Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2002, 20:31
DaaF
DaaF is offline
Ok, binnenkort is het dus eindelijk zo ver. Ik mag stemmen!


Ik weet wel zo ongeveer in het algemeen de standpunten van politieke partijen, maar ik zou graag willen weten wat de plannen zijn van politieke partijen als het gaat om studenten.

Welke politieke partij is het beste voor studenten?

(Ja ik ben een beetje lui, want ik kan dit vast ook zelf wel ergens vinden in een partijprogramma)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2002, 13:50
NN
NN is offline
Allereest wil ik benadrukken dat ik het slecht vind dat je je zelf niet in deze politieke materie wil verdiepen, maar goed.....

In het kort komt het er op neer:
Paerijen aan de linkerzijde (o.a. SP, GL, PvdA) van het politieke spectrum zijn voor grotere uitgaven in het stelsel van de sociale voorzieningen waar onderwijs ook onder valt. Daarentegen zijn rechtse partijen (o.a. CDA, VVD, LPF) aan voor een beperkte overheidsinvloed en een mindere sociale voorzieningen en dus minder uitgaven van de staat aan het onderwijs. Dit blijkt uit het strategisch akkoord van het demissionaire kabinet dat bijvoorbeeld op het hoger onderwijs (HBO en WO) maar liefst vijf procent wil bezuiningen. Ook hebben VVD en LPF ideeën om het onderwijs nog verder te privatiseren, de onderwijsinstellingen krijgen minder geld van de staat en ze moeten onderling concurreren, en collegeld fors op te schroeven.
(Ik ben blij dat dit niet doorgaat en laten we er voor zorgen dat dit akkoord nimmer kan worden uitgevoerd!!!)

Jij zult, als jij zonder enorme leningen of grote ouderbijdragen, wilt kunnen studeren dus het meest gebaat zijn bij een politieke partij die voorstander is van een goede sociale voorzieningen-sector.
Als ik dan ook nog een strategisch stemadvies mag geven wil ik jou en alle anderen op dit forum adviseren PvdA te stemmen om zo hen weer de grootste te maken en het strategisch akkoord van Balkenende-I geen doorgang te geven in een kabinet Balkenende-II of wellicht een kabinet Zalm-I.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 18:01
DaaF
DaaF is offline
Citaat:
NN schreef:
Allereest wil ik benadrukken dat ik het slecht vind dat je je zelf niet in deze politieke materie wil verdiepen, maar goed.....

Ik wil me er toch juist wel in verdiepen, daarom vraag ik hier toch om info?

Zo leek het me wel zo makkelijk..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 04:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
NN schreef:
Als ik dan ook nog een strategisch stemadvies mag geven wil ik jou en alle anderen op dit forum adviseren PvdA te stemmen om zo hen weer de grootste te maken en het strategisch akkoord van Balkenende-I geen doorgang te geven in een kabinet Balkenende-II of wellicht een kabinet Zalm-I.
Doe dit aub niet, waar je ook voor bent. Strategisch stemmen is het einde van de democratie en maakt keuzes tot een farce. Ik háát strategisch stemmen. Kijk maar naar de VS waarom.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 10:22
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Doe dit aub niet, waar je ook voor bent. Strategisch stemmen is het einde van de democratie en maakt keuzes tot een farce. Ik háát strategisch stemmen. Kijk maar naar de VS waarom.
In Amerika hadden wat linkse mensen juist strategisch moeten stemmen. Als ze namelijk niet op Nader hadden gestemd, die zoals iedereen wist never nooit een meerderheid had gehaald, maar op Gore, dan was Bush nu geen president geweest.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 11:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Doe dit aub niet, waar je ook voor bent. Strategisch stemmen is het einde van de democratie en maakt keuzes tot een farce. Ik háát strategisch stemmen. Kijk maar naar de VS waarom.
tis in de VS ook net ff wat anders geregeld dan hier

Persoonlijk vind ik dat je gewoon moet stemmen op de partij die het beste bij je past en partijen als groen links en de sp zijn ervoor dat iedereen goed moet kunnen studeren ook al heb je geen rijke pappie die alles voor je betaald.

Als je strategisch gaat stemmen krijgen kleinere partijen nooit een kans ook al verdienen ze die eigenlijk wel, dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
De Kantine worden jullie nou soms niet ziek van jezelf over dat geouwe zeur over
Verwijderd
45 04-04-2003 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.