Oud 28-09-2013, 20:16
Verwijderd
ik was vanmiddag in de stad, zonder jas want het was warm. Twee keer werd me in een winkel gevraagd waar men zus of zo kon vinden omdat ze dachten dat ik een medewerker was van de week ook al een keer
Advertentie
Oud 28-09-2013, 20:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mss omdat je er zo lief en behulpzaam uitziet?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 20:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
meen je dat nou?
Citaat:
Jeetje Miekje wat heb je teruggezegd? Of heb je haar maar gewoon genegeerd?
Op dat moment werden we gecorrigeerd door de docent, dus ik kon even niks terug zeggen. Ik was ook te flabbergasted om iets terug te zeggen
Citaat:
"Ja, nou je het zegt..." *sippe blik in het oneindige* "Nou, ik moest maar eens gaan."

En je dan een paar dagen ziek melden.
Had ik wel willen doen, maar dan miste ik te veel hoorcolleges Wel gaaf plan, though
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-09-2013, 20:22
Verwijderd
6 dozen bij de hema gekocht, 20 op marktplaats ,11 van klasgenoot gekregen en 10 van een vriendin. Ik denk dat we wel even vooruit kunnen
Oud 28-09-2013, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Mss omdat je er zo lief en behulpzaam uitziet?
heel servicegericht snoetje heb ik blijkbaar ja
Oud 28-09-2013, 20:42
Verwijderd
Trimm, wat is de laatste tijd jouw ervaring met Threadless shirts? Want eerst waren die van stevige katoen en vorm- en kleurvast maar Theodoors laatste batch was allemaal heel dunne stof en naden die scheef liepen en zomen die frumpelig worden in de was, echt slechte kwaliteit. Dus nu durft hij niet zo goed meer.
Oud 28-09-2013, 20:47
Verwijderd
Hmm, ik vind mijn erwtensoep maar matig.
Oud 28-09-2013, 20:48
Verwijderd
we moesten voor school verplicht een rondleiding volgen langs allerlei gallery's en dat soort dingen. Ik dus al die shit langs, beeldende kunst was het hoofdthema. Ik raakte eigenlijk steeds meer gedeprimeerd omdat ik er geen flikker van begreep. Ben ik nou echt zo dom, dacht ik. Aan het einde liep ik met mijn ziel onder m'n arm en vroeg aan de gids (zelf ook kunstenaar) of ik echt dom was als ik het niet begreep. Want die gedachte en het gevoel maakte me echt verdrietig, wat volgens mij toch helemaal niet de bedoeling is van kunst. Maar dat was dus blijkbaar niet zo, de gids zei dat ik begrijpen van beeldende kunst niet als doel moest nemen.
Ik zei dat ik het een nog pretentieuzer en zweveriger vond dan het ander. Inmiddels waren de andere mensen van de groep ook om ons heen komen staan (klasgenoten waren al weg dus alleen buitenstaanders) Iemand zei dat ie het stoer vond dat ik dat zo durfde te zeggen, omdat die sfeer er helemaal niet heerst om dat soort meningen te ventileren, dat je al die rare toestanden leuk moet vinden. De gids zei dat ik goed had gekeken omdat zij het ook pretentieus vond en ook nog eens slecht gepresenteerd op bepaalde plekken. Ze kon het zich voorstellen dat ik het zei en dat ik dus heel goed had gekeken en dat ze mijn kritische houding juist goed vond.
Was de opsteker van de avond dat laatste.

Volgens Anne zocht ik er teveel achter en zijn het volgens haar dingen die zo lame zijn dat er helemaal niks van te vinden valt, behalve dat het pretentieus is. Niveau we steken een cocktailprikker in een drol en tada we hebben kunst.
Gewoon heel RrraAaaArRRrRRR was het allemaal.
Oud 28-09-2013, 20:49
Verwijderd
Maar ja, eigenlijk vind ik erwtensoep sowieso vrij matig, dus ik weet niet wat ik anders verwachtte.
Oud 28-09-2013, 20:51
Verwijderd
vind je dat altijd of is dit soepje van jou gewoon een mislukking?
Oud 28-09-2013, 20:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ertwensoep. <3
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 28-09-2013, 20:52
Verwijderd
ik heb laatst erwtensoep van diepvrieserwten ipv gedroogde erwten gemaakt. Dan is het lekker zoetig
Oud 28-09-2013, 20:56
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Trimm, wat is de laatste tijd jouw ervaring met Threadless shirts? Want eerst waren die van stevige katoen en vorm- en kleurvast maar Theodoors laatste batch was allemaal heel dunne stof en naden die scheef liepen en zomen die frumpelig worden in de was, echt slechte kwaliteit. Dus nu durft hij niet zo goed meer.
Hmm, ik heb al een tijdje niet meer besteld, maar de shirts waren idd een tijdje van een wat dunnere kwaliteit. Ik vind ze alsnog fijn, want ze vallen bij mij wat langer en ik heb het dan minder gauw warm en ze zijn bij mij na 2+ jaar intensief dragen + wassen nog steeds goed.
Van scheeflopende naden en frumelige zomen heb ik nog geen last gehad.
Maarrrr sinds een tijdje hebben ze hun eigen merk T-shirts die uitvoerig zijn getest op stevigheid en kleurvastheid enzo, en die zijn weer van een dikkere stof en zijn weer wat meer zoals in het begin. Je moet dan kijken of er 'Threadless shirt' bij staat, want dat is dan hun eigen merk (Hiervoor hadden ze American Apparel en nog iets anders).
Maar alleen bij hele oude shirts die mss in de sale zijn is er nog een kans dat ze van een oude batch zijn, alle nieuwe dingen worden op threadless shirts gedrukt.

[/langverhaal]
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 20:58
Verwijderd
Ok dus hij kan weer veilig bestellen als hij maar goed oplet

dank je!
Oud 28-09-2013, 20:59
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ok dus hij kan weer veilig bestellen als hij maar goed oplet

dank je!
Juh! Maar beter wacht 'ie op een goeie sale!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 20:59
Verwijderd
Ik luister een youtube 'summer hits of the nineties' playlist en het zijn vast wel liedjes die een hit waren in de zomer maar het zijn geen typische zomerhits, het zijn allemaal van die jaren90populaire rocknummers, goo goo dolls en barenaked ladies enzo. Dus dat is eigenlijk alleen maar leuk
Oud 28-09-2013, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Juh! Maar beter wacht 'ie op een goeie sale!
Ja, hij zit nu toch op Terschelling maar ik dacht er nu aan omdat ik een paar van zijn shirts streek!
Oud 28-09-2013, 21:04
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Pip, ik ben supertrots op je! Veel van die kunst is ook pretentieuze bullshit. Ik volg een literatuurvak waarbij het ging over modernisme en kunst van oa Marcel Duchamp (van die pisbak) en gedichten van Ezra Pound en ik heb 4 uur lang moeten aanhoren waarom ze dingen zo hebben gemaakt, maar basically waren het allemaal kutventjes die zo nodig dwars moesten liggen. "HA, ik zet een fietswiel op een tafel en dan doe ik of het kunst is en word iedereen er boos over! DAT zal ze leren! Die saaie gewone mensen! Ik ben hip! Ik ben niet in een hokje te plaatsen! Lekker puh!"

maw, ik vind ze mongool. Ik zie liever kunst waarvoor iemand een talent moet hebben en voor moet hebben geleerd.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 21:05
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ja, hij zit nu toch op Terschelling maar ik dacht er nu aan omdat ik een paar van zijn shirts streek!
Ja, daar zit 'm de fout! Je moet T-shirts ook helemaal niet strijken, gekke Sarah!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 21:06
Verwijderd
Ik vind moderne kunst een van de ergste dingen die bestaan . Oke grapje, overdreven, maar ok. Ik word er meestal heel verdrietig van . Geef mij maar gewoon oudere kunst <3.
Oud 28-09-2013, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Ja, daar zit 'm de fout! Je moet T-shirts ook helemaal niet strijken, gekke Sarah!
ja als ze met frumpelige zomen uit de was komen dus wel!
Oud 28-09-2013, 21:10
Verwijderd
Citaat:
we moesten voor school verplicht een rondleiding volgen langs allerlei gallery's en dat soort dingen. Ik dus al die shit langs, beeldende kunst was het hoofdthema. Ik raakte eigenlijk steeds meer gedeprimeerd omdat ik er geen flikker van begreep. Ben ik nou echt zo dom, dacht ik. Aan het einde liep ik met mijn ziel onder m'n arm en vroeg aan de gids (zelf ook kunstenaar) of ik echt dom was als ik het niet begreep. Want die gedachte en het gevoel maakte me echt verdrietig, wat volgens mij toch helemaal niet de bedoeling is van kunst. Maar dat was dus blijkbaar niet zo, de gids zei dat ik begrijpen van beeldende kunst niet als doel moest nemen.
Ik zei dat ik het een nog pretentieuzer en zweveriger vond dan het ander. Inmiddels waren de andere mensen van de groep ook om ons heen komen staan (klasgenoten waren al weg dus alleen buitenstaanders) Iemand zei dat ie het stoer vond dat ik dat zo durfde te zeggen, omdat die sfeer er helemaal niet heerst om dat soort meningen te ventileren, dat je al die rare toestanden leuk moet vinden. De gids zei dat ik goed had gekeken omdat zij het ook pretentieus vond en ook nog eens slecht gepresenteerd op bepaalde plekken. Ze kon het zich voorstellen dat ik het zei en dat ik dus heel goed had gekeken en dat ze mijn kritische houding juist goed vond.
Was de opsteker van de avond dat laatste.

Volgens Anne zocht ik er teveel achter en zijn het volgens haar dingen die zo lame zijn dat er helemaal niks van te vinden valt, behalve dat het pretentieus is. Niveau we steken een cocktailprikker in een drol en tada we hebben kunst.
Gewoon heel RrraAaaArRRrRRR was het allemaal.
Ja, het probleem van hedendaagse algemeen geaccepteerde kunst is dat men nog erg vast zit in het idee van 'ALLES IS KUNST' en 'originaliteit is belangrijk' en 'WAT IS KUNST NOU EIGENLIJK'. Daarom barsten musea en galeries van nietszeggende aanstellerij zoals foto's van foto's, geklieder, onbeschilderde doeken, lege wanden, etc. Zie ook mijn rant hierrrrr.

Dit terwijl dat al lang niet meer interessant is, want het is (met het dadaïsme en Marcel Duchamp enzo) al een jaar of honderd geleden zo'n beetje 'bewezen' dat, gompie, wie had dat gedacht, kunst is een abstracte sociale constructie en zodoende kunnen we die definitie oprekken zo ver we willen. Nou en.
Oud 28-09-2013, 21:10
Verwijderd
Ik vind veel moderne kunst heel goed, maar het moet nog wel een béétje figuratief blijven. En concept art (dus de ' we steken een cocktailprikketje in een drol' categorie) vind ik helemaal niets
Oud 28-09-2013, 21:12
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik kan moderne kunst wel waarderen, maar dan moet het ook wel echt iets voorstellen/knap gemaakt zijn. Het conceptuele 'ik doe wat en ik verzin er een goed verhaal omheen' vind ik ook maar stom.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-09-2013, 21:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik had mijn verhaal trouwens getypt voordat ik Sarah's post had gelezen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-09-2013, 21:17
Verwijderd
O, ja, Pip, ik ben het heel erg met je eens.

Ik krijg via het kunstbende-circuit de laatste tijd nogal veel theaterdingen te zien, en ik merk heel sterk dat dat echt niet zo mijn ding is. Al die aanstellerij, dat dwepen, de moeilijk-doen-om-het-moeilijk-doen, al het geflirt met zogenaamd slim zijn en filosofieën, het vage, het irritante, al die acteur-emoties... jezus minezus. Dat had ik wel eens gezegd (na een show met twee wijven die random dingen riepen en op dramatische wijze toetjes aten in een graanveld), maar toen keek iedereen me verbaasd aan. 'Dat is juist de bedoooellliinngg, dat je erover ná kan denken!'.

MAAR vandaag had ik een workshopdag waar we ook een toneelachtig iets te zien krijgen. Ik had me al verzoend met het idee dat artsymensen blijkbaar allemaal fan zijn van slechte teksten, maar mijn masterclassmaster bleek een heel fijn down-to-earth iemand te zijn, die wel creatief was maar niet zo irritant artsyfartsy en dat was echt HEEl. FIJN. En toen vertelde hij dat hij dat theaterstuk stom vond en toen was ik zo van oooo!

/onsamenhangend verhaal
Oud 28-09-2013, 21:19
Verwijderd
En ik ben inderdaad zelf ook een beetje dweperig, maar dat weerhoudt me er niet van om het in andere mensen schijtirritant te vinden.
Oud 28-09-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ik kan moderne kunst wel waarderen, maar dan moet het ook wel echt iets voorstellen/knap gemaakt zijn. Het conceptuele 'ik doe wat en ik verzin er een goed verhaal omheen' vind ik ook maar stom.
Citaat:
Ik had mijn verhaal trouwens getypt voordat ik Sarah's post had gelezen
Oud 28-09-2013, 21:21
Verwijderd
Ja, de andere zijde van die medaille is dat er nu onbeperkte creatieve vrijheid is, en dat daardoor ook ontzettend veel goeie dingen worden gemaakt. Negentig procent van mijn favoriete beeldmakers zijn ook van de afgelopen honderd jaar, niet van daarvoor. Maar die dingen definiëren de hedendaagse kunstwereld niet, want die denkt dus nog dat dit interessant is.

Ik zou wel alvast 'n tekeningetje van Ludwig kopen, want dat is wat je over nog 100 jaar in musea gaat zien.
Oud 28-09-2013, 21:22
Verwijderd
En mijn masterclassleraar was dichter, maar hij zag eruit als een gewoon mens. Dat was heel, heel fijn.
Oud 28-09-2013, 21:24
Verwijderd
Tina-rina-katarina, mag ik van jou een PM met daarin je inzending voor de Kunstbende?
Oud 28-09-2013, 21:25
Verwijderd
Ja, dat mag.
Oud 28-09-2013, 21:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kutterdekut, mijn vader is nú al thuis. Ik had gerekend op zeker nog een half uur alleentijd.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-09-2013, 21:37
Verwijderd
Love jullie antwoorden eerst ging ik namelijk klagen bij twee meisjes die iets van kunstmanagement hadden gedaan en daar ook rondliepen en vroegen aan mensen of ze vragen hadden. Ze waren het duidelijk niet gewend dat iemand het kwam vragen wat er nou in eigenlijk zo interessant was aan een foto met een vieze keuken erop .Who gives nou weer een ene fuck om dat te zien ook echt he. Of van een vent die aan het vissen is. Of een zwart poppenhuisje met een ei vastgebonden op een stoel terwijl het licht knipperde en er een minifilmpje te zien was in dat poppenhuisje op de muur . Maar goed, ze reageerde dus alsof ik aan het vloeken was in de kerk, geloof zelfs dat ze zich een beetje schaamde dat ik dat zo kablam op tafel gooide, maar ik was echt zo chago geworden dat ik gewoon geen energie meer had om na te denken over vriendelijk iets vragen enzo.

ik zit er de rest van dit blok nog wel aan dit vak (beeldend) vast trouwens. Die docent is ook zo'n zweverig artsytype.
Oud 28-09-2013, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat mag.
Dank!
Oud 28-09-2013, 21:48
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

Mirror, father, mirror.

Zo diep.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 28-09-2013, 22:01
Verwijderd
Para ik heb mijn ouders verteld dat "iemand van internet die ik ook wel eens ontmoet heb" ook bij Leonard Cohen was maar ik heb ze niet verteld over je soppende vagijnen opmerking. Maar mijn moeder vond het leuk te horen dat er ook twintigers waren want die had ze niet gezien. Mijn vader had wel twintigers gezien. Maargoed, mijn vader denkt ook dat ik er uit zie als zestien.
Oud 28-09-2013, 22:05
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dankjulliewel voor de goede raad! Vind Para's opmerking over de X-as en Y-as helemaal niet zo gek
Oud 28-09-2013, 22:11
Verwijderd
Weet je al wat je gaat doen?
Oud 28-09-2013, 22:14
Verwijderd
ik ben het eens met iedereen wat dat betreft en als je er iets van zegt moet je van te voren wel duidelijk benadrukken dat je snapt dat het niet zo bedoeld was, mijn ervaring is dat mensen anders heel erg in de verdediging schieten.
Oud 28-09-2013, 22:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja het is niet bedoeld om aan te vallen inderdaad
Oud 28-09-2013, 22:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Straks was het wel zo bedoeld
Oud 28-09-2013, 22:24
Verwijderd
Citaat:
O, ja, Pip, ik ben het heel erg met je eens.

Ik krijg via het kunstbende-circuit de laatste tijd nogal veel theaterdingen te zien, en ik merk heel sterk dat dat echt niet zo mijn ding is. Al die aanstellerij, dat dwepen, de moeilijk-doen-om-het-moeilijk-doen, al het geflirt met zogenaamd slim zijn en filosofieën, het vage, het irritante, al die acteur-emoties... jezus minezus. Dat had ik wel eens gezegd (na een show met twee wijven die random dingen riepen en op dramatische wijze toetjes aten in een graanveld), maar toen keek iedereen me verbaasd aan. 'Dat is juist de bedoooellliinngg, dat je erover ná kan denken!'.

MAAR vandaag had ik een workshopdag waar we ook een toneelachtig iets te zien krijgen. Ik had me al verzoend met het idee dat artsymensen blijkbaar allemaal fan zijn van slechte teksten, maar mijn masterclassmaster bleek een heel fijn down-to-earth iemand te zijn, die wel creatief was maar niet zo irritant artsyfartsy en dat was echt HEEl. FIJN. En toen vertelde hij dat hij dat theaterstuk stom vond en toen was ik zo van oooo!

/onsamenhangend verhaal
Lijkt me gewoon een gevalletje 'alleen maar slechte troep gezien', ik heb op theatergebied ook nog nooit iets fatsoenlijks bij de Kunstbende voorbij zien komen. Kindertjes die denken dat ze experimenteel en vernieuwend en filosofisch moeten zijn met schokkende beelden enzo, maar überhaupt nog nooit van dramaturgie gehoord hebben, laat staan het hebben toegepast. Laat me in elk geval even duidelijk maken dat het allemaal reuze meevalt met het artyfarty-gehalte van welwetende theatermakers.
Oud 28-09-2013, 22:24
Verwijderd
dan zijn ze je zorgen niet waard!
Oud 28-09-2013, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me gewoon een gevalletje 'alleen maar slechte troep gezien', ik heb op theatergebied ook nog nooit iets fatsoenlijks bij de Kunstbende voorbij zien komen. Kindertjes die denken dat ze experimenteel en vernieuwend en filosofisch moeten zijn met schokkende beelden enzo, maar überhaupt nog nooit van dramaturgie gehoord hebben, laat staan het hebben toegepast. Laat me in elk geval even duidelijk maken dat het allemaal reuze meevalt met het artyfarty-gehalte van welwetende theatermakers.
Ik bedoel niet dat ik heel veel dingen van kunstbende-kindertjes heb gezien. Maar dat ik ben meegesleept naar allemaal theatervoorstellingen van echte theaterdingessen enzo.

Maar, ja, natuurlijk zijn er ook goede/leuke dingen. Ik heb een keer een HEEL mooie versie van Erik of het Klein Insectenboek gezien, en iets over democratie... Wat niet wegneemt dat het gewoon echt niet mijn genre is.
Oud 28-09-2013, 22:28
Verwijderd
MC Hammer zou wel een goede bewaker zijn in een museum voor beeldende kunst
Oud 28-09-2013, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet dat ik heel veel dingen van kunstbende-kindertjes heb gezien. Maar dat ik ben meegesleept naar allemaal theatervoorstellingen van echte theaterdingessen enzo.

Maar, ja, natuurlijk zijn er ook goede/leuke dingen. Ik heb een keer een HEEL mooie versie van Erik of het Klein Insectenboek gezien, en iets over democratie... Wat niet wegneemt dat het gewoon echt niet mijn genre is.
Ok, dan ga ik nu even bedenken of ik graag wil weten wat je gezien hebt of dat ik maar beter wijselijk mijn mond kan houden.
Oud 28-09-2013, 22:30
Verwijderd
Genre lijkt me trouwens niet echt het goede woord voor een discipline waarbinnen zó ontzettend veel valt, maar goed.
Oud 28-09-2013, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ok, dan ga ik nu even bedenken of ik graag wil weten wat je gezien hebt of dat ik maar beter wijselijk mijn mond kan houden.
Ik denk niet dat het iets is waar we het over eens gaan worden. Misschien wel ooit, maar niet nu, want ik heb helemaal geen zin om nu op deze avond moeite te gaan doen om me te laten overtuigen. Dus laten we het voor een andere keer bewaren.
Oud 28-09-2013, 22:31
Verwijderd
alleen dat "break it down" is dan wat minder een succes. Behalve in een museum met zo hier en daar conceptuele kunst!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.