Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 16:44
Anoniem
Ik heb wat tekeningen afgemaakt die ik had laten liggen. De eerste is eigenlijk een vrij snelle schets geweest, mijn zusje kon niet stil blijven zitten. Die heb ik later afgewerkt. Hij is alleen bij het inscannen een stuk donkerder geworden, en een beetje krasserig. Je kunt het niet goed zien, maar de achtergrond is roze/grijs achtig.



Deze is gemaakt met pen, en ik ben er redelijk tevreden over, want ik ben niet zo goed met perspectief. Ik moet er wel bijzeggen dat de mensen uit de Middeleeuwen echt geen katapult konden bouwen, want de constructie is nogal raar. De inkt is jammergenoeg uitgelopen.




Nou zou ik graag wat kritiek/tips/meningen horen.

Edit: let niet op het scheef ingescande zie ik net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 17:09
lady of the dark
Avatar van lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik vind je tekeningen heel erg mooi, maar ik heb één punt van kritiek... de ogen van het meisje zijn een beetje doods. Als je daar nu eens een paar glimplekjes (b.v. met plakaatverf) in aan zou brengen, dan zou dat de hele tekening oplichten.

Je katapult tekening vind ik ook erg mooi, ik vind hem alleen ook erg ingewikkeld en ik begrijp ook niet zo goed hoe het nou in elkaar zit. Dat kind wordt afgeschoten in die katapult? Ik snap ook niet goed wat er nou bij het landschap hoort en wat bij de katapult.

Ik zie wel duidelijk dat je absoluut talent hebt. Gewoon blijven oefenen. (en veel krabbelen en schetsen tijdens wiskunde) Dan zul je vanzelf ook een hele hoop dingen ontdekken.
__________________
Ik Heb Gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 20:22
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
bij dat meisje zijn dr irissen (is dat nederlands correct? ) net iets te groot waardoor het duf overkomt,
verder is die blos op het gezicht heel hoekig

bij de tweede tekening mis ik bij het jongetje?? een nek, ik vind het hoofd te dicht de schouders zitten, vooral aan de rechterkant.

verder mooi!! ga zo door zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 09:48
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind het gezicht van dat meisje te duf zitten. Het had iets hoger gemogen. Nu lijkt het alsof ze een beetje hangt.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 10:38
What?
Avatar van What?
What? is offline
Het meisje lijkt een beetje hoekig in haar geheel.

Die tweede tekening is echt gaaf, maar ik snap 'm niet helemaal.
__________________
I've got a Molotov coctail with a match to go, I light my cigarette with style.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 14:19
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
De eerste tekening doet me sterk denken aan de tekeningen die ik maakte toen ik 15-16 jaar was.
Het gezicht ziet er goed uit, je plaatst haar ogen niet in haar voorhoofd of haar mond niet in haar kin, maar het is nog een beetje neutraal en clean allemaal. Probeer de typische kenmerken van je zus te ontdekken (de vorm van haar wenkbrauwen, de stand van haar ogen...) en die al zeker aan te duiden op je schets. Probeer haar gezicht en lichaam niet in te kleuren met rechte strepen, zo krijg je er niet veel vorm in. Probeer de rondingen in haar gezicht aan te duiden met gebogen lijnen (bv: de wangen, het voorhoofd, de neus) zo zal je veel meer vorm en volume creëeren.
Kledij vind ik goed. Voor een snelle schets is hij over het algemeen goed, alles zit juist in proportie.

De tweede vind ik een beetje onduidelijk, maar ziet er wel leuk uit, door die speelse lijnvoering. Het is fijn dat je bepaalde accenten legt door met kleur te werken. Het uitgelopene is helemaal niet storend. Enkel dat katapultachtig ding zit inderdaad een beetje raar in elkaar. Voel je als tekenaar niet verplicht om de letterlijke constructie weer te geven als het er naar jouw gevoel een beetje raar uitziet; voel je vrij om er je eigen interpretatie aan te geven.

Ga in ieder geval zo door
__________________
...moet u maar bedenken dat Dwaasheid, die ook nog eens een vrouw is, aan het woord was. (EvR)
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 17:43
Anoniem
Ik had al eerder willen reageren, maar bedankt voor de reacties.

Waarom het meisje zo donker is, nou dat past eigelijk ook wel bij haar, vooral die ogen, mijn zusje heeft een donkere blik. Misschien is het idd een goed idee om ze met wat wit op te lichten.

De tweede is een meisje een klein meisje, ze zit een beetje ineengedoken, daarom is die nek ook zo kort. Het katapultding is denk ik ook te ingewikkeld voor de toeschouwer, ik zal de volgende keer er op letten als ik weer dergelijke constructies teken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 00:25
axgimpa
Avatar van axgimpa
axgimpa is offline
Ik vind het echt heel erg mooi en ik weet eigenlijk niet waarom. De kleine inktvlekjes maken het juist leuk.
__________________
ramo d'oro
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:34
HCjunkie
Avatar van HCjunkie
HCjunkie is offline
ja tis wel ok...
__________________
I don't know.. Why don't you tell me?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 23:50
ikbenLINDA
Avatar van ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
probeer je tekening in spiegelbeeld te zien, door hem bijvoorbeeld tegen het raam te houden. je ziet zo sneller of lichaamsvormen nou kloppen of niet. klinkt raar maar deze tip heeft mij ook echt geholpen..
__________________
can you really choose life?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 08:29
Nevertheless
Avatar van Nevertheless
Nevertheless is offline
Citaat:
ikbenLINDA schreef op 13-12-2005 @ 00:50 :
probeer je tekening in spiegelbeeld te zien, door hem bijvoorbeeld tegen het raam te houden. je ziet zo sneller of lichaamsvormen nou kloppen of niet. klinkt raar maar deze tip heeft mij ook echt geholpen..
Dat klopt inderdaad. Geweldige manier om je anatomics te conroleren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Lucky Lusaaiano #221
Uice
500 28-05-2008 23:05
De Kantine Wat saai zeg nombre 56!
Swlabr
500 05-11-2007 13:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse brief nakijken?
abcde123
2 22-03-2007 17:50
Muziek Einsturzende Neubauten - Perpetuum Mobile
Ymir
25 07-12-2005 21:25
Muziek Het "Burzum - Jesus' Tod" Luistertopic 18
Eresh'kigål
500 06-08-2005 17:43
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Duitse spreekbeurt..wie kan helpen?
Euryalo
5 30-09-2004 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.