Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2003, 13:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 14:51:
Na wat navraag te hebben gedaan (al mijn reacties hier zijn alleen nog maar gewoon vanwege dat het lekker aantikt bij Project Dolphin ) ben ik erachter gekomen dat onze Abt alleen maar hier komt om te provoceren en zulke reacties uit te lokken en er dus weinig waarde te hechten valt aan zijn meningen en standpunten (en hij waarschijnlijk binnenkort vanzelf wel tegen een waarschuwing/ban aan zal lopen).
Zo belachelijk is zijn mening niet hoor, op sommige punten hebben hij, nare en poesiefox gewoon gelijk, vind ik.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Advertentie
Oud 13-07-2003, 14:03
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 12:16:
Ik ben de 47 jarige vriend van Somebody Special.

Kan zo langzangzamerhand niets anders doen dan lachen uit medelijden met de Abt.
Hij geeft zijn mening over zaken waar hij inhoudelijk helemaal niets van weet.
Triest gewoon dat iemand zichzelf zo voor joker blijft zetten.

Abt dat je het niet alledaags vindt dat Somebody en ik al zo lang een liefdesrelatie hebben dat is je goed recht.
Als je mij vraagt of ik zou staan te juichen als ik een dochter van die leeftijd had die met een zoveel oudere man thuis zou komen dan zeg ik natuurlijk ook nee.
Maar veel zal bij mij afhangen van de persoon die ze meeneemt. As ik zie dat hij goed voor mijn dochter is en haar niet als (laat ik het maar even plat zeggen) wippie gebruikt dan zou ik mijn mening zeer zeker bijstellen.

Van jou kan ik alleen maar denken dat je een dominantie bezit waar iedereen van walgt.
Je omgeving heeft m.i. niets te vertellen en hun mening zal door jouw niet worden gerespecteerd.
De rol die je je hebt aangemeten is helaas onomkeerbaar.
Je zult denk ik een eenzaam leven lijden. Ja met ij getypt omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand met jou het geluk zal vinden.

Deze reactie zal in jou ogen ongetwijfeld voorkomen uit kwaadheid. Niets is echter minder waar. Medelijden dat is wat ik voor je voel.
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 13-07-2003, 14:31
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 14:51:
@Marcade:
Is leven eigenlijk niet heel egoïstisch?
Ik bedoel het hele leven ben je niks anders dan op zoek naar geluk. En dat hebben hun blijkbaar bij elkaar weten te vinden. Dus in feite is hun actie voor hun eigen goed gedaan en dus egoïstisch.
Maar ze halen er niemand mee onderuit en hinderen er verder ook niemand mee. (jah, alleen als je die kromme mogelijke kansen op fouten van Abt van Sion gaat nemen als een zekerheid wat onmogelijk is want waar meerdere mogelijkheden zijn is niks zeker tot het einde)
Ik bedoelde ermee te zeggen dat als je een relatie neemt, je ook aan elkaar moet denken en niet alleen aan je eigen geluk. Op relatie gebied dan he. In principe is het leven zelf egoistisch ja.

Citaat:
En over die fases. Dat is niet eens zo zeer leeftijds gebonden als je denkt. Je hele leven ga je fases door en dan kan het dat je een bepaalde fase gewoon eerder hebt. De fases die zeker kunnen (en zullen) verschillen zijn biologisch van aard en tijdelijk. Geestelijk kan dit koppel totaal elkaars gelijke zijn. (zoals ik zeg "Kan" en niet zoals Abt gelijk alle kansen als waarheden noemt) Dus waarom zou je het dan tegenhouden?
Je hebt gelijk dat fases niet echt leeftijdsgebonden zijn, maar de fases komen toch wel in de meeste gevallen rond een bepaalde leeftijd. Kindertijd, Pubertijd, Studententijd, dat je gaat werken, dat je gepensioneerd gaat worden. Naarmate je ouder en meer ervaring op doet, word je manier van denken toch telkens anders .. 'volwassener'. Je word wijzer; je krijgt andere behoeftes; andere ideeen. Andere interesses.

Normaliter lijkt me dat een 47 jarige toch redelijk andere dingen wil dan een 19 jarige. Een 19 jarige is nog puberachtig; nog bezig met zichzelf te vinden, te bepalen wat die precies wil. Begint met studeren of met werken. Bezig te zoeken wat je leuk en niet leuk vind. Bezig over je eigen onzekerheden en over je depressies te komen.

Een 47 jarige; de meeste die ik ken, zijn getrouwd, hebben kinderen, zijn midden in hun carriere en misschien hebben hun hoogtepunt al gehad. Maken zich klaar voor hun pensioen. Gaan zich bezig houden met de diepere betekenis van het leven.

Ik heb nog geen enkele 47 jarige, of for that matter, 30 jarige, ontmoet, die in dezelfde of in de buurt van dezelfde fase als een 19 jarige zit. En ook niet andersom.

Citaat:
De enige biologische fase waarin ik zulke relaties afkeur is wanneer er duidelijk nog sprake van puberteit is (omdat je dan nog zoveel lichamelijk en geestelijke veranderingen doormaakt dat het verkeerd zou gaan)
Maar op je 18e/19e mag ik verwachten dat als je een gemiddeld persoon ben je er ongeveer wel uit bent (of op zijn minst bijna) en dan maakt het op dat vlak weinig tot niks meer uit.


Oh dat hoeft toch niet? Heel koud gezegd, Somebody Special kan net zo goed nog in die fase zitten; ze zei zelf al dat voordat ze haar vriend leerde kennen ze stil en dergelijk was. Waarschijnlijk onzeker en dat ze zich niet thuisvoelde bij leeftijdsgenoten. (puber achtige dingen dus). En haar 47 jarige vriend kan daar heel erg gemakkelijk op hebben ingespeeld. "Je bent wel mooi" .. "Je bent volwassener dan de rest" .. "Ik heb het gevoel dat je geen 19 bent maar gewoon iemand van 30" .. Echt wel dat een eenzaam pubermeisje dat heerlijk vind om te horen en verliefd word op zo'n iemand.

Citaat:
En als 'pa' () dadelijk lichamelijk 'het' ook niet meer op kan brengen dan komt de hele relatie sowieso te leunen op het geestelijke vlak. Dus dan lijkt mij zo'n relatie wanneer die stand houd krachtiger dan zo'n sexrelatie.
Ze is 19; ik neem toch wel aan dat ze behoefte heeft. Mijn moeder van 52 heeft nog behoefte aan seks en zou geen relatie aangaan met een man die dat niet kan geven. (Maar ja, dat is mijn moeder )
Oud 13-07-2003, 14:36
Dory
Avatar van Dory
Dory is offline
Op de eerste pagina van het topic overheersten de 'als jullie gelukkig zijn is het goed' reacties. En toen kwam de abt van sion.

Nee, ik ben het niet met hem eens, en nee, ik ben ook geen doorgewinterde forummer, dus k weet niet wat jullie verder precies bedoelen met 'hij provoceert altijd', etc.

Toch kan ik me niet voorstellen dat het de bedoeling van Somebody Special was om alleen steunende, positieve reacties te krijgen? Dan had ze geen topic hoeven maken. Beetje kritiek moet toch kunnen lijkt mij zo?

Mijn mening: ik ken somebody special niet, maar nee, dit verschil is wel erg groot, zie post van Nare Man *lui*

Je bent natuurlijk verliefd op je vriend, maar ik zo toch nog even goed nadenken over wat je met de rest van je leven wil gaan doen.

Succes.
__________________
Nu: niet langer treuren, het kan altijd nog wel gebeuren.
Oud 13-07-2003, 14:37
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 15:31:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat als je een relatie neemt, je ook aan elkaar moet denken en niet alleen aan je eigen geluk. Op relatie gebied dan he. In principe is het leven zelf egoistisch ja.



Je hebt gelijk dat fases niet echt leeftijdsgebonden zijn, maar de fases komen toch wel in de meeste gevallen rond een bepaalde leeftijd. Kindertijd, Pubertijd, Studententijd, dat je gaat werken, dat je gepensioneerd gaat worden. Naarmate je ouder en meer ervaring op doet, word je manier van denken toch telkens anders .. 'volwassener'. Je word wijzer; je krijgt andere behoeftes; andere ideeen. Andere interesses.

Normaliter lijkt me dat een 47 jarige toch redelijk andere dingen wil dan een 19 jarige. Een 19 jarige is nog puberachtig; nog bezig met zichzelf te vinden, te bepalen wat die precies wil. Begint met studeren of met werken. Bezig te zoeken wat je leuk en niet leuk vind. Bezig over je eigen onzekerheden en over je depressies te komen.

Een 47 jarige; de meeste die ik ken, zijn getrouwd, hebben kinderen, zijn midden in hun carriere en misschien hebben hun hoogtepunt al gehad. Maken zich klaar voor hun pensioen. Gaan zich bezig houden met de diepere betekenis van het leven.

Ik heb nog geen enkele 47 jarige, of for that matter, 30 jarige, ontmoet, die in dezelfde of in de buurt van dezelfde fase als een 19 jarige zit. En ook niet andersom.



Oh dat hoeft toch niet? Heel koud gezegd, Somebody Special kan net zo goed nog in die fase zitten; ze zei zelf al dat voordat ze haar vriend leerde kennen ze stil en dergelijk was. Waarschijnlijk onzeker en dat ze zich niet thuisvoelde bij leeftijdsgenoten. (puber achtige dingen dus). En haar 47 jarige vriend kan daar heel erg gemakkelijk op hebben ingespeeld. "Je bent wel mooi" .. "Je bent volwassener dan de rest" .. "Ik heb het gevoel dat je geen 19 bent maar gewoon iemand van 30" .. Echt wel dat een eenzaam pubermeisje dat heerlijk vind om te horen en verliefd word op zo'n iemand.



Ze is 19; ik neem toch wel aan dat ze behoefte heeft. Mijn moeder van 52 heeft nog behoefte aan seks en zou geen relatie aangaan met een man die dat niet kan geven. (Maar ja, dat is mijn moeder ) [/B]
ja het probleem is dat je ook moet denken wat als ik nu 20 jaar ouder ben dan is je vriend al een "opaatje"
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 13-07-2003, 14:47
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 12:16:

1) Ik ben de 47 jarige vriend van Somebody Special.

2) Kan zo langzangzamerhand niets anders doen dan lachen uit medelijden met de Abt.
3) Hij geeft zijn mening over zaken waar hij inhoudelijk helemaal niets van weet.
4) Triest gewoon dat iemand zichzelf zo voor joker blijft zetten.
5) Abt dat je het niet alledaags vindt dat Somebody en ik al zo lang een liefdesrelatie hebben dat is je goed recht.
6) Als je mij vraagt of ik zou staan te juichen als ik een dochter van die leeftijd had die met een zoveel oudere man thuis zou komen dan zeg ik natuurlijk ook nee.
7) Maar veel zal bij mij afhangen van de persoon die ze meeneemt. As ik zie dat hij goed voor mijn dochter is en haar niet als (laat ik het maar even plat zeggen) wippie gebruikt dan zou ik mijn mening zeer zeker bijstellen.
8) Van jou kan ik alleen maar denken dat je een dominantie bezit waar iedereen van walgt.
9) Je omgeving heeft m.i. niets te vertellen en hun mening zal door jouw niet worden gerespecteerd.
10) De rol die je je hebt aangemeten is helaas onomkeerbaar.
11) Je zult denk ik een eenzaam leven lijden. Ja met ij getypt omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand met jou het geluk zal vinden.
12) Deze reactie zal in jou ogen ongetwijfeld voorkomen uit kwaadheid. Niets is echter minder waar. Medelijden dat is wat ik voor je voel.
1) Mooi. Dank voor je reactie. Al meen ik uit het inferentiekader te kunnen opmaken dat deze reactie niet door een volwassene is geschreven. Maar goed, dat is maar een idee.
2) Ok. Dan is er toch nog iets te lachen in je droevige bestaan, waarin je geen kans van slagen hebt gehad bij volwassen mensen.
3) Hoe weet jij dat?
4) Dat heb ik dan graag over voor de goede zaak.
5) Fijn.
6) Uiteraard.
7) Na je eigen staaltje van wangedrag zul je wel moeten ja. Je ethos is immers definitief aangetast.
8) Gedachten zijn vrij.
9) Jawel, ik leef in goede harmonie met mijn omgeving.
10) Leg eens uit.
11) Het tegendeel is waar.
12) Nee, je bent niet kwaad. Je doet pogingen om gesteund door anderen aan te tonen dat de omgekeerde wereld de goede is. Je praat recht wat krom is. Typisch op het terrein van de retorica. Alleen, je beheerst het vak niet goed. Succes verder.
Oud 13-07-2003, 14:49
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Parallel schreef op 13-07-2003 @ 14:56:
Zo belachelijk is zijn mening niet hoor, op sommige punten hebben hij, nare en poesiefox gewoon gelijk, vind ik.
Dank je voor je reactie. Misschien breng ik het inderdaad een tikkeltje apodictisch, maar ik vind echt dat hier sprake is van de omgekeerde wereld.
Oud 13-07-2003, 14:51
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
eris schreef op 13-07-2003 @ 15:36:
Nee, ik ben het niet met hem eens
Leg me nu eens eerlijk uit waarom niet.
Oud 13-07-2003, 15:00
poesiefox
poesiefox is offline
Toen ik 19 was, was mijn vader 44, en die vond ik toen echt een ouwe zak. Er gaapte tussen ons echt een enorme generatiekloof.

Het idee van sex met een lichaam van iemand van 47 stuit me nu op mijn dertigste ook hevig tegen de borst. Laat staan iemand van zestig!
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 15:05
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Parallel schreef op 13-07-2003 @ 14:56:
Zo belachelijk is zijn mening niet hoor, op sommige punten hebben hij, nare en poesiefox gewoon gelijk, vind ik.
Hij heeft een mening maar die ondersteunt hij met kansen van falen die relaties van gelijke leeftijden ook hebben. En hij praat de mensen met zulke relaties problemen aan waarvan hij niks vanaf kan weten en dus ook verre van alle gevallen zo zijn.
Dus misschien kan zijn mening wel iets hebben maar zijn beargumentering is alleen maar vingertje wijzen en vooroordelen.
(problemen, ouder kwijt, mogelijke kansen dat het misgaat)
ALlemaal dingen die in 'normale' relaties ook kunnen voorkomen. Dus allemaal non-argumenten die kant nog wal raken.

En dan het beweren dat zulke mensen nooit echt gelukkig kunnen zijn slaat natuurlijk ook nergens op want dat zou betekenen dat mensen gewoonweg nooit gelukkig kunnen zijn.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 15:13
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 15:31:
Ik bedoelde ermee te zeggen dat als je een relatie neemt, je ook aan elkaar moet denken en niet alleen aan je eigen geluk. Op relatie gebied dan he. In principe is het leven zelf egoistisch ja.
Zoals Nare Man en Poesiefox al zo mooi zeiden is een relatie wederzijds parasiteren. JE maakt dus hoe dan ook gebruik van mekaar voor eigen geluk. (oke, je maakt er gewoon in dat geval dat je gaat voor het geluk van samen maar komt op hetzelfde neer )


Citaat:

Je hebt gelijk dat fases niet echt leeftijdsgebonden zijn, maar de fases komen toch wel in de meeste gevallen rond een bepaalde leeftijd. Kindertijd, Pubertijd, Studententijd, dat je gaat werken, dat je gepensioneerd gaat worden. Naarmate je ouder en meer ervaring op doet, word je manier van denken toch telkens anders .. 'volwassener'. Je word wijzer; je krijgt andere behoeftes; andere ideeen. Andere interesses.
KLopt weer, maar interesses, ideeën en visie dus is ook weer niet leeftijd gebonden. Sterker nog, iemand die ouder is kan dan weer een soort leerboek zijn. En doordat zij jong is kan de oudste van de partij ook weer leren van het jonge uit haar visie.
En is een relatie niet zo dat je ondanks je omgeving jezelf aan mekaar toch weet aan te passen? Ik bedoel, ik ben op zoek naar werk, mijn vriendin gaat het laatste jaar van middelbare opleiding in. 2 totaal verschillende dingen me dunkt. Maar toch werkt het omdat we elkaars situatie accepteren en er op inspelen

Citaat:

Normaliter lijkt me dat een 47 jarige toch redelijk andere dingen wil dan een 19 jarige. Een 19 jarige is nog puberachtig; nog bezig met zichzelf te vinden, te bepalen wat die precies wil. Begint met studeren of met werken. Bezig te zoeken wat je leuk en niet leuk vind. Bezig over je eigen onzekerheden en over je depressies te komen.

Een 47 jarige; de meeste die ik ken, zijn getrouwd, hebben kinderen, zijn midden in hun carriere en misschien hebben hun hoogtepunt al gehad. Maken zich klaar voor hun pensioen. Gaan zich bezig houden met de diepere betekenis van het leven.

Ik heb nog geen enkele 47 jarige, of for that matter, 30 jarige, ontmoet, die in dezelfde of in de buurt van dezelfde fase als een 19 jarige zit. En ook niet andersom.
Nee, maar verschil in leefwereld kan ook een drijfveer zijn. Zo vind je het geluk in elkaar en elkaars leefwereld. Je wilt zijn zoals de persoon die je kent en door samen te gaan vormt er een compromis van beide werelden waar beide samen gelukkig in kunnen zijn.

Citaat:

Oh dat hoeft toch niet? Heel koud gezegd, Somebody Special kan net zo goed nog in die fase zitten; ze zei zelf al dat voordat ze haar vriend leerde kennen ze stil en dergelijk was. Waarschijnlijk onzeker en dat ze zich niet thuisvoelde bij leeftijdsgenoten. (puber achtige dingen dus). En haar 47 jarige vriend kan daar heel erg gemakkelijk op hebben ingespeeld. "Je bent wel mooi" .. "Je bent volwassener dan de rest" .. "Ik heb het gevoel dat je geen 19 bent maar gewoon iemand van 30" .. Echt wel dat een eenzaam pubermeisje dat heerlijk vind om te horen en verliefd word op zo'n iemand.
Eens, maar dat alleen is niet genoeg om anderhalf jaar op te teren Er moet dus heus wel meer aan de hand zijn dan slechts lieve woordjes naar mekaar fluisteren wil het zo lang werken. En er zal in die anderhalf jaar dus ook wel meer gebeurd zijn dan lieve woordjes fluisteren en sexen want over het algemeen wil je inderdaar *generaliseer* als 47 jarige een diepere relatie. Maar dat is bij *generaliseer* meisjes ook wel zo.


Citaat:

Ze is 19; ik neem toch wel aan dat ze behoefte heeft. Mijn moeder van 52 heeft nog behoefte aan seks en zou geen relatie aangaan met een man die dat niet kan geven. (Maar ja, dat is mijn moeder )
Dan ben ik als 18 jarige een uitzondering op de regel dat ik wel kan leven samen met iemand waar ik van houd zelfs zonder sex?
(ik bedoel, onderhands lukt het me ook wel )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!

Laatst gewijzigd op 13-07-2003 om 15:22.
Oud 13-07-2003, 15:20
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 15:47:
1) Mooi. Dank voor je reactie. Al meen ik uit het inferentiekader te kunnen opmaken dat deze reactie niet door een volwassene is geschreven. Maar goed, dat is maar een idee.
2) Ok. Dan is er toch nog iets te lachen in je droevige bestaan, waarin je geen kans van slagen hebt gehad bij volwassen mensen.
3) Hoe weet jij dat?
4) Dat heb ik dan graag over voor de goede zaak.
5) Fijn.
6) Uiteraard.
7) Na je eigen staaltje van wangedrag zul je wel moeten ja. Je ethos is immers definitief aangetast.
8) Gedachten zijn vrij.
9) Jawel, ik leef in goede harmonie met mijn omgeving.
10) Leg eens uit.
11) Het tegendeel is waar.
12) Nee, je bent niet kwaad. Je doet pogingen om gesteund door anderen aan te tonen dat de omgekeerde wereld de goede is. Je praat recht wat krom is. Typisch op het terrein van de retorica. Alleen, je beheerst het vak niet goed. Succes verder.
Observatie beoordeling

1: Meteen weer denigreren door zichzelf boven de ander te plaatsen.
2: Meteen weer denigreren en kwetsende opmerking
3: Vraag kan ook aan jou gesteld worden
4: Welke goede zaak? Jezelf voor lul zetten om nog meer meelopers voor je eigen mening te krijgen?
5: Fijn inderdaad.
6: Inkoppertje
7: Denigrerend, kwetsend en eigenlijk ronduit flame.
8: Goh, meningen ook. (maar volgens jou blijkbaar niet want alle meningen moeten zijn zoals de jouwe)
9: Tja, je zult je in het echt ook wel minder provocerend en minder eikelig gedragen
10: Hij bedoeld dat je gewoon een eigenwijze muur bent
11: Gecondoleerd (als we toch bezig zijn)
12: Recht praten wat krom is doe jij net zo goed. Hun wereld is net zo goed als de jouwe. Alleen jouw mening is dat hun wereld slecht is en de jouwe goed. En natuurlijk dan weer proberen jezelf er door dure woorden uit te praten en jezelf zoals gewoonlijk weer boven een ander te praten.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 15:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 16:00:
Toen ik 19 was, was mijn vader 44, en die vond ik toen echt een ouwe zak. Er gaapte tussen ons echt een enorme generatiekloof.

Het idee van sex met een lichaam van iemand van 47 stuit me nu op mijn dertigste ook hevig tegen de borst. Laat staan iemand van zestig!
Eerlijke eigen mening zonder die van een ander gelijk te veroordelen of minderwaardig te noemen en zonder mogelijk kwetsende opmerkingen naar anderen met een andere mening.

Petje af
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 15:42
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 16:23:
Eerlijke eigen mening zonder die van een ander gelijk te veroordelen of minderwaardig te noemen en zonder mogelijk kwetsende opmerkingen naar anderen met een andere mening.

Petje af
Nou zeg, ik zeg echt alleen maar wat ik zou denken en vinden. Verder zal het me jeuken wat een ander leuk vindt. Als ik maar niet hoef.

En wie zich wel aangesproken voelt door mijn mening, is misschien zijn eigen mening aan het wegstoppen als zijnde niet politiek correct? Veroordeel mij niet omdat ik zeg wat jij niet eens van jezelf mag denken.

Ik ben nu dertig, en ik zou het nu al een affront vinden om een beelderig mooi joch van zeventien of achttien met mij naar bed te moeten laten gaan. Laat staan over 17 jaar, als ik 47 zou zijn. Lijkt mij voor hem niet zo leuk. Ik zou me doodschamen voor ieder rimpeltje, iedere grijze haar, ieder kwabje, ieder slap stukje huid, iedere spier in ruste.

Ik doe het dan zonder problemen met mijn eigen man van 47, met wie ik toch ooit samen twintig en jong en mooi was.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 15:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 16:42:
Nou zeg, ik zeg echt alleen maar wat ik zou denken en vinden. Verder zal het me jeuken wat een ander leuk vindt. Als ik maar niet hoef.

En wie zich wel aangesproken voelt door mijn mening, is misschien zijn eigen mening aan het wegstoppen als zijnde niet politiek correct? Veroordeel mij niet omdat ik zeg wat jij niet eens van jezelf mag denken.

Ik ben nu dertig, en ik zou het nu al een affront vinden om een beelderig mooi joch van zeventien of achttien met mij naar bed te moeten laten gaan. Laat staan over 17 jaar, als ik 47 zou zijn. Lijkt mij voor hem niet zo leuk. Ik zou me doodschamen voor ieder rimpeltje, iedere grijze haar, ieder kwabje, ieder slap stukje huid, iedere spier in ruste.

Ik doe het dan zonder problemen met mijn eigen man van 47, met wie ik toch ooit samen twintig en jong en mooi was.
Inderdaad.
Maar jij komt niet met loze argumenten aanzetten van de problemen die de topicstarter of haar vriend wel niet MOETEN hebben om zoiets te doen.

Jij beweert niet dat zij onmogelijk echt gelukkig samen kunnen zijn.

Jij komt niet met problemen aanzetten die iedere relatie wel kan hebben (alle relaties kunnen misgaan dus ook die die binnen zo'n marge vallen)

Ik bedoel, je gaf je mening enorm politiek correct opzich. Gaf een mening zonder anderen te kwetsen. Zonder anderen af te schilderen als zijnde minder waardig of ze allerlei problemen toe te dichten. En zonder alle mogelijke kansen van foutgaan (die elke relatie dus wel heeft) gelijk te noemen als een zekere waarheid die nog komen gaat
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 17:30
*47*
*47* is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 15:47:
1) Mooi. Dank voor je reactie. Al meen ik uit het inferentiekader te kunnen opmaken dat deze reactie niet door een volwassene is geschreven. Maar goed, dat is maar een idee.
2) Ok. Dan is er toch nog iets te lachen in je droevige bestaan, waarin je geen kans van slagen hebt gehad bij volwassen mensen.
3) Hoe weet jij dat?
4) Dat heb ik dan graag over voor de goede zaak.
5) Fijn.
6) Uiteraard.
7) Na je eigen staaltje van wangedrag zul je wel moeten ja. Je ethos is immers definitief aangetast.
8) Gedachten zijn vrij.
9) Jawel, ik leef in goede harmonie met mijn omgeving.
10) Leg eens uit.
11) Het tegendeel is waar.
12) Nee, je bent niet kwaad. Je doet pogingen om gesteund door anderen aan te tonen dat de omgekeerde wereld de goede is. Je praat recht wat krom is. Typisch op het terrein van de retorica. Alleen, je beheerst het vak niet goed. Succes verder.
Mijn reactie zou volgens jou niet door een volwassene geschreven zijn.
Daar ben ik blij om dat je dat denkt. Maakt mij als 47 jarige toch een stuk jeugdiger.
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om verder met je te dicussieren.
Ik heb wel betere dingen te doen dan tegen jou aan te praten.
Jouw reacties zijn gewoon niet meer serieus te nemen.
Ze zijn beledigend, provocerend en bovenal meer dan vervelend monotoon.
Duur woordgebruik om te imponeren.
Nee Abt ik ben volledig klaar met je.

Met genot lees ik de berichten van anderen op dit Topic.
Met name MazeMouse vind ik een zinvolle bijdrage leveren.

Abt ga door met je eigen leven en oordeel verder niet over het onze.
Onze relatie maakt deze wereld niet slechter. Wij hebben zelf de verantwoording hierover.
Beide zijn we mans genoeg om er zelf een juist oordeel over te geven.
Oud 13-07-2003, 17:32
Genela
Genela is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 16:42:
Ik doe het dan zonder problemen met mijn eigen man van 47, met wie ik toch ooit samen twintig en jong en mooi was.
Kan aan mij liggen, maar samen twintig met een leeftijdsverschil van 17, eh?
__________________
En de boom stond op de berg...
Oud 13-07-2003, 17:32
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 16:00:
Toen ik 19 was, was mijn vader 44, en die vond ik toen echt een ouwe zak. Er gaapte tussen ons echt een enorme generatiekloof.

Het idee van sex met een lichaam van iemand van 47 stuit me nu op mijn dertigste ook hevig tegen de borst. Laat staan iemand van zestig!
Haha, ja precies, denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden zo'n uitgelubberd lichaam van een bijna 50tiger, meestal is hij al aan de viagra, en sex is voor hem allang niet nieuw en spannend meer.
En dan ben je 30, begin je aan kindertjes te denken en is meneer al 60. En dan?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 13-07-2003, 17:35
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 18:30:
Onze relatie maakt deze wereld niet slechter. Wij hebben zelf de verantwoording hierover.
Beide zijn we mans genoeg om er zelf een juist oordeel over te geven.
Even in alle eerlijkheid: Als je geen kritiek kunt verdragen, dan moet je er geen topic over openen. Als het jullie alleen te doen was om bijval te krijgen kom je op een openbaar forum, waar vogels van diverse pluimage zitten, meestal bedrogen uit.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 17:36
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Parallel schreef op 13-07-2003 @ 18:32:
Haha, ja precies, denk dat iedereen zich hier wel in kan vinden zo'n uitgelubberd lichaam van een bijna 50tiger, meestal is hij al aan de viagra, en sex is voor hem allang niet nieuw en spannend meer.
En dan ben je 30, begin je aan kindertjes te denken en is meneer al 60. En dan?
1 ding wil ik even kwijt. Hij is niet uitgelubberd en aan Viagra is hij zeker nog niet toe!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 17:37
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Genela schreef op 13-07-2003 @ 18:32:
Kan aan mij liggen, maar samen twintig met een leeftijdsverschil van 17, eh?

Ik gaf een hypothetisch voorbeeld, van mezelf nu met iemand van de leeftijd van de topicstartster, en vond dat al een te groot verschil, en ik ben dertig.

Het tweede voorbeeld was dat van mijn eigen echte situatie: mijn vriend en ik zijn even oud, en zullen dus over 17 jaar allebei 47 zijn.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 17:39
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 18:36:
1 ding wil ik even kwijt. Hij is niet uitgelubberd en aan Viagra is hij zeker nog niet toe!
Naar alle waarschijnlijkheid is hij een betere minnaar dan de jochies van je eigen leeftijd. Die zijn meestal van derop derin derover deraf.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 17:44
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 18:39:
Naar alle waarschijnlijkheid is hij een betere minnaar dan de jochies van je eigen leeftijd. Die zijn meestal van derop derin derover deraf.
Je moest eens weten
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 13-07-2003, 17:49
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 18:39:
Naar alle waarschijnlijkheid is hij een betere minnaar dan de jochies van je eigen leeftijd. Die zijn meestal van derop derin derover deraf.
Ik ben iig blij dat mijn eerste keer bij hem was. De meeste (let wel: ik zeg de meeste) jongens raggen gewoon door en letten niet op of ze een meisje pijn doen.

Ach ja, ik ben geluukig met hem en we hebben samen al heel wat mooie dingen meegemaakt.
Ik heb hem niet uitgezocht en andersom ook niet, verliefd worden doe je niet op commando je niet uit, dat overkomt je.
We wonen inmiddels alweer bijna 1,5 samen en het gaat nog steeds op en top!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 17:50
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 18:49:
Ik ben iig blij dat mijn eerste keer bij hem was. De meeste (let wel: ik zeg de meeste) jongens raggen gewoon door en letten niet op of ze een meisje pijn doen.
Dan weet ik niet wat voor jongens jij kent of het bed mee hebt gedeeld.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 13-07-2003, 17:53
*47*
*47* is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 18:35:
Even in alle eerlijkheid: Als je geen kritiek kunt verdragen, dan moet je er geen topic over openen. Als het jullie alleen te doen was om bijval te krijgen kom je op een openbaar forum, waar vogels van diverse pluimage zitten, meestal bedrogen uit.
Dit Topic is geopend om de algemene menig over leeftijdsverschil in een relatie en nooit bedoeld om onze relatie er alleen maar aan bod te laten komen.
Ten tweede als ik niet tegen kritiek zou kunnen had ik al nooit aan deze relatie moeten beginnen. Een ding stond toen namelijk al vast en dat was dat we veel kritiek over ons heen zouden krijgen.
Wij hadden beide het besef dat de kritiek zou komen.
Oud 13-07-2003, 17:55
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 18:53:
Wij hadden beide het besef dat de kritiek zou komen.
Maar hebben dit vreemd genoeg alleen van dit forum gehad en niet van mensen op straat, kennissen, vrienden of van familie
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 17:56
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 18:53:
Dit Topic is geopend om de algemene menig over leeftijdsverschil in een relatie en nooit bedoeld om onze relatie er alleen maar aan bod te laten komen.
Ten tweede als ik niet tegen kritiek zou kunnen had ik al nooit aan deze relatie moeten beginnen. Een ding stond toen namelijk al vast en dat was dat we veel kritiek over ons heen zouden krijgen.
Wij hadden beide het besef dat de kritiek zou komen.
Met een leeftijdsverschil van dertig jaar en een jongste partner van ( toen) 17 is jullie voorbeeld ook wel erg extreem. Ik denk dat de kritiek die jij over je heen kreeg nog een stuk ongezoutener was dan die zij kreeg. Zij was jong en onbezonnen, maar die verzachtende omstamdigheid gold voor jou niet natuurlijk.

Hoe is het ooit begonnen? Of ben ik dan te persoonlijk?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 17:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 13-07-2003 @ 18:53:
Ik ken genoeg jongens die zo zijn! Ff snel voor hun eigen lol erin en wat het meisje er van vind, ach wat maakt het uit.
En het bed gedeeld, als je goed hebt gelezen zei ik dat mijn eerste keer met mijn huidige vriend was..
Heb ik zeker goed gelezen, maar als je zoiets beweerd mag ik er toch vanuit gaan dat je daar ervaring mee hebt.

Mijn vriend (18) is ab-so-luut niet zo en van mijn vrienden weet ik ook dat ze niet zo met hun vriendin om gaan.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 13-07-2003, 17:58
*47*
*47* is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 18:56:
Hoe is het ooit begonnen? Of ben ik dan te persoonlijk?
Wij hebben elkaar via internet leren kennen (ICQ) en hebben ruim een half jaar lang dagelijks met elkaar gesproken voordat we elkaar ooit maar een keer gezien hebben. Het inhoudelijke van deze gesprekken vind ik inderdaad te privé voor dit forum.
Oud 13-07-2003, 18:02
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 18:58:
Wij hebben elkaar via internet leren kennen (ICQ) en hebben ruim een half jaar lang dagelijks met elkaar gesproken voordat we elkaar ooit maar een keer gezien hebben. Het inhoudelijke van deze gesprekken vind ik inderdaad te privé voor dit forum.
Dat hoef ik ook niet te weten.

Wisten jullie vanaf het begin al elkaars leeftijden? Heeft dat nog een rol gespeeld, hebben jullie getwijfeld? Of was het toen al te laat? wat was jullie situatie? waarom klikte het zo goed denk je?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 18:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 19:02:
Wisten jullie vanaf het begin al elkaars leeftijden? Heeft dat nog een rol gespeeld, hebben jullie getwijfeld? Of was het toen al te laat? wat was jullie situatie? waarom klikte het zo goed denk je?
Ja, wij wisten vanaf het begin elkaars leeftijd. Ik heb nog even getwijfeld (heb hier ook eens een topic geopend, zo'n 2 jaar geleden daarover). We waren niet vanaf het begin verliefd, ik viel eerder voor hem als hij voor mij.
Ik woonde destijds nog thuis en mijn vriend was getrouwd (hij is niet voor mij gescheiden, had al langer plannen maar wilde wachten tot zijn zoon wat ouder was, ik was het laatste zetje om het tóch te doen).
Het was altijd erg gezellig en ik keek er de hele dag naar uit om hem even te spreken.
Ik heb ook behoorlijk lang gewacht voordat ik hem wilde ontmoeten.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 18:08
poesiefox
poesiefox is offline
Hoe kan het dat die dertig jaar verschil zo wegvalt bij jullie, denk je?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 18:16
*47*
*47* is offline
Allereerst is Somebody in haar gedrag absoluut ouder dan 19 jaar.
Ten tweede ben ik in mijn doen en laten jonger dan de meeste leeftijdsgenoten van me.
Natuurlijk is er leeftijdsverschil. Laten we vooral hier niet het idee geven dat we geestelijk altijd op hetzelfde vlak zitten.
Ik vind dat je in zo'n relatie absoluut rekening moet houden met de wensen van de ander.
Je moet elkaar een beetje de vrijheid gunnen om ook dingen te doen die typisch bij de leeftijd passen.
Dat geeft weleens wat kleine meningsverschillen maar met respect en liefde voor elkaar is hier prima uit te komen.
Oud 13-07-2003, 18:20
poesiefox
poesiefox is offline
Wat vinden jullie in elkaar wat je bij anderen niet vindt? Waarom zij, waarom hij?
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 13-07-2003, 18:33
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 19:20:
Wat vinden jullie in elkaar wat je bij anderen niet vindt? Waarom zij, waarom hij?
Is dat niet de vraag die in elke relatie geld?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 18:33
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 19:20:
Wat vinden jullie in elkaar wat je bij anderen niet vindt? Waarom zij, waarom hij?
Verder willen we niets meer kwijt hier maar als je meer wil weten, graag via PM
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 18:34
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 19:33:
Is dat niet de vraag die in elke relatie geld?
Ik zou er eerlijk gezegd ook geen antwoord op kunnen geven. Ik ben al eerder verliefd geweest maar om nou te zeggen waarop ik dat precies geworden ben..

Ik viel trouwens al van jongs afaan op jongens/mannen flink ouder dan ik
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 18:36
*47*
*47* is offline
Ik denk om dezelfde reden dat mensen verliefd op elkaar raken.
Je voelt je om bepaalde redenen door de een wel aangetrokken en door de ander niet.
Laten we dit maar dat stukje magie in verliefdheid en houden van noemen.
BTW ik had absoluut niet de intentie om een jong meisje te versieren en op een makkelijke wip uit te zijn.
Eigenlijk sprak ik Somebody aan op ICQ omdat er op dat moment niemand anders was en ik de nick gewoon leuk vond.
Eigenlijk gewoon om een beetje te kletsen.
Ik heb me nooit aangetrokken gevoeld door meisjes van die leeftijd. Ik bedoel natuurlijk zie je als gezonde vent of een meisje er leuk of niet leuk uitziet maar meer dan die gedachte is nooit bij me opgekomen.
Oud 13-07-2003, 18:37
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*47* schreef op 13-07-2003 @ 18:53:
Dit Topic is geopend om de algemene menig over leeftijdsverschil in een relatie en nooit bedoeld om onze relatie er alleen maar aan bod te laten komen.
Je kan niet wegnemen dat jullie een mooi voorbeeld zijn in dit topic. Dat het persoonlijk gemaakt wordt door bepaalde mensen, dat is te verwachten. Voor hetzelfde geld was het een of andere undercover kloon die het voorbeeld gaf door te zeggen dat zij 19 is en haar vriend 47..

En poesiefox, je bent offtopic
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 18:41
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2003 @ 19:37:
Je kan niet wegnemen dat jullie een mooi voorbeeld zijn in dit topic. Dat het persoonlijk gemaakt wordt door bepaalde mensen, dat is te verwachten. Voor hetzelfde geld was het een of andere undercover kloon die het voorbeeld gaf door te zeggen dat zij 19 is en haar vriend 47..
Ze wonen al 1.5 jaar samen. Dus toen ze wat kregen was ze een heel stuk jonger.
Oud 13-07-2003, 18:45
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 19:41:
Ze wonen al 1.5 jaar samen. Dus toen ze wat kregen was ze een heel stuk jonger.
Owke 17 en 45 dan.. En misschien wel 16 en 44 toen ze elkaar voor het eerst "ontmoeten"..


Mag ik proberen een andere draai aan dit topic te geven?

Wat vinden jullie een acceptabel leeftijdverschil? En waarom? Wat kan werken, wat niet?
Wat vinden jullie van jongens die jonger zijn dat het meisje? Hoe groot mag dat verschil dan zijn? Kan dit werken?

Heb je ervaringen met een groot leeftijdsverschil (binnen je familie, gezin of vriendengroep) en hoe reageer je erop?

(en als je het voorbeeld noemt van 19 & 47, laat Somebody Special en partner er dan buiten, daar zit niemand meer op te wachten... Geloof ik )
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 18:48
*47*
*47* is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 19:41:
Ze wonen al 1.5 jaar samen. Dus toen ze wat kregen was ze een heel stuk jonger.
Somebody was inderdaad een stuk jonger toen we wat kregen.
Ghehe ik ook btw.
Oud 13-07-2003, 18:49
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2003 @ 19:45:
(en als je het voorbeeld noemt van 19 & 47, laat Somebody Special en partner er dan buiten, daar zit niemand meer op te wachten... Geloof ik )
*sorry*

Zeg dan nu 16 & 44 .. want sorry maar iedereen inclusief hunzelf hebben het nu over 19 & 47, waarschijnlijk gewoon om het minder erg te doen lijken.

17 & 45, of zelfs 16 & 44 vind ik eigenlijk een heel groot verschil met 19 & 47 ..
Oud 13-07-2003, 18:51
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 19:49:
*sorry*

Zeg dan nu 16 & 44 .. want sorry maar iedereen inclusief hunzelf hebben het nu over 19 & 47, waarschijnlijk gewoon om het minder erg te doen lijken.

17 & 45, of zelfs 16 & 44 vind ik eigenlijk een heel groot verschil met 19 & 47 ..
Owke, maar als het dan toch al zeker 2 jaar goed gaat...

Als die man (laat ik het maar algemeen houden, hoe hypocriet ook ) gebruik van haar had willen maken, dan had hij haar óf nu in de postitutie zitten óf haar al lang en breed gedumpt..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 18:53
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Mag ik er ook op antwoorden?

Citaat:
Wat vinden jullie een acceptabel leeftijdverschil? En waarom? Wat kan werken, wat niet?
Voor mij is leeftijdsverschil niet belangrijk, maar dat hebben jullie wel gemerkt. Mij gaat het meer om het niveau waar beide op zitten. Dat mag, wat mij betreft, niet teveel schelen.

Citaat:
Wat vinden jullie van jongens die jonger zijn dat het meisje? Hoe groot mag dat verschil dan zijn? Kan dit werken?
Het maakt niet uit wie van de 2 jonger is, al liggen jongens natuurlijk, zeker in de pubertijd, wel achter. Daar moet dus ook rekeing mee gehouden worden.

Citaat:
Heb je ervaringen met een groot leeftijdsverschil (binnen je familie, gezin of vriendengroep) en hoe reageer je erop?
2 vrienden van ons schelen 30 jaar en zijn in september dit jaar 25 jaar gelukkig getrouwd. Voor ons toch wel een groot voorbeeld geweest! Toen ik daar voor het eerst binnen kwam, mijn vriend kent ze al 25 jaar, keek ik er ook helemaal niet van op.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 19:02
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2003 @ 19:45:
Wat vinden jullie een acceptabel leeftijdverschil? En waarom? Wat kan werken, wat niet?
Vanuit mijn leeftijd gezien vind ik 5 jaar écht de max. Daarna gaan de levens te veel verschillen en kan het mijns inziens niet zo goed werken. Volgens mij ben je ook niet helemaal serieus bezig als je als man een veel te jong "chickie" aan je zijde hebt. Uitzonderingen daar gelaten.

En zoals Somebody Special al zij; het maakt een groot verschil als je op hetzelfde niveau zit. Als het meisje van 17 nog in 3 havo zit (ze zijn er...) en de jongen van 22 al 3 jaar een universitaire studie doet. Dan zit je te ver van elkaar. Als het meisje van 17 bijna 2e jaars student is en de jongen van 22 bijna 3e jaars uni-student is (och, nu betrek ik mezelf er persoonlijk bij.. boeie ). Dan zit je toch redelijk bij elkaar in de buurt.

En tegen de tijd dat je 30 bent kan het mij niet zo heel veel meer schelen wat het leeftijdsverschil is.

Citaat:
Wat vinden jullie van jongens die jonger zijn dat het meisje? Hoe groot mag dat verschil dan zijn? Kan dit werken?

Ik zou het niet kunnen en in de puberteit lopen meiden toch al voor op jongens. Later (rond je 30ste) boeit het me niet zo, hoewel het me behoorlijk ongemakkelijk lijkt..

Citaat:
Heb je ervaringen met een groot leeftijdsverschil (binnen je familie, gezin of vriendengroep) en hoe reageer je erop?
Nee, volgens mij heb ik met mijn vriend het grootste leeftijdsverschil binnen de paartjes die ik ken..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 13-07-2003, 19:04
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Qamra schreef op 13-07-2003 @ 19:45:
Mag ik proberen een andere draai aan dit topic te geven?
Je mag het altijd proberen.

Citaat:
Wat vinden jullie een acceptabel leeftijdverschil? En waarom? Wat kan werken, wat niet?


Ligt er aan. Een jongen/meisje tussen 10 - 20 jaar gaat veel meer veranderingen en geestelijke groei door, dan een vent van 40 - 50. Vooral als een van de twee dus rond die leeftijd zit, vind ik het niet acceptabel als de tegenpartij drastisch jonger of ouder is. Na de 20 - 30 Maakt het voor mij een minder uit omdat ze dan als 'volwassen' gezien worden.

Persoonlijk merk ik over het algemeen al verschil tussen een 15 en een 17 jarige, geestelijk, en ik moet er niet aan denken een relatie te hebben met een 15 jarige. En natuurlijk is de een 'volwassener' dan de ander, maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die erg uitschoot daarin. Meestal maar een paar jaar. Maar dannog vind ik niet dat je het kan maken om bv. als 20 jarige een relatie met een 12 jarige aan te gaan, zelfs al is ze geestelijk 18 achtig.

Dat hoort gewoon niet zo, net als dat het niet hoort dat je iemand vermoord. En misschien is dat kortzichtig en consevatief van mij; maar ja .. sommige dingen vind ik gewoon zo horen .. Ik kan me gewoon *niet* voorstellen dat iemand 10 tallen jaren volwassener is dan diegene's eigenlijke leeftijd. Vooral niet iemand tussen de 0 - 18. Dan moet je wel *heel* wat meegemaakt hebben (En dan heb ik het niet over dingen wat ik al gehoord heb, een moord, verkrachtig. Zelfs daarmee word je maar een paar jaar ouder geestelijk.)

Citaat:
Wat vinden jullie van jongens die jonger zijn dat het meisje? Hoe groot mag dat verschil dan zijn? Kan dit werken?


Ja dat kan werken; even groot als een meisje jonger mag zijn dan een jongen. Daar vind ik geen verschil tussen zitten.

Citaat:
Heb je ervaringen met een groot leeftijdsverschil (binnen je familie, gezin of vriendengroep) en hoe reageer je erop?


Mijn vader is 62, mijn moeder is 53 .. Mijn vader heeft een vriendin van in de 40 .. Maar ja, zoals ik al zei, ze zijn allebei ruim volwassen en dan maakt het nie meer zo uit ..

Mijn moeder is 52 dus, en ze heeft nu een man van over de 67. 13 jaar verschil. En mijn moeder vind het best wel erg dat hij al zo oud is. Hij begint al een beetje dement te worden en dergelijke. Word steeds magerder en kan steeds minder doen. Dat terwijl mijn moeder nog helemaal energiek is. Hij is onlangs ook in een depressie geweest en dat heeft ook niet geholpen.
Oud 13-07-2003, 19:09
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Marcade schreef op 13-07-2003 @ 19:49:
*sorry*

Zeg dan nu 16 & 44 .. want sorry maar iedereen inclusief hunzelf hebben het nu over 19 & 47, waarschijnlijk gewoon om het minder erg te doen lijken.

17 & 45, of zelfs 16 & 44 vind ik eigenlijk een heel groot verschil met 19 & 47 ..
Ik was 17 toen ik mijn vriend leerde kennen, bijna 18 toen we een relatie kregen en 18 toen we samen gingen wonen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 13-07-2003, 19:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-07-2003 @ 18:35:
Even in alle eerlijkheid: Als je geen kritiek kunt verdragen, dan moet je er geen topic over openen. Als het jullie alleen te doen was om bijval te krijgen kom je op een openbaar forum, waar vogels van diverse pluimage zitten, meestal bedrogen uit.
Exact.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kan Dit? 8 jaar verschil..
VirtualRainbow
22 06-10-2011 13:52
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
tartaarsaus
54 23-06-2011 05:04
Liefde & Relatie je vriendje is TE oud ( volgens normen en waarden)
guitarplayer17
69 03-11-2003 12:11
Liefde & Relatie wat kan ik hier aan doen?
kimmel
17 22-09-2003 06:29
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie jongens als echte vriend
never mind
44 06-07-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.