Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2013, 12:40
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Wat zouden jullie ervan vinden als je bevriend bent met een stel dat een andere taal spreekt die jij niet verstaat en ze spreken in jouw bijzijn zo nu en dan die andere taal?
Als het geen hele gesprekken zijn maar mededelingen of kort overleg zou ik daar geen problemen mee hebben denk ik
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Oud 26-08-2013, 13:17
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ligt eraan hoe vaak ze het doen. Als de een in de keuken staat en de andere hem roept iets aan te geven (bijvoorbeeld), zou ik het niet zo erg vinden. Als ze het tijdens normale gesprekken doen, zou ik het storender vinden.
Citaat:
Als het geen hele gesprekken zijn maar mededelingen of kort overleg zou ik daar geen problemen mee hebben denk ik
Ze doen het ook tijdens normale gesprekken en switchen soms "opeens" naar de andere taal. Ze spreken overigens allebei ook uitstekend Nederlands en Engels.
__________________
Yeezy taught me

Laatst gewijzigd op 26-08-2013 om 13:23.
Oud 26-08-2013, 13:18
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat zouden jullie ervan vinden als je bevriend bent met een stel dat een andere taal spreekt die jij niet verstaat en ze spreken in jouw bijzijn zo nu en dan die andere taal?
Normaal, als het niet de hele tijd gebeurt. De Britse vriendin van mijn broer logeert hier (bij mijn ouders en broer in huis) de hele maand. We spreken in haar bijzijn heel veel Engels, maar soms is het gewoon makkelijker om even een kort gesprek in het Nederlands te voeren, als het toch niet iets is waar zij direct mee te maken heeft.

Citaat:
Kaiserschmarrren, nomnom. Ik heb nog van die 'voeg melk toe en KLAAR'-pakjes liggen, misschien deze week maar eens maken.
Handig zijn die pakjes ja en nog lekker ook!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-08-2013, 13:26
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De afwas is gedaan en de keuken weer semischoon Zo nog even stofzuigen in de keuken en wat opruimen in de huiskamer. Eigenlijk heb ik wel zin in een wat grotere schoonmaakbeurt, maar ik ga vanavond nog eten met een vriendin en dan wil ik niet dood zijn.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-08-2013, 13:30
Verwijderd
Onze voertaal is officieel Engels en we hebben dan ook best wat buitenlands spul hier werken. Een paar blokken verderop zitten op 8 plaatsen drie Tsjechen/Slowaken, een Pool, een Letse en drie Nederlanders. De Tsjechen/Slowaken praten onderling Tsjechoslowaaks en de Nederlanders Nederlands. Ook als er anderstalige mensen aan het blok zitten. Pas als het een gesprek wordt waar anderen bij besproken zijn, praat men Engels.

Ik snap dat dat net iets anders is dan de situatie die jij beschrijft, maar ik vind dat dit gewoon moet kunnen.

Er zijn trouwens wel eens mensen bij ons aangesproken omdat ze op een kantoor in de randstad onderling dialect spraken. En met dialect bedoel ik dus dat, wat veel mensen Limburgs noemen of zo.
Oud 26-08-2013, 13:36
Slome Kameel
Avatar van Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Onze voertaal is officieel Engels en we hebben dan ook best wat buitenlands spul hier werken. Een paar blokken verderop zitten op 8 plaatsen drie Tsjechen/Slowaken, een Pool, een Letse en drie Nederlanders. De Tsjechen/Slowaken praten onderling Tsjechoslowaaks en de Nederlanders Nederlands. Ook als er anderstalige mensen aan het blok zitten. Pas als het een gesprek wordt waar anderen bij besproken zijn, praat men Engels.

Ik snap dat dat net iets anders is dan de situatie die jij beschrijft, maar ik vind dat dit gewoon moet kunnen.

Er zijn trouwens wel eens mensen bij ons aangesproken omdat ze op een kantoor in de randstad onderling dialect spraken. En met dialect bedoel ik dus dat, wat veel mensen Limburgs noemen of zo.
Ja, dat is op je werk
__________________
Yeezy taught me
Oud 26-08-2013, 13:54
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ze doen het ook tijdens normale gesprekken en switchen soms "opeens" naar de andere taal. Ze spreken overigens allebei ook uitstekend Nederlands en Engels.
ik heb wel eens opgemerkt dat meertalige mensen vaak ook onbewust schakelen; of in een andere taal antwoorden dan waarin de vraag werd gesteld.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2013, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is op je werk
Dus eigenlijk zou het daar minder snel moeten kunnen, professionele werkhouding en zo. Prive zou geen punt moeten zijn, boeiend.
Oud 26-08-2013, 14:48
Verwijderd
ik wil slapen, maar ik moet nog zoveeeeeel
Oud 26-08-2013, 14:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ik heb wel eens opgemerkt dat meertalige mensen vaak ook onbewust schakelen; of in een andere taal antwoorden dan waarin de vraag werd gesteld.
Ik merkte 't aan mezelf ook toen ik in edinburgh was. Daar sprak ik natuurlijk engels, maar omdat ik met een Nederlandse vriendin was ging het gesprek soms automatisch over in het Nederlands, zonder dat ik het doorhad. Ik merkte het eigenlijk pas als ik de anderen in het groepje verward zag kijken.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 26-08-2013, 14:50
Verwijderd
Wow mijn lesrooster is al 1 week hetzelfde.
Oud 26-08-2013, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik merkte 't aan mezelf ook toen ik in edinburgh was. Daar sprak ik natuurlijk engels, maar omdat ik met een Nederlandse vriendin was ging het gesprek soms automatisch over in het Nederlands, zonder dat ik het doorhad. Ik merkte het eigenlijk pas als ik de anderen in het groepje verward zag kijken.
Ik deed dat in Amerika ook maar dan keken ze me heel raar aan aangezien ik de enige Nederlander was

Grappie. Ik ben wel eens een keer na een avond flink euh, snoepjes eten in Kopenhagen flauwgevallen toen ik opstond om naar de WC te gaan en toen ik weer bijkwam was ik in het Nederlands aan het ranten tegen een van mijn Deense vrienden die me van de grond hadden opgeraapt en die vond dat heel eng.
Oud 26-08-2013, 14:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Toen ik in Wales was heb ik één keer met mijn moeder gepraat aan de telefoon, in het Nederlands, terwijl we in de auto zaten op de terugweg van de paasdienst in de kerk. Ik vond het erg asociaal, maar mijn moeder verstaat geen woord Engels, dus ik kon even niet anders en daarna heb ik mijn gastgezin mijn excuses aangeboden en hen Nederlandse woorden geleerd
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 14:56
Verwijderd
Ik praat ook wel eens Nederlands tegen mijn vriend, of Russisch tegen vrienden. Dat voelt zo... dom.
Oud 26-08-2013, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Toen ik in Wales was heb ik één keer met mijn moeder gepraat aan de telefoon, in het Nederlands, terwijl we in de auto zaten op de terugweg van de paasdienst in de kerk. Ik vond het erg asociaal, maar mijn moeder verstaat geen woord Engels, dus ik kon even niet anders en daarna heb ik mijn gastgezin mijn excuses aangeboden en hen Nederlandse woorden geleerd
Het is absoluut niet asociaal. Mijn pa heeft wel eens geroepen dat hij het asociaal vindt dat buitenlanders (lees: niet westerse allochtonen) onder elkaar op straat Turks/Marokkaans/Whateveriaans spreken. Waarop ik hem zei dat wij ook geen Waals spreken als we in Wallonië zijn. Oh jah. Dat is ook wel zo
Oud 26-08-2013, 15:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het is absoluut niet asociaal. Mijn pa heeft wel eens geroepen dat hij het asociaal vindt dat buitenlanders (lees: niet westerse allochtonen) onder elkaar op straat Turks/Marokkaans/Whateveriaans spreken. Waarop ik hem zei dat wij ook geen Waals spreken als we in Wallonië zijn. Oh jah. Dat is ook wel zo
Nouja, op mijn kamer belde ik ook gewoon in het Nederlands, maar bij die mensen in de auto vond ik het toch wel een beetje asociaal staan.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 15:03
Verwijderd
Het moeilijkste is het schrijven van Russische (plaats-)namen in Nederlands schrift of andersom. En de lettercombinatie 'pr'. En een naam ofzo zeggen in de ene taal terwijl ik praat in de andere taal, en dan vooral het in de goede taal weer verderpraten. Dat zijn crashmomenten.
Oud 26-08-2013, 15:07
Verwijderd
Waarom pr? Noem eens een voorbeeld?
Oud 26-08-2013, 15:32
Verwijderd
Profiel. Происхождение.

Alleen schrijven dan hè, zeggen is geen probleem.
Oud 26-08-2013, 15:51
Verwijderd
Oh ah, zo. Ja, dat kan wel verwarrend zijn.
Oud 26-08-2013, 16:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb zojuist mijn oude potten met mislukte ecosystemen leeggehaald en schoongemaakt Mijn testpotje staat nog steeds, evenals ie met de klein krulvaren erin, die al flink is gegroeid. Het potje waar alleen mos in zat, is helaas gaan schimmelen nadat ik er iets ouds uit had gehaald en iets nieuws erin. Weer iets geleerd: gewoon dicht laten dus. Nu heb ik een nieuwe pot gemaakt met mos, takjes, dode bladeren en een steen erin. Kan ik lekker kijken hoe de bladeren composteren
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 16:13
Verwijderd
Meh, de verkeerde aandacht van de verkeerde mensen. Wat bof ik toch weer. </V-lid>
Oud 26-08-2013, 16:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
*Q aai*
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 16:55
Verwijderd
Daar probeerde ik juist van af te komen

Grapje hoor, ik waardeer het wel
Oud 26-08-2013, 16:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb eindelijk het potje gevonden waar mijn palm eerst in zat toen 'ie werd gekocht. Toen ik net de website bezocht die erop stond om eindelijk te weten te komen wat voor palm het is, kreeg ik een 'aan deze pagina wordt gewerkt'-bericht Potjandriedubbeltjes.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 17:36
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Handig zijn die pakjes ja en nog lekker ook!
Ik ben normaal niet erg van de pakjes/zakjes/zooi, maar deze zijn erg fijn. Snel en inderdaad nog lekker ook.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 26-08-2013, 17:48
Verwijderd


Awww.
Oud 26-08-2013, 17:48
Verwijderd
zeekoeien
Oud 26-08-2013, 17:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind het altijd een beetje flauw dat mensen eraan moeten zitten. Laat die beesten lekker met rust.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 17:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Kaiserschmarrren, nomnom. Ik heb nog van die 'voeg melk toe en KLAAR'-pakjes liggen, misschien deze week maar eens maken.
Ik heb dat een keer gegeten in de alpen, toen we net terugkwamen van een bergwandeling tussen de sneeuw en we opeens in de brandende zon tussen de koeien zaten. Toen was dat echt wel bazenvoedsel.
Oud 26-08-2013, 18:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ben normaal niet erg van de pakjes/zakjes/zooi, maar deze zijn erg fijn. Snel en inderdaad nog lekker ook.
Idem hier.

Citaat:
Ik heb dat een keer gegeten in de alpen, toen we net terugkwamen van een bergwandeling tussen de sneeuw en we opeens in de brandende zon tussen de koeien zaten. Toen was dat echt wel bazenvoedsel.
Mooi is dat ja
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-08-2013, 18:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Klikt er iemand trouwens weleens op de links in het ctrl+v-topic?
Oud 26-08-2013, 18:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ja, hoor Ik wel.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 18:19
Verwijderd
Sommige, niet alle.

Laatst gewijzigd op 26-08-2013 om 18:26.
Oud 26-08-2013, 18:19
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Wat trouwens ook ernstig lekker is (en wat ik tot voor kort ook niet kende, net als kaiserscharren) is spätzle. Met hamlappen, ui, 2 soorten champignons en een roomsaus. Ook maar weer eens op de eetkalender zetten.


Citaat:
Klikt er iemand trouwens weleens op de links in het ctrl+v-topic?
Ik niet, in ieder geval.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 26-08-2013, 18:22
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Klikt er iemand trouwens weleens op de links in het ctrl+v-topic?
Als het er boeiend uit ziet wel
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-08-2013, 18:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Quimm, hoe is het met jullie kipje?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 18:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, hoor Ik wel.
Citaat:
Sommige, niet alle.
Citaat:
Als het er boeiend uit ziet wel
wow! ik dacht altijd: wat een zinloos topic!

Citaat:
Wat trouwens ook ernstig lekker is (en wat ik tot voor kort ook niet kende, net als kaiserscharren) is spätzle. Met hamlappen, ui, 2 soorten champignons en een roomsaus. Ook maar weer eens op de eetkalender zetten.

Ah, de gefrituurde pasta
Oud 26-08-2013, 18:34
Verwijderd
ik vind het ook niet echt een nuttig topic.
Oud 26-08-2013, 18:44
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
ik vind het ook niet echt een nuttig topic.
Zijn er überhaupt echt nuttige topics? Vind het wel grappig om te kijken waar mensen mee bezig zijn. Verder is het natuurlijk een classic

Citaat:
Quimm, hoe is het met jullie kipje?
Goed, hij woont bij de grote kippen en dat gaat goed. Als ik buiten ben is hij bij me. Komt nog steeds op schoot zitten. Vet leuk <3
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-08-2013, 18:47
Verwijderd
Nee eigenlijk niet. Maar er zijn wel leukere
Oud 26-08-2013, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Klikt er iemand trouwens weleens op de links in het ctrl+v-topic?
Twijfel je of je een genante (ik heb geen ^-e op mijn telefoon!) link zal gaan posten?
Oud 26-08-2013, 19:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nee, ik keek in dat topic en ik dacht, wtf, ik ga echt niet op deze links klikken, wie doet dat wel!
Oud 26-08-2013, 19:38
Verwijderd
ik moest een mail sturen naar mijn vader (die op zolder zit) van mijn moeder, omdat ze te lui was naar boven te lopen.
Oud 26-08-2013, 19:43
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Goed, hij woont bij de grote kippen en dat gaat goed. Als ik buiten ben is hij bij me. Komt nog steeds op schoot zitten. Vet leuk <3
Bij de 'grote kippen'
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-08-2013, 19:51
Verwijderd
Citaat:
ik moest een mail sturen naar mijn vader (die op zolder zit) van mijn moeder, omdat ze te lui was naar boven te lopen.
Oh, zo deden 'wij' dat thuis ook hoor. Maar dan met ICQ en/of MSN. Of anders ingame. </nerd>
Oud 26-08-2013, 20:09
Verwijderd
Ik ben blij dat wij dat soort onzin nooit gehad hebben thuis.
Oud 26-08-2013, 20:12
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Bij de 'grote kippen'
Zal eens kijken of ik een foto kan maken van het hele stel.


Recente foto van Ieppiep
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-08-2013, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat wij dat soort onzin nooit gehad hebben thuis.
Mwah, een ICQ'tje met 'Voedertijd, lapzwans!' en daar bleef het ook wel bij hoor
Oud 26-08-2013, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Oh, zo deden 'wij' dat thuis ook hoor. Maar dan met ICQ en/of MSN. Of anders ingame. </nerd>
ik snap niet veel van die laatste dingen, maar dat zullen wel van die communiceer programma's zijn.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.