Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2013, 12:24
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik gebruik mijn telefoon veel om te lezen, wat als grootste voordeel heeft dat het mijn mooie fijne puntgave boeken die ik niet wil meenemen onderweg niet beschadigd. Dus ik ben voor de compromis tussen ereader en boeken. Het heeft allebei goede kanten.
__________________
Ik weet niet beter.
Advertentie
Oud 26-09-2013, 12:28
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wie heeft er nog een leuk idee hoe ik mijn tijd doorkom zonder inspanning? Iets als muziek maken, of haken of breien (wat ik erg leuk vind) kost te veel kracht, maar t liefst wil ik wel iets creatiefs doen. Misschien iets wat op de computer kan? Iemand een leuk idee?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-09-2013, 12:29
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik gebruik mijn telefoon veel om te lezen, wat als grootste voordeel heeft dat het mijn mooie fijne puntgave boeken die ik niet wil meenemen onderweg niet beschadigd. Dus ik ben voor de compromis tussen ereader en boeken. Het heeft allebei goede kanten.
Dat leest niet prettig Klein scherm met veel licht.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-09-2013, 12:34
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat leest niet prettig Klein scherm met veel licht.
Ik heb een Note 2. Het is niet een klein scherm, en het licht is aan te passen.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 26-09-2013, 12:39
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik heb een Note 2. Het is niet een klein scherm, en het licht is aan te passen.
Maar een e-reader geeft geen licht. Het is een ander soort scherm. Maar goed, ik wil alleen maar zeggen dat ík niet graag van een telefoon lees
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-09-2013, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Oh,ok. Maar ik zou dan alsnog gewoon 'mandarijn' zeggen. Je zegt toch ook niet 'nommie, ik eet nu een heerlijke Granny Smith/Jonagold/elstar'?

Anyway, dat is mijn logica.
Oh, ik ken satsuma's niet als mandarijn, ik dacht dat het een ander ras was dan de 'gewone' mandarijn.
Oud 26-09-2013, 12:53
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik gebruik mijn telefoon veel om te lezen, wat als grootste voordeel heeft dat het mijn mooie fijne puntgave boeken die ik niet wil meenemen onderweg niet beschadigd. Dus ik ben voor de compromis tussen ereader en boeken. Het heeft allebei goede kanten.
Ik vind boeken die labberdekakkie zijn geworden van het meenemen enzo juist wel wat hebben Vooral paperbacks, die kaften gaan vrij snel krom in de hoeken en worden kaal, enzo <3 Dan zie je tenminste dat het boek gelezen is, en heb je ook niet zo'n steriele boekenkast.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Wie heeft er nog een leuk idee hoe ik mijn tijd doorkom zonder inspanning? Iets als muziek maken, of haken of breien (wat ik erg leuk vind) kost te veel kracht, maar t liefst wil ik wel iets creatiefs doen. Misschien iets wat op de computer kan? Iemand een leuk idee?
http://www.mrdoob.com/projects/harmony/#chrome?
Oud 26-09-2013, 12:58
Verwijderd
Of anders een van deze.
Oud 26-09-2013, 13:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Jongens, kijk toch eens hoe schattig platwormen eigenlijk zijn



Hij derpt
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vind boeken die labberdekakkie zijn geworden van het meenemen enzo juist wel wat hebben Vooral paperbacks, die kaften gaan vrij snel krom in de hoeken en worden kaal, enzo <3 Dan zie je tenminste dat het boek gelezen is, en heb je ook niet zo'n steriele boekenkast.
Qft. Ik hou ervan als mijn boeken er als gelezen uitzien
Oud 26-09-2013, 13:13
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Citaat:
Wie heeft er nog een leuk idee hoe ik mijn tijd doorkom zonder inspanning? Iets als muziek maken, of haken of breien (wat ik erg leuk vind) kost te veel kracht, maar t liefst wil ik wel iets creatiefs doen. Misschien iets wat op de computer kan? Iemand een leuk idee?
digitaal scrapbooken?
Oud 26-09-2013, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ik vind boeken die labberdekakkie zijn geworden van het meenemen enzo juist wel wat hebben Vooral paperbacks, die kaften gaan vrij snel krom in de hoeken en worden kaal, enzo <3 Dan zie je tenminste dat het boek gelezen is, en heb je ook niet zo'n steriele boekenkast.
Ik vind het het leukste als een boek óf heel erg nieuw eruit ziet óf er helemaal stukgelezen uitziet. Iets daar tussenin vind ik heel vervelend, maar wel hoe de meeste van mijn boeken eruit zien
Oud 26-09-2013, 13:49
Verwijderd
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
Oud 26-09-2013, 13:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik zet het ongeveer op formaat
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 26-09-2013, 13:53
Verwijderd
Niets.
Oud 26-09-2013, 13:57
Verwijderd
Wij hebben het een tijd op kleur gesorteerd gehad. Nu staan ze door elkaar en dat is primaaaaaa!
Oud 26-09-2013, 13:58
Verwijderd
Genre, dan schrijver, dan formaat.
Oud 26-09-2013, 13:59
Verwijderd
De eventuele wanordelijkheid die het dan voor het oog zou zijn, heb ik geen last van en het is mijn huis en mijn boekenwand ^^
Oud 26-09-2013, 14:03
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
op schrijver gesorteerd. en verder de leuke en mooie series (Dahl, Fry) op ooghoogte en de rest meer onderin.
Oud 26-09-2013, 14:05
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
een vierjarig kattenkopje op de peuterspeelzaal zei net dat mijn tweejarige gupje vies is en niet lief en nu ben ik een heel klein beetje grumpy
Oud 26-09-2013, 14:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
Niets, want een boekenkast hoort niet keurig geordend te zijn.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 14:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn boeken staan op favoriet gesorteerd De Harry Potters allemaal links (uiteraard wel van 1 t/m 7), daarna mijn andere favorieten. Klein en groot door elkaar. En de plank eronder zijn boeken van vroegah en/of boeken die ik niet boeiend (meer) vind.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-09-2013, 15:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Tof

Citaat:
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
Niks, ik vind het vrijwel nooit écht wanordelijk, zelfs niet als niet alle boeken staan, maar er ook boeken bovenop rijen liggen. De hele dikke boekenplanken helpen wel om het visueel rustig te houden

Citaat:
Wij hebben het een tijd op kleur gesorteerd gehad. Nu staan ze door elkaar en dat is primaaaaaa!
Eén van mijn beste vriendinnen heeft dat ook. Ik vind het wel heel mooi staan enzo, maar wel heel stom dat je boekenseries uit elkaar moet halen omdat ze een andere kleur hebben
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 15:39
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Of anders een van deze.
Thanks!
Citaat:
digitaal scrapbooken?
Dat ga ik eens uitzoeken! Toevallig nog tips hoe ik dat aan moet pakken?
Citaat:
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
Mijn boeken staan deels op genre en de romans heb ik gesplitst in gelezen en ongelezen. Verder is het een zootje en dat vind ik juist wel wat hebben.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-09-2013, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Je hebt er wel een handje van om van alles te crossposten he, Sadye.
True
Oud 26-09-2013, 15:45
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Kutterdekut, wat is er nou weer aan de hand met printer/scanner Pagina 1 wordt perfect gekopieerd, geen enkel probleem, maar dan heeft 'ie er de volgende pagina's ineens geen zin meer in. Hij geeft niet aan dat de inkt op is ofzo, hij print alleen niet meer.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
ik zet mijn boeken altijd op grootte of op kleur. Maar als ik er een boek tussenuit pak dan valt de rest om en is het weer eens een rommeltje.
Oud 26-09-2013, 15:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb heerlijk gewandeld met mijn hond, er staat een pan stoofperen te pruttelen, ik heb net zelfgemaakte appelmoes gegeten én het beslag voor de cake is supermooi geworden, dus die staat nu is de oven Wat een heerlijke dag.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 15:55
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline

__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 26-09-2013, 16:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ha, ik zie een bekend boek staan, Snebbel!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 16:17
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nu het hier toch over boeken gaat: hoe zorgen jullie ervoor dat jullie boekenkast er mooi en ordelijk uitziet? Doordat al die boeken verschillende kleuren, groottes en staten van gelezenheid hebben, lijkt het zo'n troep. Wat doen jullie daarmee?
loooooool, 'mooi en orderlijk'. :')
Ze staan op catagorie en de romans/korte verhalen staan op alfabet en de rest staat door elkaar getiefd. Bij de 'vanalles wat' plank gaat het van groot naar klein naar groot, zodat ik in 't midden een 'kuil' heb waar ik nog meer boeken bovenop kan tieven.

M'n kast is te klein, dus er zijn heel veel dingen bovenop andere dingen gestapeld en dan staan er ook nog eens allerhande verzorgingsproducten bij, omdat ik nergens anders plek heb en ik ze na gebruik toch ergens moet neerpleuren.

Spoiler
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.

Laatst gewijzigd op 26-09-2013 om 16:29.
Oud 26-09-2013, 18:05
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Boekenkasten zijn geweldig Ik snap nooit zo goed dat er mensen zijn die hun boeken ergens in een achterkamertje wegmoffelen. Vast niet-lezers

Dit is de mijne:


Maar niet zo netjes meer
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
beh boeken.
Later als ik groot heb hebben we 1 boekenkast vol dvd's voor mijn vriend, 1 boekenkast vol bladmuziek voor mij en verder alleen wat boeken van de bieb op het nachtkastje. B)
Oud 26-09-2013, 18:10
Verwijderd
Oh CR <3
Oud 26-09-2013, 18:10
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik had risotto uit een pakje. Het was best oke en natuurlijk duisent keer minder werk dan echte
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:11
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh CR <3
Ook jouw stijl ja?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Dit is de mijne, met onleesbare verklaringen van welk thema op welke plank staat.
Oud 26-09-2013, 18:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
CR, ik vind je boekenkast nu leuker

Ik zal zo eens een foto van mijn kast maken/posten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 18:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
CR, ik vind je boekenkast nu leuker
Met de rotzooi?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:20
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Met de rotzooi?
Het was niet heel erg rotzooi Maar gewoon een beetje rommelig. Dat vind ik wel gezellig.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-09-2013, 18:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het was niet heel erg rotzooi Maar gewoon een beetje rommelig. Dat vind ik wel gezellig.
Oja, dat vind ik ook wel
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Boekenkasten zijn geweldig Ik snap nooit zo goed dat er mensen zijn die hun boeken ergens in een achterkamertje wegmoffelen. Vast niet-lezers

Dit is de mijne:
[afbeelding]


Maar niet zo netjes meer
Achterkamertje De mijne staan ook in een achterkamer, maar dat is omdat er gewoon geen ruimte is in mijn living en ik heb het dan ook vaak genoeg over mijn 'bibliotheek'
Ik kán wel een foto maken, maar er is ook een naairommelenlarpzooibom ontploft. Ik zal eens kijken hoe erg het is.

Overigens liggen er in mijn huiskamer ook wel overal boeken. Net gelezen, bezig met lezen, wil gaan lezen, geleend van mijn moeder (kookboeken), geleend van mijn oom (thrillers), geleend van vrienden (D&D boeken). En in de keuken staan de kookboeken.


Ik moest wel een beetje lachen om Phoebe haar 'planken'
Oud 26-09-2013, 18:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omg CR

Cat: Hoezo, in de rest van de kast staat alleen maar teringzooi ik heb helaas maar 2 planken met boeken, ik lees ook helemaal niet meer. Mijn bibliothecaris zei altijd wat ik moest lezen en sinds hij ontslagen is en verhuisd naar Groningen, weet ik niet meer wat ik moet lezen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-09-2013, 18:31
Verwijderd
Dat was wat ik bedoelde Iedereen heeft het over 'kasten' (en ik over wanden), jij komt met 'mijn boeken staan zo' en dan 'de plánk eronder', ik moest er gewoon een beetje om lachen
Oud 26-09-2013, 18:34
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Omg CR

Cat: Hoezo, in de rest van de kast staat alleen maar teringzooi ik heb helaas maar 2 planken met boeken, ik lees ook helemaal niet meer. Mijn bibliothecaris zei altijd wat ik moest lezen en sinds hij ontslagen is en verhuisd naar Groningen, weet ik niet meer wat ik moet lezen.
Merci <3 En oja, dat bibliothecarisverhaal, werkte hij nou hier in de bieb? Of hoe zat het?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 26-09-2013, 18:34
Verwijderd
Ach wat leuk, boekenkasten!
Oud 26-09-2013, 18:36
Verwijderd
Ik sorteer op gelezen/niet gelezen, dat werkt het beste.
Oud 26-09-2013, 18:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik vergeet regelmatig dat ik überhaupt ongelezen boeken heb
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.