik géén kans maakte om bij die lucky 20 te horen die mochten beginnen, maar ik heb gewoon alles gegeven, gekeken, geleerd en ervaringen opgedaan. En ik was er ook niet bij, maar ik kreeg wel te horen dat ik zeker potentieel had, maar gewoon veel te weinig oefening en kennis, ze zeiden zelfs dat ik gerust bij de 2e selectie nog eens kon proberen, als ik maar mijn kennis en techniek ging opschroeven, ik was geen hopeloos geval ^^
En dát is fijn om te horen en te weten. Ik kan dat nog steeds proberen als ik het zou willen, ik wéét nu ook wat ik kan verwachten, wat zij verwachten en willen en als ik een nieuwe poging zou willen wagen, gooi ik mezelf niet meer in het diepe.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 18:18
Verwijderd
De casting is in Nederland ja. En dankje voor de reacties!

Het probleem voor de casting ligt hem niet bij uiterlijk of enthousiasme; Uiterlijk heb ik wel, en enthousiasme heb ik niet heel erg maar ben ik wel bereid om proberen te tonen. Het probleem voor mij ligt hem in het feit dat ik speciale talenten moet laten zien - zingen valt al gelijk af (behalve als ze denken dat een kraaienstem prachtig is), en dansen kan ik amper, maar ben ik wel bereid om te leren, alleen is het lastig om binnen 2-3 weken te leren dansen om te laten zien dat ik er wel potentieel voor heb.

Maar dank je voor de support dat ik het op z'n minst moet proberen! Als ik niet aangenomen word bij de casting zal ik de lat lager leggen (campings), en als dat niet werkt heb ik altijd nog een back-upplan (in het ziekenhuis of supermarkt werken)... Het enige is dat ik een redelijk nummertje moet vinden om op te dansen, ik heb al zo'n ideetje die er supertof eruit ziet als je smooth danst, maar echt bagger als je timing/motoriek niet heel best is
http://www.youtube.com/watch?v=fvVZegDnbJU
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2013, 20:27
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Met dansen, begin simpel. De macarena, bijvoorbeeld. Ik weet niet wat het level is als entertainer. Moet je volwassen vermaken of kinderen? Kinderen zijn wel makkelijk. De danspasjes zijn niet al te moeilijk.
Als je de macarena onder de knie hebt, kun je bijvoorbeeld dit dansje proberen, op 3:00. Zelfs ik kan die en ik ben erg slecht met pasjes en heb een redelijk falende motoriek (pas wel op met de draai-sprong).
Je hoeft niet Dancing with the Stars te winnen, hè.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2013, 21:51
Verwijderd
Waarom vat jij speciale talenten op als dansen of zingen? Is er niets iets anders? Of vragen ze specifiek naar dansen of zingen? Als je dat allemaal niet kan wat heeft het dan in vredesnaam voor nut?
Ik snap het nog steeds niet hoor. Een putjesschepper gaat toch ook niet solliciteren voor een baan als bankdirecteur.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2013, 17:26
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Je kan ook proberen te acteren of iets doen wat in de buurt komt van clown of ander typetje. Als je fysiek iets kan (bijvoorbeeld jongleren, een goochelkunstje) zou je daar best een actje omheen kunnen bouwen. Waar het waarschijnlijk om gaat is dat ze zien dat jij niet bang bent om voor een groep te staan en dat je een leuke en open uitstraling hebt.

Ik heb een keer een act gezien van iemand die allemaal ballonnen ging opblazen, daar gezichten op ging tekenen en ze aan een waslijn hing, om er een soort van soapverhaal mee uit te leggen. Als iemand dan dood ging, dan prikte ze de ballon door, enz. Dat was best heel vermakelijk om naar te kijken, maar dat was vooral zo omdat diegene leuk en grappig kon vertellen. Probeer iets te bedenken waardoor jij opvalt en goed overkomt.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 17:31
Verwijderd
Ik ben naar de casting toe geweest zonder dansje of talent, en ik was niet de enige. Helaas ben ik niet aangenomen, maar ik heb wel een toffe dag gehad en een goede feedback (ik ben wel een vrolijke toffe gast, maar de reden dat ik niet aangenomen ben is dat ik waarschijnlijk nog niet klaar ervoor ben (te jong) en ik mag volgend jaar weer proberen. Ze zeiden wel dat ze enorm twijfelden of ze mij aan zouden nemen of niet)... ach ik ben er wel blij mee... Leuke dag gehad, trots op mijzelf, en goede feedback.

Anyway, thanks nog voor de tips en support!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 19:11
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Goed gedaan!
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 17:36
Verwijderd
Goed zo en kijk, daar kun je wat mee, toch?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2013, 20:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Leuk dat je even laat weten hoe het gegaan is. Jammer dat je niet aangenomen bent maar met zulke argumenten is dat vast goed te verteren en heb je iig weer wat geleerd en een leuke dag gehad
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 13:44
Verwijderd
Precies Danku allen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Studeren, hoe doe je dat?
marrrk15
50 14-11-2005 16:14
Verhalen & Gedichten Nog 2 columns uit de oude doos
Shitonya
4 23-03-2004 16:17
Psychologie Drie 'categorieën' mensen
Verwijderd
34 08-11-2003 18:04
Psychologie Vage tegenstelling.. wat denk jij?
Verwijderd
45 24-04-2002 14:02
Psychologie "Ik besta niet meer" :/
Marc S
255 05-03-2002 13:52
Psychologie Vrienden? Lang verhaal, maar lees het please...
Juliah
28 27-02-2002 12:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.