Oud 02-09-2013, 12:59
Verwijderd
AARGH ONVOORSTELBAAR KUTTE ONWERKBARE KUTWEBSITES
Advertentie
Oud 02-09-2013, 13:00
Verwijderd
*Kusje op .sann* Komtwelgoedschatje!
Oud 02-09-2013, 13:05
Verwijderd
Aww, Miyazaki stopt er na The Wind Rises mee
Oud 02-09-2013, 13:08
Verwijderd
Jongens, na hoe lang is het acceptabel om na een huwelijk van tien/vijftien jaar een nieuwe relatie te beginnen?
Oud 02-09-2013, 13:10
Verwijderd
Ik vind dat dat best snel al wel acceptabel is. Of nou ja, ik heb in mijn omgeving eigenlijk alleen maar gehoord dat mensen gingen scheiden ómdat ze ineens voor iemand anders gevallen waren. Dus dan ga je scheiden met het idee van een nieuwe relatie. Ofzo.
Oud 02-09-2013, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Aww, Miyazaki stopt er na The Wind Rises mee
Ja, ik las het gisteren! Zo jammer
Oud 02-09-2013, 13:12
Verwijderd
EN meteen intrekken bij iemand?
Oud 02-09-2013, 13:14
Verwijderd
Ha ik had hier eerder moeten schelden, gefixt
Oud 02-09-2013, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Jongens, na hoe lang is het acceptabel om na een huwelijk van tien/vijftien jaar een nieuwe relatie te beginnen?
Citaat:
EN meteen intrekken bij iemand?
Lijkt me niet dat daar iets concreets over te zeggen is.
Oud 02-09-2013, 13:21
Verwijderd
Toen Miyazaki Princess Mononoke wilde maken, mocht dat eerst niet omdat er geen manga (dus ook geen bestaande fanbase) van was. En toen heeft 'ie jarenlang, ondanks dat hij geheel naar Japanse traditie werkdagen maakte waarbij 'ie scheve blikken kreeg als hij voor 11 uur 's avonds naar huis ging, elke dag een strippagina getekend. Zodat 'ie dus elke week een publicabel stuk kon opleveren.

Als ik zulk soort dingen lees dan vind ik mijn streven van 'twintig uur per week studerend tekenen, als het lukt' zo kankerlui.
Oud 02-09-2013, 13:23
Verwijderd
Sowieso, Japan. Dit is de agenda van een doorsnee striptekenaar daar:

Oud 02-09-2013, 13:24
Verwijderd
Wauw.
Oud 02-09-2013, 13:28
Verwijderd
Ook gewoon maar twee eetmomenten per dag, he En check de hoeveelheid slaap op maandagen.

Maar in minder extreme vorm lijkt dit me heel leuk. Lekker niks anders doen <3 Een appartement in hetzelfde pand waar je werkt <3 Kksnel vooruit gaan <333
Oud 02-09-2013, 13:45
Verwijderd
Het is natuurlijk bullshit om te denken dat voor een normaal persoon twee uur slaap in een nacht leidt tot een effectieve werkdag de dag er na. Hij zou meer/beter kunnen produceren in minder tijd als hij meer rust nam. En ik weet dat het volgende moelijk te geloven is, maar ik heb een paar jaar geleden weken achter elkaar 90 uur per week gewerkt, ik heb ervaring hiermee
Oud 02-09-2013, 13:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar in minder extreme vorm lijkt dit me heel leuk. Lekker niks anders doen <3
Ik gok dat de charme er dan snel van af is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 15:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Waarom is het zo koud
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-09-2013, 15:02
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Amg, donderdag t/m zondag vet mooi weer
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-09-2013, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het zo koud
Ik vind dit juist primadeluxe

// Lekker hoor, voor de kat z'n viool op je werk komen
Oud 02-09-2013, 15:25
Verwijderd
Haha op studiekeuze een topic van iemand die net zijn eerste college gehad heeft en nu al weet dat ie de verkeerde studiekeuze gemaakt heeft
Oud 02-09-2013, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Haha op studiekeuze een topic van iemand die net zijn eerste college gehad heeft en nu al weet dat ie de verkeerde studiekeuze gemaakt heeft
Misschien kan Schrödinger 'm wat enthousiasmeren
Oud 02-09-2013, 15:31
Verwijderd
Wow een grote brand hier in de buurt heeft op nu.nl en de telegraaf gestaan
Het was vanmorgen gebeurd. overal sirenes en een gaswolk.

Laatst gewijzigd op 02-09-2013 om 15:37.
Oud 02-09-2013, 15:36
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Haha op studiekeuze een topic van iemand die net zijn eerste college gehad heeft en nu al weet dat ie de verkeerde studiekeuze gemaakt heeft
Ik zag het. Natuurkunde kiezen, maar geen zin hebben in wiskunde? Wat dacht die gast dan, dat we bij natuurkunde alleen maar een beetje zitten te filosoferen over relativiteit of zo?
Oud 02-09-2013, 16:02
Verwijderd
Ook echt 'Ik ging technische natuurkunde studeren, maar ik doe nu toch maar liever geschiedenis'. Uh ok.
Oud 02-09-2013, 16:05
Verwijderd
Iemand bij mij in de klas wil techniek gaan doen, maar hij heeft geen natuurkunde en wiskunde. En dat heeft die wel voor zijn opleiding nodig.
Oud 02-09-2013, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Ik gok dat de charme er dan snel van af is.
Vandaar het 'in minder extreme vorm'.

Citaat:
Het is natuurlijk bullshit om te denken dat voor een normaal persoon twee uur slaap in een nacht leidt tot een effectieve werkdag de dag er na. Hij zou meer/beter kunnen produceren in minder tijd als hij meer rust nam. En ik weet dat het volgende moelijk te geloven is, maar ik heb een paar jaar geleden weken achter elkaar 90 uur per week gewerkt, ik heb ervaring hiermee
Ik ook. Ook weleens meer dan 90 uur, trouwens. Dat vond ik toen makkelijker en leuker dan de vijfentwintig uur per week die ik nu buitenshuis werk, ondanks dat 't slopend was en ik niets anders meer deed.

Je moet het niet maanden- of jarenlang willen proberen natuurlijk, maar afhankelijk van 't werk en de duur vind ik zulke intensieve projecten heel lekker.
Oud 02-09-2013, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Jongens, na hoe lang is het acceptabel om na een huwelijk van tien/vijftien jaar een nieuwe relatie te beginnen?
Dat verschilt.

Citaat:
EN meteen intrekken bij iemand?
Als er geen kinderen in het spel zijn, lijkt het me niet dat daar echt iets zinnigs over te zeggen valt. Als die er wel zijn, vind ik het niet mooi om direct ergens anders in te trekken. Misschien is die nieuwe vlam wel een pedofiel, of vindt hij/zij het leuk om kindervingertjes tegen het fornuis te duwen.

Citaat:
Iemand bij mij in de klas wil techniek gaan doen, maar hij heeft geen natuurkunde en wiskunde. En dat heeft die wel voor zijn opleiding nodig.
Waarom facepalm je diegene? Maak jij soms nooit verkeerde keuzes? Je moet al veel te jong je pakket kiezen, op basis van slechte voorlichting.
Oud 02-09-2013, 16:42
Verwijderd
Citaat:


Waarom facepalm je diegene? Maak jij soms nooit verkeerde keuzes? Je moet al veel te jong je pakket kiezen, op basis van slechte voorlichting.
Ja, maar de decaan had hem al 6 miljoen keer gezegd dat hij die vakken in zijn pakket nodig had voor die opleiding.
Oud 02-09-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Vandaar het 'in minder extreme vorm'.

Ik ook. Ook weleens meer dan 90 uur, trouwens. Dat vond ik toen makkelijker en leuker dan de vijfentwintig uur per week die ik nu buitenshuis werk, ondanks dat 't slopend was en ik niets anders meer deed.

Je moet het niet maanden- of jarenlang willen proberen natuurlijk, maar afhankelijk van 't werk en de duur vind ik zulke intensieve projecten heel lekker.
Het is heel gemakkelijk om mee te gaan in een flow van absurd veel uren maken. Je hebt ook gewoon geen tijd om je druk te maken of andere dingen te plannen dus dat het "makkelijker" is begrijp ik wel. En qua ervaring en werkgerelateerd maakte ik toen een van de gaafste dingen mee die ik waarschijnlijk in mijn hele carriere zal meemaken.

Maar ik blijf er bij, en dat herinner ik me nog heel goed, dat ik om 22.00 uur 's avonds echt niet meer scherp was, echt analytisch werk kon ik dan niet meer doen, alleen maar stampen/productie draaien op de automatische piloot. En de volgende ochtend om 8.00 uur was ik eigenlijk niet genoeg uitgerust om wel op optimale scherpte te functioneren. Dat lukt misschien een paar dagen nog wel redelijk, maar daarna begint de vermoeidheid zich echt op te bouwen. Ik zeg niet dat een 40urige werkweek (of nog minder ) heilig is, maar zo vol als de agenda van die cartoonist is, dat kan gewoon niet efficient zijn. Daar ben ik echt van overtuigd.
Oud 02-09-2013, 17:30
Verwijderd
Wat maakte je mee dan? Of is dat geheimmmm? Bij de rest van je woorden kan ik me alleen maar aansluiten!
Oud 02-09-2013, 17:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik draai misschien 30 uur per week. Het is niet mogelijk om veel langer dan dat productief te zijn, zeker als je werk doet waarbij je veel na moet denken.
Oud 02-09-2013, 17:59
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Als je daar zit en het valt allemaal wel mee, dan zakt het misschien snel weer weg.
Dat was stiekem wel precies waar ik bang voor was, maar na een hele middag slapen en water drinken en af en aan lopen naar de wc ben ik nu eindelijk opgeknapt. En zelfs al een broodje binnengehouden. Nu gaan we gewoon op naar morgen. Dan ben ik vast wel weer helemaal in orde.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 02-09-2013, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ik draai misschien 30 uur per week. Het is niet mogelijk om veel langer dan dat productief te zijn, zeker als je werk doet waarbij je veel na moet denken.
Dat lijkt me erg verschillen per baan, werkomstandigheden, per persoon, etc.
Oud 02-09-2013, 18:25
Verwijderd










Ik wil ook een vos!
Oud 02-09-2013, 18:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
opmerkelijk, ik dacht dat dat voor alle banen en alle werkomstandigheden en alle personen exact hetzelfde was.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
opmerkelijk, ik dacht dat dat voor alle banen en alle werkomstandigheden en alle personen exact hetzelfde was.
Opmerkelijk, ik dacht dat Kazet met 'het is niet mogelijk om' een algemene stelling poneerde.
Oud 02-09-2013, 18:29
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 02-09-2013, 18:42
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Opmerkelijk, ik dacht dat Kazet met 'het is niet mogelijk om' een algemene stelling poneerde.
Opmerkelijk, ik reageerde niet op Kazet maar op je nogal opendeurenuitspraak; natuurlijk verschillen dat soort dingen. Maar volgens mij is het wel bekend dat concentreer/denkwerk 'vermoeiender' is dan fysieke arbeid of productiewerk, ik kan me wel voorstellen dat als je met een of ander grimfr0stkvlt-fysicaonderzoek bezig bent dat je na een uurtje of 30 wel klaar bent voor de betreffende week. Maar er zullen altijd lui zijn die met plezier nog 30 uur doorgaan; die hebben waarschijnlijk ook een ontzettend gezellig leven.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 18:43
Verwijderd
Opmerkelijk, wat een gechagrijn
Oud 02-09-2013, 18:46
Verwijderd
Ik denk dat 90 uur per week concentreerwerk doen beter vol te houden is dan 90 uur per week productiewerk, eigenlijk. Mensen die bij Vredestein productiewerk doen vallen van 40 uur per week al stukje bij beetje uit elkaar.
Oud 02-09-2013, 18:48
Verwijderd
nouja, zowel fysiek werk als concentreerwerk heb je natuurlijk op verschillende niveaus
Oud 02-09-2013, 18:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nou ja, met productiewerk bedoel ik niet aan de lopende band staan.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 18:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik vond de hele dag Autocadtekeningen maken een stuk vermoeiender dan een dagje in het magazijnwerken bij de AH.

Maar goed, eigenlijk vind ik dit een stom en niet interessant onderwerp dus ik ga even de nieuwe Homeland kijken .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 18:53
Verwijderd
IllumiRoom, een concepttechnologie waarmee beelden geprojecteerd worden op de muur achter de tv, zal voorlopig niet door Microsoft op de markt worden gebracht. De benodigde hardware voor IllumiRoom zou te kostbaar zijn voor de gemiddelde consolegamer. Clicketyclickz0r



Oud 02-09-2013, 18:55
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
IllumiRoom, een concepttechnologie waarmee beelden geprojecteerd worden op de muur achter de tv, zal voorlopig niet door Microsoft op de markt worden gebracht. De benodigde hardware voor IllumiRoom zou te kostbaar zijn voor de gemiddelde consolegamer. Clicketyclickz0r



[filmpje]
No surprises there Maar goed, je zou MS bijna een meevaller gunnen, met al die floppende producten van ze.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 18:57
Verwijderd
Citaat:
No surprises there Maar goed, je zou MS bijna een meevaller gunnen, met al die floppende producten van ze.
Inderdaad. Maar los van wie er mee bezig is, ik vind het wel vreselijk awesome. Zelfs als het uit de koker van Sony had gekomen Ik wil het
Oud 02-09-2013, 19:01
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
if it looks too good to be true, it usually is
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Opmerkelijk, ik reageerde niet op Kazet
Nee, maar ik wel Ik vind dat de bewering daar om vroeg, open deur of niet.

Verder vind ik geestdodend werk veel vermoeiender dan iets waar ik weliswaar bij moet nadenken, maar wat ik door grote persoonlijke interesse niet echt ervaar als werk. Er zijn enorm veel voorbeelden van wetenschappers, ondernemers en kunstenaars die met groot plezier onmogelijke tijden maken, terwijl ik de eerste die graag 70+ uur in een AH-magazijn staat nog moet tegenkomen.

En verder maakt zeuren over open deuren het natuurlijk alleen maar erger, want dan moet je erover doorgaan en duurt het allemaal alleen maar langer voor ik meer goeie gifjes kan posten.
Oud 02-09-2013, 19:19
Verwijderd
Het zijn glitches uit games. Deze vind ik het grappigst:

Spoiler


En deze het meest creepy:

Oud 02-09-2013, 19:31
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Natuurlijk hoef je er niet over door te gaan, komop, het is het forum. Gameglitches zijn veel leuker .

Nog wat klassiekers:












__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 02-09-2013, 19:33
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Doet me denken aan een expiriment wat ze hebben/hadden in Finland (?). Ze probeerden vossen te domesticeren, en dat lukte al volledig na iets van 3 generaties, ofzo. Ze kregen daardoor ook 'hondengedrag', zoals kwispelen met hun staart en ook piepen en blaffen op oudere leeftijd (normaal doen alleen jongen dat). En allemaal vrienden en familie van die onderzoekers hadden tamme vossen thuis, en omdat er geen vossenvoer te koop is, hadden ze dat ontwikkeld. En ze hadden ook allemaal verschillende kleurtjes <3 Ik weet alleen niet meer hoe het hele gebeuren heette en of het echt in Finland was. Volgens mij was het wel ergens in Scandinavië.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.